Advanced Language and Methodology

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zaczynamy przygodę z angielskim!
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
Ocenianie kształtujące na lekcjach języka polskiego
uczyć się języka angielskiego
Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
(na podstawie badań ankietowych)
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
UCZYMY SIĘ UCZYĆ Nauka języków obcych nieodłącznie związana jest z systematycznym zapamiętywaniem wielu informacji. Wiadomo, że zrobienie notatek w zeszycie.
Praca z wersetem biblijnym
Bibliotekarz – odkrywca. Agenda Proces tworzenia informacji Indeksy wyszukiwawcze Budowa rekordu w Promaxie Zapytania.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Techniki Prezentacji Microsoft Student Consultant
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Uczyłem się na lekcjach
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Prezentują:.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Ocenianie Kształtujące
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Układ podręcznika To już znasz ćwiczenia literackie i językowe odwołujące się do wiedzy i umiejętności z gimnazjum ćwiczenia literackie i językowe odwołujące.
Wykorzystywać dyktafony za zgodą nauczyciela do nagrywania lekcji.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
Ocenianie Kształtujące
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Kości zostały rzucone Suma oczek.
Ocenianie pomagające się uczyć w klasach I–III
CZYNNIKI RÓŻNICUJĄCE UCZNIÓW
ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA
Michał Nowiński 1D METody komunikacji.
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie
Kodeks 2.0 Klasa VI c. Kodeks 2.0 Nauczyciele i uczniowie korzystają ze sprzętu multimedialnego w czasie lekcji i kół zainteresowań.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH JAK SIĘ UCZYĆ EFEKTYWNIE?
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Publiczne Gimnazjum nr 6 w Białymstoku nauczyciel-opiekun praktyk pedagogicznych: mgr Katarzyna Lul-Worobiej KÓŁKO JĘZYKA FRANCUSKIEGO prowadzenie: studentki.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Wstawiamy quiz do filmu. zaczynam od rejestracji.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Ocenianie Kształtujące
Projekt czytelniczy dla klas piątych
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
MATURA 2018.
Jak pomóc dziecku w nauce języka obcego?
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

Advanced Language and Methodology Kurs metodologiczny nauczania zaawansowanego języka

Co się dobrze rozpoczęło jest w połowie zrobione - Horacy Uczniowie oczekują trzech rzeczy od swojego Nauczyciela: Cierpliwości Entuzjazmu Autentyczności

Gry rozwijające słownictwo hay eight skate baby sleid game chain shake alien bake frame tail clay neigh say acorn rain weigh apron play Labirynt intonacyjny: W tabelę wpisujemy słowa tak aby powstał labirynt, z jednego słowa przechodzi się do następnego które ma podobną wymowę (w przykładzie obok na czerwono trasa prawidłowa). Początek i koniec jest podany

Gry rozwijające słownictwo Story cubes - wspomagają wypowiedzi poprzez układanie historyjek na podstawie wylosowanych obrazków na kostkach. Można pójść krok dalej i np. zapisać ułożoną historyjkę, można też zarządać używania określonego czasu, np tylko teraźniejszego lub przeszłego.

Gry rozwijające słownictwo Napisz coś w określonym kształcie, Ułóż wiersz lub piosenkę o poniedziałku lub piątku

Gry rozwijające słownictwo Kłamstwa i fakty o mnie - “Jestem kimś kto…..” jedna osoba opowiada, reszta decyduje czy to prawda czy nie Okrąg pytań - rysujemy okrąg i wpisujemy różne słowa - hasła z naszego życia, reszta osób zadaje próbuje zgadnąć dlaczego wybraliśmy te właśnie słowa

Metody uczenia języka obcego W zasadzie są dwie metody indukcyjna i dedukcyjna D PPP Presentation, Practise, Production [Prezentacja, ćwiczenie, tworzenie] DT Direct Translation [bezpośrednie tłumaczenie] I SP Situational Presentation [prezentacja sytuacyjna] CP Contrastive Presentation [kontrastująca prezentacja] TTT Test, Teach, Test [testuj, ucz, testuj] GD Guided Discovery [odkrywanie z przewodnikiem] CCQ Concept Checking Question [pytania sprawdzające zrozumienie idei]

Metody uczenia języka obcego Guided discovery - na czym to polega? Na początek robimy coś co zainteresuje uczniów tematem Podajemy niezbędne słownictwo Projektujemy pytania sprawdzające zrozumienie tekstu Uczniowie wykonują ćwiczenie związane z tekstem Informacja zwrotna - sprawdzenie poziomu zrozumienia przez uczniów Ćwiczenia utrwalające

Metody uczenia języka obcego Dogme - na czym to polega? Zaczynamy od tego co interesuje uczniów, ponieważ to co ich interesuje zapamiętają na dłużej. Nie używamy podręczników, treści podręczników są sztuczne, kiedy opowiadamy o swoich zainteresowaniach mamy bardziej naturalne uczenie. Uczenie na podstawie czegoś co zainteresowało/zaintrygowało ucznia. Np. uczeń znajduje coś co jest napisane w danym języku, robi z tego prezentację, gdzie omawia dlaczego wybrał ten tekst, jeżeli jest naprawde zainteresowany pogłębia temat, dowiaduje się nowych treści i prezentuje pozostałym uczniom.

Metody uczenia języka obcego Uczenie na podstawie zadania - na czym to polega? Uczeń ma za zadanie coś wykonać, np. Zamówić bilet na samolot przez telefon, albo jedzenie w restauracji w obcym kraju. Uczy się słownictwa, prawidłowej wymowy a kryterium sukcesu jest to że wykonał powierzone zadanie Uczenie na podstawie zadania może być ułatwione, kiedy np. Podamy uczniowi całe słownictwo, lub utrudnione, kiedy to uczeń sam musi się wszystkiego dowiedzieć i wykonać zadanie.

Metody uczenia języka obcego Przedstawienie - na czym to polega? Użycie teatru, przedstawienia jest czymś zupełnie innym niż normalne metody uczenia w szkole. W wielu przypadkach wielcy aktorzy mieli trudności ze strony rówieśników w szkole. Zajmowanie się przedstawieniami pomogło im w tej trudnej sytuacji. Napięta atmosfera w klasie może zostać rozładowana kiedy nauczyciel popełni jakąś pomyłkę.

Metody uczenia języka obcego Zip – zap Gra mająca na celu wprowadzenie wymowy samogłosek. Klasa ustawia się w kręgu, pierwsza osoba (nauczyciel) odwaraca się do osoby po prawej, pociera dłońmi, od nadgarstka do palców, i mówi „zip”, osoba, która otrzymała „zip” podaje go dalej do osoby po swojej prawej z tym samym słowem, lub oddaje temu kto jej dał „zip” słowo „zap”. Trzecia możliwość to przesłanie po cięciwie słowem „zoom” Nauczyciel powinien zwracać uwagę aby jedna osoba nie była bombardowana „zoom” przez resztę grupy.

Metody uczenia języka obcego To jest…. . Co to jest? To jest …. Do zabawy potrzebny jest jakikolwiek przedmiot, może to być np. klocek prostopadłościan. Pierwsza osoba prezentuje to „coś” mówiąc to jest np. wędka. Osoba obok zadaje pytanie „Co to jest?” , pierwsza osoba powtarza swoje słowo, odgrywa rolę używania tego przedmiotu i oddaje go pytającej. Osoba, która pytała powtarza słowo poprzednika, odgrywa rolę pierwszego znaczenia a potem wymyśla swoją wersję czym jest ów przedmiot. Bardzo użyteczne gra do ćwiczenia wymowy, intonacji, gramatyki, słownictwa

Metody uczenia języka obcego Obrazy Grupa osób tworzy jakiś obraz, np. przedstawia jazdę na łyżwach. Zadaniem reszty klasy jest odgadnięcie tematu tego obrazu Pytany może odpowiadać tylko „tak” lub „nie”

Metody uczenia języka obcego Przymiotnik Klasa jest ustawiona w kole, plecami do środka koła. Nauczyciel wymawia jakiś przymiotnik, a uczniowie mają go odegrać, obracając się do twarzą do środka koła.

Metody uczenia języka obcego Ludzie litery Grupa cztero – pięcio osobowa tworzy słowo, każda osoba jest jedną z liter słowa, reszta klasy ma odczytać to słowo.

Metody uczenia języka obcego Wycieczka po świecie fantazji Dobieramy się w pary, jedna osoba jest przewodnikiem, druga zamyka oczy i pozwala się prowadzić. Prowdząc osobę z zamkniętymi oczami przewodnik opowiada jakąć historię i wspólnie ją odgrywają. Na koniec para przewodnik i wiedziony mogą spisać historię która powstała podczas ćwiczenia

Muzyka w uczeniu języka obcego Cicha muzyka w tle, stwarza bardziej zrelaksowaną atmosferę podczas ćwiczeń mówionych. Muzyka włączona podczas ćwiczeń gramatycznych sprawia, że nie są one tak nudne Użycie muzyki do opisywania krajobrazu, nastroju. Muzyka może dać początek dyskusji. Uczniowie mogą dostarczyć nauczycielowi teksty swoich ulubionych piosenek do ćwiczeń typu „uzupełnij luki” lub dyktand.

Muzyka w uczeniu języka obcego Ćwiczenia z tekstem piosenek uzupełnij lukę po odsłuchaniu piosenki Uczniowie otrzymują linijkę tekstu i ich zadaniem jest ułożyć je w odpowiedniej kolejności, kiedy jest odtwarzana piosenka

Użycie filmu w uczeniu języka obcego Ćwiczenia z niemym filmem lub filmem z wyłączonym głosem Ustalamy liczbę osób, które będą odgrywały swoja rolę Pokazujemy film a uczniowie robią dubbing dla swoich postaci