Szkoła z mocą zmieniania świata!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZEŚCIOLATEK W NASZEJ SZKOLE Szkoła Podstawowa Nr 2 im
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Szkoła Podstawowa w Raszówce
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
z Oddziałami Integracyjnymi
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Debata pracowników szkoły
Edukacja chrześcijańska
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Wyzwania edukacji 15- latków DR MACIEJ JAKUBOWSKI EVIDENCE INSTITUTE UNIWERSYTET WARSZAWSKI 20 STYCZNIA 2016.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
Kurs - OK zeszyt.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Szkoła z mocą zmieniania świata!

Najpierw wychowanie - nacisk na budowanie poczucia bezpieczeństwa, kształcenie pozytywnej samooceny uczniów 

Rozwijanie kompetencji: Kluczowe kompetencje:  słuchanie, komunikowanie się,  praca w grupie, rozwiązywanie problemów w sposób twórczy, autoprezentacja, umiejętność prezentacji wykonanego zadania,  umiejętność planowania pracy własnej. 

Model edukacji: Nauka w pracowniach tematycznych 6 godzin tygodniowo praca projektem w pracowniach, w grupach mieszanych  Biuro Pracy Indywidualnej  Stawianie na rozwijanie kompetencji  Indywidualne projekty  Szkolny System Wsparcia  Edukacja w działaniu: szkoła - poza szkołą Uczenie się a nie nauczanie! Podstawa programowa – nie stanowi przeszkody w zmianach! 

Pracownie tematyczne Teatralna Podróży Matematyczno- kuchenna Ceramiczna Witrażu  Papieru i Filcowania  Decoupage'u Polonistyczno-muzyczna

Biuro Pracy Indywidualnej Zasady: 1. Pracujemy tylko w czasie i miejscu na to przeznaczonym. 2. Indywidualny sposób uczenia się. 3. Plan. 4. Jeśli chcesz możesz zostać oceniony. 5. Opieka tutora. 6. Dni eksperckie : (dla chętnych) prezentacje wykonania zadania.

Biuro Pracy Indywidualnej Baza zadań sprawdzonych przez specjalistów:  Zadania autorskie  Zadania wyszukane z różnych źródeł 

Biuro Pracy Indywidualnej Rodzaje zadań:  problemowe  z życia  projektowe  nauczycielskie  detektywistyczne  uczniowskie

Biuro Pracy Indywidualnej Katalogi:  dom  rodzina  pasje  szkoła 

Biuro Pracy Indywidualnej Kompetencje, które rozwijamy:  odpowiedzialność  planowanie pracy własnej  prezentowanie pracy własnej i siebie

Projektowana Okazja Edukacyjna Warunki wyjściowe (przygotowywane w tajemnicy przed uczniami, element zaskoczenia i poruszenia emocji)  Zadania otwarte (nie ma złych odpowiedzi, jest wiele sposobów rozwiązania zadania) Czas warsztatowy (różne działania-społeczne, artystyczne, przyrodnicze, matematyczne itd. które w efekcie składają się na całość projektu)

Szkolny System Wsparcia Zasady: 40h w tygodniu  dyżur pełni, przeszkolony w rozwiązywaniu sytuacji trudnych, nauczyciel (Interwencja Kryzysowa, pedagog szkolny)  z SSW korzysta równia również nauczyciel

Szkolny System Wsparcia System 5 kolorowych kółek: Białe - Prośba o pomoc medyczną  Zielone - Rozrabiający uczeń  Żółte - Uczeń bezczelny  Czerwone - Uczeń agresywny  Niebieskie - Potrzebny nauczyciel, który przyjdzie i wyprowadzi ucznia 

Szkolny System Wsparcia Zasady:  Notatka  Komunikacja, weryfikacja nauczyciele <-> interwent  Nauczyciel weryfikuje czy uczeń wykonał to, do czego się zobowiązał 

Garść refleksji na koniec: W nas tkwi potencjał Dyrektor liderem zmian, Społeczność szkolna widząca potrzebę wprowadzanie innowacji, Dobrze przygotowana kadra, Nowa przestrzeń w szkole, Wsparcie stowarzyszenia – projekty

„Wszystko ma swój czas czy będziemy działać rewolucyjnie, czy ewolucyjnie, ważne jest żeby robić to, co się lubi będąc w zgodzie z sobą” Ewa Radanowicz Dziękujemy za uwagę!