Projekt badawczy „Teatr”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Przedszkolak Pełen Zdrowia
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Dojrzałość szkolna dziecka
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Przedszkolak Pełen Zdrowia
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Szkoła Odkrywania Talentów
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK” W GRUPIE II „MISIE”
Przygotowały: Monika Meyer Agnieszka Stacherzak
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Opracowała: Joanna Kozieł
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
KLOCKOMANIA.
Innowacja pedagogiczna
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Program edukacyjny „Zosia Samosia idzie w świat”
Fundacja Rodzina i Przedsiębiorczość
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
W zdrowym ciele zdrowy duch
Zajęcia z IMPRO (improwizacji teatralnej) W ramach projektu Głogóweckiej Szkoły Kompetencji Kluczowych Klub Animatorów Kultury i Sztuki.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
„Świat jest teatrem, aktorami ludzie, którzy kolejno wchodzą i znikają
SMAKI ROSJI w Szkole Podstawowej nr 100
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Bierzemy udział w Programie edukacyjnym „Mamo, Tato, wolę wodę!” Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
Dziecko widzem i aktorem. Cele: Poznawanie ró ż nych form teatralnych. Odkrywanie własnych mo ż liwo ś ci i uzdolnie ń artystycznych. Rozwijanie zainteresowa.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
SZKOLNE KOŁO TEATRALNE POD OPIEKĄ PANI OLGI TURKIEWICZ Publiczne Gimnazjum im. J. Odrowąża w Lasowicach Wielkich.
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
w Miejskim Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi nr 14
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Projekt edukacyjny „MÓJ PRZYJACIEL PIES”
Innowacja pedagogiczna
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Zajęcia dodatkowe prowadzone przez wicedyrektora szkoły pana Janusza Jemioła SZACHY ODDZIAŁ 0A opracowanie prezentacji Kowalska Bernarda.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
Czytanie wspiera rozwój dziecka
PROJEKT EDUKACYJNY „ŚWIĘTA”
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Spektakl. Teatralny „ Morska
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Projekt badawczy „Teatr” Realizowany przez grupę I i II, pod opieka mgr A. Piechnik, L. Woźniak, mgr J. Zapart i A. Michałek, w dniach od30.11- 07.12.2018 r.

„Ach jak pięknie jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę”

Wstęp Zabawa w teatr jest jednym ze sposobów nauczania i wychowywania dzieci. Daje możliwość spontanicznej zabawy z rówieśnikami, oderwania od rzeczywistości. Rozwija umiejętność współdziałania, podporządkowania się i obcowania z innymi. Dzięki kontaktom ze sztuką dziecko rozwija myślenie, inteligencję, wyobraźnię, poznaje skutki zachowań bohaterów, wnika w ich przeżycia. Dziecko styka się z normami społecznymi, wartościami, bohaterami pozytywnymi i negatywnymi. Małe dziecko śpiewa, tańczy, gra, ponieważ ma taką potrzebę. Zabawa w teatr jest czymś bardzo naturalnym, zapewnia dziecku prawidłowy rozwój. Kierując się takimi przesłankami postanowiłyśmy zastosować formy teatralne jako element wspomagający ogólny rozwój dzieci we wszystkich sferach.

Cele główne projektu: • stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci • uwrażliwienie na piękno słowa mówionego • rozwijanie logicznego myślenia poprzez kształtowanie pojęć • nabywanie doświadczeń zarówno w sposób werbalny, jak i niewerbalny • wytwarzanie pozytywnych relacji i postaw w zakresie rozwoju dziecka • zaspokajanie potrzeb natury emocjonalnej • wyrabianie potrzeb społecznych • bogacenie czynnego słownictwa dzieci i uściślenie pojęć związanych z działalnością teatralną • rozwijanie umiejętności przedstawiania poznanych utworów za pomocą gestu, mimiki, ruchu • wdrażanie do posługiwania się mową poprawną pod względem gramatycznym i fleksyjnym • rozwijanie zainteresowań czytelniczych, jako źródła wiedzy i przeżyć • rozwijanie aktywności twórczej w zakresie słowa mówionego • rozwijanie umiejętności operowania głosem pod względem intonacyjnym

Etap I - wybór tematu wynikającego z zainteresowań dzieci, - przygotowania do rozpoczęcia projektu, - cykl zajęć wprowadzających do tematu - wycieczka do Regionalnego Centrum Biblioteczno-Kulturalnego w Brzesku na spektakl „Jak Rumcajs Cypiska uratował”. W drodze na przedstawienie…

W teatrze…

W sali grupy I zorganizowaliśmy kącik teatralny – miejsce naszych badań i zabaw

Tu rozpoczęła się nasza przygoda… - cykl zajęć wprowadzających do tematu, stworzenie siatki pytań i siatki pojęciowej

Siatka pojęciowa- odwołanie się do aktualnej wiedzy dzieci na początku projektu.

Dzieci chętnie brały udział w zorganizowanych dla nich zajęciach, jak i same próbowały swoich sił.

Nadszedł czas na zabawę i samodzielne zdobywanie wiedzy i umiejętności teatralnych.

Dzieci zapoznawały się z terminami związanymi z teatrem, bawiły się rekwizytami i strojami, wcielając się w role.

Na tym etapie przedszkolaki: Zapoznały się z najważniejszymi terminami związanymi z teatrem, Zobaczyły przedstawienie „Jak Rumcajs Cypiska uratował” na scenie teatralnej w wykonaniu aktorów z Narodowego Teatru Edukacji we Wrocławiu Wcielały się w różne role w przygotowanym kąciku teatralnym w przedszkolu, Zapoznały się z dziecięcą literaturą, dzięki której poznały losy bohaterów ulubionych bajek, Dowiedziały się o różnych rodzajach teatrzyków, Poprzez zabawę w teatr czerpały wiedzę, nabierając pewności siebie i umiejętność wyrażania własnych emocji.

II ETAP • zapoznanie z różnymi formami teatru • oglądanie teatrzyków w wykonaniu realizatorów (kukiełkowego, cieni, pacynkowego) • wykonanie kukiełki św. Mikołaja • „Muzyka w teatrze” – dobieranie muzyki do scenek teatralnych • „Jestem aktorem – szukam przebrania dla siebie” – rewia mody teatralnej • Uzupełnianie kącika teatralnego w sali

Teatrzyk kukiełkowy „Trzy świnki”

„Trzy świnki” według naszych dzieci

Zajęcia z pantomimy- wyrażamy siebie za pomocą ruchu, gestu, mimiki twarzy.

Wróżki próbują odczarować małą księżniczkę.

Wspólnie z dziećmi odgrywaliśmy pozytywnych jak i negatywnych bohaterów. I choć o wiele zabawniej było zagrać „czarny charakter”, to jednak na końcu zabawy można było usłyszeć: „Ja już nie chce być złą królową” 

Dzieci wykonały pacynkę Świętego Mikołaja z małą pomocą nauczycieli. 

„Bal u Misia Uszatka” to tytuł kolejnego teatrzyku, tym razem teatru cieni.

Dzieci mogły poćwiczyć robienie cieni za pomocą rąk.

Finałem naszych zmagań była rewia mody teatralnej – „Jestem aktorem- szukam przebrania dla siebie”

W sali grupy III…

…na korytarzach…

… w sali grupy IV…

… u pani Dyrektor i w kuchni.

Na tym etapie przedszkolaki: Wzbogaciły swoją wiedze o teatrze, poszerzyły umiejętności teatralne, Nabrały pewności siebie na scenie, Zapoznały się z innymi formami teatralnymi, Dowiedziały się jak wykonać pacynkę z patyczków do lodów lub łyżeczek, Próbowały swoich sił w teatrzykach, słuchając rad realizatorów projektu, Świetnie się bawiły w ogromniej garderobie przedszkolaka.

Etap III To podsumowanie z dziećmi minionego tygodnia naszych działań. Uzupełnienie naszej siatki pojęciowej, Podzielenie się doświadczeniami zdobytymi podczas projektu, Wspólne uporządkowanie materiałów, kostiumów, kącika teatralnego.

Podsumowanie. Projekt Teatr przyniósł nam wiele radości i przygód każdego dnia. Dzieci wchodziły w swoje role, całkowicie angażując się w wspólną prace. Chętnie uczestniczyły we wszystkich przygotowanych dla nich formach aktywności, jak również same organizowały sobie zabawę, bawiąc się w teatr  Temat naszego projektu okazał się bliski doświadczeniom naszych przedszkolaków. Praca z nimi okazała się bardzo owocna, a metoda projektu na pewno pojawi się jeszcze w naszym przedszkolu.

DZIĘKUJEMY! Pięknie dziękujemy wszystkim rodzicom dzieci z grupy I i II za wypożyczenie strojów, przebrań, materiałów, które były wykorzystywane w projekcie. Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i pomoc.

Dziękujemy za uwagę 