prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Podstawa programowa WF założenia
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

podstawy dydaktyki 2018/2019 WYMIAR GODZIN: 20 godzin wykładów i 20 godzin ćwiczeń

prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net ania@kozuh.net

Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne do udziału w tworzeniu strategii zajęć w szkole i innych placówkach edukacyjnych, 3. wdrożenie do refleksyjnego stosunku do procesu kształcenia. 

GŁÓWNE TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1. Dydaktyka ogólna jako dyscyplina pedagogiki 2. Historia rozwoju myśli dydaktycznej i najważniejszych idei kształcenia 3. Współczesne tendencje w dydaktyce 4. Kompetencje nowoczesnego pedagoga 5. Strategie i metody kształcenia 6. Formy, zasady i środki kształcenia 7. Ewaluacja i refleksja w procesie kształcenia      

Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: rozumiał rolę oraz przebieg procesu kształcenia w życiu ucznia w każdym wieku, 2. poprawnie analizował i wnioskował obszar problemów dydaktycznych oraz ról nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, 3. interpretował podstawowe nurty myślenia o szkole i edukacji 4. posługiwał się wybranymi metodami i środkami kształcenia 5. rozumiał konieczność diagnozy oraz pomiaru jakości efektów własnej pracy i pracy uczniów 6. szanował i rozwijał w sobie i w uczniach potrzebę kształcenia ustawicznego.     

Literatura literatura podstawowa: Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli. Kraków 2015. Bereźnicki F., Podstawy kształcenia ogólnego. Kraków 2011. Springer M., Jak uczy się mózg. Warszawa 2015. Klus – Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa 2010 Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. Gdańsk 2010.

Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. literatura uzupełniająca: Guz S. Edukacja w systemie Marii Montessori. Wybrane obszary kształcenia. Lublin 2015. Kielin J. Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla terapeutów i nauczycieli. Gdańsk 2009. Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. Łukasik I., Witek A. Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Lublin 2015.

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Przebieg i data egzaminu: egzamin będzie przebiegał w postaci ustnej – odpowiedź na pytania zawarte w wylosowanym zestawie trzech pytań. Egzamin odbędzie się zgodnie z ustaleniami z poszczególnymi grupami ćwiczeniowymi.

Na ocenę zaliczeniową z ćwiczeń składają się zsumowane punkty za aktywność indywidualną i aktywność grupową. Aktywność indywidualna będzie możliwa w pierwszej części każdego spotkania. Osoby chętne do zaprezentowania teorii w oparciu o literaturę i inne źródła mogą otrzymać punkty od 1 do 4 (maksymalnie). Problematyka zajęć jest podana na kolejnym slajdzie. Aktywność grupowa będzie przebiegała w drugiej części każdego spotkania i obecni zarówno w pierwszej, jak drugiej części, będą mieli szansę otrzymania 3 punktów za każde spotkanie ćwiczeniowe.

Problematyka spotkań punktowanych: Spotkanie – kompetencja integrowania zespołu Spotkanie – kompetencja komunikacji interpersonalnej Spotkanie – kompetencja kreatywności Spotkanie – kompetencja motywowania ucznia Spotkanie – kompetencja planowania i organizacji pracy z uczniem – przykładowy konspekt zajęć Spotkanie – kompetencja pracy metodami aktywizującymi ucznia

0-11 punktów ocena 2.0 12 – 14 punktów ocena 3.0 Punktacja ocen z ćwiczeń: 0-11 punktów ocena 2.0 12 – 14 punktów ocena 3.0 15 – 17 punktów ocena 3.5 18 – 20 punktów ocena 4.0 21 – 23 punktów ocena 4.5 powyżej 23 punktów ocena 5.0

KONSULTACJE niedziele 19.00-19.45 KA budynek C, pokój 334b lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)