w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Advertisements

Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Psycholog szkolny.
Liderski program profilaktyczny
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
w Salezjańskim Gimnazjum Niepublicznym
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
Szkoła Odkrywania Talentów
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Usługi Integracji Społecznej na rzecz uczniów Gimnazjum w Korzeniewie.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
WSPÓŁPRACA SZKOŁY I RODZICÓW
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
5 października 2013 r. zorganizowaliśmy VIII edycję Rajdu pieszego z udziałem pracowników szkoły, uczniów i rodziców. Impreza organizowana cyklicznie w.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej „Ćwiczyć każdy może”
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Podsumowanie II edycji Programu edukacyjnego „ Trzymaj Formę” Działdowo, r. Jolanta Działak PSSE Działdowo.
„ JEDZ PYSZNIE, ZDROWO, A POCZUJESZ SI Ę CZADOWO” TYDZIE Ń ZDROWIA W SP 28 BYTOM
Nowe oblicze wolontariatu
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
 w Gimnazjum nr 2 im. Zdzisława Krzyszkowiaka w Ostródzie 2013/2014.
10. lat wejścia Polski do Unii Europejskiej
Szkoła Promująca Zdrowie
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PROFILAKTYCZNO- WYCHOWAWCZYCH REALIZOWANYCH W GMINNYM GIMNAZJUM PUBLICZNYM IM. JANA.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Tydzień działań profilaktycznych
IM. EDMUNDA WOJNOWSKIEGO W WĄBRZEŹNIE
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
XXIII Liceum Ogólnokształcące im. Nauczycieli Tajnego Nauczania w Lublinie SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
ODŻYWIAJ SIĘ ZDROWO- ŻYJ KOMFORTOWO
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Sportowych Talentów
Szkoła Promująca Zdrowie
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
Zapis prezentacji:

w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym „Uzależnieni? Ależ skąd! Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch!” oraz „Wierzę w siebie, dbam o siebie”. Projekty realizowane ze środków Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Podsumowanie działań w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym w Zamościu.

Uczestniczyliśmy w różnych ciekawych działaniach, o których chcielibyśmy Wam opowiedzieć. W projekcie „Uzależnieni? Ależ skąd! Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch!”, braliśmy udział od kwietnia do listopada tego roku.

„Uzależnieni? Ależ skąd! Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch!”

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec? W czasie trwania projektu Panie psycholog i pedagog cyklicznie przeprowadzały w klasach warsztaty i pogadanki na temat zagrożeń, jakie niosą uzależnienia oraz uczyły nas, jak się przed nimi ustrzec. Z takich warsztatów skorzystali również rodzice.

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec?

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec?

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec?

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec?

Uzależnienia – jak się przed nimi ustrzec?

Dużo ruchu i po brzuchu! W czerwcu braliśmy udział w zajęciach „Dużo ruchu i po brzuchu”, promujących aktywność ruchową. Podczas których odbyły się warsztaty taneczne. Bawiliśmy się fantastycznie.

Dużo ruchu i po brzuchu!

Dużo ruchu i po brzuchu!

Dużo ruchu i po brzuchu!

„Taneczne przerwy” Od kwietnia do czerwca w każdą środę, a od września w każdy czwartek, organizowane były „Taneczne przerwy”, nadal cieszące się dużym zainteresowaniem uczniów ośrodka. Członkowie zespołu „Zumba Dance” aktywnie włączają się w organizację tych zajęć tanecznych. Zakupione dla nich stroje sportowe są dodatkową atrakcją.

„Taneczne przerwy”

„Taneczne przerwy”

„Taneczne przerwy”

„Taneczne przerwy”

„Zumba Dance”

„Zumba Dance”

„Zumba Dance”

„Zumba Dance”

„Zumba Dance”

„Zumba Dance”

„Jesteś tym, co jesz!” W miesiącu maju odbyły się warsztaty „Jesteś tym, co jesz!” dla uczniów i rodziców, promujące zdrowe nawyki żywieniowe. Po obejrzeniu prezentacji i pogadance, zaproszeni rodzice wraz z uczniami mieli okazję przygotowywać dietetyczne posiłki. Podczas spotkania do aktywności ruchowej na co dzień, zachęcał instruktor fitness oraz dietetyk z klubu sportowego „Mrs. Sporty” w Zamościu. Wszyscy uczestnicy dostali ulotki z przepisami na niskokaloryczne i zdrowe potrawy.

„Jesteś tym, co jesz!”

„Jesteś tym, co jesz!”

„Jesteś tym, co jesz!”

„Jesteś tym, co jesz!”

„Jesteś tym, co jesz!”

„Jesteś tym, co jesz!”

„Muzyczne wędrówki” Członkowie zespołu „Urwisy” uczestniczyli w cyklu zajęć „Muzyczne wędrówki”. Miały one na celu rozwijanie uzdolnień wokalno-rytmicznych. Swój talent prezentują oni podczas występów, uroczystości szkolnych oraz przeglądów i konkursów pozaszkolnych.

„Muzyczne wędrówki”

„Muzyczne wędrówki”

„Muzyczne wędrówki”

„Muzyczne wędrówki”

„Muzyczne wędrówki”

Zespół „Urwisy”

„ Treningi asertywności dla uczniów z problemami komunikacyjnymi” Dla uczniów niemówiących i mających problemy z komunikacją przeprowadzano treningi asertywności. Z pomocą programu komputerowego wspierającego alternatywną komunikację Sym Writer tworzone były plansze komunikacyjne zawierające piktogramy z zakresu wyrażania swoich potrzeb, emocji, preferencji.

„ Treningi asertywności dla uczniów z problemami komunikacyjnymi”

„ Treningi asertywności dla uczniów z problemami komunikacyjnymi”

„ Treningi asertywności dla uczniów z problemami komunikacyjnymi”

„ Treningi asertywności dla uczniów z problemami komunikacyjnymi”

„Zdobywamy góry” Przepiękna majowa pogoda dodała uroku naszym dalszym działaniom. „Zdobywamy góry”- to motto naszej wycieczki do Zwierzyńca. Przeszliśmy ścieżką dydaktyczną prowadzącą na Bukową Górę. Wejście na górę wymagało od nas sporo wysiłku i pokonania własnych słabości.

„Zdobywamy góry”

„Zdobywamy góry”

„Zdobywamy góry”

„Wierzę w siebie – dbam o siebie”. W okresie od października do końca listopada uczestniczyliśmy w zadaniach realizowanych w ramach projektu: „Wierzę w siebie – dbam o siebie”. Wszystko zaczęło się od spotkania z rodzicami, podczas którego szkolili się oni, jak kształtować poczucie własnej wartości u ludzi tak młodych, jak my.

Dobrze czasem stanąć w blasku fleszy…. „Jestem the Best” W listopadzie odbył się grupowy konkurs kreatywny na stylizację pod hasłem „Jestem the Best” . Młodzież przygotowała i zaprezentowała ciekawe stroje. Wielu z nas robiło sobie potem zdjęcia na czerwonym dywanie. Dobrze czasem stanąć w blasku fleszy….

„Jestem the Best”

„Jestem the Best”

„Jestem the Best”

„Jestem the Best”

„Jestem the Best”

„ Wiem, że potrafię” „ Uczniowie z klas 6a, 7a, 8a szkoły podstawowej, brali udział w zajęciach prowadzonych przez panią pedagog i psycholog pod tytułem „Wiem, że potrafię”, mające na celu wzmocnienie poczucia własnej wartości.

„ Wiem, że potrafię”

„Rzeźbimy ciało” Wyrabiając swoją kondycję fizyczną, uczestniczyliśmy w cyklu zajęć sportowych pod tytułem: „Rzeźbimy ciało”, realizowanych w ramach wyjść na siłownię Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz zajęć wychowania fizycznego i zajęć kształtujących kreatywność.

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Rzeźbimy ciało”

„Podkreślamy nasze piękno”. Mieliśmy także wielką przyjemność spotkać się z paniami kosmetyczkami, w ramach zajęć pod hasłem „Podkreślamy nasze piękno”. Wtedy zostaliśmy nie tylko pięknie odmienieni fizycznie, ale było także coś i dla naszego umysłu. Odbyła się wtedy lekcja dbania o swoje ciało: „Zdrowo i stylowo”.  

„Podkreślamy nasze piękno”.

„Podkreślamy nasze piękno”.

„Tanecznym krokiem… droga do sukcesu” Tanecznym krokiem realizowaliśmy następne zadanie „Tanecznym krokiem… droga do sukcesu” - były to zajęcia taneczne realizowane podczas przerwy śródlekcyjnej w każdy czwartek oraz podczas zajęć wychowania fizycznego w klasach 1-3 szkoły podstawowej.

„Tanecznym krokiem… droga do sukcesu”

„Tanecznym krokiem… droga do sukcesu”

Konkursy plastyczne Chętni uczniowie Ośrodka wzięli udział w ogłoszonych konkursach plastycznych realizowanych w obu projektach. Jury przyznało nagrody i wyróżnienia. Wyróżnione prace można oglądać na prezentowanej wystawie w holu Ośrodka.

Konkursy plastyczne

Konkursy plastyczne

Konkursy plastyczne

„Uzależnieni. Ależ skąd. Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch „Uzależnieni? Ależ skąd! Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch!” oraz „Wierzę w siebie, dbam o siebie”. Projekty realizowane ze środków Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych W realizacji projektów udział wzięli: uczniowie, wychowawcy, nauczyciele, rodzice oraz zapraszani goście.

„Uzależnieni. Ależ skąd. Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch „Uzależnieni? Ależ skąd! Czyli w zdrowym ciele, zdrowy duch!” oraz „Wierzę w siebie, dbam o siebie”. realizatorzy koordynatorzy Emilia Borys Katarzyna Bartosiewicz Bożena Gil Jolanta Ferenc Edyta Grechuta Elżbieta Welcz Monika Greluk Dorota Koczułap Agata Kotowska Elżbieta Margol Agnieszka Mazur Aleksandra Małecka-Jabłońska Dorota Ossowska Marzenna Podolak Agata Sołoducha Wioletta Witkowska W realizacji projektów udział wzięli: uczniowie, wychowawcy, nauczyciele, rodzice oraz zapraszani goście.