„Żeby im się chciało, jak się nie chce”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Mgr Renata Werpachowska Fundacja Synapsis © Małopolskie Centrum Wspierania Rozwoju MCWR Sp. z o.o. Przygotowanie do dorosłości osób z autyzmem.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Jak zachęcić uczniów do ćwiczenia na w-fie? Oliwia Kułaga Kl. IIe.
Przemiany energii w ruchu harmonicznym. Rezonans mechaniczny Wyk. Agata Niezgoda Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Jak uczyć dzieci na temat przemocy i wykorzystywania”
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Przedsiębiorczość Mgr Brzozowska Agnieszka
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Jak sobie z nim radzić ?.
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały?. 1. Jak zachęcić dziecko do współpracy? 2. Jak pomóc rodzicom, aby umieli radzić sobie ze swoimi negatywnymi uczuciami?
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Jak rozmawiać z nastolatkiem?. SŁUCHANIE SŁUCHANIE Cierpliwie słuchaj – nie krytykuj, nie przerywaj dziecku w trakcie, nie komentuj każdego zdania, nie.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
18 PRZYKAZA Ń MARII MONTESSORI Maria Montessori (1870 – 1952) – włoska lekarka i pedagog, twórczyni systemu wychowania dzieci zwanego Metodą Montessori.
PRZEDSTAWIA. ZNAK JAKOŚCI KIDZONE PREZENTACJA PROJEKTU Stawiamy na jako ść ! Promujemy najlepszych! W ramach KidZone- Strefy Szcz ęś liwych Dzieci funkcjonuje.
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
„Programowanie to nasza przyszłość”
Rola książki w życiu człowieka
Ruch to zdrowie.
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
ORGANIZACJA.
Autor prezentacji : Wojciech Brzozowski
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Autorka: Natalia Marszałkowska
Moje szczęście.
Papierosom STOP.
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
ZAWODNIK, INSTRUKTOR, BIZNESMEN – JAK ODNALEŹĆ SIĘ W NARCIARSKIEJ PASJI.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Podstawy teorii zachowania konsumentów
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Program profilaktyczno-wychowawczy
Problemy młodzieży i z młodzieżą okresu dorastania
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
SKAZANI NA SIEBIE CZY OBDAROWANI SOBĄ?
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Jak rozpoznać prawdziwy autorytet?
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Zapis prezentacji:

„Żeby im się chciało, jak się nie chce” Jak skutecznie motywować dziecko do pracy?

Ogół bodźców powodujących gotowość ucznia do uczenia się, Motywacja zewnętrzna Motywacja Ogół bodźców powodujących gotowość ucznia do uczenia się, Motywacja jest procesem polegającym na dążeniu do celu, poprzez konkretne działanie. Motywacja wewnętrzna

Trochę teorii….

Motywacja wewnętrzna Motywacja zewnętrzna Zadania nie są wykonywane w celu uzyskania wewnętrznej satysfakcji, która płynie z samego działania lecz dla nagrody. oceny, pochwały. Działania są podejmowane ze względu na osobistą satysfakcję bądź przyjemność. większa ciekawość świata, skłonność do podejmowania wyzwań, niższy poziom lęku.

WSPIERAJ, ALE NIE WYRĘCZAJ ! Jak motywować dziecko? Rodzicu…. Naukę pozostawmy dzieciom, Rodzice mają wspierać, Przyzwyczajać dzieci do wysiłku i pokonywania trudności, tylko wtedy uwierzą w swoje siły. WSPIERAJ, ALE NIE WYRĘCZAJ ! Rodzicu…. NIE WYRĘCZAJ SWOJEGO DZIECKA W ODRABIANIU LEKCJI, ONO SAMO SOBIE ŚWIETNIE DA RADĘ!

MOTYWUJ MĄDRZE Jak motywować dziecko? Od kar lepsze są nagrody, np. w postaci uznania rodziców – pochwały. Dziecko będzie miało poczucie, że rodzice doceniają jego trud i wysiłek. MOTYWUJ MĄDRZE

DOCENIAJ OSIĄGNIĘCIA SWEGO DZIECKA Jak motywować dziecko? warto rozróżnić dwa pojęcia: osiągnięcia – oceny. DOCENIAJ OSIĄGNIĘCIA SWEGO DZIECKA Rodzicu.... PYTAJ SWOJE DZIECKO O TO CZEGO DZIŚ SIĘ NAUCZYŁO. NIE O TO, CO DZIŚ DOSTAŁO!

Jak motywować dziecko? BUDUJ W DZIECKU POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI Postaraj się nie porównywać dziecka do rodzeństwa, kolegów, Spróbuj nauczyć dziecko, traktować naukę jak wyzwanie, Postaraj się wspierać dziecko w rozwijaniu jego pasji, Postaraj się zadbać o pozytywną atmosferę, która będzie sprzyjać nauce i pracy dziecka, Postaraj się wskazać dziecku autorytety! BUDUJ W DZIECKU POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI Rodzicu… ROZMAWIAJ ZE SWOIM DZIECKIEM!

Opracowała Pedagog szkolny - Dorota Borowska „Kto nie chce kiedy może, ten nie będzie mógł kiedy będzie chciał.”  Winston Churchill Dziękuję. Opracowała Pedagog szkolny - Dorota Borowska