Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1. o mnie 2. Moja oferta – koła zainteresowań
Advertisements

Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Wykorzystaj czas.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
doświadczenia drogą do wiedzy"
Opracowała: Joanna Kozieł
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
SZKOŁA PODSTAWOWA ZESPOŁU SZKÓŁ im. HENRYKA SIENKIEWICZA w GRABOWCU
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
FENOMEN NA SKALĘ ŚWIATOWĄ
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA ! Seminarium podsumowujące projekt Barbara Pietrzak - Koordynator Projektu Małkinia Górna, 28 maja 2014 r.
SZKOŁA PODSTAWOWA W TEMPLEWIE. TEMPLEWO- wieś w gminie Bledzew, w powiecie międzyrzeckim, w województwie lubuskim. To wieś sołecka położona 8 km na pd.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 w Szkole Podstawowej nr 26 we Wrocławiu Rok szkolny 2012/2013.
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Częstochowa, 1 marca 2007 r. Społeczeństwo informacyjne w Częstochowie Opinie uczniów na temat zajęć dydaktycznych prowadzonych w ramach projektu „Społeczeństwo.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
PROJEKT „ ĆWICZĘ, UCZĘ SIĘ, WYGRYWAM”
Projekt szkolny 2012/2013. Praca nad projektem O W roku szkolnym 2012/2013 pracowaliśmy bardzo zawzięcie nad naszym szkolnym projektem. W projekt włożyliśmy.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
TYDZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA 8 listopada – DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA Szkoła Podstawowa im. Juliana Tuwima w Złochowicach.
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Nasza działalność jako Szkoły z Klasą. Cel naszego spotkania: 1. Założenia projektu „W ramach kolejnej odsłony akcji, Szkoły z Klasą 2.0, skupiamy się.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
„Koło Młodych Odkrywców”
EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Zakopanem Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Sierockiem Sierockie, r.
AKADEMIA AQUAFRESH Dzieci z Przedszkola Publicznego im. Bł. Edmunda Bojanowskiego ustanawiają Rekord Guinnessa w myciu ząbków.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Prezentacja Konkursowa o nadanie tytułu Naukowej Szkoły Ignacego Koło naukowe „Wiedzy tropiciele- Łukasiewicza przyjaciele”
doświadczenia drogą do wiedzy"
Bieg po zdrowie Program Antytytoniowej Edukacji Zdrowotnej realizowany przez uczniów klasy IVa Publicznej Szkoły Podstawowej nr 9 im. Marszałka Józefa.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
Społeczna Szkoła Podstawowa w Budziskach
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu klasy IV - VI

Działające w Szkole Podstawowej nr 1 w Żywcu koło naukowe „Twórcze umysły” przystąpiło do realizacji projektu „Być jak Ignacy”. W zajęciach brali udział uczniowie z klas IV – VI. W ramach projektu uczestnicy poznali sylwetki 4 wybitnych polskich naukowców, którzy przyczynili się do rozwoju wielu dziedzin nauki:

Jan Szczepanik Wynalazca nazywany „polskim Edisonem”. Był autorem wielu wynalazków z dziedziny barwnego tkactwa, techniki filmowej i dźwiękowej.

Twórca nauki o witaminach. Kazimierz Funk Twórca nauki o witaminach.

Marian Rejewski Kryptolog, złamał kod maszyny szyfrującej „Enigma”.

Henryk Magnuski Polski inżynier, pracownik amerykańskiego koncernu telekomunikacyjnego Motorola, twórca jednego z pierwszych walkie-talkie.

Każdemu naukowcowi poświęcony był jeden blok tematyczny. Podczas zajęć uczniowie przeprowadzali eksperymenty, doświadczenia. Uczestniczyli w grach dydaktycznych, dramach, ćwiczeniach praktycznych. Samodzielnie wykonywali modele. Dzięki twórczemu działaniu powstały wiersze, kanapki czy nowe kody do szyfrowania wiadomości oraz „telefony”. Pracowali w grupach i indywidualnie. Na każdym spotkaniu wykorzystywano filmy i prezentacje.

Jan Szczepaniak

Kazimierz Funk

Marian Rejewski

Henryk Magnuski

Promocja zajęć odbywała się za pomocą strony internetowej szkoły Promocja zajęć odbywała się za pomocą strony internetowej szkoły. Została przygotowana wystawa, na której zaprezentowano efekty pracy uczniów, która cieszyła się wielkim zainteresowaniem wśród koleżanek i kolegów ze szkoły. Natomiast rodzice mogli obejrzeć dzieła swoich pociech.

Uczestnictwo w projekcie rozwinęło u uczniów umiejętność pracy w zespole, kreatywność i pomysłowość. Przeprowadzanie doświadczeń uczyło obserwacji, odpowiedniej analizy i wyciągania wniosków. Każde zajęcia dostarczały nowych wiadomości, pozwoliły poszerzyć wiedzę. Niejednokrotnie nie wiedzieli, że polscy uczeni tyle wnieśli do rozwoju światowej nauki. Byli bardzo zaangażowani i chętnie pracowali. Każde dobrze wykonane doświadczenie sprawiało im frajdę.

To już jest koniec…