Witajcie! Część 1 Przyczyny bólu pleców i sposoby zapobiegania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Jak skutecznie zatrudniać i ukierunkować pracowników w przedsiębiorstwie !" … By Rafał Rejzerewicz.
Advertisements

Prezentacja wyników ewaluacji Szkoły Promującej Zdrowie
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Osobisty model zdrowego stylu życia.
Edukacja Medialna dr inż. Mariusz Kąkolewicz - ZTK UAM.
NeuroDevelopmental Treatment
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
TEORIA I METODYKA GRY W PiłkĘ NożnĄ
Materiały z warsztatów
Dojrzałość szkolna dziecka
CONRADINOWIEC ŚWIADOMYM KONSUMENTEM
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Aktywność fizyczna, a prawidłowy rozwój dziecka
PROGRAM EDUKACYJNY „TRZYMAJ FORMĘ” ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1
Szkolenia, Coaching, PR.
Sport: Anatomia doświadczenia
Zdrowy styl życia. Martyna Owczarek r..
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Zdrowy styl życia Olga Berdys Częstochowa 2012r..
Zdrowy styl życia Zdrowy styl życia Autor: Martyna Ignaszewska Kl.VI
Jakub Szota Częstochowa 2012
Trzymamy formę- zdrowy styl życia
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Rok szkoły w ruchu - Ćwiczyć każdy może. Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich.
Dbaj o zdrowie, jak bogowie.
Rok szkoły w ruchu - „Ćwiczyć każdy może”
ILE ZDROWIA, A ILE SPORTU W SZKOLNYM WF?
w praktyce pedagogicznej
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
Dlaczego warto czytać dzieciom?
Jednym z głównych zadań przedszkola, szkoły jest łagodne wprowadzenie uczniów w świat wiedzy oraz dbałość o ich harmonijny rozwój intelektualny, etyczny,
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Ciechanowie WYDZIAŁ KULTUROZNAWSTWA
ROLA SZKOŁY W PROFILAKTYCE OTYŁOŚCI
Prezentacja wykonana przez uczniów z Zespołu Szkół nr 2 w Nidzicy
Podstawy rekreacji WYKŁAD III
Umiejętność obserwacji.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
RUCH TO ZDROWIE.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
CHORY NIEPRZYTOMNY NIEPRZYTOMNOŚĆ:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
OFERTA Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Środzie Śląskiej dla szkół i placówek powiatu średzkiego Środa Śląska ul. Wrocławska 2, Środa Śląska.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Żeby zdrowym być….
Ruch to zdrowie ! „Człowiek nie przestaje biegać, dlatego że się starzeje. Człowiek się starzeje, dlatego że przestaje biegać”
Anna Bombińska-Domżał Remigiusz Kijak Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie Model uczestnictwa osób z niepełnosprawnością intelektualną w odbiorze.
Jak nie dać się oszukać?. Bariera Nie chcemy dopuścić do świadomości naszych wątpliwości. Oszuści to wiedzą i dlatego z taką łatwością nas nabierają.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
dr hab. Adriana Schetz IF US
TRENING FUNKCJONALNY encyklopedia PWN : “funkcjonalny”
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Ból pleców postrzegany holistycznie
„Sposoby radzenia sobie ze stresem”
Hałas Jak szkodzi ....
Dr Ewa Kasperek-Golimowska Pracownia Edukacji Zdrowotnej, Wydział Studiów Edukacyjnych Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Kto i jak może (za)dbać.
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
SAMOPOZNANIE Lider projektu: Województwo Małopolskie
Zapis prezentacji:

Witajcie! Część 1 Przyczyny bólu pleców i sposoby zapobiegania Teoria tętna i ujęcie holistyczne

Kim jestem? Nadine Nguyen Z firmy PhysioSynergie Nauczyciel wychowania fizycznego z 30-letnim stażem Nauczyciel zatrudniony w szkole podstawowej na pełny etat Kim jestem?

Impuls początkowy Oddalenie od siebie starych/zniekształconych myśli Odnalezienie nowego sposobu myślenia Zadanie sobie pytań Odnalezienie nowego podejścia zorientowanie na Przebieg Impuls początkowy

Kinestezia to studium ruchu i uświadamianie sobie tego, co wynika z danego ruchu - jest to technika postrzegania ruchu – Frank Hatch, Lenny Maietta (2003) Kinestezja

Obserwacja Czucie Empatia Percepcja Czucie Doświadczenie Empatia Pomoc Studium ruchu Uświadamianie sobie Percepcja ruchu charakterystyczna dla poszczególnych części ciała

Co się dzieje?

Nieświadomy Postawa? Psychika? Obyczaje? Oddech Niepokój? Zdrowie? Trawienie Przerwy? Plan dnia w pracy? Krążenie Ogólna budowa Jakość ruchu? Czy zawsze wiemy co robimy? Także nieświadome procesy takie jak oddychaniw, trawienie i krążeniezwiąxane są z ruchem i to właśnie ruch ureguluje naszą codzienną aktywność. Oznacza to, że efektywność procesów wewnętrznych wpływa bezpośrednio na jakość ruchów w życiu codziennym.

Ćwiczenie jest jak impuls Technika Feldenkrais

Co nam to daje??? robić czuć postrzegać Uświadomienie Zmiana Utrzymanie Być może nawet nowe, lepsze postrzeganie? Co nam to daje???

Koncepcja układu ruchowego Współpraca Język ciała Interakcja i komunikacja Co mogę osiągnąć Możliwe zaburzenia Anatomia funkcjonalna Czego potrzebuję Co mogę Ruch człowieka Psychologiczny U pacjenta i u opiekuna Wysiłek fizyczny Koordynowanie ruchu przez zmysł wewnętrzny Rola człowieka Narzędzia Psychika, dobre samopoczucie Dostosowany zakres Koncepcja układu ruchowego

Koncepcja systemu

Własne użycie koncepcji systemu Na przykład ??? Własne użycie koncepcji systemu