EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Część humanistyczna (poniedziałek) Część mat.-przyrod (wtorek) Część językowa (środa) 1)Historia i wos- godz
Advertisements

 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NA ROK SZKOLNY 2016/2017.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2017 roku.
Najważniejsze informacje
Sześciolatek idzie do szkoły
PROCEDURY Opracowanie: Danuta Zawadzka / Bartosz Mirowski
Matura w 2017 roku. Matura w 2017 roku Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego.
Matura 2017 Ważne zasady/terminy.
Egzamin gimnazjalny 2017 r..
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Informacja o maturze w 2018 roku
Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sześciolatek idzie do szkoły
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Reforma Edukacji
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Dostosowanie warunków i form przeprowadzania. w roku szk
Wszystkim zależy na przyszłości Lepszy wynik na egzaminie
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
Matura 2019.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN GIMNAZJALNY W ROKU SZKOLNYM 2017/2018
MATURA 2018.
Egzamin gimnazjalny Rok szkolny 2018/2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin ósmoklasisty rok szkolny 2018/2019.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
MATURA 2019.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Prezentacja wspomagająca dla:
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
Egzamin Ósmoklasisty 2019 PROCEDURY.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
Egzamin ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019
Kształcenie dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami w przedszkolach, szkołach i placówkach. Aneta Żurek
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Rekrutacja uczniów do liceów ogólnokształcących, techników oraz branżowych szkół I stopnia na rok szkolny 2019/2020.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
Informacje dla rodzica ucznia przystępującego do egzaminu ósmoklasisty
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Organizacja egzaminu gimnazjalnego oraz egzaminu po ósmej klasie.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE MUNDUROWE SPARTAKUS
Informacje dla rodziców o dostosowaniach do egzaminu ósmoklasisty
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
MATURA 2020 r..
Zapis prezentacji:

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY ROK SZKOLNY 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza, w jakim stopniu zdający spełnia te wymagania. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

HARMONOGRAM EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

język polski – 15 kwietnia 2019 roku (poniedziałek) – godz. 9:00 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

matematyka – 16 kwietnia 2019 roku (wtorek) – godz. 9:00 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

język obcy nowożytny – 17 kwietnia 2019 roku (środa) – godz. 9:00 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

termin dodatkowy 1. język polski – 3 czerwca 2019 roku (poniedziałek) – godz. 11:00 2. matematyka – 4 czerwca 2019 roku (wtorek) – godz. 11:00 3. język obcy nowożytny – 5 czerwca 2019 roku (środa) – godz. 11:00 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje uczeń, który: -z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpił do egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym ALBO -przerwał lub któremu przerwano i unieważniono egzamin ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym (również z przyczyn losowych lub zdrowotnych). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym przystępuje również uczeń, któremu dyrektor OKE lub dyrektor CKE unieważnił egzamin z danego przedmiotu lub przedmiotów. Do egzaminu ósmoklasisty w terminie dodatkowym zdający przystępuje w szkole, której jest uczniem lub słuchaczem. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

W przypadku egzaminu ósmoklasisty przeprowadzanego w kwietniu i czerwcu: -Termin ogłaszania wyników egzaminu ósmoklasisty -14 czerwca 2019 roku -Termin przekazania szkołom wyników i zaświadczeń - 14 czerwca 2019 roku -Termin wydania zaświadczeń oraz informacji zdającym - 21 czerwca 2019 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Wyniki egzaminu ósmoklasisty są przedstawiane w procentach i na skali centylowej. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Wyniki egzaminu ósmoklasisty w procentach ustala dyrektor okręgowej komisji egzaminacyjnej na podstawie liczby punktów przyznanych przez egzaminatorów sprawdzających prace egzaminacyjne oraz elektronicznego odczytu karty odpowiedzi – w przypadku wykorzystania do sprawdzania prac egzaminacyjnych narzędzi elektronicznych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Wyniki egzaminu ósmoklasisty na skali centylowej opracowuje Centralna Komisja Egzaminacyjna na podstawie wyników ustalonych przez dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Wyniki egzaminu ósmoklasisty są ostateczne i nie służy na nie skarga do sądu administracyjnego. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Wyniki egzaminu ósmoklasisty nie wpływają na ukończenie szkoły. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

CZAS TRWANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY Z POSZCZEGÓLNYCH PRZEDMIOTÓW Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

język polski – ARKUSZ STANDARDOWY- 120 MINUT, Przedłużenie czasu do 180 minut zgodnie z pkt 17 Komunikatu dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2018 roku w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

MATEMATYKA – ARKUSZ STANDARDOWY- 100 MINUT, Przedłużenie czasu do 150 minut Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Język angielski- arkusz standardowy – 90 minut, przedłużenie czasu do 135 minut Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Do czasu trwania egzaminu ósmoklasisty z każdego przedmiotu nie wlicza się czasu przeznaczonego na sprawdzenie przez ucznia poprawności przeniesienia odpowiedzi na kartę odpowiedzi (5 minut). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Do egzaminu ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego uczeń przystępuje z tego języka obcego nowożytnego, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych. Egzamin ósmoklasisty z języka obcego nowożytnego jest przeprowadzany wyłącznie na podstawie wymagań określonych w wariancie II.1. podstawy programowej kształcenia ogólnego w zakresie języka obcego nowożytnego. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Laureat i finalista olimpiady przedmiotowej wymienionej w wykazie olimpiad oraz laureat konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim, organizowanego z zakresu jednego z przedmiotów objętych egzaminem ósmoklasisty, są zwolnieni z egzaminu ósmoklasisty z tego przedmiotu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Zwolnienie następuje na podstawie zaświadczenia stwierdzającego uzyskanie przez ucznia szkoły podstawowej tytułu odpowiednio laureata lub finalisty. Zaświadczenie przedkłada się przewodniczącemu zespołu egzaminacyjnego. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM PRZEPROWADZANIA EGZAMINU ÓSMOKLASISTY DO POTRZEB EDUKACYJNYCH I MOŻLIWOŚCI PSYCHOFIZYCZNYCH ZDAJĄCYCH Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Możliwe sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych zdających są wymienione w komunikacie o dostosowaniach (pkt 1.5.) z dnia 20 sierpnia 2018 roku Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Dostosowanie formy egzaminu ósmoklasisty polega na przygotowaniu odrębnych arkuszy egzaminacyjnych dostosowanych do: a. rodzaju niepełnosprawności ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność LUB b. potrzeb ucznia, któremu ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki) – na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: a Arkusze w dostosowanej formie są przygotowywane dla uczniów: a. z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera b. słabowidzących c. niewidomych d. słabosłyszących i niesłyszących e. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim f. z niepełnosprawnością ruchową spowodowaną mózgowym porażeniem dziecięcym g. z niepełnosprawnościami sprzężonymi h. którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu (dotyczy egzaminu z języka polskiego i matematyki). Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: a. zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia b. zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych c. wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

d. odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów e. ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

f. zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: a. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność b. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania d c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania d. zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza e. opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

f. pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów:  objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną  cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Zaświadczenie o stanie zdrowia,przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku. Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

W przypadkach losowych dokumenty mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po ich otrzymaniu. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Rada pedagogiczna, spośród możliwych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, wymienionych w komunikacie o dostosowaniach, wskazuje sposób lub sposoby dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty dla ucznia. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

w szczególnych przypadkach losowych lub zdrowotnych dyrektor szkoły, na wniosek rady pedagogicznej, może wystąpić do dyrektora okręgowej komisji egzaminacyjnej z wnioskiem o wyrażenie zgody na przystąpienie ucznia do egzaminu ósmoklasisty w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, nieujętych w komunikacie o dostosowaniach. Wniosek powinien być uzasadniony i potwierdzony stosownymi dokumentami. Uzgodnienia pomiędzy dyrektorem szkoły a dyrektorem okręgowej komisji egzaminacyjnej odbywają się w formie pisemnej nie później niż do 11 lutego 2019 roku. Jeżeli konieczność przyznania dostosowań, o których mowa powyżej, nastąpi po tym terminie, stosowne uzgodnienia muszą zostać przeprowadzone niezwłocznie po uzyskaniu przez dyrektora szkoły informacji o potrzebie takich dostosowań. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel informuje na piśmie rodziców ucznia o wskazanym przez radę pedagogiczną sposobie lub sposobach dostosowania warunków lub formy przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty do jego potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych, nie później niż do 20 listopada 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Rodzice ucznia składają oświadczenie o korzystaniu albo niekorzystaniu ze wskazanych sposobów dostosowania w terminie 3 dni roboczych od dnia otrzymania informacji, nie później niż do 23 listopada 2018 roku. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Uczniowie uprawnieni do dostosowania: Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty w roku szkolnym 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Sposoby dostosowania: Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, w tym: dysleksją, dysgrafią, dysortografią, dyskalkulią (na podstawie opinii poradni psychologiczno- -pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej) Sposoby dostosowania: 1.Zaznaczanie odpowiedzi do zadań zamkniętych w zeszycie zadań egzaminacyjnych, bez przenoszenia ich na kartę odpowiedzi. 2. Przedłużenie czasu, o którym mowa w pkt 17. Komunikatu. 3. Zapisywanie odpowiedzi do zadań na komputerze (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej). 4. Korzystanie z pomocy nauczyciela wspomagającego, który zapisuje odpowiedzi zdającego do zadań otwartych (możliwe tylko wtedy, gdy głębokość zaburzenia grafii uniemożliwia odczytanie pracy egzaminacyjnej i gdy uczeń (słuchacz) w toku edukacji został wdrożony do takiej współpracy z nauczycielem). 5.Pomoc nauczyciela (członka zespołu nadzorującego), który przed przystąpieniem ucznia do pracy, odczytuje z arkusza rezerwowego jeden raz głośno, po kolei wszystkie teksty liczące po 250 słów lub więcej, stanowiące podstawę zadań egzaminu ósmoklasisty albo egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego (możliwe tylko wtedy, gdy głęboka dysleksja znacznie utrudnia samodzielne czytanie i zrozumienie dłuższego tekstu lub wtedy, kiedy poważne trudności w samodzielnym czytaniu i rozumieniu dłuższego tekstu zostały wskazane w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej). 6. Zastosowanie szczegółowych zasad oceniania rozwiązań zadań otwartych z języka polskiego, języków obcych nowożytnych oraz matematyki, uwzględniających specyficzne trudności w uczeniu się. Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Szczegóły dotyczące dostosowania są dostępne w Komunikacie dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 20 sierpnia 2018 roku w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2018/2019 Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

WAŻNA STRONA: www. cke. gov WAŻNA STRONA: www.cke.gov.pl zakładka poświęcona egzaminowi ósmoklasisty Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku

Dziękuję za uwagę Opracowanie: ZOFIA ROSTEK DYREKTOR SP 84 27 września 2018 roku