Szkoła z mocą zmieniania świata!
Najpierw wychowanie - nacisk na budowanie poczucia bezpieczeństwa, kształcenie pozytywnej samooceny uczniów
Rozwijanie kompetencji: Kluczowe kompetencje: słuchanie, komunikowanie się, praca w grupie, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, autoprezentacja, umiejętność prezentacji wykonanego zadania, umiejętność planowania pracy własnej.
Model edukacji: Nauka w pracowniach tematycznych 6 godzin tygodniowo praca projektem w pracowniach, w grupach mieszanych Biuro Pracy Indywidualnej Stawianie na rozwijanie kompetencji Indywidualne projekty Szkolny System Wsparcia Edukacja w działaniu: szkoła - poza szkołą Uczenie się a nie nauczanie! Podstawa programowa – nie stanowi przeszkody w zmianach!
Pracownie tematyczne Teatralna Podróży Matematyczno- kuchenna Ceramiczna Witrażu Papieru i Filcowania Decoupage'u Polonistyczno-muzyczna
Biuro Pracy Indywidualnej Zasady: 1. Pracujemy tylko w czasie i miejscu na to przeznaczonym. 2. Indywidualny sposób uczenia się. 3. Plan. 4. Jeśli chcesz możesz zostać oceniony. 5. Opieka tutora. 6. Dni eksperckie : (dla chętnych) prezentacje wykonania zadania.
Biuro Pracy Indywidualnej Baza zadań sprawdzonych przez specjalistów: Zadania autorskie Zadania wyszukane z różnych źródeł
Biuro Pracy Indywidualnej Rodzaje zadań: problemowe z życia projektowe nauczycielskie detektywistyczne uczniowskie
Biuro Pracy Indywidualnej Katalogi: dom rodzina pasje szkoła
Biuro Pracy Indywidualnej Kompetencje, które rozwijamy: odpowiedzialność planowanie pracy własnej prezentowanie pracy własnej i siebie
Projektowana Okazja Edukacyjna Warunki wyjściowe (przygotowywane w tajemnicy przed uczniami, element zaskoczenia i poruszenia emocji) Zadania otwarte (nie ma złych odpowiedzi, jest wiele sposobów rozwiązania zadania) Czas warsztatowy (różne działania-społeczne, artystyczne, przyrodnicze, matematyczne itd. które w efekcie składają się na całość projektu)
Szkolny System Wsparcia Zasady: 40h w tygodniu dyżur pełni, przeszkolony w rozwiązywaniu sytuacji trudnych, nauczyciel (Interwencja Kryzysowa, pedagog szkolny) z SSW korzysta równia również nauczyciel
Szkolny System Wsparcia System 5 kolorowych kółek: Białe - Prośba o pomoc medyczną Zielone - Rozrabiający uczeń Żółte - Uczeń bezczelny Czerwone - Uczeń agresywny Niebieskie - Potrzebny nauczyciel, który przyjdzie i wyprowadzi ucznia
Szkolny System Wsparcia Zasady: Notatka Komunikacja, weryfikacja nauczyciele <-> interwent Nauczyciel weryfikuje czy uczeń wykonał to, do czego się zobowiązał
Garść refleksji na koniec: W nas tkwi potencjał Dyrektor liderem zmian, Społeczność szkolna widząca potrzebę wprowadzanie innowacji, Dobrze przygotowana kadra, Nowa przestrzeń w szkole, Wsparcie stowarzyszenia – projekty
„Wszystko ma swój czas czy będziemy działać rewolucyjnie, czy ewolucyjnie, ważne jest żeby robić to, co się lubi będąc w zgodzie z sobą” Ewa Radanowicz Dziękujemy za uwagę!