Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Advertisements

SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Główny Inspektorat Ochrony Środowiska Wzmocnienie systemu oceny jakości powietrza i modernizacja sieci pomiarowych w oparciu o doświadczenia norweskie.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
Zajęcia 1-3 Układ okresowy pierwiastków. Co to i po co? Pojęcie masy atomowej, masy cząsteczkowej, masy molowej Proste obliczenia stechiometryczne. Wydajność.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Składniki odżywcze i ich rola w organizmie Białka, cukry i tłuszcze
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Projekt „Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania” współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Woda to jeden z najważniejszych składników pokarmowych potrzebnych do życia. Woda w organizmach roślinnych i zwierzęcych stanowi średnio 80% ciężaru.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Fizyczne metody określania ilości pierwiastków i związków chemicznych. Łukasz Ważny.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Sorbenty teoria i praktyka stosowania w zabezpieczeniu na terenie zakładu bryg. mgr inż. Bogusław Dudek Główny specjalista KW PSP w Katowicach Brenna,
OKRĘGOWA STACJA CHEMICZNO-ROLNICZA GLIWICE
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Toruńskie Stowarzyszenie Aktywności Społecznej
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Środa z funduszami na wsparcie zakładania działalności gospodarczej i rozwój zawodowy Toruń,
Warszawa, 25/10/2017.
Ochrona dzieci przed krzywdzeniem w Specjalistycznych Placówkach Wsparcia Dziennego na przykładzie działalności ELEOS Prawosławnego Ośrodka Miłosierdzia.
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Aspekt edukacyjny normalizacji w ochronie środowiska
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Technikum nr 6 Grafiki, Logistyki i Środowiska
Prof. Zygfryd Witkiewicz Wojskowa Akademia Techniczna
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JĘZYK NIEMIECKI W OBROCIE GOSPODARCZYM – 3 LETNIE STUDIA DUALNE www
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
KOMUNIKACJA KORPORACYJNA I PUBLIC RELATIONS
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wspomaganie pracy szkół
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
INTERREG V-A Republika Czeska - Polska
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego PROGRAM ROZWOJOWY Uniwersytetu Warmińsko- Mazurskiego w Olsztynie zpr.uwm.edu.pl

O projekcie...              Projekt pn: „Program Rozwojowy Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie”  współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych, prowadzonego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Okres realizacji projektu to lata 2018-2022. W ramach przyznanych funduszy (33 mln zł) Uczelnia zrealizuje 18 zadań, w tym 16 zadań z zakresu doskonalenia kompetencji nauczycieli akademickich, studentów i doktorantów oraz 2 zadania z zakresów podniesienia jakości zarządzania uczelnią.

Formy wsparcia dla studentów WKŚiR Zadanie IV – certyfikowane kursy, warsztaty specjalistyczne, warsztaty terenowe i wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne (Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa). Zadanie VII – programy stażowe dla studentów Wydziałów: Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, Nauk o Środowisku, Nauki o Żywności (staże u pracodawców). Wsparcie skierowane do studentów sem. IV-VII

Warsztaty, kursy, szkolenia i wizyty studyjne Zadanie IV – certyfikowane kursy, warsztaty specjalistyczne, warsztaty terenowe i wyjazdy studyjne krajowe i zagraniczne Warsztaty, kursy, szkolenia i wizyty studyjne   30 h (4 grupy x 10 osób) Warsztaty językowe specjalistyczne z zakresu nauk rolniczych i leśnych 15 h (6 szkoleń tematycznych 12 grup x 4 osoby) Warsztaty systemów analityki chemicznej 20 h (2 grupy x 10 osób) Warsztaty z systemów informacji przestrzennej Kurs obsługi kombajnów zbożowych 2 grupy x 5osób Kurs obsługi harvestera i forwardera 2 grupy x 5 osób Kurs grafiki komputerowej 25 h/40 studentów Warsztaty terenowe 2 grupy x 10 osób Wyjazdy studyjne (1 wyjazd zagraniczny+2 krajowe) 60 studentów (3 wyjazdyx20os)

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa warsztaty i wizyty studyjne   2018/2019 2019/2020 2020/2021 2021/2022 semestr zimowy semestr letni X XI XII I II III IV V VI VII VIII IX rekrutacja 30 h (4 grupy x 10 osób) realizacja-warsztaty językowe specjalistyczne z zakresu nauk przyrodniczych, rolniczych i leśnych 15 h (6 szkoleń tematycznych 12 grup x 4 osoby) realizacja - warsztaty systemów analityki chemicznej 20 h (2 grupy x 10 osób) realizacja-warsztaty z systemów informacji przestrzennej realizacaja-kurs obsługi kombajnów zbożowych 2 grupy x 5osób realizacja-kurs obsługi harvestera i forwardera 2 grupy x 5 osób rektutacja relizacja-kurs grafiki komputerowej 25 h/40 studentów realizacja-warsztaty terenowe 2 grupy x 10 osób realizacja-wyjazdy studyjne 60 studentów (3 wyjazdyx20os) programy stażowe 130 studentów

Tematy szkoleń z zakresu analityki chemicznej 1. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji. 2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej. 3. Zastosowanie spektometrii emisyjnej ICP-AS w wielopierwiastkowej analizie gleb. 4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach. 5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce. 6. Mobilne laboratorium oceny jakości środowiska. MobilLAB.

Cel szkoleń z zakresu analityki chemicznej Szkolenia z zakresu analityki chemicznej mają na celu zaznajomienie studentów z: różnymi metodami analitycznymi stosowanymi w oznaczeniach zawartości różnych pierwiastków, i interpretowania wyników oznaczeń, podstawowymi możliwościami chromatografii cieczowej, zautomatyzowanymi systemami stosowanymi w monitoringu zanieczyszczeń powietrza i wody, budową i zasadą działania analizatorów znajdujących się na wyposażeniu laboratoriów m. in w: Okręgowych Stacjach Chemiczno-Rolniczych, Sanepidach, Wojewódzkich Inspektoratach Ochrony Środowiska, wielu instytucjach i zakładach pracy, które zajmują się analizą matryc środowiskowych.

Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej I. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji Tematyka szkolenia: 1. Refraktometryczne oznaczanie stężenia roztworów cukrów. 2. Polarymetryczne oznaczanie stężenia roztworów substancji optycznie czynnych. 3. Turbidymetryczny pomiar mętności wód powierzchniowych. 4. Spektrofotometryczne oznaczanie jonów Fe3+, PO43-, NO3- oraz NH4+. Testy kuwetowe. 5. Spektrofotometryczne oznaczanie jonów żelaza(III) w wodzie gruntowej z wykorzystaniem mikro-pomp pulsowych. Automatyzacja pomiaru.

2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej" Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 2. Metody elektrochemiczne w analizie środowiskowej" Tematyka szkolenia: 1. Oznaczanie kwasów metodą miareczkowania konduktometrycznego. 2. Oznaczanie jonów Ba2+ metodą konduktometrycznego miareczkowania strąceniowego. 3. Oznaczanie miedzi metodą elektrograwimetryczną. 4. Oznaczanie kwasu askorbinowego metodą miareczkowania kulometrycznego. 5. Oznaczanie jonów za pomocą elektrod jonoselektywnych. 6. Oznaczanie jonów Pb2+ metodą miareczkowania amperometrycznego. 7. Oznaczane jonów Fe2+ metodą miareczkowania biamperometrycznego. 8. Oznaczanie śladowych ilości jonów Cd2+ metodą woltamperometrii inwersyjnej.

Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 3. Zastosowanie spektometrii emisyjnej ICP-AS w wielopierwiastkowej analizie gleb Tematyka szkolenia: Oznaczanie i interpretowanie wyników oznaczeń zawartości różnych pierwiastków (stanowiących makro- i mikroelementy występujące w glebach, roślinach i wodzie) techniką ICP (Inductively Coupled Plasma) na spektrometrze iCAP 7400 Duo Thermo Scientific, po ich uprzedniej mineralizacji za pomocą mikrofalowego mineralizatora (Ultrawave Milestone). Technika ta jest najdokładniejsza i najczulsza w analizie pierwiastkowej. Podczas szkolenia analizowane będą głównie próbki różnych utworów glebowych, ale także próbki roślinne i woda. Uczestnicy szkolenia mogą też analizować wcześniej dostarczone próbki gleby z własnych ogrodów lub ujęć wody.

4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 4. Oznaczanie form węgla w próbkach środowiskowych, odpadach, ściekach Tematyka szkolenia: Zapoznanie z różnymi metodami oznaczania form węgla w próbkach ciekłych i stałych, ze szczególnym uwzględnieniem automatycznych analizatorów węgla z końcowym oznaczaniem metodą niedyspersyjnej spektrometrii w podczerwieni (NDIR). Podczas zajęć laboratoryjnych studenci zapoznają się z: budową i zasadą działania analizatora TOC (Shimadzu), zasadami tworzenia krzywych kalibracyjnych, zasadami prowadzenia oznaczeń węgla ogólnego i nieorganicznego w próbkach ciekłych (woda wodociągowa, woda powierzchniowa) i stałych (gleba, osady ściekowe, popioły, komposty itp.).

5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 5. Chromatografia cieczowa HPLC w praktyce Chromatografia jest metodą rozdzielania składników jednorodnych mieszanin a także ich identyfikacji i oznaczania ilościowego Tematyka szkolenia: Budowa oraz zasada działania chromatografu cieczowego • Proces rozdziału oraz opisujące go parametry • Kolumny chromatograficzne • Fazy ruchome w chromatografii cieczowej • Dobór fazy mobilnej do kolumny oraz wpływ składu fazy ruchomej na rozdział w HPLC • Analiza chromatogramów – podstawowe parametry integracyjne • Analiza jakościowa i ilościowa (metoda standardu zewnętrznego, wewnętrznego i dodatku wzorca) w HPLC

Tematyka szkoleń z zakresu analityki chemicznej 6. Instrumentalne metody optyczne. Zastosowania i możliwości automatyzacji Tematyka szkolenia: Zapoznanie z nowoczesnymi systemami stosowanymi w monitoringu zanieczyszczeń powietrza i wody. Szkolenie ma charakter laboratoryjny oraz terenowy i uwzględnia: 1. Przykłady wykorzystania chromatografii gazowej w analizie lotnych związków organicznych. 2. Mobilne i stacjonarne, w pełni automatyczne systemy monitoringu zanieczyszczeń powietrza (gazy i pyły). Wykorzystanie mobilnego laboratorium MobiLAB (zajęcia terenowe). 3. Przenośna aparatura optyczna do pomiaru parametrów chemicznych wód i ścieków ­nefelometr i spektrofotometr (zajęcia terenowe). Uczestnicy otrzymają bezpłatny podręcznik.

Zadanie VII – programy stażowe dla studentów Wydziałów: Kształtowania Środowiska i Rolnictwa, Nauk o Środowisku, Nauki o Żywności (staże u pracodawców). Liczba staży WKŚiR- 130 (120 krajowych i 10 zagranicznych) Wymiar stażu – krajowy 8 tygodni, zagraniczny 4 tygodnie Staże płatne – 18,50 zł/godz. (wymiar miesięczny stażu 160 godz.)

zpr.uwm.edu.pl Wydziałowe Biuro Projektu Plac Łódzki 1 pok. 6. Koordynator Wydziałowy dr hab. Ewa Dragańska Plac Łódzki 1 p. 5 Tel 89 523 35 23 Asystent Koordynatora dr inż. Iwona Cymes Plac Łódzki 2. pok. 40 Tel. 8923 43 86 Wydziałowe Biuro Projektu Plac Łódzki 1 pok. 6.