Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Metoda Development Center w praktyce
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Spotkanie środowiskowe - scenariusz zajęć
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
ABC e-learningu.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prowadzący: mgr Konrad Schroeder
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Szkolenia, Coaching, PR.
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Zasady wyboru i wytyczne do opisu dobrych praktyk Dr inż. Janusz Adamczyk.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Organizacja szkoleń dla pracowników socjalnych i innych pracowników instytucji pomocy społecznej na podstawie innowacyjnej metody szkoleniowej opracowanej.
Szkolenie dla bibliotekarzy MATERIAŁ POMOCNICZY KURS E-LEARNINGOWY O FINANSACH… KWESTIE TECHNICZNE Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Monitorowanie realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach zawodowych. 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla WAS Edukacja Co trzeba zrobić żeby wygrać wybory samorządowe, proszę o wypisanie wszystkich działań. KLUCZ – Musimy zmienic nasze myslenie o edukacji postawić ją na pierwszym miejszcu aby stałą się siłą napedową dla rozwoju gminy i powiatu.

Przygotowanie do wdrożenia planu rozwoju oświaty Moduł IV – dzień 3 – sesja 2 Prezentacje przygotowano na podstawie materiałów z projektu pilotażowego „Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w zarządzaniu oświatą ukierunkowanym na rozwój szkół i kompetencji kluczowych uczniów” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego, realizowanego przez Ośrodek Rozwoju Edukacji. Autor: Dorota Pintal/ Dorota Tomaszewicz

Ryzyka związane z wdrażaniem planu rozwoju oświaty Dyskusja na temat: Potencjalne ryzyka związane z realizacją planu rozwoju oświaty w poszczególnych samorządach - organizacja - finanse - osoby zaangażowane w realizację planu rozwoju oświaty (Czas: 15 min)

Zarządzanie sytuacyjne vs. zarządzanie turkusowe – czyli warunki powodzenia w realizacji planu strategicznego

Zagadnienia szkoleniowe: Motywacyjny styl zarządzania w zależności od etapu rozwoju pracownika Budowanie kultury współodpowiedzialności za proces i rezultaty Rola i zadania osób decyzyjnych w modelowaniu zachowań pracowników zaangażowanych do nowych zadań. Zbudowanie Indywidualnego Planu Rozwoju kompetencji przywódczych. Przebieg: Prosimy aby Uczestnicy wypisali listę min, 10 pracowników, W kolejnym kroku omawiamy matrycę Blancharta ze zmiennymi: wiedza i umiejętności oraz motywacja do pracy Prosimy Uczestników aby nanieśli na matrycę wcześniej zebrane nazwiska (lub numerki jeśli ich ponumerowali) Uczestnicy wypełniają test Blancharda, a po obliczeniu wyniku mają za zadanie nanieść na matrycę swój wynik (wskazać jaki mają dominujący styl zarządzania) Następnie Uczestnicy otrzymują Załącznik z pytaniami rozwojowymi do otrzymanego wyniku – w parach zadają sobie te pytania i planują ścieżkę własnego rozwoju Wypełniaja Indywidualny Plan Rozwoju kompetencji zarządzania Na koniec odwołujemy się do koncepcji zarzadzania turkusowego jako rekomendowanego modelu zarządzania opartego na wartościach. Warto go łączyć z zarządzaniem sytuacyjnym. To stanowi bowiem gwarancję powodzenia w realizacji Planu Rozwoju Oświaty.

Zadanie indywidulane 1) Przygotujcie listę osób, które będą zaangażowane w realizację planu. 2) Inicjały tych osób zapisz na karteczkach samoprzylepnych (każde na oddzielnej) Zapowiedz powrót do tej listy po mini wykładzie

Kompetencje pracownika Styl przywództwa a etapy rozwoju pracownika Motywacja pracownika Chcę / Nie potrafię Styl przywództwa: prowadzący/trenerski Chcę i Potrafię Styl przywództwa: delegujący Nie chcę / Nie potrafię Styl przywództwa: dyrektywny/instruktażowy Nie chcę / Potrafię Styl przywództwa: wspierający Kompetencje pracownika + +

Postawy kierownicze Dyrektywno/Instruktażowa – gdzie pokazuje podwładnemu drogę bez żadnego udziału z jego strony, Nauczająco/Trenerska – gdzie okazuje zainteresowanie oraz pomoc w dążeniu do realizacji celów, Wspierająca – w której prosi o sugestie ze strony pracowników, a kiedy je otrzyma, korzysta z nich, Delegująca – gdzie ustala dla podwładnych cele stanowiące dla nich wyzwanie, okazuje zaufanie w stosunku do ich umiejętności oraz pozwala im wybrać własną drogę.

Kompetencje pracownika Ty i OSOBY zaangażowane w Plan Rozwoju Oświaty (Inicjały na matrycy) Motywacja pracownika Chcę / Nie potrafię Styl przywództwa: prowadzący/trenerski Chcę i Potrafię Styl przywództwa: delegujący Nie chcę / Nie potrafię Styl przywództwa: dyrektywny/instruktażowy Nie chcę / Potrafię Styl przywództwa: wspierający Kompetencje pracownika + +

ROZWOJU KOMPETENCJI ZARZĄDZANIA INDYWIDUALNY PLAN ROZWOJU KOMPETENCJI ZARZĄDZANIA

Jak zbudować turkusowy model zarządzania?

Jak zbudować turkusowy model zarządzania?

Mapa interesariuszy

Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE Dziękuję za uwagę Dorota Tomaszewicz Ekspert merytoryczny Coach ICC  trener  asesor AC/DC  ekspert ORE