Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Adam Przepłata Konferencja podsumowująca projekt „ZAZ drogą na otwarty rynek pracy”
Advertisements

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Budżet miasta Gdańska na rok 2004 Opracowanie Uchwały Nr XIX/553/04 RMG z dn. 24 stycznia 2004.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Anna Karaś-Kierownik PCPR w Ciechanowie. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w okresie czerwiec – grudzień 2008 roku realizowało: - Projekt „Aktywność szansą.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Składka na ubezpieczenie społeczne System finansowy ubezpieczeń społecznych Podstawy prawa zabezpieczenia społecznego.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI KOMISARIATU POLICJI W CHEŁMŻY ZA 2012r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
WOJEWODA KUJAWSKO - POMORSKI REALIZACJA RZĄDOWEGO PROGRAMU –
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Instrumenty na lokalnym rynku pracy Powiatowy Urząd Pracy w Radomiu
Zasady kwalifikowalności wydatków projektu w ramach Poddziałania 5
Sprawozdanie Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierżoniowie za 2016 rok
PSiSUS – dr Jacek Borowicz
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Rynek pracy w województwie mazowieckim
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Sprawozdanie z wykonania budżetu Miasta Olsztyna za 2016 r.
Wsparcie dla przedsiębiorców oferowane przez Powiatowy Urząd Pracy dla Miasta Torunia Toruń, 6 lutego 2018 r.
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
Budżet miasta Tychy na 2005 r.
Refundacja składek ZUS
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
Finansowanie programu
wynagrodzeń nauczycieli
Marszałek Województwa Podkarpackiego
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
AGH: Sprawy pracownicze
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2018 R.
Finansowanie zadań oświatowych
INSTRUMENTY RYNKU PRACY SZANSĄ NA NOWE MIEJSCA PRACY
RODZINA 500 PLUS #fakty.
w kontekście zobowiązań Instytucji Zarządzającej
Pomoc dla Seniorów świadczona w ramach krakowskiego systemu pomocy społecznej, w tym przez MOPS w Krakowie.
Informacja dodatkowa dotycząca projektów uchwał rady miejskiej w zakresie restrukturyzacji zadłużenia Grudzień, 2018 r.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
RODZINA 500 PLUS #fakty.
Sytuacja na podlaskim rynku pracy w 2018 roku
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
WYNAGRODZENIE ZA PRACĘ
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Środki z budżetu państwa na zadania pomocy społecznej i wsparcie rodziny

Środki przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na dział: pomoc społeczna i rodzina w latach 2017-2019 POMOC SPOŁECZNA 2017 r. 388.960 tys. zł (w tym zadania zlecone 111.148,7 tys. zł – 28,6% wydatków ogółem) 2018 r. 328.773,2 tys. zł (w tym zadnia zlecone 66.497,4 tys. zł – 20,2% wydatków ogółem) 2019 r. 274.668,9 tys. zł (w tym zadania zlecone 84.186,8 tys. zł – 30,6% planowanych wydatków ogółem, stan na 30 kwietnia 2019 r. ) RODZINA 2017 r. 2.106.493,4 tys. zł (w tym zadania zlecone 2.099.358,4 tys. zł – 99,7% wydatków ogółem) 2018 r. 2.112.508,4 tys. zł (w tym zadnia zlecone 2.105.053,0 tys. zł – 99,4% wydatków ogółem) 2019 r. 1.963.669,8 tys. zł (w tym zadania zlecone 84.186,8 tys. zł – 100,0% planowanych wydatków ogółem, stan na 30 kwietnia 2019 r. ) 2018 r niższe wykonanie spowodowane jest zmniejszeniem się liczby osób korzystających z pomocy społecznej. Dużo niższe wykonanie wydatków na pomoc społeczną do 2017 r. – w 2017 r. województwo kujawsko-pomorskie otrzymało środki na nawałnice w kwocie ponad 56 mln zł.

GMINY NIESPEŁNIAJĄCE ustawowego wymogu liczby pracowników socjalnych Środki z budżetu państwa przekazane gminom na utrzymanie ośrodków pomocy społecznej w latach 2017-2019 POMOC SPOŁECZNA 2017 r. 37.069,6 tys. zł dofinansowanie na utrzymanie ośrodków pomocy społecznej, z tego: 2.395,6 tys. zł dodatki dla pracowników socjalnych za przeprowadzanie rodzinnych wywiadów środowiskowych poza siedzibą jednostki 2018 r. 36.688,1 tys. zł, z tego: 2.727,8 tys. zł dodatki dla pracowników socjalnych 2019 r. 33.993 tys. zł W 2019 r. z budżetu państwa dofinansowanie na 1 stanowisko pracy wynosi dla gmin: miejskich - 26.760 zł miejsko-wiejskich 27.000 zł i wiejskich 27.100 zł . GMINY NIESPEŁNIAJĄCE ustawowego wymogu liczby pracowników socjalnych 1 pracownik socjalny na 2000 mieszkańców lub 1pracownik na nie więcej niż 50 rodzin i osób samotnie gospodarujących. 22 gminy (15,2% ogólnej liczby gmin) - Łabiszyn, Mogilno, Świecie, Jeżewo, Złotniki Kujawskie, Ciechocinek, Chodecz, Lubień Kujawski, Lubraniec, Choceń, Czernikowo, Kowal G, Skrwilno, Wąbrzeźno M, Górzno, Bobrowo, Brodnica, Chełmża G, Łubianka, Łysomice, Osiek, Zławieś Wielka. Ośrodek pomocy społecznej zatrudnia pracowników socjalnych proporcjonalnie do liczby ludności gminy w stosunku jeden pracownik socjalny zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na 2000 mieszkańców lub proporcjonalnie do liczby rodzin i osób samotnie gospodarujących, objętych pracą socjalną w stosunku jeden pracownik socjalny zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na nie więcej niż 50 rodzin i osób samotnie gospodarujących.

Liczba osób objętych pomocą społeczną w latach 2015 i 2018 - wybrane formy pomocy 2015 rok 2018 rok Różnica procentowa Zasiłki stałe 12.281 11.554 Spadek 6% Zasiłki okresowe 49.114 32.495 Spadek 34% Zasiłki celowe 78.286 55.204 Spadek 29% Posiłek 50.721 36.681 Spadek 28% w tym posiłek dla dzieci 43.359 30.307 Spadek 30% Praca socjalna 70.276 69.309 Spadek 1%

Zatrudnienie, w przeliczeniu na pełne etaty Zatrudnienie w ośrodkach pomocy społecznej i średnia płaca pracowników socjalnych Zatrudnienie, w przeliczeniu na pełne etaty Średnia płaca pracowników socjalnych z wyłączeniem nagród i wypłat o charakterze jednorazowym 2015 3.102,74 w tym pracownicy 1.111,76 socjalni 2018 3.518,18 w tym pracownicy 1.108,52 415,44 3,24 2017 I Kwartał 3.289,37 zł 2018 I Kwartał 3.483,24 zł 2019 I Kwartał 3.703,48 zł 414,11 zł 2019 r. Najniższa 2.190 zł Najwyższa 4.910 zł

Średnia płaca w wybranych jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (z wyłączeniem wynagrodzeń dyrektorów i kierowników) Domy Pomocy Społecznej – zadanie własne powiatu Środowiskowe domy pomocy – pracownicy (zadanie zlecone gminie i powiatowi) Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie – pracownicy socjalni (zadanie własne powiatu) 2017 I Kwartał 2.495,58 zł 2017 I Kwartał 2.511,23 zł 2017 I Kwartał 3.027,43 zł 2018 I Kwartał 2.653,53 zł 2018 I Kwartał 3.277,70 zł 2018 I Kwartał 3.212,29 zł 2019 I Kwartał 2.886,79 zł 2019 I Kwartał 3.204,48 zł 2019 I Kwartał 3.215,68 zł 391,21 zł 693,25 zł 188,25 zł 2019 r. Najniższa 2.190 zł Najwyższa 4.910 zł 2019 r. Najniższa 2.250 zł Najwyższa 4.616 zł 2019 r. Najniższa 2.198 zł Najwyższa 4.142 zł Pracownicy jednostek organizacyjnych pomocy społecznej są pracownikami samorządowymi – kwalifikacje i wynagrodzenia określa Rozporządzenie RM w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz.U. z 2018, poz. 936)

Zatrudnienie i średnie wynagrodzenie Środki z budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na obsługę programów rządowych w latach 2016-2018 Rodzina 500+ Zatrudnienie i średnie wynagrodzenie W 2018 r. zadanie realizowało 617 osób, w tym: zatrudnionych na umowę o pracę w przeliczeniu na pełne etaty 311,68 (średnie wynagrodzenie brutto 3.842,30 zł) Umowę cywilno – prawną 8,25 etatu (średnie wynagrodzenie brutto 1.316,99 zł; Zatrudnienie na umowę o pracę i umowę cywilno prawną otrzymujący wyłącznie dodatek 90,67 etatu (średni dodatek 727,86 zł ) 2016 2017 2018 Środki przysługujące na obsługę programu w tys. zł 19.585,3 19.540,9 18.883,2 Środki wydatkowane w tys. zł 18.728,7 19.069,5 18.382,1 Zwrot do budżetu w tys. zł 856,6 471,4 501,1

3.082,9 zł (średnie wynagrodzenie Środki z budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na obsługę programów rządowych w latach 2016-2018 Świadczenia Rodzinne, Fundusz Alimentacyjny, Zasiłek dla opiekuna osoby dorosłej Zatrudnienie i średnie wynagrodzenie (bez nagród i wypłat jednorazowych) 2016 2017 2018 Środki przysługujące na obsługę programu w tys. zł 19.140,8 15.867,4 15.346,2 Środki wydatkowane w tys. zł 18.529,6 14.689,3 13.739,3 Zwrot do budżetu w tys. zł 611,1 1.178,1 1.606,8 2017 r. 421,44 etatu 3.082,9 zł (średnie wynagrodzenie 2018 r. 413,35 etatu 3.213,5 zł 2019 r. 420,02 etatu 3.420,5 zł 1,42 etatu 337,6 zł

Zatrudnienie i średnie wynagrodzenie Środki z budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na obsługę programów rządowych w 2018 Zatrudnienie i średnie wynagrodzenie W 2018 r. zadanie realizowało 831 osób, w tym: Zatrudnionych na umowę o pracę 39,59 etatu (średnie wynagrodzenie brutto 3.987,72 zł); Umowy cywilno –prawne 56 etatów (średnie wynagrodzenie 2.087,61 zł) Otrzymujących wyłącznie dodatek 584 osoby średni dodatek 829,39 zł Dobry Start Program realizowany od 2018 r. W 2018 r. na koszty obsługi przekazano do gmin 2.406, 3 tys. zł Gminy wydatkowały 2.366,8 tys. zł Do budżetu państwa zwrócono 39,5 tys. zł

Środki z budżetu państwa przekazane jednostkom samorządu terytorialnego na obsługę programów rządowych w latach 2016-2018 „Za życiem” Program realizowany od 2017 r. Z tytułu urodzenia się żywego dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu przysługuje jednorazowe świadczenie w wysokości 4000 zł. Na obsługę zadania przekazano: 2017 r. 28,9 tys. zł 2018 r. 16,6 tys. zł Koszty obsługi zadania wynoszą 3% otrzymanej dotacji na jednorazowe świadczenie (120 zł od wypłaconego świadczenia)

Asystent Rodziny – zadanie własne gminy dofinansowane z budżetu państwa Dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie zatrudnienia asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej 2017 r. 2.608,5 tys. zł 2018 r. 3.804,8 tys. zł Środki z Funduszu Pracy na wynagrodzenia asystentów rodziny 2017 r. 2.602,1 tys. zł 2018 r. 1.024,1 tys. zł W 2017 r. dofinansowanie wyniosło 58,4 % W 2018 r. dofinansowanie wyniosło 50,9 % Liczba asystentów rodziny i koordynatorów rodzinnej pieczy zastępczej 2017 r. 241 asystent rodziny, 69 koordynator 2018 r. 246 asystent rodziny, 67 koordynator Liczba rodzin objęta pomocą asystenta 2017 r. 2.261 2018 r. 2.185

Dziękuję za uwagę