Po co szkole rodzice. Wodzisław Śląski, 22 listopada 2017 r

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RODZICE W SZKOLE.
Advertisements

ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
w edukacji przedszkolnej
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Podejmowanie interwencji w sytuacjach szczególnych zagrożeń
PRZEMOC W RODZINIE…… to sytuacja ,w której ktoś wykorzystuje to, że ma przewagę nad Tobą - jest silniejszy, starszy i ważniejszy a Ty czujesz.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Pierwsza strona ?. Jakieś szczegóły? :D Jakby Pani zareagowała, jakby się pani dowiedziała, że pani córka jest w ciąży? Ciężko mi to sobie wyobrazić
Sonda na temat nastoletnich ciąż przeprowadzona w ramach zajęć z dziennikarskich źródeł informacji.
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
6 kroków do porozumienia
Jak rozmawiać z dziećmi i jak pomagać im w trudnych chwilach…
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Czy jesteś osobą otwartą?
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Jak pomagać dziecku w nauce?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
Praca z dzieckiem agresywnym
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
przypadku prześladowania
O korzeniach i skrzydłach…
Szkoła Współpracy.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
w praktyce pedagogicznej
Kwiecień 2014 r. Debata.
Strategie rozwiązywania konfliktów
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Konferencja przedsezonowa sędziów LZKosz Biała Podlaska Pion Szkolenia Kolegium Sędziów LZKosz przedstawia:
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
mgr Justyna Dziubak - Sobiechowska
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
1 Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon Warsztaty!
Uczeń zdolny jak go zrozumieć i wspierać?
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Praca w zespole.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
1 Jak Zdecydowanie Zwiększyć Skuteczność Sprzedaży? W ielowymiarowe Z arządzanie E fektem w praktyce Projekt i realizacja: dr Mariusz Salamon.
oprac. Karolina Sobierska, Iwona Nowak
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Opracowanie i prowadzenie: Karolina Głuszek Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pt.
Podstawowe umiejętności pomagania
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Jak rozwiązywać problemy kryzysu dojrzewania dr Genowefa Janczewska-Korczagin.
Wyniki ankiet dla rodziców przeprowadzonej w dn
Szkoła Promująca Zdrowie
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Wykonały: Dominika Radziewińska Kinga Stelmaszczuk
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Przyjaciele Zippiego Program realizowany przez wychowawcę Agnieszkę Kuciej.
Zagrożenia, na jakie narażone są dzieci w Internecie:
Zapis prezentacji:

Po co szkole rodzice. Wodzisław Śląski, 22 listopada 2017 r Po co szkole rodzice? Wodzisław Śląski, 22 listopada 2017 r. Marcin Kopczyński PODN

Odrzucenie blokujących przekonań Po co szkole rodzice? CEL SZKOLENIA Odrzucenie blokujących przekonań Refleksja nad dotychczasowym działaniem Odkrywanie nowych możliwości Współpraca szkoły z rodzicami z jednej strony jest przymusem (ustawowym obowiązkiem), z drugiej potrzebą nauczycieli, ponieważ ułatwia osiąganie celów dydaktycznych i wychowawczych.

ALE… WYJAŚNIJMY SOBIE COŚ Po co szkole rodzice? Trudny rodzic - zawsze będą Na ich zachowanie nie masz w gruncie rzeczy wpływu Oni nie muszą, nie ma sankcji Że te relacje są meczące 1/3 jest zmeczonba psyhicznie kontaktami z rodzicami Pyżalski Jacek To nie znaczy, że jestesmy na straconej pozycji i nic się z tym nie da zrobić ALE…

NIE CHCĘ, ALE MUSZĘ WCALE NIE MUSZĘ – CHCĘ! Po co szkole rodzice? NIE CHCĘ, ALE MUSZĘ WCALE NIE MUSZĘ – CHCĘ! Współpraca szkoły z rodzicami z jednej strony jest przymusem (ustawowym obowiązkiem), z drugiej potrzebą nauczycieli, ponieważ ułatwia osiąganie celów dydaktycznych i wychowawczych.

SOCJALIZACJA Po co szkole rodzice? dobra współpraca nauczycieli i rodziców jest bardzo ważnym czynnikiem prawidłowego funkcjonowania szkoły i domu. To właśnie rodzina, a w drugiej kolejności szkoła, są najważniejszymi środowiskami wychowawczymi dziecka.

Po co szkole rodzice? 3 FILARY SZKOŁY Cele – ustalone i zaakceptowane przez grono pedagogiczne, uwzględniające potrzeby i opinie rodziców Zasady - wspólne dla grona pedagogicznego i pracowników szkoły Kto inicjuje współpracę? dzisiejszą szkołę budują trzy podmioty: uczniowie, nauczyciele i rodzice. Warunkiem skutecznej współpracy z rodzicami uczniów jest jasne określenie celów i zasad. Musimy wiedziec, czego oczekujemy od rodziców (płacenia składki, udziału w wywiadówkach, aktywnego zanga zowania) Musimy mieć wspólny plan działania – procedury kontaktów, organizacji wywaidówek, rozwiązywania konfliktów,m miesjce do tego Anegdota o sprzataczce – wywiadówka albo powstańcy dzien otwarty dla rodziców i trzeba robić slalom miedzy kubłami

Do czego rodzice są potrzebni szkole? Po co szkole rodzice? Do czego rodzice są potrzebni szkole? ? Mówicie im o tym? Bo jeśli nie to może nie maja pojęcia i nie odgadna waszych oczekiwań Sami wiecie, czego chcecie? Bo jeśli nie, to robicie to po omacku

- brak zainteresowania Po co szkole rodzice? CO UTRUDNIA RELACJE? Ze strony rodziców: - nadopiekuńczość - brak zainteresowania - poczucie winy, strachu, wstydu przed nauczycielem - postawa roszczeniowa negatywny stosunek do szkoły brak innych form spotkań z nauczycielem brak zaufania Anegdota – o pani z angielskiego

- niewiedza o oczekiwaniach rodziców - lęk przed rodzicami Po co szkole rodzice? CO UTRUDNIA RELACJE? Ze strony szkoły: - niewiedza o oczekiwaniach rodziców - lęk przed rodzicami brak szacunku dla uczuć rodzica niewłaściwe przekonania - niewspółmierne zaangażowanie - brak przygotowania do pracy z dorosłymi - schematy, rutyna

JAK PRZEŁAMAĆ OGRANICZAJĄCE PRZEKONANIA? Po co szkole rodzice? JAK PRZEŁAMAĆ OGRANICZAJĄCE PRZEKONANIA? myśl o rodzicach, jak o sojusznikach uśmiechaj się, miej kontakt, uważnie słuchaj zaczynaj od pozytywów Uogólnienie - Rozejrzyj się dokładnie po pomieszczeniu, w którym teraz jesteś. Zapamiętaj dobrze wszystko, co jest w kolorze czerwonym. Dopiero gdy to zrobisz, czytaj dalej. Ile zapamiętałeś przedmiotów w kolorze niebieskim? Zapewne mniej, niż w kolorze czerwonym. Dlaczego? Ponieważ miałeś nałożony pewnego rodzaju filtr na ten kolor, który pozwalał Ci zwracać uwagę głównie na czerwień. Dokładnie tak samo działają przekonania, które są filtrami rzeczywistości. Przekonania: Jeśli uważasz, że rodzice sa wredni – będziesz wyłapywał te zdarzenia, które to potiwtredzają i wcziąż będziesz znajdował na to dowody. Jeśli uważasz, że nie da się z nimi współpracować – tak będzie, bo nie będziesz miał do tego motywacji Jeśli jesteś towarzyski, zachowujesz się jak lew salonowy

JAK PRZEŁAMAĆ OGRANICZAJĄCE PRZEKONANIA? Po co szkole rodzice? JAK PRZEŁAMAĆ OGRANICZAJĄCE PRZEKONANIA? szukaj „drugiego dna” mów o problemie bez pretensji, nie szukaj winnych pamiętaj, że sytuacje trudne się zdarzają

TWÓJ NAJWIĘKSZY SUKCES w relacjach z rodzicami Po co szkole rodzice? TWÓJ NAJWIĘKSZY SUKCES w relacjach z rodzicami

Potrzebna osoba do wydawania poleceń Po co szkole rodzice? Potrzebna osoba do wydawania poleceń

KOMUNIKACJA – CZYLI MÓWIĆ I SŁUCHAĆ Po co szkole rodzice? KOMUNIKACJA – CZYLI MÓWIĆ I SŁUCHAĆ Komunikacja jest procesem porozumiewania się polegającym na przekazywaniu informacji między nadawcą, a odbiorcą. Problemem jest: - brak kontaktu - przebieg kontaktu

DLA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI KONIECZNE JEST Po co szkole rodzice? DLA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI KONIECZNE JEST SKUPIENIE SIĘ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW NA POTRZEBIE SKOMUNIKOWANIA SIĘ SEKWENCYJNE PRZYJMOWANIE RÓL ODBIORCÓW I NADAWCÓW KOMUNIKATÓW PRECYZYJNE NADAWANIE I PRECYZYJNE ODBIERANIE KOMUNIKATÓW

* Ta pani od matematyki w ogóle uczyć nie potrafi. Po co szkole rodzice? Jak rozmawiać? * Ta pani od matematyki w ogóle uczyć nie potrafi. * W porównaniu z 6 A, nasza klasa wypada blado z j. polskiego. * Wojtek notorycznie nie odrabia zadań domowych. Proszę coś z tym zrobić. 1 zawsze reaguj – mam inne zdanie, nie zgadzam się z ta opinią, mysle inaczej, to pani opinia 2 nie porównuj bo to od razu budzi opór, choc może faktycznie sa gorsi poza tym co tak naprawde chciał powiedzieć? 3 cos, czyli co? Wskaz konkretnie, co mogą zrobić, żeby problem rozwiązać.

Po co szkole rodzice? Jak rozmawiać? * Ja bym może się i zgodził, ale wie Pani – góra nie patrzy na to przychylnie. * Z koleżanką ustaliliśmy, że to będzie najlepsze rozwiązanie. * Państwa dzieci są niegrzeczne, wszyscy się na nie skarżą. odmawiając nie zwalaj na „siłę wyższą” – bierz odpowiedzialność ciało też mówi Nie dawaj gotowych rozwiązań – pytaj! Co oni by zrobili, jakie maja pomysły tak, żeby nie atakować, wypominać, psuć nastrój, obwiniać

* Musicie Państwo więcej pracować z dziećmi w domu. Po co szkole rodzice? Jak rozmawiać? * Musicie Państwo więcej pracować z dziećmi w domu. * Nigdy na czas nie dostarczacie Państwo usprawiedliwień. * No, no. Ostatni wywiadówka, a Państwa tak mało. 1 Ty i JA komunikacja 2 nie mów nigdy/zawsze 3 szukaj pozytywów

Przypomnij sobie jeszcze raz ten moment… Po co szkole rodzice? Przypomnij sobie jeszcze raz ten moment…

Po co szkole rodzice? DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ