Fotografia w pracy nauczyciela

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Advertisements

Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
AAC (ang.) Augmentative and Alternative Communication wspomagające i alternatywne sposoby porozumiewania się lub wspomagająca i alternatywna komunikacja.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ GRUPA II TEMATYKA:  NASZE PRZEDSZKOLE  WSZYSCY RAZEM  JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM  WITAMY PANIĄ.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Tel Nasza szkoła zapewnia: wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną dbającą o rozwój uczniów, dobrze wyposażoną pracownię.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
Nasze przedszkole stwarza warunki do indywidualizacji pracy z dziećmi w zależności od ich potrzeb i możliwości, czemu służą zajęcia dodatkowe wspierające.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX – Rozwój wykształcenia.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Mój mikroregion w makro-Europie. Europejczyk w zrestrukturyzowanej przestrzeni
Zarządzanie zespołem pracowników - wprowadzenie. Cele przedmiotu C1: Przekazanie studentom wiedzy o celach i strukturze procesu zarządzania personelem,
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
„Magiczne drzewo” „Czerwone krzesło”
„Programowanie to nasza przyszłość”
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Co to jest spacer edukacyjny?
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Extra wyzwanie dla wszystkich!
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Projekt pn. Uczeń na 6 w Szkole Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi im. ks. Jana Twardowskiego w Olecku współfinansowany z EFS w ramach Regionalnego.
„Różnorodność przestrzenią dialogu”
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Debata – wokół kreatywności na lekcjach
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
ZAJĘCIA DODATKOWE Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE 1 I 2
Komunikacja Interpersonalna
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Fotografia w pracy nauczyciela
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Wspomaganie pracy szkół
Kompetencje kluczowe informatyczne – I etap edukacyjny
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Fotografia w pracy nauczyciela

fotografia w pracy nauczyciela WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń

CELE przedmiotu. Po zakończeniu cyklu ćwiczeń student będzie: rozumiał rolę fotografii w pracy nauczyciela w nowoczesnej szkole oraz podczas różnorodnych zajęć pozaszkolnych z uczniami 2. posługiwał się fotografią i obrazem fotograficznym podczas zastosowania różnorodnych metod kształcenia 3. posługiwał się wybranymi technikami fotograficznymi w tworzeniu środków dydaktycznych

4. dostrzegał możliwość wykorzystania obrazu fotograficznego w rozwijaniu kompetencji społecznych uczniów: umiejętność autoprezentacji, integrowania klasy/zespołu 5. rozwijał swoją kreatywność oraz fantazję i pomysłowość uczniów wykorzystując obraz fotograficzny podczas zajęć z uczniami w różnym wieku i o różnorodnych potrzebach edukacyjnych (uczniowie zdolni, uczniowie z dysfunkcjami)

Tematyka zajęć Wprowadzenie do przedmiotu: omówienie celów i treści kształcenia oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Fotografia – jest w niej ukryty skarb nie tylko dla nauczyciela: możliwości zastosowania fotografii w procesie kształcenia oraz w pedagogice czasu wolnego. Kształtowanie wrażliwości estetycznej uczniów poprzez obraz fotograficzny – sztuka malowania światłem, przypomnienie o roli światła, odległości i znaczeniu barw w tworzeniu obrazu fotograficznego. Czary mary czyli w „arcydzieła” zmień koszmary – sztuka doskonalenia zdjęć. Podstawowe programy do cyfrowego przetwarzania zdjęć i ćwiczeń. Niezbędna wiedza potrzebna w własnej nauczyciela oraz w prowadzeniu szkolnego klubu fotografa.

oraz fotograficzne odkrywanie siebie. Fotografujemy klasę i pojedynczych uczniów, czyli zdjęcia grupowe i portret /autoportret- sztuka wyrażania siebie i swoich emocji oraz fotograficzne odkrywanie siebie. Projekt 1: jak stałem się nauczycielem/kandydatem na nauczyciela? Fotografia jako sposób realizacji wybranych metod kształcenia: metoda projektu, metoda linii czasu, metoda piramidy priorytetów, metoda pracy twórczej, metoda ćwiczeń praktycznych - ćwiczenia pamięci, metoda zdań niedokończonych, metoda historyjek, itp. Projekt 2: obraz fotograficzny w wybranej metodzie kształcenia.

Wykorzystanie fotografii jako środków kształcenia - fotografia do podręczników dla uczniów, obraz fotograficzny w kształtowaniu wypowiedzi słownej uczniów, fotografia w schematach, plakatach i różnych obszarach edukacji plastycznej. Projekt 3: zastosowanie fotografii jako środka dydaktycznego. Fotografia jako pomoc w rozwoju kompetencji społecznych: rozwijanie komunikacji interpersonalnej, kształtowaniu języka poprzez opowieści zdjęciami, fotografia w integracji zespołu klasowego, itp. Projekt 4: fotografia w rozwoju kompetencji społecznych.

Obraz fotograficzny jako sztuka rozumienia siebie, własnych emocji i emocji innych. Zastosowanie fotografii w pracy z uczniem zdolnym oraz z uczniem z różnorodnymi dysfunkcjami. Projekt 5: fotografia w pracy z uczniem zdolnym i uczniem z niepowodzeniami szkolnymi. Analiza projektów fotograficznych zaprezentowanych przez studentów przed grupą. Czas na prezentację każdego z trzech wybranych z pięciu zaproponowanych projektów to 7-8 minut. Realizacja projektów na zajęciach na forum grupy zaczynając od spotkania 2 (15.4). Dyskusja i ewaluacja każdego z prezentowanych projektów.

Podsumowanie treści przedmiotu Podsumowanie treści przedmiotu. Debata: dobry nauczyciel – dobry fotograf: cechy dobrego fotografa a cechy dobrego nauczyciela: umiejętność obserwacji, koncentracja, kreatywność, fantazja, cierpliwość, umiejętność planowania i organizacji pracy. Wpis zaliczeń

Forma ewaluacji studentów - zaliczenie: wybór trzech z pięciu zaproponowanych projektów oraz przygotowanie i zaprezentowanie ich na forum grupy. Warunkiem zaliczenia będą punkty za poszczególne projekty. uwaga: nie ma możliwości zaprezentowania projektów indywidualnie lub przesłanie ich na mail wykładowcy - każda prezentacja projektu jest ściśle związana z dyskusją i ewaluacją na forum grupy ocenie podlegają: pomysł, innowacyjność, kreatywność, fantazja, wyobraźnia oraz wrażliwość estetyczna, czyli właściwie dobrany motyw, tło, światło i kompozycja obrazu fotograficznego.

Warunkiem otrzymania zaliczenia jest przygotowanie i zaprezentowanie 3 projektów (bez względu na ilość punktów) i otrzymanie minimum 11 punktów. Za każdy zaprezentowany projekt można otrzymać od 1 do 10 punktów, czyli maksymalnie 30 punktów. Dodatkowe punkty można otrzymać za aktywny udział w dyskusji nad projektami.

ocena zaliczeniowa: 0 – 10 ocena 2.0 11 – 14 ocena 3.0 15 – 18 ocena 3.5 19 – 22 ocena 4.0 23 – 26 ocena 4.5 27 – 30 ocena 5.0

Literatura podstawowa: Dydaktyka obrazu. Podręcznik metodyczny do "Fotosymboli”. A. Królikowska, G. Łuszczak. Kraków 2000. Dirksen J., Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne. Gliwice 2017. Rogowski Ł. Album fotograficzny jako (re)konstrukcja biografii [w:] Do zobaczenia. Socjologia wizualna w praktyce badawczej. Kaczmarek J. (red.). Poznań 2008.

Literatura uzupełniająca: DuChemin D. W kadrze. Rozważania na temat wyobraźni fotografa. Łódź 2009. Dyskursy widzialności. Słowa a obrazy (red.) P. Sarna, M. Sęk. Katowice 2016. Freeman M. Okiem fotografa. Sztuka komponowania i projektowania zdjęć. Warszawa 2007. Hacking J. Historia fotografii. Warszawa 2014. Ikoniczne i literackie teksty w przestrzeni nowoczesnej dydaktyki (red.)A. Pilch, M. Rusek. Kraków 2015. Kelby S. Sekrety mistrza fotografii cyfrowej. 200 ujęć Scotta Kelby’ego. Gliwice 2014. Kožuh A. Abecadło które z walizki wypadło. Koper 2015. Kožuh A. Metody aktywizujące w pracy z uczniem. Split 2013 Łukasik I., Witek A. Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Lublin 2015. Mroczek A. Książka o fotografowaniu. Gliwice 2009. Napierała-Rydz K. Fotografia w szkolnej edukacji historycznej. Poznań. 2014 Sekuła A. Społeczne użycie fotografii. Warszawa 2010.  Silberman M. Uczymy się nauczać. Gdańsk 2005. Springer M., Jak uczy się mózg. Warszawa 2015 Zakia R., Page D. Kompozycja w fotografii. Przewodnik praktyczny. Gliwice 2011. Zawojski P. (red.) Digitalne dotknięcia. Teoria w praktyce. Praktyka w teorii. Szczecin 2010. Zawojski P. Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Warszawa 2012.

bardzo proszę o wcześniejszy (dzień wcześniej) konsultacje soboty 20.30 - 2115 pokój 334 b w budynku C bardzo proszę o wcześniejszy (dzień wcześniej) mail na adres: ania@kozuh.net