Kurs – OK zeszyt.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Czy wszyscy uczniowie mogą odnieść sukces?
7 punktów Kodeksu 2.0.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
Zanim wybierzesz program nauczania
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
ROK SZKOLNY 2013/2014. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 232Jak pracować w klasie IV na lekcjach języka polskiego? Refleksje nauczyciela.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Ocenianie Kształtujące
„Sześcioletni uczeń – motywacja do działania”
Obserwacja Wybranej Grupy Uczniów
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
Obserwacja wybranych uczniów
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
ROK SZKOLNY 2014/2015. Nr for my FormaOsoba prowadzącaLiczba godzin Cena 250Matura Analiza i interpretacja tekstów kultury I. Rostankowska1080 zł.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Sieć Sieć Mam takie marzenie… dr Danuta Elsner. Cele wykładu Przedstawienie: Wizji całościowego obrazu reformy systemu doskonalenia nauczycieli. Sieci,
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Kurs - OK zeszyt.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Sopocka Akademia Tenisowa
Obserwacja wybranych uczniów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Co chcieliśmy osiągnąć?
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Zapis prezentacji:

Kurs – OK zeszyt

Zapraszamy na kurs OK zeszyt W roku szkolnym 2019/2020 zapraszamy wszystkie nauczycielki i wszystkich nauczycieli, uczących różnych przedmiotów i na różnych poziomach edukacyjnych, na kurs internetowy – OK zeszyt. 2

Co to jest OK zeszyt? Dokumentująca proces uczenia się i tworzona przez samego ucznia książka. Rodzaj portfolia uczniowskiego, które uczniowi pomaga uczyć się, a nauczycielowi skutecznie nauczać. 3

Dlaczego OK zeszyt? Zapisywanie przez uczniów własnych refleksji – czego i jak się uczą oraz czego już się nauczyli. Gromadzenie przez uczniów w dostępnym miejscu – celów lekcji i kryteriów sukcesu. Tak, aby wiedzieli, po co i czego mają się nauczyć i po czym poznają, że się właśnie tego nauczyli. Dokonywanie przez uczniów refleksji nad uczeniem się. Dokumentowanie przez uczniów własnego rozwoju, czyli śledzenie własnych postępów w nauce. 4

OK w nazwie OK zeszytu Szansa na świadome uczenie się i na wzięcie odpowiedzialności za własny proces uczenia się. V strategia oceniania kształtującego: „Wspomaganie uczniów, by stali się autorami procesu własnego uczenia się.” 5

Na czym bazujemy? Od grudnia 2015 roku prowadzimy grupę OK zeszyt na Facebooku. Pomysł okazał się bardzo dobry, zachęcił wielu nauczycieli do samodzielnego prowadzenia OK zeszyty w swoich klasach. Grupa OK zeszyt na Facebooku liczy 15 tysięcy osób. Zachęceni entuzjastycznymi opiniami na FB postanowiliśmy prowadzić kursy dla nauczycieli, którzy pragną pracować wspólnie. 6

Jak było dotychczas i jak planujemy teraz? Kursy OK zeszytu ukończyło do tej pory prawie 1800 nauczycieli. Wydaliśmy pakiet pomocy do pracy z OK zeszytem i nagraliśmy kilka webinariów dostępnych w kursie. Planujemy IV edycję kursu podstawowego OK zeszyt i II edycję kursu zaawansowanego (przeznaczonego dla nauczycieli, którzy mają już doświadczenie w pracy z OK zeszytem). 7

Podstawowe elementy OK zeszytu Cele lekcji Kryteria sukcesu (do lekcji, sprawdzianu i do zadania edukacyjnego) Refleksje własne ucznia Posumowanie (np. przy pomocy map myślowych) Informacja zwrotna (od nauczyciela, od innego ucznia, od samego siebie) 8

Co się sprawdza? 9

Co się sprawdza w kursie? Wyczerpujące materiały w kursie. Możliwość wyboru formuły pracy z OK zeszytem. Wymiana doświadczeń pomiędzy nauczycielami. Wzajemne wsparcie nauczycieli. Praca w grupie przedmiotowej. Spotkania regionalne podczas których prezentowane są OK zeszyty. Opieka Okejki. Brak obowiązku prowadzenia obszernych sprawozdań. Pomoce dla nauczycieli dostępne w kursie. Świętowanie sukcesów z uczniami (dyplomy dla nauczycieli i uczniów). Zadowolenie uczniów i ich opinia na temat pomocy ze strony OK zeszytu w uczeniu się. 10

Kurs OK zeszyt Kurs on-line, nastawiony na własne wybory nauczyciela i jego uczniów. Platforma wymiany doświadczeń. Opieka Okejki – opiekuna konsultanta Praca w grupach przedmiotowych. Spotkania regionalne uczestników i spotkania online. 11

Zapraszamy na kurs OK zeszyt Zaczynamy 20 maja 2019. Zgłoszenia poprzez formularz na stronie: www.sus.ceo.org.pl Dla wszystkich nauczycielek i nauczycieli, na każdym poziomie edukacyjnym. 12

Zapraszamy na kurs OK zeszyt Prezentację przygotowała i szczególnie zaprasza Danuta Sterna 13