Debata – wokół kreatywności na lekcjach

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Advertisements

Opiekun osób starszych
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Przedsiębiorczość Mgr Brzozowska Agnieszka
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Szkolny Kodeks 2.0 Etapy pracy nad kodeksem. Nasza szkoła, jako jedna z 300 w Polsce bierze udział w programie Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła, jako.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa II odejmowanie 1 godz. lekcyjna.
● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
System edukacji w Polsce
PRAWA DZIECKA Nikt nie może mnie poniżać krzywdzić, bić, wyzywać.
„Programowanie to nasza przyszłość”
Co to jest matematyka?.
„Charlie i fabryka czekolady”
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ ZAWODOWYCH IM. MJRA H
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Mind Mapping (Mapy umysłu, myśli) Zygmunt Korzeniewski.
ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA DZIECIOM
Szkolny Festiwal Nauki w Szkole Podstawowej nr 5 im. UNICEF w Turku
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Style i strategie uczenia się
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Interaktywne metody nauczania
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Metoda projektu.
dr Marzena Żylińska Łódź
KONKURS WIEDZY O HARRYM POTTERZE DLA KLAS II i III 2017/2018
Nazwisko nauczyciela – klasa X
TRZECIE spotkanie Zespołu
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych
NASZA SZKOŁA DZISIAJ.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
Program profilaktyczno-wychowawczy
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
INSTRUKCJA.
„Żeby im się chciało, jak się nie chce”
PRZYWÓDZTWO W ORGANIZACJI
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
CO TWOI UCZNIOWIE WIEDZĄ O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH?
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
Nauczyciel: mgr Celina Krzyżańska
AKTYWIZUJĄCE METODY NAUCZANIA i UCZENIA SIĘ DOROSŁYCH
Instrukcja.
CO TWOI UCZNIOWIE WIEDZĄ O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH?
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
”Czerp z innych, ale nie kopiuj ich. Bądź sobą” Michel Quoist
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Debata – wokół kreatywności na lekcjach Z. Korzeniewski, DODN

Co przeszkadza uczniom twórczo myśleć nad zadanym tematem? a. Nieefektywny system zachęt b. Brak wewnętrznej motywacji c. Obawa przed popełnieniem błędu d. Niejasny system oceniania twórczych rozwiązań e. Niechęć do podejmowania ryzyka (nie będę się wychylać) f. Brak wiary w sukces g. Inne Z. Korzeniewski, DODN

Co przeszkadza uczniom twórczo myśleć nad zadanym tematem? Z. Korzeniewski, DODN

Która z ról najlepiej sprzyja rozwijaniu kreatywności u uczniów? a. ekspert (wie wszystko) b. doradca (jest do dyspozycji gdy uczniowie mają problem) c. animator (inicjuje metody uczenia się) d. obserwator i słuchacz (obserwuje uczniów i dzieli się z nimi swoimi obserwacjami) e. uczestnik procesu dydaktycznego (uczy się przez całe życie) f. partner (modyfikuje tok lekcji w zależności od sytuacji w klasie) Z. Korzeniewski, DODN

Która z ról najlepiej sprzyja rozwijaniu kreatywności u uczniów? Z. Korzeniewski, DODN

Jakie metody najchętniej stosujemy w swojej praktyce? a. Burza mózgów b. Mapa mentalna c. Metoda tekstu przewodniego d. Rybi szkielet e. Technika grupy nominalnej f. Metoda odkrywania g. Metoda projektu h. Inne Z. Korzeniewski, DODN

Jakie metody najchętniej stosujemy w swojej praktyce? Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 1.Być zainteresowanym swoim przedmiotem. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 2. Znać swój przedmiot. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 3. Wiedzieć, jak się uczyć. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 4. Starać się czytać w twarzach uczniów. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 5. Przekazywać uczniom nie tylko wiadomości, lecz również umiejętności, postawy myślowe, nawyk pracy metodycznej. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 6. Niech uczą się odgadywać. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 7. Niech uczą się udowadniać. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 8. Dostrzegać te cechy zadania, które mogą być użyteczne przy rozwiązywaniu innych zadań. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 9. Nie ujawniać od razu całego sekretu – niech uczniowie odgadną go. Z. Korzeniewski, DODN

Dziesięć przykazań dla nauczycieli 10. Sugerować, nie narzucając swojego zdania. Z. Korzeniewski, DODN