Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rodzaje pomocy w hospicjum.
Advertisements

SAMODZIELENIE W PRZYSZŁOŚĆ projekt realizowany w ramach działania 1.5 SPO RZL Promocja aktywnej polityki społecznej poprzez wsparcie grup szczególnego.
BEZDOMNOŚĆ dotyka wszystkie grupy społeczne
Szkolny wolontariat informuje, że na terenie naszej szkoły została przeprowadzona akcja Zajączek. Celem tej akcji było przygotowanie i przekazanie Zajączków.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
Rodzaje psychoterapii Psychoterapia - ćwiczenia III rok Pedagogiki Specjalnej APS Prowadząca: mgr Agnieszka Kałwa.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Sytuacja życiowa rodzin czasowo niepełnych z powodu migracji
Współpraca z rodzicami-szansa czy konieczność
ZASOBY POMOCY SPOŁECZNEJ WAŻNIEJSZE TEZY. Na przestrzeni 2010 – 2012 na podobnym poziomie jest liczba rodzin z Gminy Kleszczewo korzystająca z pomocy.
Konsultant RODN „WOM” w Częstochowie Elżbieta Doroszuk
Depresja poporodowa mgr Anna Bukowska
PRACA SOCJALNA – ZAWÓD NIOSĄCY POMOC W POTRZEBIE.
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
I. Punkt informacyjny Radar W okresie realizacji projektu zanotowano 137 zgłoszeń. Z informacji udzielanych w Radarze skorzystało ogółem 127 osób, w tym.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Reakcje rodziny na kryzys spowodowany chorobą psychiczną
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Opracowanie: Agata Potkaj
Iwona Jeziorska Ośrodek Terapii w Środowisku
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
Strategie pracy psychologicznej z osobą doznającą przemocy domowej
Standard interwencji kryzysowej
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Konferencja Szkoła wspomaga wychowanie Marzenna Piekarska RAZEM Gdańsk 2006.
w praktyce pedagogicznej
Metoda Ruchu Rozwijającego
FUNKCJONOWANIE SEKSUALNE OSÓB WYCHOWYWANYCH
Szkoła Promująca Zdrowie
,,Rodzina- źródłem życia, szacunku i miłości’’
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
EWALUACJA LOKALNEGO SYSTEMU PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE - DOŚWIADCZENIA DOTYCZĄCE SPOSOBÓW POMAGANIA I NASILENIA STRESU POURAZOWEGO (PTSD) Z.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
DIAGNOZA … I CO DALEJ ? Hanna Wiśniewska-Śliwińska.
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Internat Dane statystyczne: Dane statystyczne: Liczba wychowanków- 30 Liczba grup wychowawczych -3 Baza materialna Baza materialna grupy: Sypialnie Świetlica.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Istotne zjawiska w psychoterapii grupowej w modelu poznawczo-behawioralnym - dr Mirosława Jawor.
Tydzień działań profilaktycznych
„ S ą warto ś ci, których nikomu nie mo ż emy przekaza ć, bo ka ż dy musi dojrze ć do nich sam, i to nieraz bardzo ż mudn ą prac ą „ ( ks. JanTwardowski)
Janów Lubelski r.. Zadanie gminy:  Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo-wychowawczych Zadanie powiatu:
Opiekunowie rodzinni osób starszych - jak zbudować skuteczny system wsparcia? - rekomendacje z doświadczeń międzynarodowych dr Jolanta Perek-Białas Szkoła.
Co to jest? Jak z nim walczyć?
DEPRESJA „MŁODZIEŃCZA”
środowisko wychowawcze
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
JANUSZ KORCZAK sylwetka wielkiego pedagoga.  Naprawdę nazywał się Henryk Goldszmit  Urodził się w 1878 lub 1879 roku w Warszawie w rodzinie żydowskiej.
Koniec edukacji Dzieci i młodzież Dorośli. praca czas wolny rodzina Obszary aktywności w dorosłości.
Osoba prezentująca: Jolanta Szmidla Urząd Miasta Częstochowy Projekt przygotowany przez Annę Marczak, Jolantę Szmidla, i Monikę Podgórską - Miejski Ośrodek.
Kto mi pomaga? Jak dawać i otrzymywać wsparcie społeczne?
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
DEPRESJA.
Równość płci w rodzinach Krystyna Slany Anna Ratecka.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Mieszkania Readaptacyjne - wsparcie środowiskowe dla kobiet i dzieci w Zabrzu Barbara Demidowicz Kierownik Ośrodka Wsparcia Dla Kobiet i Mieszkań Readaptacyjnych.
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
IM. IZABELI Z CZARTORYSKICH
Typowe cechy działalności sekt
DEPRESJA jest chorobą i ma charakter długotrwały Charakterystyczny dla depresji jest podwyższony poziom lęku.
Co pomaga nastolatkom w radzeniu sobie z depresją
Zapis prezentacji:

Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka Budżet Obywatelski Dobry dom miejsce troski o psychikę człowieka Miejsce, w którym osoby z różnymi problemami emocjonalnymi i psychicznymi, będą mogły zostać otoczone profesjonalną pomocą psychoterapeutyczną.

Budżet Obywatelski Projekt polegał na stworzeniu miejsca, w którym osoby z różnymi problemami emocjonalnymi i psychicznymi, mogły zostać otoczone profesjonalną pomocą psychoterapeutyczną. Dobry dom to miejsce związane z leczeniem różnych trudnych przeżyć, z którymi osoby nie są w stanie poradzić sobie samodzielnie. Pod opiekę trafiały tu osoby, które doświadczyły depresji, lęków, fobii, nerwic, zaburzenia odżywiania, żałoby, trudności wychowawczych i w relacjach z bliskimi, kryzysów w związkach oraz zaburzeń psychicznych.

Dzięki realizacji projektu „Dobry dom” było możliwe poprowadzenie na przestrzeni 11 miesięcy takiego procesu leczenia, podczas którego osoby dotychczas cierpiące mogły poczuć się lepiej i zdrowiej, mogły odzyskać zdolność do przeżywania radości życia i radzenia sobie z trudami codzienności. Warunki, w których była realizowana psychoterapia czterema wyspecjalizowanymi metodami posłużyły temu by osoby korzystające z nich uzyskały siłę i równowagę emocjonalną, a także odwagę w podejmowaniu zmian w życiu oraz poczucie bezpieczeństwa i stabilności, poczucie własnej wartości i pewności siebie, większej zaradności życiowej, siłę do dbania o siebie, chronienia i decydowania o sobie, nawiązywania satysfakcjonujących związków i relacji. Budżet Obywatelski

Dokonując wglądu psychoterapeutycznego dało się zauważyć, że proponowane formy pomocy i metody pracy były analogiczne do potrzeb zgłaszanych przez osoby, które trafiały do Ośrodka Wsparcia z powodów emocjonalnych i chciały korzystać z prowadzonej tu psychoterapii. Psychoterapia była prowadzona w formie indywidualnej, w parze oraz w rodzinie. Warunki jakie zostały przygotowane przez Caritas dla realizacji niniejszego Zadania, w postaci nowej siedziby dla Ośrodka, gdzie zostały zapewnione 3 gabinety dla pracy indywidualnej, gabinet dla pracy z parą, gabinet dla pracy z rodziną, również posłużyły temu, że osoby korzystające z proponowanych form pomocy czuły się dobrze zaopiekowanie, podjęte z szacunkiem oraz komfortem psychicznym, który był zapewniony poprzez bazę tworzącą intymność i bezpieczeństwo. Budżet Obywatelski

Zbierając rezultaty realizacji przeprowadzonego projektu stwierdzić można, że z pomocy psychoterapeutycznej w okresie realizacji skorzystało 112 osób (68 Kobiet, 26 Mężczyzn, 18 Dzieci), natomiast z pomocy punktu I kontaktu 165 osób (127 Kobiet, 38 Mężczyzn). To oznacza, że 68% osób, które zgłosiły się po pomoc w ramach Zadania podjęło psychoterapię. Budżet Obywatelski