Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Advertisements

„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Założenia dla poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Wsparcie zasady partnerstwa oraz procesu koordynacji we wdrażaniu Europejskiego Funduszu Społecznego w Polsce w latach Konkursu dotacji Instytucji.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Oś Priorytetowa 8 Aktywni na rynku pracy
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Finansowanie działań związanych z rozwojem selektywnego zbierania odpadów komunalnych - środki unijne Gdańsk, 14 listopada 2016 r. Regionalny Program.
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
STAN WDRAŻANIA RPO - LUBUSKIE 2020
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Gdańsk, luty 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Stan wdrażania programów operacyjnych na lata
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 18 kwietnia 2018 r.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
AGH: Sprawy pracownicze
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Gdańsk, marca 2018 r. Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Grudziądz, 11 września 2017 r.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Małopolski Festiwal Innowacji
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT) w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata (stan na 15 września.
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój Oś III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju

200 mln zł PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI podstawowe informacje o konkursie 26 marca 2018 r. IOK ogłosiła konkurs zamknięty numer POWR.03.01.00-IP.08-00-PKN/18 na Programy kształcenia nauczycieli, dotyczący opracowania i wdrożenia programów kształcenia nauczycieli na kierunkach realizujących specjalność nauczycielską. Alokacja na konkurs 200 mln PLN Nabór wniosków trwa: od 26 kwietnia 2018 r. godz. 08:15 do 13 czerwca 2018 r. godz. 14:00 200 mln zł

PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI kryteria dostępu Wnioskodawcy Jakość Zakres działań Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, która nie jest w likwidacji, nie wystąpiła do Ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego o zgodę na likwidację, ani wobec której Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego nie ogłosił informacji o zawieszeniu uprawnień uczelni do prowadzenia studiów. Wydział uczelni, który będzie realizować działania w ramach projektu, nie posiada w momencie złożenia wniosku negatywnej oceny jakości kształcenia PKA na którymkolwiek z kierunków, w ramach których będą realizowane działania w ramach projektu Działania w projekcie mogą być realizowane wyłącznie na kierunkach studiów ze specjalnością nauczycielską.

PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu Koszt na uczestnika Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 24 miesiące i nie przekracza 60 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 4000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 4 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 4001-12000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 6 000 000 PLN, dla uczelni kształcących powyżej 12000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 12 000 000 PLN. Średni koszt wsparcia przypadający na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć 30 000 PLN

PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI kryteria dostępu Modele kształcenia Efekty kształcenia Programy kształcenia nauczycieli, realizowane w projekcie, muszą być opracowane w oparciu o modele wypracowane w projekcie pozakonkursowym Opracowanie modelowych programów kształcenia nauczycieli. Programy muszą określać podstawowe efekty kształcenia oraz metody ich osiągania przez studentów. Programy muszą zawierać treści istotne z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego. Stworzone programy kształcenia powinny przyczynić się również do rozwoju kompetencji pedagogicznych, kompetencji społecznych studentów. Mają one uwzględniać nowoczesne metody pedagogiczne oraz zastosowanie narzędzi cyfrowych.

PROGRAMY KSZTAŁCENIA NAUCZYCIELI modele kształcenia Zawierają: sylwetkę absolwenta, opis efektów kształcenia, proponowane elementy programu kształcenia: moduły z proponowaną minimalną liczbą godzin zajęć, zarówno dydaktycznych, jak i praktycznych, zasady praktyki studenckiej oraz propozycję realizacji kształcenia (rozdz. IV): Projekt modelu zakłada swobodę uczelni we wdrażaniu różnych koncepcji kształcenia nauczycieli […] (wykorzystujących dotychczasowe dobre doświadczenia jednostki w tym zakresie, a także testujących działania innowacyjne, eksperymentatorskie), pod warunkiem osiągania i sprawdzania założonych w modelu efektów kształcenia przy realizacji minimum określonych godzin zajęć dydaktycznych i praktyk. Treści kształcenia zapisane w poszczególnych modułach powinny być doprecyzowane zgodnie z przyjętą przez uczelnię prowadzącą koncepcją i mogą być realizowane w ramach różnych […] ustalonych przez uczelnię, przedmiotów (dopuszcza się przesuwanie treści między modułami, a także ich powtarzanie w różnych zakresach i ujęciach). Szczegółowy sposób realizacji zależy zatem od wypracowanej przez jednostkę koncepcji uwzględniającej sformułowane w niniejszym dokumencie efekty kształcenia.

200 mln zł III MISJA UCZELNI podstawowe informacje o konkursie 17 kwietnia 2018 r. IOK ogłosiła konkurs zamknięty numer POWR.03.01.00-IP.08-00-3MU/18 na realizację III misji uczelni, dotyczącej opracowania programów kształcenia i realizacji działań dydaktycznych, kursów, szkoleń dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego. Alokacja na konkurs 200 mln PLN Nabór wniosków trwa: od 18 maja 2018 r. godz. 08:15 do 26 czerwca 2018 r. godz. 14:00 200 mln zł

III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Wnioskodawcy Współpraca Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, która nie jest w likwidacji, nie wystąpiła do Ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego o zgodę na likwidację, ani wobec której Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego nie ogłosił informacji o zawieszeniu uprawnień uczelni do prowadzenia studiów Wnioskodawcą projektu jest uczelnia, która w celu realizacji projektu nawiąże, do dnia podpisania umowy o dofinansowanie projektu, formalną współpracę z podmiotem działającym na rzecz edukacji, którego doświadczenie i merytoryczny zakres działalności związane są z celami projektu

III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu Wydatki Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 12 miesięcy i nie przekracza 36 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – 500 000 PLN, dla uczelni kształcących 1001-5000 studentów – 1 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 5001-10000 studentów – 2 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 10001-20000 studentów – 4 000 000 PLN, dla uczelni kształcących powyżej 20000 studentów – 6 000 000 PLN. Wydatki ponoszone na realizację projektu muszą być zgodne z katalogiem dopuszczalnych kosztów oraz maksymalnymi stawkami określonymi w regulaminie konkursu oraz w standardzie kosztów w projekcie. Proponowane wydatki muszą uwzględniać zasadę, iż zadania podlegające finansowaniu z EFS nie służą realizacji obowiązków wynikających z przepisów regulujących funkcjonowanie systemu szkolnictwa wyższego oraz samorządu terytorialnego

III MISJA UCZELNI kryteria dostępu Zakres działań (KD 5) Projekt obejmuje wyłącznie realizowane wspólnie przez wnioskodawców i podmioty wskazane w kryterium dostępu nr 2 działania prowadzone na rzecz społeczności lokalnych i regionalnych, przyczyniające się do rozwoju kompetencji kluczowych, odpowiadających potrzebom rynku pracy, gospodarki i społeczeństwa W zakresie kryterium dostępu nr 5 projekt przewiduje wyłącznie opracowanie programów kształcenia i realizację działań dydaktycznych, kursów, szkoleń (m.in. w ramach uniwersytetów dziecięcych, uniwersytetów drugiego i trzeciego wieku), wspólnie z jednostkami samorządu terytorialnego lub organizacjami pozarządowymi dla niestandardowych odbiorców szkolnictwa wyższego, służących rozwijaniu u jego uczestników kompetencji pozwalających na: aktywizację społeczną i zawodową; poszerzanie wiedzy ogólnej i specjalistycznej oraz rozwój zainteresowań; pobudzenie aktywności edukacyjnej i kulturalnej; zapobieganie społecznemu wykluczeniu.

Nabór wniosków zaplanowany na – czerwiec – lipiec 2018 KURS NA MOOC Projekt obejmuje swoim zakresem stworzenie i realizację jednego z dwóch poniżej wskazanych rodzajów kursów edukacyjnych w formie e-learningu: kurs edukacyjny dla studentów, stanowiący dodatkowy element procesu kształcenia na studiach I lub II stopnia; masowy otwarty kurs edukacyjny (MOOC) dostępny dla wszystkich chętnych. Kursy muszą być bezpłatne i powszechnie dostępne. Wybrane do dofinansowania kursy zostaną umieszczone na specjalnie utworzonej platformie, której administratorem będzie Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Alokacja 10 000 000,00 zł Nabór wniosków zaplanowany na – czerwiec – lipiec 2018

ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego

Ogłoszenie konkursu – 7 maja 2018 r. ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI Nabór wniosków od 11 czerwca do 5 października 2018 r. Ogłoszenie konkursu – 7 maja 2018 r. Alokacja I ŚCIEŻKA – 500 000 000 II ŚCIEŻKA – 250 000 000 III ŚCIEŻKA – 250 000 000

ZPU – Ścieżka I kryteria dostępu Wnioskodawcy Wartość projektu Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej 200 studentów na studiach stacjonarnych Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – 3 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 1001-5000 studentów – 8 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 5001-10000 studentów – 12 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 10001-20000 studentów – 15 000 000 PLN, dla uczelni kształcących powyżej 20000 studentów – 30 000 000 PLN

ZPU – Ścieżka II kryteria dostępu Wnioskodawcy Ocena Wartość projektu Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej 200 studentów na studiach stacjonarnych oraz nie więcej niż 20 000 studentów na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych Wnioskodawcą jest uczelnia, której co najmniej połowa ocenionych jednostek organizacyjnych posiada na dzień złożenia wniosku ocenę parametryczną na poziomie B lub niższą. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 1000 studentów – 3 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 1001-5000 studentów – 8 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 5001-10000 studentów – 12 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 10001-20000 studentów – 15 000 000 PLN, dla uczelni kształcących powyżej 20000 studentów – 30 000 000 PLN

ZPU – Ścieżka III kryteria dostępu Wnioskodawcy Ocena Wartość projektu Wnioskodawcą projektu jest szkoła wyższa publiczna bądź niepubliczna, kształcąca co najmniej 20 000 studentów na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych Wnioskodawcą jest uczelnia, której co najmniej połowa ocenionych jednostek organizacyjnych posiada na dzień złożenia wniosku ocenę parametryczną na poziomie A lub wyższą Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 40 000 000 PLN

Moduły działań kryteria dostępu Okres realizacji Wartość projektu Koszt na uczestnika Okres realizacji projektu wynosi co najmniej 24 miesiące i nie przekracza 60 miesięcy. Maksymalna wartość projektu wynosi: dla uczelni kształcących do 4000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 4 000 000 PLN, dla uczelni kształcących 4001-12000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 6 000 000 PLN, dla uczelni kształcących powyżej 12000 studentów (stan na dzień złożenia projektu) – 12 000 000 PLN. Średni koszt wsparcia przypadający na jednego uczestnika w projekcie nie może przekroczyć 30 000 PLN

Moduły działań Ścieżka II – 3 moduły + działania restrukturyzacyjne Podnoszenia kompetencji Ścieżka II – 3 moduły + działania restrukturyzacyjne Programów kształcenia Programów stażowych Ścieżka I – 3 moduły Wsparcia ABK Zarządzania w instytucjach szkolnictwa Ścieżka III – 4 moduły Studiów doktoranckich

ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI NA RZECZ ROZWOJU REGIONALNEGO Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Podniesienie kompetencji osób uczestniczących w edukacji na poziomie wyższym, odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa. Zwiększenie jakości i efektywności kształcenia na studiach doktoranckich. Wsparcie zmian organizacyjnych i podniesienie kompetencji kadr w systemie szkolnictwa wyższego. Alokacja 300 000 000 PLN w tym maksymalnie 50 000 000 PLN na projekty realizowane przez wnioskodawców posiadających siedzibę lub oddział zamiejscowy istniejący co najmniej 24 miesiące na terenie Województwa Śląskiego

ZINTEGROWANE PROGRAMY UCZELNI NA RZECZ ROZWOJU REGIONALNEGO Działanie 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych Opinia ekspertów regionalnych stanowić będzie materiał pomocniczy w procesie oceny merytorycznej Udział ekspertów regionalnych w procesie oceny wniosków z ich województw Działania przewidziane do realizacji w projekcie muszą być zgodne i wpisywać się w Regionalną Strategię Innowacji województwa, na którego potrzeby realizowane będzie kształcenie w ramach projektu

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ul. Nowogrodzka 47a 00-695, Warszawa ncbr.gov.pl Obserwuj nas: