Złota 7 wytyczne obsługi AMPS Agencja Marketingowa Sp. z o.o. dla VFC Corporation PJOK 2017
#1
Złota siódemka Podczas całej obsługi bądź miły, uprzejmy i pamiętaj o dobrym wychowaniu. Zawsze witaj klienta. Okaż mu zainteresowanie. Buduj pozytywną atmosferę dbając np. o uśmiech i kontakt wzrokowy, właściwy tembr głosu. Zadbaj o komfort klienta – nawiguj go po sklepie, informuj co robisz, opiekuj się nim. NIE oceniaj klienta! #1
#2
#2 Złota siódemka Bądź naturalny, bądź szczery i nienachalny. Rozmawiaj z klientem – a nie odpytuj go. Podczas obsługi zadawaj tylko niezbędne pytania: pytanie otwarte służące rozpoznaniu potrzeb klienta (ew. pytania uzupełniające), pytanie o opinię klienta (co sądzi o produkcie) przy dobieraniu produktu, pytanie o opinię klienta (co sądzi o produkcie) podczas mierzenia. #2
#3
#3 Złota siódemka Wiedza na temat produktów to podstawa. Dobrze orientuj się w asortymencie sklepu, znaj produkty i ich właściwości. Dbaj o właściwą prezentację produktu. #3
#4
Złota siódemka Staraj się zrozumieć potrzeby klienta. Dowiedz się czego oczekuje od produktu. Opisując produkt lub efekty mierzenia zacznij od tego co widzisz – opisz produkt a następnie zadaj sobie w głowie pytanie, po co opowiadasz o tym klientowi? Stosuj język korzyści. Pokaż klientowi co osiągnie dzięki zakupowi mierzonego produktu. Pokaż, że ten produkt jest idealny dla niego i spełnia jego potrzeby. #4
#5
Złota siódemka Zaoferuj produkt dodatkowy – najlepiej przed lub w trakcie mierzenia. Twórz i sprzedawaj komplety (zestawy) – ubieraj klienta od stóp do głów lub zainteresuj klienta nowym asortymentem. 1 + 1 1 + x #5
#6
Złota siódemka Pracuj z klientem w przymierzalni dopytuj o efekty mierzenia (sprawdź co sądzi o produkcie) – dążąc do tego by produkt był właściwie dobrany. W razie konieczności zaproponuj rozwiązanie – zawsze wytłumacz dlaczego zdecydowałeś się na taką propozycję. Daj klientowi możliwość wyboru. Pomóż mu w wyborze, nie narzucaj na siłę swojej wizji. #6
#7
Złota siódemka Pozytywnie reaguj na klienta, który akurat dziś nic nie kupił. Obsługuj do samego końca, nawet jeśli klient nie zdecyduje się na zakup. Nie zapomnij o zakończeniu obsługi – na koniec podziękuj i zachęć klienta do ponownego odwiedzenia sklepu. #7
DZIĘKUJEMY