Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rodzic jako doradca zawodowy
Zakres badań ankietowych realizowanych w ramach Sądeckiego Obserwatorium Rynku Pracy, Edukacji i Zatrudnienia.
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Jestem psychologiem i doradcą zawodowym. Zapraszam wszystkich, którzy chcą z kimś życzliwym porozmawiać o swoich problemach Jako psycholog Diagnozuję
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Kontakt: Skarżysko – Kamienna ul. Szkolna 15 / 16 Tel/ fax
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY W KĄTACH WROCŁAWSKICH
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Raport z ewaluacji wewnętrznej
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA KIERUNKÓW PRZEDMIOTÓW ZAWODOWYCH SZKOŁY ZAWODOWEJ NR30 W ODNIESIENIU DO LOSÓW ABSOLWENTÓW KOŃCZĄCYCH SZKOŁĘ W ROKU SZKOLNYM 2014.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
ŚNIADANIE DAJE MOC 8 listopada 2011r. Uczniowie Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Baryczy przyłączyli się do akcji „Śniadanie daje moc” Uczniowie.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
LOSY ABSOLWENTÓW ROCZNIKA 2014/2015 W czerwcu 2015 nasze gimnazjum ukończyło 176 uczniów. Naukę w szkołach ponadgimnazjalnych podjęło 174 osoby: w liceach.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
ZESPOŁU SZKÓŁ W BRZEŹNIE GIMNAZJUM. 15 ABSOLWENTÓW: UKOŃCZYŁO SZKOŁĘ ŚREDNIĄ (5 STUDIUJE), 7 UKONCZYŁO SZKOŁĘ ZAWODOWĄ ( 4 TECHNIKA I LICEA UZUPEŁNIAJĄCE)
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
LOSY ABSOLWENTÓW SPECJALNEGO OŚRODKA SZKOLNO – WYCHOWAWCZEGO IM. WALDEMARA KIKOLSKIEGO W BIAŁYMSTOKU Białystok, 23 września 2015r.
Preferencje zawodowe uczniów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Białymstoku w roku szkolnym 2014/2015 Opracowała:
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.

Konkurs i Katowice r..
Konkurs Katowice r..
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Losy absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Pomoc bezpośrednia udzielana w naszej placówce
Zmiany w kształceniu zawodowym i doradztwie zawodowym
REKRUTACJA 2018 / 2019 OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY
Zapis prezentacji:

Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku Białystok, dn. 14 września 2018r

Cel badania: Określenie dalszej ścieżki edukacyjnej absolwentów, którzy w roku szkolnym 2017/2018 ukończyli Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Pozyskanie informacji na jakich kierunkach kształcenia podjęli naukę uczniowie niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Określenie zgodności preferencji zawodowych w Indywidualnych Planach Działania absolwentów niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. Pozyskanie informacji ilu absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym podjęło dalszą edukację. Zgromadzenie informacji na temat losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku.

Zakres badania: Badaniem objęto szkoły ponadgimnazjalne oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej na terenie miasta Białegostoku oraz województwa podlaskiego. Grupę respondentów stanowili absolwenci, którzy w roku szkolnym 2017/2018 ukończyli Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku. W badaniu zastosowano technikę wywiadu bezpośredniego realizowanego poprzez: rozmowy indywidualne i kontakty telefoniczne z rodzicami absolwentów, kontakty telefoniczne ze szkołami ponadgimnazjalnymi oraz Warsztatami Terapii Zajęciowej, rozmowy z wychowawcami klas.

Opis wyników: W roku szkolnym 2017/2018 Publiczne Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku ukończyło 13- tu absolwentów, w tym sześciu z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz siedmiu z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.

Absolwenci – dalsza edukacja

Kierunki preferowane przez absolwentów: Absolwenci Pracownik pomocniczy mechanika Pracownik pomocniczy fryzjera Fryzjer Kucharz liczba % Dziewczęta ----- 1 20% Chłopcy 2 40% Razem

Kierunki preferowane przez absolwentów Z analizy dokumentacji w zakresie badań preferencji zawodowych absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim oraz Indywidualnych Planów Działań wynika spójność (83,3%) w wyborze kierunków kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.

Losy absolwentów w latach szkolnych 2014/2015 – 2017/2018

Wnioski Zdecydowana większość absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim po ukończeniu Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku podjęła dalszą edukację w szkole ponadgimnazjalnej. Wszyscy absolwenci Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, którzy podjęli dalszą edukację wybrali kierunki kształcenia zgodne z ich preferencjami zawodowymi. 100% absolwentów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym podjęło dalszą naukę. 4. Działania podejmowane w roku szkolnym 2017/2018 w Publicznym Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku przyczyniły się do świadomego wyboru kierunków kształcenia oraz podjęcia dalszej edukacji absolwentów placówki.

rekomendacje Kontynuować działania z zakresu doradztwa zawodowego w Publicznym Gimnazjum Nr 24. Zintensyfikować bezpośredni kontakt absolwentów z gimnazjum w ramach realizacji działań zakresu doradztwa zawodowego. W następnym roku szkolnym kontynuować działania w zakresie losów absolwentów Publicznego Gimnazjum Nr 24 w Białymstoku.

Raport z badań losów absolwentów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Waldemara Kikolskiego w Białymstoku dostępny jest u doradcy zawodowego, bibliotece szkolnej