„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr 2016-1-PL01-KA202-026587.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Młodzieżowa przedsiębiorczość
PRZEWODNIK WDRAŻANIA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracował J. Stryjkowski
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekt DE3-COM pod nazwą Kształcenie dla Europy oraz z Europą został dofinansowany w wysokości Partnerzy w projekcie: -Powiat.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
„Zagraniczne praktyki i standardy pracy czynnikiem poprawy kompetencji zawodowych oraz zwiększenia szans na rynku pracy” Nr projektu: PL1-LEO
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
„Zostań architektem swojej przyszłości” Projekt Erasmus+
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Działania edukacyjno - upowszechnieniowe w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
PORADNICTWO ZAWODOWE we FRANCJI
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Technikum Rolnicze z elementami zarządzania Zespół Szkół Niepublicznych w Gąsawie.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!! M.18. Diagnozowanie i naprawa podzespołów i zespołów pojazdów samochodowych M.12.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Projekt: „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” współfinansowany przez Unię Europejską.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Pedagogika, studia II stopnia
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
„Zagraniczne praktyki impulsem do rozwoju kwalifikacji”
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
TRENER KADR SEKTORA TURYSTYCZNEGO
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Otyłość jest jednym z większych wyzwań globalnych XXI wieku
Staże europejskie drogą do sukcesu
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr 2016-1-PL01-KA202-026587

PLAN PREZENTACJI Partnerzy w projekcie Geneza i cel projektu Spotkania projektowe i spotkania związane z uczeniem się Rekomendacje wypracowane podczas realizacji projektu

PARTNERZY W PROJEKCIE

Szkoła Rolnicza "EFA La Malvesía" jest instytucją oferującą szkolenia zawodowe rolnicze i leśne. Szkoła posiada bogaty potencjał, funkcjonuje od 1970 roku i odgrywa duże znaczenie w regionie, uczęszcza do niej ok. 600 uczniów z różnych miejscowości w okolicach Walencji. Instytucja ta zrzeszona jest w UNEFA (Związek Szkół Rolniczo-Rodzinnych). Szkoła posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów Erasmus +, obecnie zaangażowana jest w realizację trzech projektów.

Oferta szkoleniowa Ośrodka dotyczy następujących zagadnień: Niemiecki Ośrodek Szkoleniowy dla Techniki Rolniczej DEULA w Nienburgu funkcjonuje od roku 1962 w niemieckim systemie kształcenia rolniczego. Działalność Ośrodka koncentruje się na kształceniu i dokształcaniu specjalistów z zakresu rolnictwa z całego świata. Oferta szkoleniowa Ośrodka dotyczy następujących zagadnień: kształcenie w zakresie nowoczesnych podstaw techniki rolniczej dla produktów roślinnych i zwierzęcych; optymalizacja wiedzy w uprawie roli i hodowli na podstawie indywidualnych przykładów; kształcenie i dokształcanie nauczycieli, instruktorów i doradców w rolnictwie; pomoc dla lokalnych ośrodków szkoleniowych w budowaniu i wprowadzaniu nowoczesnych planów szkoleniowych tworzonych na podstawie międzynarodowych standardów.  

Towarzystwo Umiejętności Rolniczych (TUR) Towarzystwo Umiejętności Rolniczych (TUR) od ponad 20 lat przygotowuje młodzież- uczniów i absolwentów szkół rolniczych - do odbycia zagranicznych staży w rolnictwie. TUR jest liderem współpracy ze szkołami rolniczymi w kraju, wdrażając w tych szkołach dualny system kształcenia. Podobnie działają instytucje szkoleniowe (partnerzy TUR w tym projekcie) w Niemczech i Hiszpanii. Działają one przede wszystkim jako centra szkoleniowe w branży rolniczej, przyjmujące i wysyłające młodzież, absolwentów i rolników na szkolenia zawodowe. Ich bogate doświadczenia w kształceniu w ramach systemu dualnego dotyczy także instruktażu w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

GENEZA I CEL PROJEKTU Celem naszego projektu jest wymiana doświadczeń instytucji partnerskich w zakresie prowadzonych szkoleń w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy. Zarówno pod względem treści realizowanych programów szkoleń, jak również metodyki i porównania skuteczności prowadzonych działań.

GENEZA I CEL PROJEKTU   Wynika to z faktu, że około 60% wszystkich wypadków przy pracy, zgodnie z danymi GUS, wynika z błędnych zachowań człowieka, które można korygować poprzez skutecznie prowadzone szkolenia. W każdym z krajów partnerskich liczba wypadków w rolnictwie przekracza 20 tysięcy zdarzeń, w tym kilkaset wypadków śmiertelnych.

SPOTKANIA PROJEKTOWE I SPOTKANIA ZWIĄZANE Z UCZENIEM SIĘ W ramach projektu odbyły się dwa (3- dniowe) spotkania zespołów zarządzających oraz trzy (5- dniowe) spotkania związane z uczeniem się. Wymiana doświadczeń i zdobyta wiedza pozwoliły na wspólne wypracowanie rezultatów projektowych.

REKOMENDACJE WYPRACOWANE PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU Sugestie grupy projektowej dotyczące instytucji kształcących w zakresie rolnictwa na terenie Niemiec: 1. Promocja konkursów w aspekcie bezpieczeństwa i higieny pracy na wzór rozwiązania funkcjonującego w Polsce ( konkursy organizowane przez KRUS). 2. Regularne badania gospodarzy, ich rodzin i pracowników najemnych w zakresie stanu zdrowia ( mobilne badania bezpośrednio w gospodarstwie na wzór rozwiązania hiszpańskiego). 3. Większy udział rodziców w rozwijaniu świadomości na temat bezpieczeństwa ich dzieci podczas praktycznej nauki zawodu.  

REKOMENDACJE WYPRACOWANE PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU Sugestie grupy projektowej dotyczące instytucji kształcących w zakresie rolnictwa na terenie Hiszpanii: 1. Wskazanym byłoby wcześniejsze sprawdzenie przez nauczycieli stanu gospodarstw szkoleniowych pod względem BHP( na wzór rozwiązań niemieckich) 2. Tematyka BHP winna występować na każdej jednostce lekcyjnej, a nie w formie osobnego rozdziału realizowanego w wybranym czasie. 3. Lepsze wykorzystanie innowacyjnych metod i narzędzi do skutecznego zainteresowania uczniów tematyką BHP (np. studium przypadku, gry i zabawy)

REKOMENDACJE WYPRACOWANE PODCZAS REALIZACJI PROJEKTU Sugestie grupy projektowej dotyczące instytucji kształcących w zakresie rolnictwa na terenie Polski: 1. Wskazanym byłoby nawiązanie regularnej współpracy przez szkoły oraz instytucje szkoleniowe z Kasą Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w celu pozyskania bezpłatnych materiałów szkoleniowych, którymi dysponuje KRUS. 2. Dobrą praktyką winno być omawianie zagadnień z zakresu BHP podczas realizacji każdego przedmiotu zawodowego. 3. Nauczyciele i instruktorzy praktycznej nauki zawodu powinni stanowić wzór do naśladowania dla uczniów w zakresie zachowań, noszenia odzieży ochronnej i innych środków bezpieczeństwa.

Więcej informacji w zakresie wypracowanych rezultatów znajdziecie Państwo na naszej stronie internetowej: http://www.tur-poznan.pl/projekt-ka-202/