Projekt „Świadomość Europejska”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
MALTA 2013 Kurs metodyczny Methodology Revisited, Revitalised and Re-energised. Practical Ideas and Materials in Language Teaching.
Akcja eTwinning w Szkole Podstawowej nr 5 jako przykład wykorzystania MCI opr. Ewa Łopatka.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
compulsory full-time education
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Realizacja programu rozwojowego
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
SEMINARIUM UPOWSZECHNIAJĄCE REZULTATY PROJEKTU „Praktyki w Hiszpanii - szansa dla uczniów rzemieślniczych szkół zawodowych z Tarnowa i Pilzna” Beata Rzepiela.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Projekt nr PL1-ESF Innowacyjne formy zapewniania jakości w nadzorze pedagogicznym i pracy szkoły w programie Zagraniczna mobilność szkolnej.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Mobilność Kadry Edukacyjnej – Comenius Anna Krzyżanowska ICT for Collaborative, Project Based, Teaching and Learning Malta 2010.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Projekt pt: „Zdobywamy Europejski Rynek Pracy – staże zawodowe dla absolwentów” został zrealizowany przez Szkołę Językową „4 Languages” Nicolas E.T. Weatherill,
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Mobilność kadry nauczycielskiej
Podstawowe informacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
AKTYWNI NAUCZYCIELE JEDNOCZĄ EUROPĘ POPRZEZ INNOWACJE
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ZESPÓŁ PUBLICZNYCH PLACÓWEK OŚWIATOWYCH
SP 28 LUBLIN „Otwieranie umysłów - Europa wspólny dom“ POWERSE 2016 realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
Języki obce jako punkt wyjścia do poznania świata.
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
EFEKTY PROJEKTU „Kompetencje zawodowe kluczem do sukcesu na europejskim rynku pracy”
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

Projekt „Świadomość Europejska” 2016r. – 2017 r.

Unia Europejska otwarta dla polskich nauczycieli. ERASMUS Unia Europejska otwarta dla polskich nauczycieli. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – Narodowa Agencja Programu Erasmus+, zaakceptowała do realizacji projekt ,,Świadomość europejska” złożony przez Zespół Szkół: Szkoła Podstawowa i Gimnazjum w Gołkowicach, w ramach programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Dnia 31 grudnia 2015r. projekt został zatwierdzony do realizacji. Trzech nauczycieli: Dyrektor Szkoły Pani Renata Burchel, nauczyciel języka angielskiego Pani Elżbieta Deja oraz nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Pani Anna Górz wyjadą na mobilność do krajów Unii Europejskiej.

Czym jest Program Erasmus+? Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata 2014-2020. Ma na celu poprawę jakości pracy placówki oświatowej osiąganą przez udział jej pracowników w mobilności zagranicznej, takiej jak kursy i szkolenia, w trakcie których podnoszą oni własne kompetencje zawodowe.

Jak przystąpić do programu? wyłonienie obszarów wymagających zmian i wyznaczenie sposobów ich poprawy, lektura składania wniosków (www.erasmusplus.org.pl), Napisanie wniosku i złożenie go w wymaganym terminie, akceptacja przez Narodową Agencję Programu Erasmus+.

O projekcie ,,Świadomość europejska”. Potrzeby naszej placówki zostały zdefiniowane w następujących obszarach: Rozwijanie umiejętności językowych oraz wiedzy kulturowej: - dostrzeganie różnorodności lingwistycznej i kulturowej Europy. Rozwijanie wymiaru europejskiego szkoły : - nawiązanie kontaktów z nauczycielami z innych krajów w celu realizacji projektów, np. w ramach eTwinning, - budowanie przynależności do wspólnoty europejskiej i ukazywanie uczniom możliwości „uczenia bez granic”, - prezentacja szkoły i polskiego systemu edukacji na forum międzynarodowym, promocja szkoły w Europie.

O projekcie ,,Świadomość europejska”- cd. Nowe narzędzia i metody nauczania: - wykorzystanie technologii ICT. Organizacja nauczania: - obserwacja systemów edukacji i metod nauczania w krajach europejskich oraz możliwość zastosowania ich w naszej szkole. Program nauczania: - wychowywanie przez otwartość na inne kultury.

P. Anna Górz ANTIBES – FRANCJA 03.07.2016- 16.07.2016

„Des cours de langue, culture et civilisation françaises” Kurs był okazją do: międzynarodowego dialogu nt. historii, kultury i cywilizacji krajów reprezentowanych przez przedstawicieli Włoch, Islandii, Brazylii, Rosji, Niemiec, Mongolii, Kanady, swoistej refleksji nad miejscem Polski na mapie Europy i świata (przedstawicielka Islandii słyszała jedynie o istnieniu takiego kraju jak Polska), poznania systemów nauczania w szkołach europejskich.

P. Elżbieta Deja EDYNBURG- SZKOCJA 23.06.2016-30.06.2016

„Effective Communication and Practical Teaching Skills with an Introduction to Scottish Culture”  Kurs obejmował: prowadzone przez wykwalifikowaną szkocką kadrę Lindę, Marka i Nicka zajęcia, obfitujące w całą serię materiałów praktycznych, wymianę doświadczeń między uczestnikami kursu (dwie osoby z Polski oraz dwie z Hiszpanii)- zapoznanie się z różnymi typami szkół i metodami pracy, poznawanie tradycji, kultury i historii Szkocji. Zwiedzanie Old and New Town, który w całości wpisany jest do światowego rejestru zabytków UNESCO, kaplicy Rosslyn Chapel, Georgian House oraz National Gallery of Modern Art. w wolnym czasie wycieczki np. nad jezioro Loch Ness, Glencoe i Highlands.

Międzynarodowe towarzystwo Moja grupa wraz z Lindą-lektorką

Loch Ness Inveraray Castle

Pomnik Wojtka- polskiego niedźwiadka walczącego podczas II wojny światowej. Po wojnie zamieszkał w edynburskim zoo Górujący nad miastem- Edinburgh Castle

Highlands - Glancoe Haggis-tradycyjne szkockie danie

P. Renata Burchel ST. JULIAN’S – MALTA 18.09.2016- 25.09.2016

General English Course Kurs obejmował: Naukę języka angielskiego na poziomie podstawowym prowadzoną przez wykwalifikowaną kadrę - Larisę (Ukrainkę, która poprzez małżeństwo stała się obywatelką Malty) i Johna, Kurs kulturowy (historia Malty opowiedziana przez Johna – niezwykle sympatycznego nauczyciela języka angielskiego w ESE – rodowitego Maltańczyka), Zwiedzanie z przewodnikami St. Julian`s (miasto, w którym znajduje się szkoła) i Valetty – stolicy Malty, Obejrzenie filmu o historii Malty i zapoznanie się z publikacjami książkowymi udostępnionymi i objaśnionymi przez Johna, Wymiana informacji na temat krajów, z których pochodzili uczestnicy kursu (Czechy, Ukraina, Turcja, Polska, Brazylia), w tym m.in. dotyczących systemów szkolnictwa i metod pracy z dziećmi, Samodzielne spacery – spostrzeżenia związane z architekturą, religią, krajobrazem.

Nauka wymowy Czesko- ukraińsko- maltańsko- polsko- turecka grupa

Nowoczesna szkoła języków obcych ESE w St. Julian`s

Widok na nową część miasta Stara Valetta

Widok na fort wojskowy – Malta szczyciła się potężnymi fortyfikacjami z racji tego, że była granicą chrześcijaństwa Charakterystyczna plaża wydmowo- skalista

Wszędzie widoczne wpływy brytyjskie

Wartość projektu dla szkoły jest bezsprzeczna: doskonalenie się kadry zdobywanie nowych doświadczeń, poprzez kontakt z nauczycielami z innych krajów wykorzystanie środków dydaktycznych zdobytych podczas wyjazdów zagranicznych (zdjęcia, pamiątki, karty pracy, przewodniki itp.) platforma e-twinning i lekcje z wykorzystaniem multimediów – doskonalenie wykorzystywania technologii informacyjno - komunikacyjnej wykorzystanie sposobu zarządzania placówką poprawa jakości komunikacji w języku obcym – doskonalenie wymiany z Węgrami wzrost autorytetu nauczyciela – umiejętność radzenia sobie z komunikacją w języku obcym (możliwość samodzielnego porozumiewania się z nauczycielami i młodzieżą węgierską, bez tłumacza), przełamanie bariery językowej poprawa wizerunku szkoły w środowisku lokalnym i organach: prowadzącym i sprawującym nadzór pedagogiczny wzbogacenie księgozbioru bibliotecznego (przewodniki po krajach, w których przebywali uczestnicy projektu, prezentacja multimedialna podsumowująca projekt).