Zezwolenia na usuwanie drzew z nieruchomości Dz. Nr 468, 466 i 465 obr

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urząd Miejski w Radomiu
Advertisements

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
Oceny oddziaływania na środowisko – najważniejsze zmiany
Rewitalizacja Parku Zdrojowego w Horyńcu-Zdroju
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Przepisy określające wzajemne relacje pomiędzy ustawami na przykładzie art. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Projekt jest.
Postępowanie dowodowe w polskim postępowaniu administracyjnym w procedurze wydania decyzji środowiskowej prof. dr hab. Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA mgr.
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Ochrona gruntów rolnych i leśnych
Podstawy prawa ochrony zabytków
Decyzja o czasowym zajęciu zabytku
Właściwość sądów administracyjnych
Postępowanie zabezpieczające Materiały pomocnicze Prawo egzekucyjne
Podwodne dziedzictwo kultury to: ogół obiektów będących wytworami człowieka, o szczególnym znaczeniu dla dziedzictwa kultury, które znajdują się dziś.
WOJEWÓDZKI INSPEKTORAT
Sfery ingerencji administracji
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
MIGRACJA MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W KONTEKŚCIE REALIZACJI ZADANIA ŚWIADCZENIA RODZINNE W RAMACH KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA.
TEKST JEDNOLITY § 101: -ogłoszenie tekstu jednolitego następuje w formie obwieszczenia; -tekst jednolity jest załącznikiem do tego obwieszczenia;
Reglamentacja procesu budowy
 Art Jeżeli liczba zmian w ustawie jest znaczna lub gdy ustawa była wielokrotnie uprzednio nowelizowana i posługiwanie się tekstem ustawy może.
Tekst jednolity. Tekst jednolity – oficjalne źródło poznania prawa. Ogłoszony przez kompetentny podmiot w dzienniku urzędowym. Tekst ujednolicony – nieoficjalne.
Reglamentacja procesu budowy
ROZBIÓRKA FAKULTATYWNA
„Warmię i Mazury kochamy, o przyrodę dbamy” „Na tropie pomników przyrody” Szkoła Podstawowa nr 19 Elbląg 2014.
Postępowanie sądowoadministracyjne – materiały dydaktyczne Kierunki zmian w systemie sądowej kontroli działalności administracji publicznej wprowadzone.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Badania lekarskie pracowników
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
ORZECZENIA NSA POSTĘPOWANIE SĄDOWOADMINISTRACYJNE.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Urząd Miasta Departament Architektury i Rozwoju Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków.
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA POZNANIA II ZASTĘPCA PREZYDENTA
Podstawy prawa ochrony zabytków
Wielka Aleja Lipowa REWALORYZACJA ZARZĄD DRÓG I ZIELENI W GDAŃSKU
Procedury dotyczące uzyskiwania zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy jako środek zaskarżenia na drodze instancyjnej w postępowaniu administracyjnym Materiały dydaktyczne dla studentów.
Redefinicja modelu postępowania karnego
Środki zaskarżenia na drodze sądowej w postępowaniu egzekucyjnym w administracji Materiały dydaktyczne dla grupy 9 i 10 SSA(2) II, prawo egzekucyjne, rok.
Potrącanie wierzytelności
DECYZJA O POZWOLENIU NA BUDOWĘ
Gdzie uzyskać informacje na temat wycinki zieleni na terenie Gdańska:
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Zezwolenie na wycięcie drzew i krzaków
Zmiana treści hipoteki.
PRZEGLĄD ORZECZNICTWA PODATKOWEGO
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Opodatkowanie podatkiem od nieruchomości wytwórni mas bitumicznych
Skutki podatkowe sprzedaży nieruchomości, odzyskanej przez spadkobiercę wywłaszczonego właściciela wyrok WSA w Warszawie z r., III SA/Wa 517/17.
Decyzja o czasowym zajęciu zabytku
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Wyrok NSA dnia z 20 października 2016 r. I FSK 1731/15
Anonimowość wnioskodawcy
PROCES ROZBIÓRKI mgr Karina Pilarz.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Czy organ podatkowy jest związany przepisami prawa wskazanym we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej? Toruń, 31 marca 2017 r.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Zezwolenia na usuwanie drzew z nieruchomości Dz. Nr 468, 466 i 465 obr Zezwolenia na usuwanie drzew z nieruchomości Dz. Nr 468, 466 i 465 obr. 8 Miasta Bolesławiec

DLA WW TERENU ZOSTAŁY WYDANE 3 DECYZJE - ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEW Z TERENU NIERUCHOMOŚCI. NR ZI-X-6131.92.2017.JW Z DNIA 31 SIERPNIA 2017 R. Z DNIA 05 WRZEŚNIA 2017 R. NR ZI-X.6131.147.2017.JW Z DNIA 20 GRUDNIA 2017 R.

WNIOSEK NR 1 – 23 SIERPNIA 2017 R. (DZ. NR 468) DĄB O OBWODZIE PNIA 208 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 169 CM. OGLĘDZINY PRZEPROWADZONO W DNIU 29 SIERPNIA 2017 R. (DZ. NR 468)

W DNIU 31 SIERPNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131. 92. 2017 W DNIU 31 SIERPNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131.92.2017.JW ZEZWALAJĄCĄ NA USUNIĘCIE TRZECH DĘBÓW O OBWODZIE PNI 208 CM, 169 CM I 185 CM. TERMIN USUNIĘCIA DRZEW 28 LUTEGO 2018 R. USTALONO RÓWNIEŻ KOMPENSACJĘ PRZYRODNICZĄ POLEGAJĄCĄ NA OBOWIĄZKU NASADZENIA W ZAMIAN ZA USUWANE DRZEWA DZIEWIĘCIU DRZEW, DOWOLNEJ ODMIANY DĘBÓW, KLONÓW, LIP ALBO ROBINII AKACJOWYCH. DO NASADZEŃ NALEŻY UŻYĆ SADZONEK O OBWODACH PNI NA WYSOKOŚCI 100 CM NIE MNIEJ NIŻ 10 CM.

W TRAKCIE OGLĘDZIN, W DNIU 29 SIERPNIA 2017 R W TRAKCIE OGLĘDZIN, W DNIU 29 SIERPNIA 2017 R., STRONA WNIOSŁA O UJĘCIE W DECYZJI DODATKOWYCH DRZEW, TO JEST: DĄB O OBWODZIE PNIA 185 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 173 CM – MARTWY, KLON O OBWODZIE PNIA 125 CM – MARTWY, KLON (TRZYPNIOWY) O OBWODZIE PNI: 140 CM, 110 CM I 97 CM – MARTWY. Z DZIAŁKI NR 466

W DNIU 05 WRZEŚNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131. 92. 2017 W DNIU 05 WRZEŚNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131.92.2017.JW ZEZWALAJĄCĄ NA USUNIĘCIE KLONU (TRZYPNIOWEGO) O OBWODZIE PNI: 140 CM, 110 CM I 97 CM – MARTWY ORAZ DĘBU O OBWODZIE PNIA 173 CM – MARTWY I KLONU O OBWODZIE PNIA 125 CM – MARTWY. TERMIN USUNIĘCIA DRZEW 30 LISTOPAD 2017 R.

WNIOSEK NR 2 – 05.12.2017 R. DĄB O OBWODZIE PNIA 96 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 160 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 90 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 49 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 96 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 50 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 60 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 52 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 95 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 195 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 220 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 330 CM. BRZOZA O OBWODZIE PNI 58 I 60 CM, BRZOZA O OBWODZIE PNIA 54 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 210 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 285 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 250 CM, DĄB O OBWODZIE PNIA 225 CM, Z DZIAŁKI NR 465 DĄB O OBWODZIE PNIA 200 CM,

OGLĘDZINY PRZEPROWADZONO W DNIU 13 GRUDNIA 2017 R. W PRZYPADKU 17 DRZEW STRONA NIEWŁAŚCIWIE OKREŚLIŁA ICH GATUNKI – DOKONANO KOREKTY. STRONA ZREZYGNOWAŁA Z USUNIĘCIA DWÓCH DĘBÓW O OBWODACH PNI 195 CM I 330 CM.

W DNIU 20 GRUDNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131. 147. 2017 W DNIU 20 GRUDNIA 2017 R. WYDANO DECYZJĘ NR ZI-X-6131.147.2017.JW ZEZWALAJĄCĄ NA USUNIĘCIE DRZEW. TERMIN USUNIĘCIA DRZEW 28 LUTEGO 2018 R. USTALONO RÓWNIEŻ KOMPENSACJĘ PRZYRODNICZĄ POLEGAJĄCĄ NA OBOWIĄZKU NASADZENIA W ZAMIAN ZA USUWANE DRZEWA OSIEMNASTU DRZEW, DOWOLNEJ ODMIANY DĘBÓW, KLONÓW, LIP ALBO ROBINII AKACJOWYCH. DO NASADZEŃ NALEŻY UŻYĆ SADZONEK O OBWODACH PNI NA WYSOKOŚCI 100 CM NIE MNIEJ NIŻ 10 CM. TERMIN NASADZENIA DRZEW – 30 MAJA 2019 R.

W DNIU 17 CZERWCA 2017 ROKU WESZŁA W ŻYCIE NOWELIZACJA USTAWY O OCHRONIE PRZYRODY, A WRAZ Z NIĄ ZMIENIŁY SIĘ PRZEPISY DOTYCZĄCE WYCINKI DRZEW. W PRZYPADKU WSZYSTKICH INNYCH PODMIOTÓW, A TAKŻE OSÓB FIZYCZNYCH USUWAJĄCYCH  DRZEWA W ZWIĄZKU Z PROWADZENIEM DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, OBOWIĄZEK UZYSKANIA ZEZWOLENIA UZALEŻNIONY JEST OD OBWODU PNIA MIERZONEGO NA WYSOKOŚCI 5 CM OD GRUNTU, A NIE JAK WCZEŚNIEJ NA WYSOKOŚCI 130 CM. WYCINKA DRZEW, KTÓRYCH OBWODY PNI NA WYSOKOŚCI 5 CM PRZEKRACZAJĄ: 80 CM W PRZYPADKU: TOPÓL, WIERZB, KLONÓW JESIONOLISTNYCH, KLONÓW SREBRZYSTYCH, 65 CM W PRZYPADKU KASZTANOWCÓW ZWYCZAJNYCH, ROBINII AKACJOWYCH, PLATANÓW KLONOLISTNYCH, 50 CM W PRZYPADKU POZOSTAŁYCH DRZEW, WYMAGA UZYSKANIA STOSOWNEJ DECYZJI ZEZWALAJĄCEJ NA WYCIĘCIE DRZEW, WYDAWANEJ PRZEZ PREZYDENTA, A W PRZYPADKU NIERUCHOMOŚCI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW – WOJEWÓDZKIEGO KONSERWATORA ZABYTKÓW.

DECYZJA W SPRAWIE WYCINKI DRZEW ZALEŻY OD UZNANIA ORGANU, KTÓREGO OBOWIĄZKIEM JEST SZEROKO ROZUMIANA DBAŁOŚĆ O PRZYRODĘ, JEDNAKŻE NIE MOŻNA PRZYJĄĆ, ŻE JEST TO UZNANIE BEZGRANICZNE. ORGAN ZOBOWIĄZANY JEST DO POSZUKIWANIA ROZWIĄZAŃ KORZYSTNYCH ZARÓWNO DLA INTERESU PUBLICZNEGO JAK I DLA INWESTORA CO OZNACZA, ŻE WNIOSEK OKREŚLONEGO PODMIOTU O ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEWA Z NIERUCHOMOŚCI WINIEN BYĆ WSZECHSTRONNIE ROZWAŻONY I TO ZARÓWNO W KONTEKŚCIE INTERESU WNIOSKODAWCY, JAK I INTERESU PUBLICZNEGO, PRZY CZYM PRZEPISY USTAWY O OCHRONIE PRZYRODY ANI ŻADNE INNE PRZEPISY NIE DAJĄ WPROST PODSTAW DO PRZYJĘCIA PRYMATU INTERESU PUBLICZNEGO NAD INTERESEM WŁAŚCICIELA NIERUCHOMOŚCI (POR. WYROK NSA Z DNIA 4 LUTEGO 2000 R. IV SA 2421/97, LEX 77625). NIEWYSTARCZAJĄCE JEST DOKONANIE POMIARÓW I OGLĘDZIN I STWIERDZENIE, ŻE DRZEWA SĄ W DOBRYM STANIE ZDROWOTNYM. Z JEDNEJ STRONY USTAWA O OCHRONIE PRZYRODY NAKAZUJE SZCZEGÓLNĄ DBAŁOŚĆ O ICH ZACHOWANIE, Z DRUGIEJ JEDNAK NIE WYKLUCZA WYCINKI NAWET ZDROWEGO DRZEWOSTANU, W SYTUACJI GDY JEST TO NIEZBĘDNE DLA REALIZACJI CELÓW BUDOWLANYCH.

Dziękuję za uwagę. Robert Rzepnicki – Zastępca Naczelnika Wydziału Zamówień Publicznych i Inwestycji Miejskich 26.07.2018 r.