Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Ul. Harcerska Komorno Tel
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO ROLA SAMORZĄDU W KREOWANIU POLITYKI OŚWIATOWEJ W REGIONIE – ŚWIĘTOKRZYSKI PROGRAM WSPIERANIA ROZWOJU EDUKACJI Kielce,
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Ul. Gliniana 2, Ruda Śląska Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Kwalifikacje zawodowe to Twoja szansa na sukces Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 9 im. KEN w Łodzi al. Politechniki 38, Łódź.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Gimnazjum w Zespole Szkół w Niedźwiadzie Górnej. Na zebraniu uczniowie zapoznali się z programem „ Talentowisko” oraz regulaminem konkursu „Spółdzielnia.
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Szkoła Podstawowa nr 61 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Prowadzonych przez MIASTO BIAŁYSTOK na rok szkolny 2017/2018
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Nauczyciele języka francuskiego Iwona Lech Anna Waścińska
EFS W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Metoda projektu.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
TRZECIE spotkanie Zespołu
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Egzamin ucznia klasy ósmej
Staże europejskie drogą do sukcesu
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
ERASMUS+ Something old, something new,
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Eksperyment edukacją przyszłości
Zapis prezentacji:

Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” realizowany w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Żaganiu opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński

Cel główny Wspieranie i rozwijanie uzdolnień przedmiotowych uczniów w sferze technicznej i artystycznej.

Powiedz - a zapomnę Naucz mnie - a zapamiętam Zaangażuj mnie - a zacznę się uczyć

Działania w Zespole Szkół Technicznych i Licealnych Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym Wspieramy i rozwijamy uzdolnienia artystyczne uczniów

Odkrywamy talenty i pasje w technikum mechatronicznym Uczniowie rozwiązywali zestawy zadań przygotowujących ich do konkursów i olimpiad: Olimpiady OWT –Październik Olimpiady Elektrycznej i Elektronicznej „EUROELEKTRA” –Listopad Konkursu „Elektron” – Grudzień Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Elektrycznej I Elektronicznej - marzec Mistrzostw Polskich Programistów PLC - maj Do etapów okręgowych i centralnych olimpiad i konkursów technicznych zakwalifikowało się łącznie 17 osób.

XLIV OLIPIADA WIEDZY TECHNICZNEJ – okręgowe – Gorzów Wlk. II - stypendium V VI XX Olimpiady Wiedzy Elektrycznej i Elektronicznej „Euroelektra” – Wrocław VIII udział

X OGÓLNOPOLSKI KONKURS ELEKTRON - Wrocław finalista – stypendium +5,0 OGÓLNOPOLSKA OLIMPIADA WIEDZY ELEKTRYCZNEJ i ELEKTRONICZNEJ – Kraków udział I Mistrzostwa Polskich Programistów PLC - Wrocław II etap ścisła czołówka – „4 z 7”

Prowadzono zajęcia w ramach „OTWARTA PRACOWNIA” 4h tygodniowo

Zorganizowano Międzywojewódzki Konkurs o tytuł „SUPERTECHNIKA MECHATRONIKA” 16.03.2018 odbył się VIII Międzywojewódzki Konkurs o tytuł Supertechnika Mechatronika. W konkursie wzięło udział 22 uczniów z 10 szkół z województw: wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego i opolskiego. II - stypendium IV

Organizowano wycieczki międzyprzedmiotowe do zakładów pracy DRINGENBERG Polska Sp. z o.o., KIETZMANN coatings Sp. z o.o . Relpol S.A.

Realizowano projekty: W celu dbałość o kształcenie kompetencji kluczowych uczniowie wzięli udział w następujących kursach: Elektroenergetyczny do 1kV Operatora wózków widłowych Prawa jazdy I Stażu zawodowym

Wspieranie i rozwijanie uzdolnień artystycznych uczniów W klasach pierwszych przeprowadzono ankietę „Ujawnij nam swój talent” Zrealizowano pokaz talentów „Pokaż nam co potrafisz” Zorganizowano wystawę fotograficzną dla uczniów uzdolnionych plastycznie Ozdobiono ściany w gab. 49 (Murale i graffiti )

Nawiązano współpracę z : z wydziałem artystycznym na UZ Zorganizowano konkurs: Piosenki Obcojęzycznej

EFEKTY: uczeń sukcesy osiągane na konkursach i olimpiadach szczebla międzywojewódzkiego i centralnego stypendia naukowe i prestiż poprzez wypromowanie sukcesów w mediach popularyzacja zawodu poprzez zorganizowanie międzywojewódzkiego konkursu „mechatronicznego” przybliżenie rzeczywistego środowiska pracy poprzez udział w cyklicznych wycieczkach międzyprzedmiotwych rozwijanie uzdolnień i pasji uczniów w dziedzinach technicznych i artystycznych

EFEKTY: nauczyciel Program zmobilizował wiodących nauczycieli uczących w technikum mechatronicznym do jeszcze większego zaangażowania się w pracę z uczniem zdolnym i z pasją. Zaszczepianie chęci uczenia się i potrzeby samorealizacji uczestników.

WYNIKI EWALUACJI Przebadano 20 uczniów regularnie biorących udział w programie, zadając poniższe pytania.

3. Który z poniższych elementów w największym stopniu wpływa na ciekawość tych zajęć? 

4. Stosunek nauczyciela do uczniów.

5. Co szczególnie podoba ci się w realizowanych zajęciach? Klarowne ujmowanie omawianych tematów Specyficzny humor prowadzących Zaangażowanie nauczyciela Podejście nauczyciela do ucznia Pomysłowy sposób prowadzenia zajęć Nauczanie z pasją i doświadczeniem Możliwość projektowania własnych układów Zajęcia praktyczne Dostęp do nowego sprzętu Poznanie nowych rzeczy Jasne zasady oceniania Sposób przekazywania wiedzy Zdobywanie doświadczenia 6. Co szczególnie nie podoba Ci się w realizowanych zajęciach? BRAK 7. Czy masz jakieś propozycje zmian w sposobie prowadzenia tych zajęć przez nauczycieli? Kontynuować zadania

„Kreatywna i Innowacyjna Szkoła” Zespół Szkół Technicznych i Licealnych uzyskał tytuł laureata w kategorii „Kreatywna i Innowacyjna Szkoła” za pracę „Mechatronikę też trzeba stwarzać…”

Dziękuję za uwagę