JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Advertisements

Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
„Jak pomóc uczniom się uczyć i czerpać z tego radość?” opracowała: Krystyna Turska.
1. 2 Przed sprawdzianem/egzaminem 3 Przygotowania do sprawdzianu/egzaminu Przygotowania Styczeń – ostatnie zmiany w danych przekazanych OKE Luty – powołanie.
Objawy wskazujące na występowanie dysleksji Obniżona sprawność ruchowa. Obniżona sprawność manualna. Zaburzenia koordynacji wzrokowo–ruchowej. Trudności.
Postępowanie z materiałami egzaminacyjnymi po zakończeniu danej części sprawdzianu w terminie głównym w roku szkolnym 2015/2016 Prezentacja z animacją.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
W prezentacji przedstawione zostaną możliwości i zalety korzystania z dziennika elektronicznego oraz instrukcja obsługi tego programu.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
CZY WARTO CZYTAĆ ? KSIĄŻKI NIE SĄ KARĄ ! Dorośli czasem próbują zmuszać Cię do czytania. „Jak przeczytasz, to będziesz mógł pograć na komputerze” A Ty.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
Przygotowała: Anna Słowik. Głównym celem prezentacji jest uświadomienie rodzicom zagrożeń wynikających z użytkowania Internetu (oszustwa, wyłudzania,
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentację przygotował:
, + - = 0,5 CZYTAJ DOKŁADNIE ZADANIA I POLECENIA. IM TRUDNIEJSZE ZADANIE, TYM BARDZIEJ WARTO JE PRZECZYTAĆ KILKA RAZY.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
System edukacji w Polsce
Dlaczego warto uczyć się języka angielskiego?
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Witajcie w świecie książek…
Rola książki w życiu człowieka
Ten projekt został zrealizowany przez Komisję Europejską
Ucz i ucz się z TIK!.
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
Schematy blokowe.
KOMPUTER. Każdy uczeń szkoły ponad gimnazjalnej (oprócz LO) będzie posiadał własny przenośny komputer ( laptop ) który zastąpi zeszyt, książki, itp.
Lekcja w… ciszy.
NIE CZYTASZ ? ŻAŁUJ ! Jeśli regularnie czytasz książki, prezentacji czytać nie musisz. Wiesz już wszystko, co tutaj napisano. JEŚLI NIE LUBISZ CZYTAĆ,
NASTOLATKI I KSIĄŻKI.
Dlaczego warto czytać?.
Style i strategie uczenia się
Możliwość korzystania z dziennika elektronicznego przez rodziców.
MAMO! TATO! PRZECZYTAJ! Rady i wskazówki dla rodziców dzieci korzystających  z telewizji, Internetu i grających w gry komputerowe.
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
10 kroków do zmiany nawyków
6-LATEK W SZKOLE.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
ZADANIE NA DOBRY POCZĄTEK
INSTRUKCJA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dlaczego warto czytać?.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
POZNAJEMY PULPIT Opracowanie: mgr Barbara Benisz SP nr 20 w Rybniku
Instrukcja.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Style uczenia się .
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
PREZENTACJA DLA KLASY 7 SP DO LEKCJI 7
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Zapis prezentacji:

JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU

WSPARCIE RODZICA Dzieci chcą czuć, że robią postępy. Potrzebują ciągłej zachęty, a także pochwał, gdy zrobią coś dobrze, każdy sukces motywuje je i sprawia, że z chęcią podchodzą na nauki. Wspólnie ucząc się języka rodzice nie tylko sprawiają, że angielski i ćwiczenia językowe stają się częścią życia rodzinnego, ale mogą także wpływać na to, jak ich dzieci będą podchodzić do nauki języków i do innych kultur w ogóle.

Rodzice motywują do: systematycznego odrabiania prac domowych słuchania piosenek w języku obcym oglądania filmów w oryginale z napisami korzystania ze stron internetowych do nauki języków obcych utrwalania i głośnego wypowiadania powtarzanego materiału nauki języka obcego jako przydatnego w dorosłym życiu

MINI PORADNIK ♦ Prowadzenie odrębnego zeszytu (np. wielkości dzienniczka), gdzie uczeń wpisuje wszystkie informacje dotyczące sprawdzianów, zadań domowych i wskazania co należy przynieść na kolejną lekcję. ♦ Na biurku/stole ucznia powinien być porządek i jak najmniej przedmiotów, które mogłyby go rozproszyć. ♦ Uczniowie dyslektyczni czytając tekst powinni śledzić linijką, zakładką do książki, wskaźnikiem, itp. ♦ Wypisywanie na kartkach wyrazów i przyczepianie ich w widocznym miejscu w celu nauczenia lub utrwalenia.

ĆWICZENIE WYMOWY Odtwarzanie listy słówek do kolejnej lekcji w podręczniku (lista słówek znajduje się na końcu podręcznika lub po każdym powtórzeniu wiadomości z danego rozdziału). ♦ Słuchamy i czytamy jednocześnie. Zatrzymujemy, aby powtórzyć wyraz. ♦ Czytamy angielskie wyrazy pojedynczo, odtwarzając po kolei nagrane wyrazy, żeby sprawdzić poprawność wymowy. ♦ Zakrywamy kolumnę z wyrazami w języku angielskim i wypowiadamy na głos angielskie odpowiedniki polskich wyrazów odtwarzając po kolei nagrane słówka, żeby sprawdzić poprawność wymowy. ♦ Zachęcamy do zapisywania w czasie lekcji wymowy przy nowo poznanych wyrazach.

PISOWNIA ♦ W zeszycie od języka obcego, lub w specjalnie założonym zeszycie piszemy po kilka razy te wyrazy, których pisownia sprawia nam trudności. Korzystamy ze wzoru zapisu z książki. ♦ Uczenie się długich wyrazów: * Na kartce papieru rysujemy trzy kolumny, zaginamy ostatnią kolumnę. * Wymawiamy wyraz i zapisujemy go w pierwszej kolumnie, bardzo wolno wymawiając. Korzystamy ze wzoru zapisu z książki. * Powtarzamy proces w drugiej kolumnie. * W ten sam sposób zapisujemy w dwóch kolumnach maksymalnie trzy wyrazy pod rząd. * Odwracamy kartkę i zapisujemy trzy wyrazy w trzeciej kolumnie. * Odginamy kolumnę i sprawdzamy poprawność zapisu z zapisem z dwóch pierwszych kolumn.

♦ Własne mini dyktanda * Wypowiadamy wyraz po angielsku, nagrywając go za pomocą dyktafonu, telefonu komórkowego lub rejestratora dźwięków (np. „empty”). * Dodajemy do tego inne wyrazy, aby powstały zwroty lub zdania – „empty the bin”, „I empty the bin twice a week”. * Odtwarzamy nagrane wyrazy i zwroty i zapisujemy je na kartce. * Sprawdzamy poprawność z książką.

NAUKA SŁOWNICTWA ♦ „Fiszki” * Kartkę (najlepiej kolorową) z bloku technicznego dzielimy na prostokąty wielkości 5 x 8 cm. * Wycinamy prostokąty. * Na jednej stronie piszemy wyraz lub zwrot w języku obcym, na drugiej stronie jego odpowiednik w języku polskim, albo rysujemy obrazek ilustrujący taki wyraz lub zwrot. * Przygotowane karteczki umieszczamy w pudełku/kartoniku z napisem „DO NAUKI”. W wolnym czasie sięgamy po karteczkę. Jeśli widzimy słowo w języku obcym, mówimy jego odpowiednik w języku polskim (sprawdzamy na odwrocie poprawność), jeśli weźmiemy kartkę tak, że widzimy polskie słowo lub obrazek, wypowiadamy jego odpowiednik w języku obcym. * Jeśli opanowaliśmy dany wyraz/zwrot, przekładamy karteczkę do pudełka/kartonika z napisem „UMIEM”. * Karteczki z opanowanym słownictwem z danego działu/rozdziału można włożyć do koperty, podpisać, np. „Rozdział 2”, albo „Człowiek” i zachować do ewentualnych powtórek.

doll lalka

Sketchnotki – notatki rysunkowe

♦ Piłeczka Wypowiadając na głos wyraz, którego mamy się nauczyć rzucamy miekką piłeczką do osoby pomagającej w nauce lub odbijamy ją o ścianę. ♦ Skakanka Ucząc się sekwencji (np. liter alfabetu, miesięcy, dni tygodnia, liczebników) wypowiadamy kolejny element sekwencji przeskakując przez skakankę. ♦ Gry Mes-games.com www.yummy.pl ♦ Rymowanki i piosenki Kanał „elf learning” na youtube

GOOD LUCK – POWODZENIA ! Dziękujemy za uwagę