Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Advertisements

Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
Projekt restrukturyzacji sieci szkół i placówek publicznych w Szczecinie Szczecin, styczeń 2008.
Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE WYDZIAŁ EDUKACJI ul. Mickiewicza 26, Koszalin tel
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Październik-grudzień 2015 r. Rządowy program „Bezpieczna i przyjazna szkoła ” Uczeń w sieci program podnoszenia poziomu bezpieczeństwa w Internecie szkołach.
Czy warto likwidować gimnazja? Marzena Okła-Drewnowicz Poseł na Sejm RP.
PLAN REKRUTACJI DO LICEÓW OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
POPRAWA SYSTEMU EDUKACJI W POZNAŃSKICH GIMNAZJACH – Analiza wyników restrukturyzacji gimnazjów w roku szkolnym 2011/2012.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie Organizacja egzaminów w 2015 roku.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
NOWA ORGANIZACJA SZKÓŁ I PLACÓWEK OŚWIATOWYCH. Diagnoza - najważniejsze kryteria 1. Prognoza demograficzna 2. Baza techno - dydaktyczna szkół 3. Wyniki.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Główne założenia reformy
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Wdrażanie restrukturyzacji poznańskiej oświaty w oparciu o nowe przepisy oświatowe Poznań 14 lutego 2017r.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Niektóre skutki zmian w oświacie
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Zmiany w prawie oświatowym
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Dualne kształcenie zawodowe
UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL.
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Wyzwania w zakresie przygotowania nowej organizacji kształcenia, dostosowanie infrastruktury szkół i placówek oświatowych oraz wpływ wprowadzanych.
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Nowa szkoła na Umultowie
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Zapis prezentacji:

Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy podczas spotkania w dniu 20 grudnia 2016 r.

Aktualny stan sieci szkół SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO nr 1 ZSO nr 2 PG nr 4 II LO PG nr 2 III LO

WARIANT NR 1 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych, z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum i pozostawienie samych szkół licealnych.

WARIANT NR 1 ZSO 2 III LO ZSO 1 II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 PG 1 PG 3 ZSO 2 III LO ZSO 1 II LO II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 1 mocne strony słabe strony najłatwiejszy do realizacji, ten sam budynek przez 8 lat, komfort pracy (młodsze dzieci nie przebywają ze starszymi), jednorodne placówki, formuła ośmioletnia lepsza dla szkół integracyjnych, jeden wychowawca klas IV-VIII, akceptowany społecznie w szkołach podstawowych, model docelowy, nieutrzymywanie jednego budynku z bazą edukacyjną i sportową. szczątkowa rekrutacja dzieci do żłobka, brak dostępu do edukacji dzieci trzyletnich, odpływ dzieci w wieku przedszkolnym do placówek niepublicznych, możliwość utraty pracy przez nauczycieli, problemy wychowawcze w starszych klasach szkół podstawowych, niewykorzystana baza edukacyjna po wygaszanych gimnazjach (doposażona niejednokrotnie przy udziale środków unijnych), niewykorzystana baza sportowa, konieczność wymuszonych nakładów na pracownie w szkołach podstawowych, zwiększony odpływ uczniów, dłuższy okres kształcenia w szkołach pozagminnych, pojawienie się zmianowości w szkołach podstawowych, zagrożenie dla profilu sportowego, utrata dorobku liceów ogólnokształcących, utrata dobrych wzorców starszy uczeń – młodszy uczeń, marnowanie kapitału ludzkiego, nieodwracalność procesów, w przyszłości utrat budynku, odpływ uczniów do planowanego niepublicznego zespołu, utrata wieloletnich nakładów ukierunkowanych na edukację, nierównomierne rozłożenie populacji w szkołach.

WARIANT NR 2 utworzenie dwóch zespołów szkół ogólnokształcących poprzez połączenie istniejącej podstawówki z istniejącym zespołem szkół ogólnokształcących; pozostałe (nie włączone do zespołów) funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.

VII-VIII klasa w budynku ZSO VII-VIII klasa w budynku ZSO WARIANT NR 2 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie dwóch istniejących szkół podstawowych w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 SP ??? I-VI klasa w budynku SP VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 2 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 2 mocne strony słabe strony zachowanie dotychczasowych walorów edukacyjnych i wychowawczych, maksymalne wykorzystanie bazy edukacyjnej i sportowej, mniejsza liczba zwolnień, wykorzystanie potencjału nauczycieli, możliwość uniknięcia zwolnień grupowych, uwolnienie miejsc dla młodszych dzieci, mniejsza różnica wieku między dziećmi podstawówek wchodzących w skład zespołu (zwiększenie bezpieczeństwa), możliwość nauki na jedną zmianę, łatwiejsza organizacja pracy szkół, zwiększenie naboru dla liceów, rozłożenie na lata programu sportowego, brak konieczności ponoszenia dodatkowych nakładów, większa konkurencyjność na rynku edukacyjnym, możliwość monitorowania mapy edukacyjnej i reagowania na zachodzące zmiany, złagodzenie efektu podwójnego rocznika, szansa na pozostawienie w miejskich liceach uczniów szczególnie uzdolnionych, pozostawienie klas I – VI w budynku szkoły podstawowej (dzieci młodsze zostają u siebie), klasy VII – VIII – miejsce nauki w budynkach z liceami. ewentualne niezadowolenie społeczne społeczności szkół podstawowych włączanych do zespołów, odpływ części dzieci do placówek niepublicznych, zarządzanie dwoma budynkami, długi okres integrowania się grona, utrata tożsamości szkoły podstawowej, konieczność dostosowania umiejętności nauczycieli do pracy z dzieckiem młodszym, odległość pomiędzy budynkami.

WARIANT NR 3 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; zespoły szkół ogólnokształcących – wygaszanie gimnazjum, pozostawienie szkół licealnych i utworzenie dwóch nowych szkół podstawowych.

WARIANT NR 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 5 SP 9 II LO III LO SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 PG 1 PG 3 ZSO 1 ZSO 2 SP 9 SP 5 II LO III LO PG nr 4 wygaszanie PG nr 2 wygaszanie

WARIANT NR 3 mocne strony słabe strony danie szansy trwania zespołów konieczność utworzenia bazy edukacyjnej dla klas młodszych w zespołach, tworzenie klas dla małej liczby uczniów, (nieefektywna liczebność klas), trudność w stworzeniu zespołu nauczycielskiego dla klas młodszych, grupowe zwolnienia nauczycieli gimnazjów, duża różnica wieku w zespołach, duże nieracjonalne, nieusprawiedliwione nakłady finansowe we wszystkich szkołach, utrata ciągłości szkolenia sportowego

WARIANT NR 4 wszystkie funkcjonujące w mieście szkoły podstawowe stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki; likwidacja jednego zespołu szkół ogólnokształcących poprzez wygaszanie gimnazjum i przeniesienie liceum do liceum w drugim zespole, a w jego miejsce utworzenie kolejnej szkoły podstawowej; likwidacja drugiego z istniejących zespołów szkół ogólnokształcących, utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego, składającego się z połączonych dwóch liceów przy wygaszaniu.

WARIANT NR 4 ZSO 2 SP 5 ZSO 1 II LO+III LO II LO III LO SP 5 SP 1 SP 2 PG 1 PG 3 ZSO 1 II LO+III LO ZSO 2 SP 5 II LO III LO SP 5 PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie

WARIANT NR 4 mocne strony słabe strony zadowolenie części rodziców szkół podstawowych kolosalne koszty przystosowania zespołu na potrzeby szkoły podstawowej, likwidacja ośrodka szkolenia piłki ręcznej, problemy z naborem do wszystkich szkół podstawowych, duże zamieszanie organizacyjne, nierównomierne zagospodarowanie budynków zespołów szkół

WARIANT NR 5 połączenie jednego z zespołów szkół ogólnokształcących z istniejącą podstawówką; pozostawienie w okresie przejściowym (2 lata) drugiego zespołu szkół ogólnokształcących z wygaszającym gimnazjum, a następnie utworzenie w jego miejsce liceum ogólnokształcącego; pozostałe szkoły podstawowe (7) stają się ośmioklasowymi szkołami podstawowymi; samodzielne gimnazja zostają przyłączone do szkół podstawowych z którymi dzielą budynki.

VII-VIII klasa w budynku ZSO WARIANT NR 5 SP 1 SP 2 SP 3 SP 4 SP 6 SP 10 SP 11 włączenie istniejącej szkoły podstawowej w zespół szkół PG 1 PG 3 SP ??? I-VI klasa w budynku SP, VII-VIII klasa w budynku ZSO ZSO 1 ZSO 2 III LO II LO III LO PG nr 2 wygaszanie PG nr 4 wygaszanie

WARIANT NR 5 mocne strony słabe strony ograniczenia zwolnień nauczycieli, częściowe uwolnienie miejsc dla dzieci młodszych, częściowe ograniczenie niezadowolenia społecznego, częściowe wykorzystanie istniejących zasobów, częściowe ograniczenie odpływu dzieci do szkół niepublicznych Z uwagi na fakt, że wariant nr 5 jest modyfikacją wariantu nr 2, polegającą na utworzeniu jednego zespołu szkół ogólnokształcących zamiast dwóch, ustalono, że mocne i słabe strony będą częściowo analogiczne do wcześniej omawianych wartości, stąd nie powielano podanych wcześniej argumentów.

Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku. Wiceprezydent Miasta Puławy Pani Ewa Wójcik zobowiązała dyrektorów szkół do skonsultowania dotychczasowych prac zespołu z nauczycielami i rodzicami poszczególnych placówek. Kolejne posiedzenie zespołu zaplanowano na 2 stycznia 2017 roku.