KOMPLEKSOWOŚĆ I KONSEKWENCJA DZIAŁAŃ JAKO PODSTAWA DYSKUSJI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Advertisements

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Podsumowanie procesu ewaluacji polityki spójności w Polsce
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
Ocena programów i projektów rewitalizacji
PROJEKT PREDEFINIOWANY Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego ANALIZA.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Być ekspertem – najlepsza szkoła pisania projektów
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Plan prezentacji Informacje wprowadzające
Jan Herbst Cyfrowa przyszłość: Perspektywy i wyzwania dla samorządu, firm i obywateli Diagnozowanie sytuacji społeczno-ekonomicznej - od statystyki.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
Metoda projektu edukacyjnego
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
JAKI GOLĘCIN. JAKA RUSAŁKA
Poznań, 15 października 2014 r. Andrzej Tyszecki Wybrane uwarunkowania formalno-proceduralne i systemowe eksploatacji gazu z łupków.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
METODY I ZASADY WYCENY ZŁÓŻ KOPALIN NA GRUNCIE KODEKSÓW ICH WYCENY Robert Uberman Kraków, 12/02/ /02/20151Robert Uberman Badania i Rozwój.
Monitoring inteligentnych specjalizacji – stan prac
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Doświadczenia projektowe wynikające z konsultacji społecznych Założeń do Strategii Oświatowej Miasta Wrocławia dr Piotr Mikiewicz.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
POWIĄZANIE ANALIZY WIELOKRYTERIALNEJ Z KATEGORIĄ RYZYKA ZAKŁADU I PLANOWANIEM – TABELA RYZYKA Marek Gall Wydział Inspekcji WIOŚ w Warszawie Październik.
ZBUDOWANIE ZINTEGROWANEGO SYSTEMU POZYSKIWANIA I DYSTRYBUCJI ENERGII POZYSKIWANEJ ZE ŹRÓDEŁ ODNAWIALNYCH NA TERENIE KAMPUSU 600-LECIA ODNOWIENIA UNIWERSYTETU.
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Tworzenie programów rozwoju obszaru funkcjonalnego Aglomeracji Wałbrzyskiej w duchu partnerstwa, dialogu i debaty między partnerami i interesariuszami.
Krajowa Jednostka Ewaluacji
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Gospodarowanie nieruchomościami i usługi publiczne Specjalność na kierunku Ekonomia Studia II stopnia Katedra Gospodarki Przestrzennej.
Kształtowanie spójnej przestrzeni obszarów funkcjonalnych Krótki tekst w oparciu o zasady Polskiej Polityki Architektonicznej Na naradę w MIR
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
CENTRUM ROZWOJU REGIONALNEGO I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Mirosław Gębski.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
Budżet partycypacyjny Ewa Stokłuska, Agata Bluj Podkowa Leśna, 15 kwietnia 2016 r.
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Kryteria wyboru projektów w ramach działania 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 4.2 Infrastruktura uczelni prowadzących kształcenie o profilu praktycznym Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Panel: Transport komunalny
Audyt planów strategicznych i rozwojowych Jak najlepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców, jak badać czy przyjęte plany i założenia są realizowane oraz.
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Kryteria wyboru projektów 10. 3
Wzmocnienie potencjału instytucjonalnego NSZZ „Solidarność”
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
Warszawa, 10 marca 2018 r..
Zapis prezentacji:

KOMPLEKSOWOŚĆ I KONSEKWENCJA DZIAŁAŃ JAKO PODSTAWA DYSKUSJI MIASTO - MIESZKAŃCY Punkt wyjścia do dyskusji nad tym jak w dialogu skutecznie planować rozwój transportu publicznego Maciej Kruszyna Debata z cyklu „Nowy Wrocław”, 9. kwietnia 2015

(przykłady: ul. Świdnicka, Rondo Reagana, Metrobus) DZIAŁANIA Z ZAKRESU TRANSPORTU MIEJSKIEGO (W TYM PUBLICZNEGO) WYWOŁUJĄ KONTROWERSJE (przykłady: ul. Świdnicka, Rondo Reagana, Metrobus)

ODBIORCĄ DZIAŁAŃ JEST KAŻDY MIESZKANIEC WROCŁAWIA NIE NALEŻY WYRÓŻNIAĆ I ANTAGONIZOWAĆ GRUP

ODBIORCY (W TYM EKSPERTOWI) TRUDNO JEST OCENIAĆ KONKRETNE DZIAŁANIA W SYTUACJI BRAKU OSADZENIA ICH W SZERSZYM KONTEKŚCIE

TEN SZERSZY KONTEKST TO TYTUŁOWE: KOMPLEKSOWOŚĆ I KONSEKWENCJA

WROCŁAW POSIADA WIELE CENNYCH I AMBITNYCH DOKUMENTÓW (jak Polityka Mobilności, Studium kierunków rozwoju) BRAKUJE ICH KOORDYNACJI I ELEMENTÓW USZCZEGÓŁOWIAJĄCYCH (mogących przyczynić się do faktycznej realizacji zapisów – w tym osiągnięcia celów tych dokumentów)

DYSKUSJA MIASTO – MIESZKAŃCY POWINNA ZACZYNAĆ SIĘ NA ETAPIE DOKUMENTÓW OGÓLNYCH W SENSIE UZYSKANIA ZGODY ODNOŚNIE: KIERUNKÓW W JAKIE MA ZMIERZAĆ ROZWÓJ SYSTEMU TRANSPORTU, GŁÓWNYCH ZASAD I NARZEDZI ROZWOJU (STANDARDY), RÓŻNICOWANIA TYCH STANDARDÓW W KONKRETNYCH CZĘŚCIACH MIASTA I AGLOMERACJI, METOD OCENY PROWADZONYCH DZIAŁAŃ

NIE MA SENSU DYSKUTOWAĆ O KONKRETNYCH PRZYPADKACH BEZ UZGODNIENIA POWYŻSZYCH PODSTAW NIE JESTEŚMY W STANIE OCENIĆ CZY PROPONOWANE ROZWIĄZANIA WPISUJĄ SIĘ W ZAŁOŻENIA PODSTAWOWE (SYSTEMOWE)

(w tym harmonogram działań) ZATEM: POTRZEBA DYSKUSJI NAD CAŁYM SYSTEMEM TRANSPORTU, KOORDYNACJĄ DOTYCZĄCYCH GO DOKUMENTÓW I ZAPEWNIENIEM KONSEKWENTNEJ REALIZACJI (w tym harmonogram działań)

Z UWAGI NA ZŁOŻONOŚĆ PROBLEMATYKI ORAZ JEJ INTERDYSCYPLINARNOŚĆ PRZYDATNE BĘDZIE WYKORZYSTANIE (STWORZENIE) NARZĘDZI DO OBIEKTYWNEJ OCENY KIERUNKÓW, DZIAŁAŃ, ZGODNOŚCI, WRESZCIE KONKRETNYCH ROZWIĄZAŃ

CHODZI O NARZĘDZIA WSPOMAGANIA DECYZJI W POSTACI ALGORYTMÓW I PROGRAMÓW JE REALIZUJĄCYCH W UPROSZCZENIU: METODY ANALIZY WIELOKRYTERIALNEJ DZIAŁAJĄCE NA PODOBNEJ ZASADZIE JAK PRZY OCENIE EFEKTYWNOŚCI KONKRETNYCH INWESTYCJI

ZASTOSOWANIE TAKICH NARZĘDZI USPRAWNI PROCES DECYZYJNY I STANOWIĆ BĘDZIE PUNKT WYJŚCIA DO DYSKUSJI NAD OPCJAMI