Podziel się sukcesem! Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów projektów w programie Erasmus+

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Partner w Projekcie Uniwersytet Łódzki Wydział Zarządzania Katedra Zarządzania Miastem i Regionem.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prof. Aleksander Surdej
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Jak robić to efektywnie?
Program Operacyjny KAPITAŁ LUDZKI Priorytet IV Szkolnictwo Wyższe i Nauka Dział Rozwoju Kadry Naukowej Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.
Upowszechnianie rezultatów projektów mobilności instytucjonalnej
Doskonalenie pracy nauczyciela ODiDZ, w tym mobilności zagraniczne
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Zawartość prezentacji DLACZEGO - Jakie są korzyści z międzynarodowych projektów? JAK- „Wychodzące naprzeciw” podejście LGD -Używanie istniejących mechanizmów.
Zmienia życie, otwiera umysły. eTwinning jest platformą współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Podstawowe informacje
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Projekty zrealizowane w ZS1
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Podziel się sukcesem! Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów projektów w programie Erasmus+ www.erasmusplus.org.pl/upowszechnianie

Założenia programu Erasmus+ Program Erasmus+ kładzie większy nacisk na upowszechnianie i wykorzystywanie wyników. Działania służące rozpowszechnianiu i wykorzystywaniu wyników są sposobem zaprezentowania pracy, jaką wykonano w ramach projektu Erasmus+. Dzielenie się rezultatami poza organizacjami uczestniczącymi umożliwi szerszej społeczności korzystanie z prac, które otrzymały finansowanie UE. Każdy z projektów jest krokiem w kierunku osiągnięcia ogólnych celów programu Erasmus+. Program Erasmus+ kładzie większy nacisk na rozpowszechnianie i wykorzystywanie wyników, ponieważ wywierają one bezpośredni wpływ na skutki programu oraz przyczynia się do podnoszenia świadomości publicznej na temat jego funkcjonowania i wyników, a także na temat możliwości jego ulepszenia w przyszłości i zwiększenia ich przydatności w procesie kształtowania polityki. W praktyce mówimy o rozpowszechnianiu informacji, sukcesów, wyników projektów. Dzieleniu się tym, co osiągnęliśmy. W ramach planu upowszechniania należy pamiętać o: - produkcie upowszechniania, czyli wynikach, rezultatach; - grupie docelowej; - narzędziach upowszechniania; - miejscu upowszechniania; - czasie upowszechniania

Kluczowe definicje Upowszechnianie (rozpowszechnianie) – oznacza rozprzestrzenianie na szeroką skalę. Wykorzystywanie – oznacza stosowanie i korzystanie z czegoś. Komunikacja i promocja – obejmuje działania informacyjne i promocyjne, mające na celu zwiększanie świadomości i silniejsze wyeksponowanie działań realizowanych w ramach projektu. W praktyce mówimy o rozpowszechnianiu informacji, sukcesów, wyników projektów. Dzieleniu się tym, co osiągnęliśmy. W ramach planu upowszechniania należy pamiętać o: - produkcie upowszechniania, czyli wynikach, rezultatach; - grupie docelowej; - narzędziach upowszechniania; - miejscu upowszechniania; - czasie upowszechniania

Kluczowe elementy Strategii upowszechniania i wykorzystania rezultatów Jakie są CELE upowszechniania? CO będziemy upowszechniać i wykorzystywać? DO KOGO należy skierować przekaz (grupy docelowe upowszechniania)? JAKIE metody upowszechniania zastosować (działania)? KTO będzie odpowiedzialny za realizację działań? KIEDY (na którym etapie projektu) je zastosować (harmonogram)? Jakie ZASOBY jesteśmy w stanie przeznaczyć na ten cel (budżet)? JAK MIERZYĆ efekty upowszechniania (sposoby monitorowania)?

Promocja a upowszechnianie Działania promocyjne projektu towarzyszą upowszechnianiu (wzmacniają jego efekty), jednak ich przedmiotem nie są rezultaty, a informacje, idee, wartości itp.

cel upowszechniania i wykorzystywania rezultatów projektów Wzmocnienie wartości osiąganych rezultatów poprzez upowszechnienie i wykorzystywanie oraz wprowadzenie ich na trwałe do praktyki edukacyjnej.

Czym nie jest upowszechnianie Przekazaniem partnerom odbitek materiałów i raportów z przekonaniem, że to wystarczy. Umieszczeniem czegokolwiek na stronie internetowej, wierząc, że użytkownicy jakoś dowiedzą się, że to można na niej znaleźć. Wysłaniem informacji prasowej do mediów z nadzieją, że zostanie wykorzystana w przekazie medialnym. Wydrukowaniem raportu w dużym nakładzie z przekonaniem, że ludzie sami przyjdą i będą pytać o niego.

Kluczowe definicje dot. rezultatów Rezultaty są kluczowym elementem finansowanych projektów. Rodzaj rezultatu będzie różnił się w zależności od rodzaju projektu. Rezultaty projektu mogą mieć różny charakter i obejmować zarówno konkretne rezultaty materialne, jak też zdobyte przez organizatorów projektu i uczestników działań rezultaty niematerialne. Rezultaty mogą dotyczyć zarówno osób (rezultaty indywidualne), jak i organizacji czy instytucji (rezultaty instytucjonalne).

Rezultaty materialne i niematerialne Rezultaty niematerialne – zmiany, jakie następują w wyniku realizacji działań projektu. Rezultaty materialne – bezpośrednie rezultaty realizacji działań, które można zmierzyć. REZULTATY (WYNIKI) MATERIALNE podręczniki, programy nauczania, cyfrowe narzędzia edukacyjne, biuletyny, broszury sprawozdania z badań lub studia badawcze przewodniki na temat dobrych praktyk lub studia przypadku NIEMATERIALNE wiedza i doświadczenie zdobyte przez uczestników, osoby uczące się lub kadrę większe umiejętności lub osiągnięcia większa świadomość kulturowa, lepsza znajomość języków obcych

Przykłady Rezultatów indywidualnych i instytucjonalnych REZULTATY (WYNIKI) INDYWIDUALNE zwiększone kompetencje networking zwiększona świadomość kulturowa INSTYTUCJONALNE zwiększone kompetencje kadry nawiązanie partnerstwa z inną instytucją/organizacją doświadczenie w realizacji projektów

Przykładowe produkty/rezultaty mobilności (KA102) Modernizacja oferty dydaktycznej placówki (nowa oferta programowa szkolenia zawodowego) Rozwinięcie kompetencji zawodowych uczniów w zakresie profilu zawodowego Rozwój osobisty uczestników (kompetencje kluczowe, przełamywanie barier, praca w zespole) Przygotowanie podręczników metodycznych przygotowujących nauczycieli do roli mentorów w szkołach Rozwinięcie kompetencji uczniów w zakresie komunikacji w języku obcym Zwiększona świadomość kulturowa Podniesienie poziomu kompetencji kluczowych uczniów, poprawa wyników z egzaminów zewnętrznych Stworzenie portfolio on-line, budowanie umiejętności przedsiębiorczych, poznanie różnych zawodów

Przykładowe produkty/rezultaty mobilności (KA102) Zdobycie wiedzy, umiejętności, doświadczenia i praktyki w stosowaniu TIK Unowocześnienie programu nauczania np. przedmiotu, praktyki zawodowej, innowacji pedagogicznej Opracowanie innowacyjnych metod dydaktycznych – np. gra strategiczna w ramach zajęć edukacji ekonomicznej, przedsiębiorczości Materiały przygotowane przez uczniów np. doświadczenia w realizacji praktyki, stażu (w różnej formie np. prezentacji, publikacji, filmów, reportaży, wywiadów) Rozwinięcie kompetencji miękkich u uczniów i nauczycieli w zakresie sprawnej komunikacji Wypracowanie rekomendacji dot. zmian w polityce edukacyjnej w regionie Plany pracy placówki w zakresie realizacji wymian międzynarodowych w kolejnych latach

Upowszechnianie i wykorzystywanie rezultatów jako proces Krok (1) Charakterystyka osiągniętego rezultatu Krok (2) Zidentyfikowanie grupy odbiorców Krok (3) Wybór narzędzi i kanału dystrybucji Krok (4) Działania upowszechniające

Grupa docelowa działań upowszechniających Charakterystyka grupy docelowej to jedno z najważniejszych zadań w planowaniu działań upowszechniających. Warto stworzyć bazę adresatów upowszechniania z podziałem na poszczególne grupy. Wiek grupy docelowej Płeć grupy docelowej Nawyki grupy docelowej Media, których używa grupa docelowa Inne…

Kanały i Narzędzia upowszechniania profile społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest) newslettery artykuły, fotorelacje, wideokonferencje, webinaria Strony internetowe, media społecznościowe prezentacje, spotkania, konferencje szkolenia, seminaria, pokazy umiejętności Kontakty bezpośrednie reportaże, artykuły prasowe wywiady z uczestnikami, szkoleniowcami, instruktorami zawodu TV, Radio, Prasa konferencje, seminaria, wystawy, targi, gale, sympozja Wydarzenia ulotki, broszury przewodniki Materiały drukowane

Kanały i Narzędzia upowszechniania Decydując się na wybór konkretnego narzędzia upowszechniającego rezultaty projektu, należy zastanowić się nad: jego EFEKTYWNOŚCIĄ; JAKOŚCIĄ, jaką jesteśmy zapewnić

Kanały i Narzędzia upowszechniania Warto skupić się na kilku wybranych narzędziach upowszechniania i dobrać je tak, by tworzyły spójną całość.

Bezpłatne narzędzia internetowe

Wpływ, trwałość Wpływ oznacza oddziaływanie realizowanego działania lub jego wyników na ludzi, praktyki, organizacje i systemy. Trwałość jest zdolnością kontynuowania projektu i wykorzystywania jego wyników po zakończeniu okresu finansowania. /Przewodnik po programie Erasmus+/

Nad czym musimy zastanowić się aby zapewnić wpływ i trwałość rezultatów projektu? Kto po zakończeniu projektu mógłby być zainteresowany, tym co w nim wypracowano? W jakiej formie będą dostępne rezultaty? W jaki sposób rezultaty będą bezpośrednio wykorzystywane przez instytucje partnerskie? Projekty są realizowane w jakimś celu –jakim jest wykorzystywanie rezultatów projektu w dłuższej perspektywie. Jak projekty będą wdrażane? Kto to zrobi? Jakimi środkami? Przygotowując projekt należy być przekonanym, i najlepiej żeby to przekonanie było poparte analizami, że nasz projekt i jego rezultaty są potrzebne przede wszystkim instytucjom partnerskim i również są pożądane przez szersze grono odbiorców

Działania zwiększające trwałość rezultatów Przykładowe działania: wdrożenie przejrzystego systemu uznawania kwalifikacji zdobytych podczas praktyk, stażów zagranicznych; włączanie uczniów w proces upowszechniania np. dokumentowanie wyjazdów, pokazy umiejętności, udział w spotkaniach, prezentacjach; włączanie rezultatów w strategię promocji szkoły, placówki; zgłaszanie i wdrażanie innowacji pedagogicznych np.: w zarządzaniu mobilnościami, w realizacji programów nauczania, itp.; wypracowanie rekomendacji, nowych pomysłów dla innych szkół i placówek szkolnictwa zawodowego w regionie, w Polsce i krajach programu oraz partnerskich; Przykłady działań zwiększających trwałość rezultatów   Włączanie rezultatów w działalność organizacji/instytucji Włączanie opracowanych rezultatów w realia działalności organizacji koordynującej i partnerskich to doskonały sposób na utrwalenie osiągniętych wyników. Dzięki takim zabiegom osiągnięty wynik będzie docierał do nowych pracowników. Komercjalizacja To proces wprowadzania na rynek wyników projektu, bez względu na to, czy zostały one zmodyfikowane, czy też nie. Działanie takie może być skierowane na: zwrot kosztów związanych z opracowaniem produktu, zysk wypracowany dzięki wykorzystaniu produktu projektu. Komercjalizacja to narzędzie umożliwiające trwałe korzystanie z wyników projektu po jego zakończeniu. Zgłaszanie innowacji Innowacyjne rezultaty to takie, które posiadają nowe, charakterystyczne cechy wyróżniające je wśród innych o podobnej charakterystyce i zapewniające nową wartość dodaną w odniesieniu do konwencjonalnych rozwiązań. Przykładem mogą być innowacje dydaktyczne, innowacyjne rozwiązania szkoleniowe czy innowacyjne użycie technologii informacyjno-komunikacyjnych. Włączanie wypracowanych rekomendacji, nowych pomysłów w działania innych organizacji/instytucji Każdy rezultat, który osiągnęliście, a który ma szanse wpływać na politykę edukacyjną Twojego regionu, należy przedstawiać organizacjom/instytucjom zewnętrznym, tak aby miały szanse wdrożyć Wasze wyniki także na swoim podwórku. Możemy tu mówić o rezultatach materialnych np. scenariusze lekcji, nowa metodyka.

Najczęściej popełniane błędy brak zaplanowanej strategii (planu) upowszechniania rezultatów; mylenie upowszechniania z promocją; mylenie narzędzi z produktem i rezultatem; brak dokumentacji osiągniętych rezultatów; pomijanie grup docelowych innych niż najbliższe; słaba jakość (produktu, rezultatu); brak działań wzmacniających trwałość rezultatów; raportowanie hasłowe, bez podawania danych jakościowych i ilościowych. Narzędzia Procedury, karty, raporty, manuale, wytyczne do realizacji mobilności edukacyjnej. Monitorowaniu projektów służą wskaźniki produktu i rezultatu: Produktu: dotyczą one realizowanych działań. Produktem jest wszystko to, co zostanie uzyskane w wyniku działań zrealizowanych w ramach projektu – dobra i usługi świadczone na rzecz uczestników podczas realizacji projektu. Powinny one obrazować finalny efekt danego działania. Wskaźniki produktu odnoszą się do osób lub podmiotów objętych wsparciem; Rezultatu: dotyczą one efektów wsparcia. Określają efekt zrealizowanych działań w stosunku do osób lub podmiotów. Wskaźniki rezultatu powinny być jak najściślej powiązane z działaniami i dotyczyć tylko tego, na co projekt ma wpływ. Informują o zmianie jakościowej w sytuacji danej osoby/podmiotu.

Zagadnienia do przemyślenia i ustalenia przez zespół realizujący projekt Erasmus+ PRO MEMORIA Co zostanie/co ma zostać osiągnięte w trakcie realizacji projektu? Jak będą upowszechniane rezultaty projektu? Jakie działania można będzie przeprowadzić w trakcie projektu, w której fazie, a jakie dopiero po ich zakończeniu? Kto po zakończeniu projektu mógłby być zainteresowany, tym co w nim wypracowano? W jakiej formie będą dostępne rezultaty? Czy rezultaty będą bezpośrednio wykorzystywane przez wszystkich zaangażowanych?

Platforma Rezultatów Projektów Erasmus+ http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/projects/

Kto jest użytkownikiem platformy Rezultatów projektów Erasmus+ Akcja 2 Rezultaty projektu muszą być obowiązkowo zamieszczone przez beneficjentów Akcji 2. w każdym sektorze programu Erasmus+. Dla tych beneficjentów jest to warunkiem rozliczenia projektu. Akcja 1 i 3 Beneficjenci realizujący projekty w ramach Akcji 1. i Akcji 3. nie mają takiego obowiązku, ale mogą publikować rezultaty swoich projektów na platformie. Dzięki temu zapewniają swoim projektom większą widoczność i mogą skuteczniej je promować.

INSPIRUJESZ I ZDOBYWASZ INSPIRACJE Dlaczego warto używać platformy? DZIELISZ SIĘ REZULTATAMI WZMACNIASZ WIDOCZNOŚĆ PROJEKTU INSPIRUJESZ I ZDOBYWASZ INSPIRACJE

Korzyści z korzystania z platformy Możliwość skorzystania z wypracowanych rozwiązań Inspiracja dla przyszłych beneficjentów, nowych działań, nowych pomysłów, innowacyjnych metod realizacji i sposobów upowszechniania rezultatów Wyróżnienie/szansa dla najlepszych projektów na lepszą widoczność i skuteczniejszą promocję i rozwój współpracy międzynarodowej

KIEDY KORZYSTAĆ Z PLATFORMY? Przed złożeniem wniosku, jeśli szukasz partnerów do wspólnej realizacji projektu. Po podpisaniu umowy z Narodową Agencją, stopniowo uzupełniając rezultaty projektu. Po zakończeniu realizacji projektu, uzupełniając rezultaty projektu i zgłaszając je do zatwierdzenia i publikacji przez pracownika NA.

Co zrobić, jeśli potrzebujesz pomocy? Kontakt z helpdeskiem: eac-projectsplatform-helpdesk@ec.europa.eu lub upowszechnianie@erasmusplus.org.pl Odwiedź stronę internetową Erasmus+/upowszechnianie www.erasmusplus.org.pl/upowszechnianie/platforma/

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do współpracy.