Dyrektorzy Miejskich Przedszkoli

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

1 Zatrudnianie personelu do projektu Reguła proporcjonalności Kwalifikowalność uczestników.
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
AWANS ZAWODOWY NAUCZYCIELI
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Karta Nauczyciela - Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Rodzaje danych i podstawy prawne ich przetwarzania w branży ubezpieczeniowej adw. dr Paweł Litwiński 1 1.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Zwolnienia grupowe w polskim prawie pracy
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Przestrzeganie przepisów bhp,
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
VIII. POSTĘPOWANIE ADMINISTRACYJNE Zmierza do wymuszenia na administratorze realizacji obowiązków nałożonych prawem.
WNIOSKI O ODZNACZENIA PAŃSTWOWE I RESORTOWE Informacje nt
USTAWA z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Ochrona danych osobowych i konsekwencje jej nieprzestrzegania
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Wybrane zagadnienia Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
KWALIFIKOWALNOŚĆ VAT Grzegorz Sobolewski
Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Szkolenie 12 września 2017 roku Prowadzący: Grażyna Kawczyńska
Co się zmienia w systemie ochrony danych osobowych w świetle RODO
Szkolenie związkowe: 1. Prawa i obowiązki związku zawodowego związane z arkuszem organizacyjnym szkoły. 2.Wybory związkowe: procedury, dokumenty, terminy.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Prawne aspekty gromadzenia danych monitoringu wizyjnego
Przetwarzanie danych osobowych - dokumentacja
RODO Rafał Kiełkowski Wiceprezes Okręgowej Rady Lekarskiej
Zmiany związane z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) stosowane od dnia r.
Dyrektorzy Szkół i Placówek
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
ZEZWOLENIA NA PRACĘ ORAZ POBYT I PRACĘ W WOJEWÓDZTWIE LUBUSKIM
Awans zawodowy nauczycieli
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
Ochrona informacji (wykład 3-4 ochrona danych osobowych – zasady ochrony, obowiązki administratora, Inspektor ochrony danych) Konsulting Prawny.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Andrzej Rybus-Tołłoczko
Prawo pracy.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Podstawy prawa pracy i Zabezpieczenia społecznego
Ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (tzw. zwolnienia.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – Zmiany w procedurach prowadzenia awansu zawodowego nauczyciela r. LESZEK ZALEŚNY.
Zapis prezentacji:

Dyrektorzy Miejskich Przedszkoli Konferencja organu prowadzącego Katowice dnia 23 marca 2018r.

Agenda konferencji Rozpoczęcie konferencji. Ochrona danych osobowych wg RODO. Projekt arkusza organizacji na rok szkolny 2018/19 – przypomnienie. Wystąpienie Pana Waldemara Bojaruna resortowego WMK. COP24 – światowy szczyt klimatyczny w Katowicach

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Czym są dane osobowe? Art. 4 pkt 1 RODO – informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej. Kogo obejmuje ochrona danych osobowych? Ochrona obejmuje tylko dane dotyczące osób fizycznych. Zmiana podejścia do problemu ochrony danych: podejście oparte na rozpoznaniu ryzyka. Administrator rozpoznając ryzyko dobiera instrumenty i odpowiednie środki ochrony danych. Czym jest przetwarzanie danych osobowych (art. 4 pkt 2)? To zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie, modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie (przesyłanie), rozpowszechnianie, dopasowywanie, łączenie, organizowanie, usuwanie, niszczenie.

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Administrator – osoba fizyczna/ prawna/ organ publiczny/ jednostka lub inny podmiot (podmiot publiczny), który ustala cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Podmiot publiczny – podmiot o którym mowa w art. 9 ustawy o finansach publicznych – np. jednostki budżetowe.

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Zasady przetwarzania danych osobowych: zgodność z prawem, w tym przepisy szczególne, rzetelność, przejrzystość, jasne określenie przyczyny i celu przetwarzania danych osobowych, przetwarzanie danych niezbędnych dla danego procesu – minimalizacja przetwarzanych danych, uzasadnienie dla przetwarzania danych – prawidłowość procesu, ograniczenie dot. przechowywania, integralność i poufność.

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Najważniejsze zmiany: prawa właściciela danych: rozszerzenie prawa do poufności i do obowiązku ochrony danych; prawo do dokonywania sprostowań; prawo do uzupełniania danych niekompletnych; prawo do całkowitego usunięcia danych (zatarcie), obowiązki Administratora: określenie ryzyk (otwarty katalog); prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych; obowiązek zgłoszenia naruszeń w zakresie przetwarzanych danych osobowych do organu nadzorczego (maks. do 72 godz.); powiadomienie osoby, której dane zostały naruszone (szczególnie gdy ryzyko naruszenia praw lub wolności osoby fizycznej jest wysokie); powołanie Inspektora Ochrony Danych Osobowych (IODO)

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Zadania IODO: powiadomienie Administratora o zadaniach wynikających z przepisów, monitorowanie przestrzegania przepisów (wprowadzanie działań korygująco – naprawczych), szkolenia personelu, wsparcie Administratora w zakresie określenia i oceny ryzyk, współpraca z organem nadzorczym

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Jak dobrze przygotować się do RODO?: przegląd procesów związanych z przetwarzaniem danych osobowych – analiza przepisów prawa, inwentaryzacja przetwarzanych danych osobowych – zbiory danych, analiza ryzyka w zakresie naruszenia przetwarzanych danych osobowych, opracowanie zasad (procedur) minimalizujących ryzyko naruszenia danych osobowych, założenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych, udział w szkoleniach, szkolenia pracowników, opracowanie wzorów oświadczeń – zgoda na przetwarzanie danych osobowych.

ROZPORZĄDZENIE O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH – 25.05.2018r. Kary za naruszenie przepisów RODO: 100 tys. zł – podmioty publiczne, prawo do żądania odszkodowania lub zadośćuczynienia. Ustawodawstwo krajowe projekt ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy wprowadzającej ustawę o ochronie danych osobowych – 3.03.2018r.

Projekt arkusza organizacji na rok szkolny 2018/19 przekazanie projektu arkusza zakładowym organizacjom związkowym nie później niż do dnia 7.04.2018r. W piśmie przewodnim zamieścić zapis „opinia zakładowej organizacji związkowej 1), 2), data, podpis”, przekazanie zaopiniowanego projektu organowi prowadzącemu do 21.04.2018r. , w wersji „papierowej” należy uwzględnić wytyczne organu nadzoru pedagogicznego, rzetelnie wykazać wszystkie vacaty, osobom na stanowiskach kierowniczych nie przydzielać nadgodzin, z zastrzeżeniem konieczności realizacji podstawy programowej przedmiotu, nie zwiększać bez uzgodnienia z organem prowadzącym liczby godzin z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej,

Projekt arkusza organizacji na rok szkolny 2018/19 nauczyciele współorganizujący kształcenie specjalne z pensum 20 godz., zatrudnianie nauczycieli stażystów, począwszy od 1.09.2018r. – na 2 lata, jeśli dyrektor kończy kadencję w projekcie zabezpiecza godziny dla siebie (wicedyrektora), wykazując stanowisko dyrektora (wicedyrektora) jako vacat, nowe zasady udzielania urlopu dla poratowania zdrowia oraz w zakresie awansu zawodowego (nie dotyczy procesów wszczętych na podstawie dotychczasowych przepisów), wnioski o uzupełnienie etatu w innej jednostce składa dyrektor jednostki macierzystej przed złożeniem projektu,

Projekt arkusza organizacji na rok szkolny 2018/19 pracowników sezonowych wykazywać tylko w okresie faktycznego zatrudnienia, jeżeli pracownik przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim (urlop bezpłatny, wychowawczy, rodzicielski, macierzyński), to etat (zakładka zadania – plan) i przydział czynności przyporządkować tylko osobie zastępującej lub wykazać na vacat, jeżeli pracownik przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia, to osobie takiej przyporządkowujemy etat (zakładka zadania – plan) bez przydziału czynności (te należy wykazać u osoby zastępującej lub vacat), właściwie oznaczać zajęcia z JST, liczba przyznanych godzin i pensum w zakładce zadania – plan i w przydziale czynności musi się zgadzać (z wyjątkiem, o którym mowa powyżej), arkusz organizacji jest informacją publiczną (zasada anonimizacji/ pseudonimizacji)

Dziękuję za uwagę Grażyna Burek