Rok szkolny 2018/2019 Rokiem Wartości Moralnych!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
w nowej podstawie programowej
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
DOBRE DZIECIŃSTWO Prawo i obowiązek Bydgoszcz,
Odpowiedzialni rodzice- - bezpieczne dzieci
PRAWA CZŁOWIEKA.
Wagarowanie młodzieży
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Czy ksm-owicz to wolontariusz i w jaki sposób?
„Czym skorupka za młodu...”
Wolontariat w Placówce Wielofunkcyjnej „Nasz Dom” Rumia
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
dynamizm miłości w misji
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
Wolontariat w Małopolsce-szanse i wyzwania
MODELE EDUKACJI „Zdolności człowieka do radości ze wszystkiego, co żyje, do emanowania zdolnościami na otaczający go świat, do „bycia zainteresowanymi”’
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Innowacja pedagogiczna
Nauczanie wartości
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Nauczanie wartości SZACUNEK
Wartości moralne, etyczne i religijne w średniowieczu.
w praktyce pedagogicznej
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Wartości w życiu człowieka
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
SZKOŁA DEMOKRACJI.
O wartości koleżeństwa i przyjaźni.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Kim jestem?.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
O ile dom rodzinny, biblioteka wspomagają rozwój czytelnictwa, o tyle szkoła jest tym miejscem, w którym decyduje się przyszłość słowa drukowanego. Szkoła.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Dobra praktyka w ZSO nr 16 rok szk.2016/2017
Czy czytanie jest nam dzisiaj potrzebne
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Chciałybyśmy, aby nasza biblioteka była bliżej ucznia...
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECKA
SIEDEMNAŚCIE ZALET KSIĄŻKI DLA DZIECI
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
„Wychowanie przez czytanie – z książką w świat wartości”
Bezpieczeństwo w sieci
KLUCZEM DO WIEDZY WCIĄŻ JEST CZYTANIE !.
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Rok szkolny 2018/2019 Rokiem Wartości Moralnych!
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
WISŁAWA SZYMBORSKA „Czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła”
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Jakim jesteś człowiekiem?
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Kierunek 2. Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2018/2019 Rokiem Wartości Moralnych! W dzisiejszym świecie coraz więcej jest zdarzeń, które świadczą o głębokim kryzysie moralnym. Dlatego tak ważne jest, by młodzi ludzie rozumieli, czym są i czemu służą wartości. Poświęćmy ten rok szkolny na nauczanie wartości moralnych w taki sposób, by młodzież z własnej woli chciała je praktykować.

Kryzys wartości – dowody Wzrost przestępczości. Upadek obyczajów. Brak zaufania do współobywateli.

Kryzys wartości – przyczyny Życie w zawrotnym tempie. Powierzchowność relacji. Wzorce lansowane przez media. Agresywna kultura materialistyczna, konsumpcjonizm. Permisywizm lub nadmierne wymagania w wychowaniu.

Wychowanie to… Nauczenie czerpania przyjemności z tego, co dobre. Platon Przygotowanie do życia – rozwijanie zdolności do pracy i miłości. Sigmund Freud

„Wychowanie przez czytanie” Założenia programu Przedstawienie uczniom pozytywnych wartości. Wskazanie korzyści płynących z ich codziennego zastosowania. Przećwiczenie pod okiem nauczyciela sytuacji, w których to zastosowanie jest wskazane. Propagowanie czytelnictwa. Umacnianie roli literatury jako moralnego kompasu i źródła inspiracji przy podejmowaniu ważnych decyzji.

Wartości to: Rzeczy i sprawy ważne, wartościowe, cenne, pożądane. Standardy naszych myśli, postaw i zachowań. Drogowskazy życiowe, mapy, życiowy kompas. Kryteria naszych decyzji, wyborów oraz ocen.

WARTOŚCI Materialne Niematerialne Moralne Pozamoralne

Wartości moralne: Nadają życiu sens. Stanowią drogowskazy w stosunkach z ludźmi. Są ważnym elementem dobrej komunikacji. Ułatwiają podejmowanie słusznych decyzji. Powstrzymują przed złymi impulsami i decyzjami. Chronią przed demoralizującymi wpływami z zewnątrz Dają poczucie bezpieczeństwa, spokoju i harmonii.

Wartości moralne skłaniają nas do zachowań, które są dobre dla wszystkich i nikogo nie krzywdzą.

„Gorzka czekolada i inne opowiadania o ważnych sprawach” Zbiór 15 opowiadań o 15 wartościach moralnych stworzony z okazji 15-lecia kampanii społecznej

Wartości moralne: Mądrość Samodyscyplina Odpowiedzialność Solidarność Odwaga Sprawiedliwość Optymizm Szacunek Piękno Uczciwość Pokojowość Wolność Przyjaźń Życzliwość Przyzwoitość

Szacunek jest początkiem cnót, mądrość ich warunkiem. Andre Comte-Sponville „Mały traktat o wielkich cnotach”

Dziękujemy za uwagę. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury