Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK 07.02.2018.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Advertisements

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
zmiany od września w naszych placówkach
Krajowe Centrum Europass
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Zapraszamy na studia Promocja WNEI. Wydział Nauk Ekonomicznych i Informatyki Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Płocku.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Informacja o maturze w 2018 roku
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Koncepcja tworzenia Programu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 3 sierpnia 2017 r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
Specjalność Przedsiębiorczość i doradztwo biznesowe
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Zadanie 4 (IINiB)
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Spotkanie dla pracodawców ,,Warto wiedzieć, warto skorzystać„
AGH: Sprawy pracownicze
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Wspomaganie pracy szkół
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Możliwości uzyskania dofinansowania na utworzenie gospodarstwa opiekuńczego w ramach dostępnych źródeł- Lokalne Grupy Działania.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK 07.02.2018

Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Dofinansowanie Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 Oś priorytetowa: III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju Działanie: 3.4 Zarządzanie w instytucjach szkolnictwa wyższego Instytucja przyznająca dofinansowanie: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju Wartość projektu 1 367 280,00 zł Dofinansowanie ze środków UE 1 152 343,58 zł ze środków budżetu państwa 163 636,42 zł Wkład własny 51 300,00 zł Średnia wartość wsparcia na jednego uczestnika 4 557,60 zł

Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Realizacja Cel główny: podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK poprzez objęcie działaniami projektowymi 300 przedstawicieli kadry dydaktycznej uczelni w okresie 01.08.2017-31.07.2019. Grupa docelowa: nauczyciele akademiccy zatrudnieni w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu w ramach umowy o pracę na stanowisku pracownika dydaktycznego lub naukowo-dydaktycznego (w rozumieniu art. 108 ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym), należący do grupy Młodych pracowników lub Doświadczonych pracowników. Okres zatrudnienia na UMK musi obejmować minimum 1,5 roku od momentu rozpoczęcia udziału w projekcie. Projekt obejmuje nauczycieli akademickich 13 wydziałów zlokalizowanych w kampusie toruńskim (bez WPiA).

Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Realizacja Uczestnicy będą klasyfikowani w projekcie według przynależności do jednej z grup: a) Młodzi pracownicy - pracownicy posiadający tytuł magistra lub stopień doktora (60% uczestników); b) Doświadczeni pracownicy - pracownicy posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora. Podział podyktowany charakterem prac wykonywanych przez określoną grupę. Każdej grupie zostaną zaproponowane w ramach kursów inne programy szkoleń, dopasowane do rodzaju prowadzonych zajęć dydaktycznych i wymaganych kompetencji, co pozwoli na efektywne wykorzystanie wsparcia uzyskanego w projekcie w ramach wykonywanej pracy. Liczba planowanych miejsc: 300

Ścieżka udziału w projekcie: Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Ścieżka udziału w projekcie: 1) Bilans Kompetencji na wejściu – wskazujący poziom posiadanych kompetencji i weryfikujący indywidualne potrzeby, 2) Udział w maksymalnie dwóch z czterech poniższych kursów dokształcających dotyczących podniesienia kompetencji dydaktycznych w zakresie: - prowadzenia dydaktyki w języku angielskim (Kurs 1), - innowacyjnych umiejętności dydaktycznych (Kurs 2), - umiejętności informatycznych (Kurs 3), - zarządzania informacją (Kurs 4), zgodnie ze wskazaniem wynikającym z Bilansu Kompetencji na wejściu (całkowity koszt na Uczestnika nie może przekroczyć 9 000,00 zł), Obowiązkowy jest udział w jednym z powyższych kursów. Każdy kurs trwa 90 godzin dydaktycznych realizowanych w trakcie jednego semestru, z czego część zajęć odbywa się w formie e-learningu. Uczestnik ma możliwość udziału w drugim wybranym kursie. 3) Bilans Kompetencji na wyjściu – wskazujący poziom (zmianę) nabytych kompetencji, 4) Wdrożenie nabytych kompetencji w ramach prowadzonych zajęć, mających wymiar min. jednego semestru (zrealizowanego lub rozpoczętego w trakcie realizacji projektu).

Kurs (mgr, dr) (dr hab., prof.) Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Kurs Młodzi pracownicy (mgr, dr) Doświadczeni pracownicy (dr hab., prof.) I. Akademicki język angielski - podnoszenie kompetencji w zakresie prowadzenia dydaktyki w języku obcym 90 godzin/ grupę 1. Przygotowanie i przekaz wykładów/zajęć 2. Terminologia języka akademickiego, zastosowanie w praktyce 3. Przygotowanie i przedstawianie prezentacji 4. Kluczowe obszary gramatyczne 5. Słownictwo do debaty naukowej 6. Dodatkowe zagadnienia wskazane przez uczestników Grupy dzielone wydziałami. Kurs prowadzi do osiągnięcia poziomu C1. 120 miejsc (24 grupy x 5 osób)

Doświadczeni pracownicy Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Kurs Młodzi pracownicy (mgr, dr) Doświadczeni pracownicy (dr hab., prof.) II. Działania w zakresie kompetencji dotyczących innowacyjnych umiejętności dydaktycznych 90 godzin/ grupę 1. Innowacyjne metody dydaktyczne 2. Design thinking 3. Nauczanie z wykorzystaniem gier edukacyjnych 100 miejsc (10 grup x 10 osób) 2. Nowoczesne metody pracy w grupach, odwrócona klasa, projekt edukacyjny 3. Metody behawioralne, kognitywne i symulacje komputerowe w dydaktyce 60 miejsc (6 grup x 10 osób)

Doświadczeni pracownicy Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Kurs Młodzi pracownicy (mgr, dr) Doświadczeni pracownicy (dr hab., prof.) III. Działania w zakresie kompetencji dotyczących umiejętności informatycznych 90 godzin/ grupę 1. Zdalne nauczanie w praktyce 2. Tworzenie stron i blogów internetowych, wykorzystanie mediów społ. w dydaktyce 3. Techniki i narzędzia pracy z grafiką, animacją, filmem 80 miejsc (8 grup x 10 osób) 1. Metodyka kształcenia na odległość 2. Nowoczesne metody tworzenia interaktywnych prezentacji multimedialnych 3. Współczesne systemy informatyczne wspomagające dydaktykę 60 miejsc (6 grup x 10 osób)

Doświadczeni pracownicy Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Kurs Młodzi pracownicy (mgr, dr) Doświadczeni pracownicy (dr hab., prof.) IV. Działania w zakresie kompetencji dotyczących zarządzania informacją 90 godzin/ grupę 1. Współczesne techniki wyszukiwania, przetwarzania i zarządzania informacją 2. Statystyka i eksploracja danych 3. Techniki i narzędzia wizualizacji dużych zbiorów danych 30 miejsc (3 grupy x 10 osób) 2. Przetwarzanie informacji z naukowych baz danych 3. Metody i narzędzia prezentowania informacji 20 miejsc (2 grupy x 10 osób)

Realizacja Jednostki realizujące projekt: Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK Realizacja Jednostki realizujące projekt: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania UMK (jednostka wiodąca) Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania Zadanie 1: Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych Zadanie 2: Podmiot zewnętrzny oraz Wydział Nauk Pedagogicznych Zadanie 3: Wydział Matematyki i Informatyki, Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej, Wydział Humanistyczny, Wydział Nauk Pedagogicznych, Wydział Prawa i Administracji, Wydział Sztuk Pięknych Zadanie 4: Instytut Informacji Naukowej i Bibliologii oraz Wydział Matematyki i Informatyki

prof. dr hab. Robert Karaszewski Spotkanie informacyjne projektu Podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej UMK prof. dr hab. Robert Karaszewski koordynator projektu Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania pok. 34 tel. 56 611 48 92 e-mail: robkara@umk.pl dr inż. Maciej Pańka kierownik projektu Uniwersyteckie Centrum Nowoczesnych Technologii Nauczania tel. 56 611 49 63 e-mail: Maciej.Panka@umk.pl mgr Anna Hućko asystent ds. merytorycznych Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych pok. 6 tel. 56 611 42 01 e-mail: anna.hucko@umk.pl mgr Barbara Jóźwik asystent ds. organizacyjnych Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania pok. 34 tel. 56 611 48 92 e-mail: b_jozwik@umk.pl mgr Magdalena Reiter opiekun projektu w Dziale Zarządzania Funduszami Strukturalnymi pok. 113 tel. 56 611-26-89 e-mail: magdalena.reiter@umk.pl https://www.econ.umk.pl/kandydat/kadra/