Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
System Zapewnienia Jakości Kształcenia w AGH
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Uniwersytet Warszawski
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Jakość Kształcenia - Kultura Jakości Jadwiga Mirecka Zespół Ekspertów Bolońskich Gdańsk
Efekty kształcenia a zadania uczelnianego systemu doskonalenia jakości na przykładzie Uniwersytetu Warszawskiego Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 29.
Uniwersytet Warszawski. Studia I i II stopnia w świetle założeń Procesu Bolońskiego Biuro ds. Jakości Kształcenia we współpracy z Pełnomocnikiem ds. Realizacji.
Uniwersytet Warszawski. REKRUTACJA WIELOKIERUNKOWA Kilka uwag praktycznych Spotkanie z Prodziekanami ds. Studenckich 13 października 2009.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Zapewnianie jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim w roku akademickim 2012/2013 Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Uniwersytet Warszawski 5.
Cykl konferencji REA 2008/ listopada 2008 (piątek) EDUKACJA SZKOLNA I AKADEMICKA W POLSCE Konferencja z udziałem Minister Edukacji Narodowej, Katarzyny.
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Dr Mariusz Maciejczak Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Przygotowanie wydziału do oceny programowej PKA dr Aneta Jakubiak – Mirończuk Wydział
W YDZIAŁ N AUK S POŁECZNYCH K ONWENT W YDZIAŁU N AUK SPOŁECZNYCH U NIWERSYTETU W ROCŁAWSKIEGO Z ESPOŁY R OBOCZE.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia a zmiany w ustawie o szkolnictwie wyższym dr hab. Joanna M. Moczydłowska Szkolenie wewnętrzne Uczelniana.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
Wnioski z warsztatu Wprowadzenie na uczelnie Recognition of Prior Learning (RPL) – podejście praktyczne (III konferencja w ramach Programu doskonalenia.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Przygotowanie kadr do zarządzania projektami Bohdan Rożnowski, dr Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II 28 marca 2008 r.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Nowelizacja Wskazówek i propozycji rozwiązań dotyczących systemu zapewniania i doskonalenia jakości na wydziałach i w innych jednostkach kształcących studentów.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów I stopnia.
Prace nad Polską Ramą Kwalifikacji oraz integracją krajowego systemu kwalifikacji Horacy Dębowski Instytut Badań Edukacyjnych Krajowy Zespół Ekspertów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Studia miejskie i regionalne
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Możliwości rozwoju kompetencji osób dorosłych – system bonów szkoleniowych i znak jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno - Szkoleniowych.
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2016
Badanie satysfakcji studentów PWSZ w Skierniewicach 2015
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Dokument: ZASADY FUNKCJONOWANIA SYSTEMU ZAPEWNIENIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym Przykład AGH Pełnomocnik Rektora AGH ds. Jakości Kształcenia Dr hab. Jacek Tarasiuk

Dlaczego musimy się zmieniać? Kandydaci na studia coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na to CO będą studiować, ale również JAK. Oczekują wiedzy konkretnej, praktycznej, dającej przewagę na rynku pracy. Słabi kandydaci zawsze do nas przyjdą. Dobrzy coraz częściej szukają atrakcyjnej oferty za granicą. AGH już konkuruje na Europejskim rynku edukacyjnym.

Jakość kształcenia ≠ Jakość wykształcenia Kształcenie całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy oraz rozumienia otaczającego ją świata. jakość wykształcenia = jakość kształcenia + poziom kandydatów nauczanie procesy towarzyszące

Nauczanie Samouczenie i zdecentralizowana pedagogika Usieciowienie uczenia się Edukacja open source Zmiana relacji interpersonalnych Przejście od domniemanych autorytetów do kolektywnej wiarygodności Kształcenie wyprzedzające (flipped classroom) Kształcenie hybrydowe (blended learing) Nauczanie problemowe (Problem Based Learning) Metoda projektowa (Project Based Learning) Grywalizacja (gamification) Praca z zasobami sieci (WebQuest)

Procesy towarzyszące Procesy służące tworzeniu i zatwierdzaniu programów kształcenia. Kształcenie, które zachęca studentów do aktywności w procesie uczenia się oraz system oceniania studentów odzwierciedlający takie podejście. Określone, opublikowane i stosowane regulacje dotyczące wszystkich etapów „ścieżki edukacyjnej studenta”. Zapewnienie kadry dydaktycznej o odpowiednich kompetencjach. Zapewnienie adekwatnych i łatwo dostępnych zasobów edukacyjne oraz odpowiedniego wsparcie dla studentów. Gromadzenie, analiza i wykorzystanie informacji do zarządzania programami i innymi działaniami. Monitorowanie i weryfikacja programów kształcenia oraz zgodności założonych i uzyskiwanych efektów kształcenia. Poddawanie się zewnętrznym akredytacjom i ocenie. Standardy i Wskazówki dotyczące zapewniania jakości w EOSW Konferencja Ministrów Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego w Erywaniu 2015

Rektor, Prorektor ds. kształcenia Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości w AGH - organizacja Rektor, Prorektor ds. kształcenia Pełnomocnik Rektora ds. Jakości Kształcenia Uczelniany Zespół ds. Jakości Kształcenia Rzecznik Praw Studenta Uczelniany Zespół Audytu Dydaktycznego Dziekan, Prodziekan ds. kształcenia Pełnomocnik Dziekana ds. Jakości Kształcenia Wydziałowy Zespół ds. Jakości Kształcenia Wydziałowy Zespół Audytu Dydaktycznego

Wewnętrzny System Zapewnienia Jakości w AGH - działania Ankietyzacje: Prowadzącego Przedmiotu Warunków kształcenia Obsługi administracyjnej Studiów podyplomowych Satysfakcji pracowniczej Roczny raport samooceny Działania Zespołu Audytu Dydaktycznego Dni Dydaktyki AGH Seminaria dydaktyczne Szkolenia dla Pełnomocników Dziekanów Wspomaganie wizytacji PKA Standaryzacja, wzorce i przykłady

Dziękuję za uwagę