Książki naszych marzeń

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Książki naszych marzeń
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
SPÓŁKI WODNE Barbara Wójcik Dyrektor Wydziału Infrastruktury i Rolnictwa Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie 2013.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Kuratorium Oświaty w Lublinie Edukacja w województwie lubelskim Edukacja w województwie lubelskim Lublin, sierpień 2015.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Program realizowany jest Kuratorium Oświaty w Opolu.
HARMONOGRAM REKRUTACJI 2017/2018
Sześciolatek idzie do szkoły
„Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa”
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
ZASADY REKRUTACJI DO SZKOŁY PONADGIMNAZJLNEJ
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
Sześciolatek idzie do szkoły
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
CELE PROGRAMU Celem programu jest wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej uczniów oraz zwiększenie potencjału i roli bibliotek, a także uatrakcyjnienie.
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Egzamin ucznia klasy ósmej
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Finansowanie programu
Zasady szacowania strat
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Rekrutacja elektroniczna DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w roku 2018
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
Książki naszych marzeń
„Most do sukcesu” Prowadzący: Agnieszka Moroń 19 lipca 2012r.
Książki naszych marzeń
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Finansowanie zadań oświatowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ KANDYDATA DO SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2018/2019 KLASY.
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Książki naszych marzeń – harmonogram działan
Zapis prezentacji:

Książki naszych marzeń

Podstawy prawne Rada Ministrów 26 maja 2015 r. podjęła uchwałę w sprawie Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń” Aktem wykonawczym jest przyjęte Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu wspierania w 2015 r. organów prowadzących szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży – „Książki naszych marzeń”

Cele programu Program „Książki naszych marzeń” ma wspierać organy prowadzące szkoły podstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej, przez zakup do bibliotek szkolnych książek: - książek o tematyce bliskiej współczesnym doświadczeniom uczniów; - książek niebędących podręcznikami, które są chętnie czytane i jednocześnie rozwijają kompetencje, zainteresowania i uzdolnienia dzieci i młodzieży. Program ma promować czytelnictwo wśród uczniów szkół podstawowych. Wybrane książki mają rozbudzać ciekawość ucznia. Mają uczyć czytania. O wyborze książek do bibliotek szkolnych mają współdecydować uczniowie i rodzice.

Efekty programu Zakładamy, że wykorzystane z programu środki finansowe będą miały pozytywny wpływ na: upowszechnienie edukacji czytelniczej i medialnej wzrost czytelnictwa wśród uczniów wspieranie bibliotek szkolnych w zakupie książek które będą rozwijały zainteresowania dzieci i młodzieży promocję czytelnictwa

Beneficjenci programu Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej Jednostki samorządu terytorialnego Osoby prawne niebędące jst Osoby fizyczne Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Maksymalna wysokość wsparcia na zakup książek Dla bibliotek szkolnych w szkołach, w których liczba uczniów wynosi do 70: 1 000 zł w których liczba uczniów wynosi od 71 do 170 : 1 300 zł w których liczba uczniów wynosi więcej niż 170: 2 170 zł

Założenia programu Organy prowadzące publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe oraz szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej szkoły podstawowe otrzymają z budżetu państwa wsparcie finansowe na zakup książek niebędących podręcznikami do szkolnych bibliotek. Wsparcia finansowego udziela się w formie dotacji dla organów prowadzących oraz w formie dofinansowania dla Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia finansowego udziela się pod warunkiem zapewnienia przez organ prowadzący szkołę finansowego wkładu własnego w wysokości co najmniej 20% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.

Zadania organów prowadzących Organy prowadzące, które uzyskały wsparcie finansowe, są zobowiązane: 1) Pomóc szkołom w nawiązaniu współpracy z bibliotekami publicznymi i publicznymi bibliotekami pedagogicznymi w zakresie: konsultowania planowanych zakupów książek, wymiany informacji o imprezach promujących czytelnictwo. 2) Zapewnić organizację co najmniej dwóch wydarzeń promujących czytelnictwo z udziałem uczniów. 3) Uwzględnić tematykę wpływu czytania na rozwój dzieci podczas zorganizowanego przez szkołę co najmniej jednego spotkania z rodzicami. 4) Wesprzeć realizację co najmniej jednego projektu edukacyjnego na oddział w szkole z wykorzystaniem księgozbioru biblioteki szkolnej. 4) Wspierać organizację pracy bibliotek szkolnych do potrzeb uczniów, w tym przez umożliwienie im wypożyczania książek również na okres ferii zimowych i letnich.

Zasady wsparcia finansowego Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania Wojewodowie Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Organy prowadzące Dyrektorzy szkół Dyrektorzy szkół

Zasady wsparcia finansowego Dyrektor szkoły – z własnej inicjatywy, na wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców lub samorządu uczniowskiego – składa do organu prowadzącego szkołę wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej, z uwzględnieniem potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Wniosek powinien zawierać następujące dane dotyczące szkoły: 1) nazwę i adres szkoły; 2) numer REGON szkoły; 3) liczbę uczniów; 4) zwięzły opis dotyczący aktualnego wyposażenia biblioteki szkolnej; 5) kalkulację kosztów zakupu książek; 6) wnioskowaną kwotę wsparcia finansowego na zakup książek. Do wniosku dyrektor szkoły dołącza opinie rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, dotyczące planowanego zakupu książek.

Zasady wsparcia finansowego Z wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek: 1) organ prowadzący szkołę występuje do wojewody; 2) szkoła artystyczna, dla której organem prowadzącym jest minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, występuje do tego ministra. Wniosek organu prowadzącego szkołę do wojewody powinien zawierać: 1) nazwę i adres organu prowadzącego szkołę; 2) liczbę szkół wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego; 3) numery REGON szkół wnioskujących o uzyskanie wsparcia finansowego; 4) zwięzły opis aktualnego wyposażenia bibliotek szkół wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego; 5) zbiorczą kalkulację kosztów zakupu książek; 6) wnioskowaną, łączną kwotę wsparcia finansowego na zakup książek; 7) informację o finansowym wkładzie własnym.

Zadania wojewodów i ministrów Wojewoda oraz minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przekazują ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania zbiorczą informację o wysokości wnioskowanych przez organy prowadzące szkoły kwot wsparcia finansowego, bądź zbiorczą informację o wysokości wnioskowanych kwot przez szkoły. Wnioski o udzielenie wsparcia finansowego weryfikują pod względem formalnym zespoły powołane odpowiednio przez wojewodę oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Zespół składa się z co najmniej czterech osób, w tym  co najmniej jednego przedstawiciela kuratora oświaty, a w przypadku zespołu powołanego przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, co najmniej jednego przedstawiciela specjalistycznej jednostki nadzoru Wojewoda i minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego zapewniają warunki pracy zespołu.

Zadania wojewodów i ministrów Z przeprowadzonej weryfikacji wniosków zespół sporządza protokół i przekazuje - odpowiednio wojewodzie albo ministrowi właściwemu do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. Wojewoda, na podstawie weryfikacji formalnej, w ramach kwoty środków budżetu państwa przypadających na dane województwo, podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego organom prowadzącym szkoły. Wojewoda podaje do publicznej wiadomości listę organów prowadzących szkoły, którym zostało udzielone wsparcie finansowe, wraz z podaniem wysokości kwot tego wsparcia. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego podejmuje decyzję o udzieleniu wsparcia finansowego szkołom i podaje do publicznej wiadomości listę szkół, którym zostało udzielone wsparcie finansowe, wraz z podaniem wysokości kwot tego wsparcia.

Zadania wojewodów i ministrów Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym szkoły środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek następuje na podstawie umowy zawartej między wojewodą a organem prowadzącym szkołę. Zawarcie umowy powinno nastąpić niezwłocznie po zwiększeniu budżetu wojewodów przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych. Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym szkoły środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek następuje w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy. Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego przekazuje szkołom środki otrzymane w formie dofinansowania na zakup książek, w terminach uzgodnionych z tymi szkołami.

Sprawozdania Organy prowadzące szkoły przekażą wojewodzie sprawozdanie z realizacji programu, w tym: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu oraz informację o zrealizowanych działaniach 2) wnioski z realizacji programu. Wojewoda dokona oceny efektów realizacji programu na terenie województwa oraz przekaże ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji programu, zawierające: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu na terenie województwa;

Sprawozdania Minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego dokona oceny efektów realizacji programu w prowadzonych przez siebie szkołach oraz przekaże ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdanie z realizacji programu, w tym: 1) zestawienie ilościowo–wartościowe wydatków dokonanych w ramach programu przez szkoły prowadzone przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego oraz informację o zrealizowanych działaniach; 2) wnioski z realizacji programu. Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania dokona analizy i oceny realizacji programu na terenie kraju i przedłoży Radzie Ministrów sprawozdanie.

Harmonogram realizacji programu Lp. Zadanie Termin realizacji 1. Poinformowanie organów prowadzących szkoły przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania o programie rządowym i sposobie jego realizacji. – do 1 tygodnia od dnia przyjęcia programu   2. Złożenie przez dyrektorów szkół wniosków do organów prowadzących o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej. – do dnia 24 czerwca 2015 r. 3. Złożenie przez organy prowadzące szkoły, będące jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, wniosków do wojewodów o udzielenie wsparcia finansowego. – do dnia 8 lipca 2015 r. 4. Przekazanie przez wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania informacji o łącznej wysokości wnioskowanych kwot wsparcia finansowego. – do dnia 24 lipca 2015 r.

Harmonogram realizacji programu 5. Wystąpienie przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania do ministra właściwego do spraw finansów publicznych z wnioskiem o uruchomienie środków dla poszczególnych wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. – do dnia 31 lipca 2015 r.  6. Dokonanie przez wojewodów i ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego weryfikacji wniosków i podziału środków. – do dnia 7 sierpnia 2015 r. 7. Przekazanie przez wojewodę organom prowadzącym, będącym jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek. – 14 dni od dnia podpisania umowy 8. Przekazanie przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego prowadzonym szkołom artystycznym środków budżetu państwa w ramach wsparcia finansowego na zakup książek. – w terminach uzgodnionych z dyrektorami szkół

Harmonogram realizacji programu 9. Wykorzystanie przez organy prowadzące wsparcia finansowego. – do dnia 31 grudnia  2015 r.   10. Przekazanie wojewodzie przez organy prowadzące szkoły, będące jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi, sprawozdań z realizacji programu rządowego. – do dnia 15 czerwca 2016 r. 11. Przekazanie ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania sprawozdań z realizacji programu rządowego przez wojewodów oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego. – do dnia  30 lipca 2016 r. 12. Dokonanie analizy i oceny realizacji programu rządowego  na terenie kraju przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i przedłożenie sprawozdania w tej sprawie Radzie Ministrów. – do dnia 15 września 2016 r.

Dziękuję za uwagę