„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Advertisements

Stereotypy, uprzedzenia i przesądy w sądach w sprawach związanych z przemocą wobec kobiet Temida pod lupą : stereotypy, Warszawa 28 kwietnia 2016.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Jak zapobiegać przemocy domowej wobec dzieci i młodzieży. Iwona Czerwoniuk psychoterapeuta BSFT (Terapia Krótkoterminowa Skoncentrowana na Rozwiązaniu)
Wykona ł a Weronika Przyborek PSP Potworów im. Marsza ł ka Józefa Pi ł sudskiego.
OBYWATELSTWO POLSKIE I UNIJNE 1.Obywatel a państwo – zasady obywatelstwa polskiego 2.Nabycie i utrata obywatelstwa 3.Obywatelstwo Unii Europejskiej. 4.Brak.
10 grudnia minęło 60 lat od uchwalenia Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. Dziecko to mały człowiek. Jednak nie wszyscy dorośli o tym pamiętali. W.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Historia to świadek czasu, światło prawdy, życie pamięci, nauczycielka życia, zwiastunka przyszłości...
… przemy ś lenia pedagogiczne. „Najważniejszym okresem w życiu nie są lata studiowania na wyższej uczelni, ale te najwcześniejsze, czyli okres od narodzenia.
RODZINA CYWILIZACJĄ MIŁOŚCI Wioleta Stypuła. J AN P AWEŁ II W „L IŚCIE DO R ODZIN ” (1994) PISZE : „ R odzina jest to naprzód dobro bycia razem: bycie.
Epoka rycerzy przeminęła.. Archaizmy Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Płatnerz- rycerz wyrabiający zbroje, tarcze Pawęż- prostokątna drewniana.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
CZŁOWIEK JAKO ISTOTA SPOŁECZNA
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
Miejskie Przedszkole Integracyjne nr 9 w Gorzowie 2012/2013 K ORZYŚCI Z WYDŁUŻONEGO POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„ROLA MEDIÓW W ŻYCIU SPOŁECZNYM”
Kary i nagrody w wychowaniu dziecka W dzisiejszych czasach, w których wszystko jest tak względne, trudne i skomplikowane, co może być oparciem dla dzieci?
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Dzie ń Ż onkila Hospicjum Ś w. Łazarza w Krakowie 4 maja.
MODUŁ 3 TEMAT 1 POZIOM 2 Wyznaczani e celów. W TYM TEMACIE MŁODZI LUDZIE: Poznają, jak planowanie celów może pomóc im w ich przyszłej karierze Będą wyznaczyć.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
Dzień Ochrony Praw Dziecka, zwany również Dniem Konwencji o Prawach Dziecka, obchodzony jest 20 listopada - w rocznicę uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka.
Program antynikotynowy. Zajęcia - „Co i dlaczego dymi?” Najskuteczniejszym działaniem w dziedzinie profilaktyki chorób odtytoniowych jest zapobieganie.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Placówka z certyfikatem PN-EN ISO 9001:2009
Potrzeba jednej godziny byś poznał jego talenty.
Sześciolatek idzie do szkoły
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
Nauczyciel świadkiem wiary w szkole
„Po czym Bóg im błogosławił, mówiąc do nich: «Bądźcie płodni i rozmnażajcie się, abyście zaludnili ziemię i uczynili ją sobie poddaną” Księga.
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Ku pokrzepieniu serc.
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
PAPIEROSOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Koniczyna Bartek Pulpet I rodzina Danuta Zawadzka
ORGANIZACJA.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Moje szczęście.
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Papierosom STOP.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
AGRESJA WŚRÓD DZIECI– SKĄD SIĘ BIERZE I JAK JEJ ZAPOBIEGAĆ?
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
Poradnia jest czynna od poniedziałku do piątku w godz.:
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Tornister Warto zauważyć, że problem przeciążonych tornistrów szkolnych wynika  z kilku przyczyn: - Dzieci często noszą w plecakach więcej podręczników.
Obowiązki obywatelskie i obywatelskie nieposłuszeństwo
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
POTRZEBUJĘ ROZWOJU ŻYCIA DUCHOWEGO.
Aksjologiczne podstawy upadłości konsumenckiej
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI
Prezentacja informacji w biznesie
Wychowanie przez czytanie
Duchowa adopcja Dzieci dzieciom.
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Aktywny RODZIC.
B&L Bags and Lumber Gdzie nas znajdziecie? XI Liceum Ogólnokształcące im. Rotmistrza Witolda Pileckiego w Białymstoku.
PREZENTACJA DLA KLASY 4 SP DO LEKCJI 36
Zapis prezentacji:

„Wartości i normy w wychowaniu i profilaktyce” Powrót do źródła

Co to są wartości? Wartość to to wszystko, co uchodzi za ważne i cenne dla jednostki i społeczeństwa, co jest godne pożądania, co łączy się z pozytywnymi przeżyciami (satysfakcją).

System wartości ogólnoludzkich Godność Prawda Dobro Życie Sprawiedliwość Pokój Rodzina

Co to są normy? Powinny wypływać z wartości. Inaczej skąd dziecko będzie wiedziało, jak realizować wartości w swoim życiu. Są drogą do wartości. NORMY to: powinności, nakazy, zakazy, sposoby i metody realizacji wartości.

Jakie powinny być konsekwencje? Związane z normą. Spójne. Możliwe do wyegzekwowania. Natychmiastowe. Adekwatne do czynu.

Kroki wprowadzania w świat wartości Dostrzeganie Rozpoznanie Zrozumienie Zaakceptowanie Respektowanie

Warunki skutecznego wprowadzania w świat wartości: Silne, oparte na miłości więzi rodzinne, silna więź z wychowawcą. Spójny, klarowny system wartości u wszystkich wychowawców, z którymi styka się dziecko. Czytelny dla wychowanka wzór osobowy wychowawcy, czytelny przekaz wartości w sferze deklaratywnej i wykonawczej. Jasne dla wychowanka granice i zrozumiałe konsekwencje wynikające z naruszenia granic. Czynny udział wychowanka – gotowość, motywacja. Konstruktywna grupa rówieśnicza. Doświadczanie społecznych wzmocnień prawidłowego systemu wartości.

Nosicielem wartości jest człowiek. Każdy z nas może nim być, jeżeli wartościowe okażą się nasze czyny.

Szkolny Kodeks Wartości powinien być: Uzgodniony z rodzicami i uczniami, Stanowiący fundament oddziaływań wychowawczych i profilaktycznych szkoły.

Dziecięcy system wartości

Skąd mam wiedzieć: Co to są wartości? – Pokaż mi je. Co jest ważne? – Pokaż mi, co jest najważniejsze. Co to jest „system wartości”? – Pomóż mi zebrać to, co ważne, w co warto wierzyć, czego warto bronić. Że nie wszystko, co mówią inni jest prawdą? – Przynajmniej ty mnie nie okłamuj.

Skąd mam wiedzieć: Że pieniądze, sława, pośpiech to fałszywa droga? – Przecież pozwalasz mi słuchać bez przerwy, że to jest najważniejsze w życiu. Że wartości, to nie rzeczy? – Przecież i dla ciebie jest coraz ważniejsze tylko to, co masz. Że i czas jest wartością? – Masz go przecież tak mało dla mnie.

Skąd mam wiedzieć, co to są wartości? Pokaż mi je wszystkie!

Pokazuj mi wartości od urodzenia, a nie czekaj na właściwy moment!

Dziękujemy za uwagę.