TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Projekt innowacyjny: Poszukiwanie nowych skutecznych metod aktywizacji zawodowej i społecznej grup zawodowych wymagających szczególnego wsparcia PROJEKT.
Rok szkolny 2015/2016 Szkoła Podstawowa im. Batalionów Chłopskich w Glinkach Opracowanie: Zespół ds. analizy sprawdzianów: Elżbieta Wachnik-Kulpa,Agnieszka.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
SZKOLNY OŚRODEK BADANIA ŚRODOWISKA
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Jak uczyć gramatyki języka polskiego jako obcego//drugiego?
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
Co to jest spacer edukacyjny?
Ucz i ucz się z TIK!.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
EGZAMIN GIMNAZJALNY kwiecień 2017
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
Wyznaczanie miejsc zerowych funkcji
Wyniki projektu naukowego
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Sylabusy.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Wykład 1 SSE Podstawowe pojęcia prawa i prawoznawstwa
Procedura przesłuchania małoletnich ofiar i świadków przestępstw
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO PIERWSZĄ KWALIFIKACJE
Próg rentowności w produkcji jednoasortymentowej
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
Reforma Edukacji
6-LATEK W SZKOLE.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Egzamin ósmoklasisty 2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Tytuł projektu naukowego
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Zaburzenia mowy a trudności szkolne
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
Egzamin ósmoklasisty.
5 kwietnia 2016 r. Sprawdzian szóstoklasisty w roku szkolnym 2015/16
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE W ZAWODZIE
FORMUŁOWANIE HIPOTEZ STATYSTYCZNYCH
Stosowanie norm polskich i międzynarodowych w budownictwie.
Wyniki projektu naukowego
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Informacje dla rodziców o egzaminie ósmoklasisty 2019
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
1. Prezydent pewnego miasta postanowił dowiedzieć się, czy istnieje związek między typem osobowości jego mieszkańców a ich kreatywnością. W tym celu spytał.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Jakość – zespół działań danej organizacji (szkoły) ukierunkowany na spełnienie wymagań określonego klienta (ucznia).
OCENA UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
SIEĆ WSPARCIA KOORDYNATORÓW POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Kierunek 3. Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Elżbieta Bukowiecka-Górny.
Podsumowanie wyników badania rezultatów Programów
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof. UAM dr hab. Jan Grzesiak

Procedura (próba) wystandaryzowania o maksymalnym stopniu obiektywności, której wyniki ujmowane są ilościowo i ów rezultat ilościowy jest podstawą wnioskowania o pewnych właściwościach osoby lub osób badanych (Pilch 1995) Testy osiągnięć szkolnych — udoskonalony sposób sprawdzania i oceniania stopnia opanowania przez uczniów wiadomości i umiejętności w zakresie określonego przedmiotu nauczania. Test= pomiar dydaktyczny = zbiór zadań dostosowany do określonych treści nauczania w taki sposób, że jest możliwe ustalenie, w jakim stopniu treści te zostały opanowane przez ucznia; przeznaczony do rozwiązania w toku jednego zajęcia szkolnego (Niemierko 1975)

FUNKCJE TESTÓW Diagnostyczna Prognostyczna Testy na (np FUNKCJE TESTÓW Diagnostyczna Prognostyczna Testy na (np.): • Proste odtwarzanie z pamięci • Rozumienie • Umiejętność rozwiązania znanego problemu • Umiejętność rozwiązania nowego problemu • Krytyczna ocena sytuacji • Zdolność do syntezy

• Pisemne • Ustne • Praktyczne INSTRUKCJA Cel badania Czas trwania Liczba zadań Wyjaśnienie sposobów rozwiązywania Prośba o zaznaczenie danych metrykalnych

TYPY ZADAŃ TESTOWYCH • Zadania krótkiej odpowiedzi • Zadanie z lukami • Zadania z wyborem odpowiedzi (jednokrotnego –wielokrotnego) • Zadania z dobieraniem odpowiedzi ( jednokrotne – wielokrotne) • Zadanie wielokrotnego szeregowania • Zadania alternatywne (prawda – fałsz)

FORMUŁOWANIE ZADAŃ TESTOWYCH • Zadania powinny być przez wszystkich jednakowo rozumiane (jasno i wyraźnie) • Pozbawione elementu sugestywności • Odpowiedni stopień trudności • Odpowiednia długość pytań i poleceń

CECHY TESTU • Standaryzacja — dostosowanie danego testu do konkretnego celu, czyli do badania konkretnej właściwości i konkretnej populacji; odnosi się do poziomu rzetelności i trafności • Rzetelność (dokładność) - przy wielokrotnych badaniach tej samej próby wyniki zbliżone • Trafność — test mierzy to, co miał mierzyć; wysoka trafność testu pozwala na różnicowanie badanych • Normalizacja - opracowanie specjalnych norm pozwalających na odpowiednią interpretację uzyskanych wyników testowych • Obiektywność testu - niezależność wyników pomiaru od subiektywnych właściwości osoby badającej

Zasady przeprowadzania testów osiągnięć szkolnych • Odpowiednie warunki (pomieszczenie, klimat, itd.) • Jasno sformułowana instrukcja • Zachęcanie do pytania w razie wystąpienia niejasności bądź wątpliwości • Odpowiadać na pytania w sprawie wątpliwości bez odpowiadania na pytanie testowe • Obserwować badanych, nie pozwalać na odpisywanie.... • Zebrać materiał testowy po sprawdzeniu jego wiarygodności • Sporządzić protokół (czas badania, przejawy zachowań badanych)

TESTOWANIE A INNE TECHNIKI BADAŃ