Szkolenie dla maturzystów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego
Advertisements

Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2014
ZEBRANIE Z RODZICAMI MATURA 2013.
Egzamin maturalny 2009.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2013r. piątek, 24 marca 2017.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego - Pionki
MATURA 2014.
Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2012r.
Matura czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Egzamin maturalny Centrum Edukacji Dorosłych TORUŃ2009/2010.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2013.
Matura 2012 ważne informacje dla uczniów Ważne adresy: www. cke. edu
Matura 2013 ważne informacje dla uczniów Ważne adresy: www. cke. edu
Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnym w roku? Zespół Szkół Zawodowych Nr 1 im. Władysława Korżyka w Rykach.
EGZAMIN MATURALNY w 2012 roku
Egzamin maturalny 2014.
MATURA 2011.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
1. Egzamin maturalny przeprowadza się jeden raz w roku w sesji: 2 Egzamin maturalny od 2005 roku. wiosennej Harmonogram przeprowadzania egzaminu ustala.
EGZAMIN MATURALNY W 2013 ROKU. HARMONOGRAM CZĘŚCI PISEMNEJ EGZAMINU.
Egzamin maturalny w 2013 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r.(Dz.U. nr 83, poz.562) z późniejszymi zmianami Procedury.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Matura 2009 ważne informacje dla uczniów Ważne adresy: www. cke. edu
Egzamin maturalny 2012/2013.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Sprawdzian w szóstej klasie
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2014.
Matura 2014.
Piątek, 16 maja Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w 2014 r.
MATURA 2014.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2015.
Informacje dotyczące przygotowania i organizacji egzaminu maturalnego 2015 rok.
Matura 2015 Ważne zasady/terminy.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2015 rok
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Matura kwietnia termin złożenia dyrektorowi szkoły wniosku o zmianę wyboru przedmiotu lub poziomu egzaminu w przypadku gdy absolwent uzyskał.
Najwa ż niejsze informacje oprac. Emilia Buczak na podstawie materiałów CKE oraz wewnątrzszkolnego regulaminu maturalnego.
Egzamin Maturalny 2009 Informacje dla zdających. Część ustna egzaminu maturalnego z języka polskiego ► zdający zgłaszają się na ustny egzamin o godzinie.
PROCEDURY EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Zespół Szkół nr 3 w Rybniku V Liceum Ogólnokształcące.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY INFORMACJE DLA UCZNIÓW I RODZICÓW.
Matura Absolwent, przystępując do egzaminu maturalnego, zdaje obowiązkowo w części ustnej - egzaminy, dla których nie określa się poziomu, z następujących.
Przygotowanie, organizacja i przeprowadzenie egzaminu maturalnego w szkole – w roku szkolnym 2015/2016.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje w zawodzie 2016 rok.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Szkolenie maturzystów
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny 2017.
MATURA 2018.
Unieważnienie egzaminu przez PZE
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
Procedury maturalne Maj 2018.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
NIE WOLNO UŻYWAĆ OŁÓWKÓW!!!!!
Egzamin ósmoklasisty.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
PROCEDURY MATURALNE.
Procedury przebiegu i organizacji egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla maturzystów MATURA 2019 Szkolenie dla maturzystów kwiecień 2019 r.

WARUNKI ZDANIA EGZAMINU MATURALNEGO Absolwent zdał egzamin maturalny, jeśli z każdego z przedmiotów obowiązkowych w części ustnej i w części pisemnej otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania oraz przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego. 2. Absolwent, który nie otrzymał co najmniej 30% punktów możliwych do uzyskania z jednego lub więcej przedmiotów obowiązkowych lub nie przystąpił do części pisemnej egzaminu maturalnego z co najmniej jednego przedmiotu dodatkowego lub któremu a. unieważniono egzamin z danego przedmiotu obowiązkowego w części pisemnej lub części ustnej, lub b. unieważniono egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, przy czym był to jedyny egzamin w części pisemnej z przedmiotu dodatkowego, do którego przystąpił, lub c. unieważniono wszystkie egzaminy w części pisemnej z przedmiotów dodatkowych, do których przystąpił nie zdał egzaminu maturalnego.

Przebieg egzaminu – informacje ogólne

Przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) ogłasza szkolny harmonogram części ustnej egzaminu dwa miesiące przed terminem rozpoczęcia części pisemnej egzaminu, tj. do 4 marca 2019 r. oraz ogłasza szczegółowy harmonogram części pisemnej do 8 kwietnia 2019r.

Zdający ma obowiązek zgłosić się na każdy egzamin w części ustnej i pisemnej, zgodnie z ogłoszonym harmonogramem. Na egzamin w części ustnej należy przybyć wcześniej! Czas podany w indywidualnych harmonogramach dla części ustnej jest przybliżony! Na egzamin należy zgłosić się z dokumentem stwierdzającym tożsamość (z aktualnym zdjęciem).

Zdający w trakcie części pisemnej egzaminu może korzystać wyłącznie z materiałów i przyborów pomocniczych, których wykaz ogłasza dyrektor CKE dwa miesiące przed terminem części pisemnej egzaminu na stronie www.cke.edu.pl; zdający nie może wnosić do sali innych materiałów i przyborów pomocniczych po rygorem unieważnienia!

Wykazu materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający w części pisemnej egzaminu maturalnego z poszczególnych przedmiotów w 2019r.

Zdający nie może wnosić do sali egzaminacyjnej żadnych urządzeń telekomunikacyjnych ani korzystać z nich w tej sali.

Przypomnijmy zdającym! Komunikat o materiałach i przyborach pomocniczych „do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi) służy długopis lub pióro z czarnym tuszem” NIE UŻYWAMY OŁÓWKÓW!!!!!

Przypomnijmy zdającym!

UNIEWAŻNIENIE EGZAMINU 1. Stwierdzenie niesamodzielnego rozwiązywania zadań egzaminacyjnych przez zdającego. 2. Wniesienie przez zdającego do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego lub materiałów i przyborów pomocniczych lub korzystanie przez zdającego w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego lub niedopuszczonych do użytku materiałów i przyborów. 3. Zakłócanie przez zdającego prawidłowego przebiegu części ustnej lub części pisemnej egzaminu maturalnego w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym jest podstawą do unieważnienia egzaminu.

Niezdanie albo nieprzystąpienie do egzaminu maturalnego z przedmiotu lub przedmiotów ‎w części ustnej lub części pisemnej nie stanowi przeszkody w zdawaniu egzaminu ‎maturalnego z pozostałych przedmiotów. ‎

Część ustna egzaminu maturalnego

Część ustna egzaminu z języka polskiego przebiega w następujący sposób:

Zdający, po okazaniu dokumentu stwierdzającego tożsamość (a w przypadku zdających skierowanych na egzamin przez dyrektora OKE również świadectwa ukończenia szkoły), wchodzi do sali egzaminacyjnej wg kolejności ustalonej na liście – zgodnie z harmonogramem.

1. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego w sali egzaminacyjnej mogą przebywać wyłącznie zdający, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego, osoby wchodzące w skład zespołu przedmiotowego i obserwatorzy. 2. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego w sali egzaminacyjnej może przebywać jeden zdający i jeden przygotowujący się do egzaminu. 3. Zdający, który jest chory, może korzystać w czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego ze sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę. 4. Egzamin przebiega w następujący sposób:

5. W czasie trwania części ustnej egzaminu maturalnego zdającym nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych. 6. Ocenie podlegają wszystkie elementy egzaminu zgodnie z obowiązującymi kryteriami oceniania. Członkowie zespołu przedmiotowego indywidualnie oceniają każdego zdającego w trakcie odpowiedzi, z zastrzeżeniem że egzaminujący powinien ograniczyć robienie notatek do niezbędnego minimum. Swoje propozycje członkowie zespołu przedmiotowego nanoszą na kartę indywidualnej oceny. 7. Zespół egzaminacyjny ustala liczbę punktów przyznanych każdemu zdającemu zgodnie z harmonogramem przygotowanym przez przewodniczącego zespołu egzaminacyjnego 8. Przewodniczący zespołu przedmiotowego lub upoważniony przez niego członek tego zespołu sporządza dla każdego zdającego protokół indywidualny części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego (załącznik 9a). W protokole w części dotyczącej problemu omawianego w trakcie rozmowy nie przepisuje się treści zadania; należy natomiast zapisać wszystkie pytania zadane zdającemu.

Część ustna egzaminu z języka obcego nowożytnego przebiega w następujący sposób:

1. W czasie trwania egzaminu w sali egzaminacyjnej mogą przebywać wyłącznie zdający, przewodniczący zespołu egzaminacyjnego, osoby wchodzące w skład zespołu przedmiotowego i obserwatorzy. 2. Przeprowadzając egzamin, egzaminujący postępuje zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi w zestawie dla egzaminującego. 3. Egzamin prowadzony jest w danym języku obcym nowożytnym, trwa ok. 15 minut i składa się z rozmowy wstępnej i trzech zadań; czas na zapoznanie się z treścią zadań jest wliczony w czas przeznaczony na wykonanie poszczególnych zadań. 4. W rozmowie wstępnej oraz zadaniach 2 i 3 egzaminujący zadaje wyłącznie pytania zamieszczone w zestawie dla egzaminującego. 5. Zdający wykonuje zadania w takiej kolejności, w jakiej są one zamieszczone w zestawie egzaminacyjnym; nie ma możliwości powrotu do zadania, które zostało zakończone lub opuszczone. 6. W czasie trwania egzaminu zdający nie może korzystać ze słowników i innych pomocy. 7. W czasie trwania egzaminu zdającym nie udziela się żadnych wyjaśnień dotyczących zadań egzaminacyjnych.

Egzamin przebiega w następujący sposób: a) zdający, po okazaniu dokumentu stwierdzającego tożsamość, wchodzi do sali egzaminacyjnej w ustalonej kolejności b) w sali przebywa jeden zdający c) zdający losuje zestaw egzaminacyjny i przekazuje go egzaminującemu d) egzamin rozpoczyna się od rozmowy wstępnej, podczas której egzaminujący zadaje zdającemu kilka pytań związanych z jego życiem i zainteresowaniami; po rozmowie wstępnej egzaminujący przekazuje wylosowany wcześniej zestaw zdającemu e) po otrzymaniu zestawu zdający przystępuje do wykonania zadań od 1 do 3. Zadanie pierwsze polega na przeprowadzeniu rozmowy, w której zdający i egzaminujący odgrywają wskazane w poleceniu role; W zadaniu drugim zdający opisuje ilustrację zamieszczoną w wylosowanym zestawie oraz odpowiada na trzy pytania postawione przez egzaminującego; W zadaniu trzecim zdający wypowiada się na podstawie materiału stymulującego i odpowiada na dwa pytania postawione przez egzaminującego.

11. Członkowie zespołu przedmiotowego indywidualnie oceniają każdego zdającego w trakcie odpowiedzi, z zastrzeżeniem że egzaminujący powinien ograniczyć robienie notatek do niezbędnego minimum. Swoje propozycje członkowie zespołu przedmiotowego nanoszą na kartę indywidualnej oceny (załącznik 10b). Ocenie podlegają wszystkie elementy egzaminu zgodnie z obowiązującymi kryteriami oceniania. 12. Zespół egzaminacyjny ustala liczbę punktów przyznanych każdemu zdającemu bezpośrednio po jego wyjściu z sali egzaminacyjnej. W przypadku braku możliwości uzgodnienia przez zespół liczby punktów decydujący głos ma przewodniczący. 13. Po ustaleniu liczby punktów za poszczególne elementy egzaminu przewodniczący lub członek zespołu wpisuje liczbę punktów do protokołu indywidualnego części ustnej egzaminu maturalnego z języka obcego nowożytnego (załącznik 10a).

Część pisemna egzaminu maturalnego

Zróbmy wreszcie coś z problemem ołówków….. Z ołówka nie można korzystać na żadnym egzaminie, nie powinno się go wnosić do sali egzaminacyjnej Egzaminatorzy nie mają obowiązku sprawdzania rozwiązań zapisanych ołówkiem

Zdający część pisemną egzaminu maturalnego po wejściu do sali egzaminacyjnej i otrzymaniu arkusza na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego ma obowiązek zapoznać się z informacją na pierwszej stronie arkusza, sprawdzić, czy jest on kompletny, tzn. ma wszystkie strony, czy zawiera wszystkie zadania i czy są one wyraźnie wydrukowane oraz czy otrzymał zestaw tablic/wzorów (dotyczy egzaminu z matematyki, chemii, fizyki i astronomii). Braki zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin, który wydaje kompletny arkusz z arkuszy rezerwowych (nie wykonuje się kserokopii arkuszy egzaminacyjnych) i/lub zestaw tablic/wzorów, wydany przez CKE. Wymiana arkusza/ zestawu tablic/wzorów jest odnotowywana w protokole przebiegu egzaminu, zdający ma obowiązek potwierdzić ją swoim podpisem.

Przypomnijmy zdającym, że nie należy przyklejać naklejki z imieniem i nazwiskiem, a przede wszystkim dokładnie sprawdzajmy, zbierając prace, czy arkusz jest właściwie zakodowany.

Zdający jest zobowiązany zakodować swój arkusz egzaminacyjny i kartę odpowiedzi, tj. umieścić (w odpowiednich miejscach) otrzymane od członków zespołu nadzorującego naklejki z nadanym przez OKE kodem, zawierające m.in. numer PESEL zdającego zapisany za pomocą cyfr, oraz wpisać (w odpowiednich miejscach) swój numer PESEL. Zdający sprawdza poprawność cyfrowego numeru PESEL na naklejce. W przypadku wystąpienia błędu w numerze PESEL zdający zwraca zespołowi nadzorującemu naklejki z błędnym numerem PESEL, koryguje ten numer na liście zdających, umieszcza na liście adnotację ‎o stwierdzeniu błędu i podpisuje listę. Naklejki z błędnym numerem PESEL nie nakleja się na arkuszu ‎egzaminacyjnym i karcie odpowiedzi. W takiej sytuacji w miejscach przeznaczonych na naklejkę z kodem zdający wpisuje odręcznie prawidłowy numer PESEL, a członek zespołu nadzorującego dopisuje identyfikator szkoły.‎ W przypadku braku numeru PESEL zdający wpisuje w miejscach przeznaczonych na naklejkę z kodem serię i numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.

Kodowanie pierwszej strony arkusza przez zdających ZN sprawdza poprawność kodowania! A 1 9 6 Uwaga na nalepkę z imieniem i nazwiskiem ucznia Szczególnie ważne podczas pierwszych dni egzaminu maturalnego. Zdający właśnie wtedy najczęściej przyklejają nalepki ze swoim imieniem i nazwiskiem, co jest poważnym złamaniem procedury egzaminacyjnej. Należy również pamiętać o takim opracowaniu procedury rozdawania (ewentualnie przechowywania kodów), żeby nie doszło do pomyłki – wymiany kodów. W takiej sytuacji dochodzi do przypisania wyników egzaminu innej osobie! Jeśli zdarzy się tak, że zdającym zabraknie kodów kreskowych, przyklejają kod wyłącznie na kartę odpowiedzi. Może się zdarzyć, że więcej niż jedna osoba będzie miała taki sam trzyznakowy kod – nie ma to znaczenia i nie trzeba tego zmieniać. Trzyznakowy kod zdającego służy przede wszystkim do celów porządkowych. Zaznacza i sprawdza ZN

Kodowanie karty odpowiedzi – 1. str.

Kodowanie karty odpowiedzi – 2. str.

Zaznaczanie odpowiedzi w zadaniach zamkniętych i poprawianie błędów Tak zaznaczamy właściwą odpowiedź Tak zaznaczamy błędną odpowiedź Zła odpowiedź To jest właściwa odpowiedź

Egzamin rozpoczyna się punktualnie o godzinie wyznaczonej przez dyrektora CKE od rozdania arkuszy egzaminacyjnych. Osoby zgłaszające się na egzamin po tym czasie nie zostaną wpuszczone do sali egzaminacyjnej. Przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje w  widocznym miejscu godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy z arkuszem egzaminacyjnym

Podczas egzaminu zdający nie opuszcza sali egzaminacyjnej Podczas egzaminu zdający nie opuszcza sali egzaminacyjnej. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący zespołu nadzorującego może ‎zezwolić zdającemu na opuszczenie sali egzaminacyjnej po zapewnieniu warunków ‎wykluczających możliwość kontaktowania się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem ‎osób udzielających pomocy medycznej.‎ W przypadku konieczności wyjścia z sali zdający sygnalizuje taką potrzebę przez podniesienie ręki. Po uzyskaniu zezwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego na wyjście zdający pozostawia zamknięty arkusz egzaminacyjny na swoim stoliku, a czas jego nieobecności jest odnotowywany w  protokole przebiegu egzaminu.

W przypadku stwierdzenia niesamodzielnej pracy zdającego albo zakłócania przez niego przebiegu egzaminu z danego przedmiotu w sposób utrudniający pracę pozostałym zdającym, albo wniesienia przez zdającego do sali egzaminacyjnej urządzenia telekomunikacyjnego lub materiałów i przyborów pomocniczych niewymienionych w wykazie ogłoszonym przez dyrektora CKE, albo korzystania przez zdającego w sali egzaminacyjnej z urządzenia telekomunikacyjnego lub niedopuszczonych do użytku materiałów i przyborów przewodniczący zespołu egzaminacyjnego (dyrektor szkoły) przerywa i unieważnia egzamin tego zdającego oraz nakazuje opuszczenie sali egzaminacyjnej. Fakt ten odnotowuje w protokole przebiegu egzaminu. Zdający ma prawo przystąpić do egzaminu z tego przedmiotu w kolejnym roku.

Jeśli zdający ukończył pracę przed czasem, odkłada zamknięty arkusz na brzeg stolika, zgłasza ukończenie pracy przewodniczącemu zespołu nadzorującego przebieg egzaminu przez podniesienie ręki i za jego przyzwoleniem (po sprawdzeniu przez członka zespołu nadzorującego poprawności zakodowania arkusza i karty odpowiedzi) wychodzi z sali, nie zakłócając pracy pozostałym zdającym.

Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań danej części egzaminu zdający pozostawia na stoliku swój zamknięty, poprawnie zakodowany arkusz egzaminacyjny, i oczekuje na zgodę przewodniczącego zespołu nadzorującego na opuszczenie sali.

Czynności wstępne są naprawdę ważne!! Czy wszyscy zakodowali arkusze egzaminacyjne? Czy wszyscy przeczytali instrukcję na pierwszej stronie arkusza? Czy wszyscy mają długopis z czarnym tuszem? Czy wszyscy pamiętają, że nie należy używać ołówków? Czy wszyscy pozostawili telefony poza salą egzaminacyjną? Nie należy się nadmiernie spieszyć z rozpoczynaniem egzaminu. Dopiero wtedy, gdy upewnimy się, że wszyscy odpowiedzieli pozytywnie na powyższe pytania, można dać sygnał do sprawdzenia kompletności arkusza egzaminacyjnego. Należy pamiętać o tym nie tylko na pierwszym egzaminie, ale na każdym kolejnym też.

Świadectwa dojrzałości

Warunek otrzymania świadectwa co najmniej 30% bez progu zaliczenia

Zdający, który zdał egzamin maturalny, otrzymuje świadectwo dojrzałości i jego odpis wydane przez OKE. Świadectwa i odpisy są przekazywane absolwentom, za potwierdzeniem odbioru, w szkole macierzystej, a w przypadku osób skierowanych na egzamin przez OKE – w szkole, w której zdawali egzamin.

Na świadectwie dojrzałości odnotowane są wyniki uzyskane z egzaminów z każdego przedmiotu zdawanego w części ustnej oraz w części pisemnej.

W przypadku gdy zdający nie przystąpił do zadeklarowanego: egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego, na świadectwie dojrzałości, w miejscu przeznaczonym na wpisanie wyniku odpowiednio egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego wpisuje się „0%”.

W przypadku unieważnienia egzaminu maturalnego z przedmiotu dodatkowego, na świadectwie dojrzałości, w miejscu przeznaczonym na wpisanie wyniku egzaminu maturalnego z tego przedmiotu wpisuje się „0%”. Nie dotyczy to unieważnienia w przypadku zaginięcia lub zniszczenia prac egzaminacyjnych lub kart odpowiedzi i braku możliwości ustalenia wyniku części pisemnej egzaminu.

Wyniki egzaminu maturalnego 3 lipca godz. 7.00 – 9.00 w szkole

Zgłaszanie zastrzeżeń

Nowa procedura zastrzeżeń art. 44 zzy Zał. 22a – zastrzeżenia w związku z naruszeniem przepisów Zał. 22c - zgłoszenie zastrzeżeń do rozstrzygnięcia dyr. OKE

Termin dodatkowy

Termin dodatkowy czerwiec Warunkiem otrzymania zgody jest spełnienie warunków formalnych: dotrzymanie terminów (zał. 6 - w dniu egz., w nast. dniu dyr. do OKE) złożenie wiarygodnej dokumentacji (zwolnienie lekarskie, zaświadczenie lek. potwierdzające brak możliwości uczestniczenia w egzaminie maturalnym w terminie od – do centrum egzaminacyjne ewentualnie egz. macierzystej szkole

Termin dodatkowy - Zdający ma prawo, w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych uniemożliwiających przystąpienie zgodnie z harmonogramem do części ustnej lub pisemnej egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów, zdawać egzamin w terminie dodatkowym - Zdający lub jego rodzice (prawni opiekunowie) najpóźniej w dniu, w którym odbywa się egzamin z danego przedmiotu, składają do dyrektora macierzystej szkoły udokumentowany wniosek (załącznik 6) o umożliwienie przystąpienia do egzaminu w terminie dodatkowym. Dyrektor szkoły przekazuje wniosek wraz z załączonymi dokumentami dyrektorowi OKE najpóźniej następnego dnia po otrzymaniu wniosku. - Dyrektor OKE rozpatruje wniosek w terminie 2 dni roboczych od daty jego otrzymania i może wyrazić zgodę na przystąpienie przez absolwenta do egzaminu w terminie dodatkowym. Rozstrzygnięcie dyrektora komisji okręgowej jest ostateczne. - Zdający, który uzyskał zgodę dyrektora OKE na przystąpienie do egzaminu pisemnego w dodatkowym terminie, przystępuje do egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów - zgodnie z harmonogramem ustalonym przez dyrektora CKE i ogłoszonym na stronie internetowej CKE. Informację o miejscu przeprowadzenia egzaminu dyrektor właściwej OKE ogłasza na stronie OKE w pierwszym tygodniu czerwca

EGZAMIN POPRAWKOWY Ustny egzamin poprawkowy odbędzie się w terminie 20 – 21 sierpnia 2019 r. w szkołach macierzystych. 2. Pisemny egzamin poprawkowy odbędzie się 20 sierpnia 2019 godz. 9.00. 3. Do egzaminu poprawkowego może przystąpić absolwent, który nie zdał wyłącznie jednego egzaminu obowiązkowego w części ustnej albo w części pisemnej. 4. Egzamin poprawkowy przysługuje: · zdającym po raz pierwszy, którzy przystąpili do wszystkich wymaganych egzaminów w maju 2019 roku i żaden egzamin nie został im unieważniony,

5. W sesji poprawkowej absolwent nie może podwyższać wyniku egzaminu dodatkowego. 6. Zdający, o którym mowa w pkt. 3, składa przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego pisemną informację zawierającą oświadczenie o ponownym przystąpieniu do egzaminu z danego przedmiotu w terminie do 11 lipca 2019r. (Załącznik nr 7a_N lub7b_S). 7. Zdający, o którym mowa w pkt 3, nie może w sesji poprawkowej zmienić przedmiotu ani poziomu egzaminu (nie dokonuje zmian w deklaracji ostatecznej). 8. Przewodniczący ZE przesyła do OKE za pomocą formularza elektronicznego informację o absolwentach z jego szkoły przystępujących do sesji poprawkowej, w terminie do 15 lipca 2019 r. 9. Do 9 sierpnia 2019 dyrektor OKE poda do wiadomości na stronie internetowej (www.oke.wroc.pl) informację o miejscu przeprowadzenia ustnych i pisemnych egzaminów poprawkowych. 10. Osoby, które ponownie przystąpiły do egzaminu z danego przedmiotu i go nie zdały, mogą przystąpić do egzaminu maturalnego w kolejnych terminach zgodnie z art. 44zzn.

Wyniki egzaminu maturalnego Od 4 lipca zdający będą mieli dostęp do swoich wyników za pomocą Serwisu Informacyjnego Maturzysty na stronie www.oke.wroc.pl . Pliki z hasłami dostępu zostaną przekazane dyrektorom szkół około 20 kwietnia za pośrednictwem Serwisu Dyrektora. Będą one zawierały imię i nazwisko zdającego, pesel i hasło. Każda szkoła powinna opracować w Wewnątrzszkolnej Instrukcji sposób przekazania haseł absolwentom. 4 lipca 2019r. do godz. 9 OKE przekaże do szkół przesyłką kurierską: świadectwa dojrzałości, aneksy, zaświadczenia i informacje o wynikach zdających. Ogólne wyniki szkoły i poszczególnych zdających będą udostępnione od 3 lipca na stronie internetowej OKE w Serwisie Informacyjnym Dyrektora Szkoły. W terminie dwóch dni od daty otrzymania, w godzinach 8 00 – 16 00, przewodniczący ZE zgłasza telefonicznie lub faxem do OKE we Wrocławiu zauważone błędy lub braki. Telefony kontaktowe: (71) 785 -18 – (-64), (-69), (-63).