Debata – wokół kreatywności na lekcjach Z. Korzeniewski, DODN
Co przeszkadza uczniom twórczo myśleć nad zadanym tematem? a. Nieefektywny system zachęt b. Brak wewnętrznej motywacji c. Obawa przed popełnieniem błędu d. Niejasny system oceniania twórczych rozwiązań e. Niechęć do podejmowania ryzyka (nie będę się wychylać) f. Brak wiary w sukces g. Inne Z. Korzeniewski, DODN
Co przeszkadza uczniom twórczo myśleć nad zadanym tematem? Z. Korzeniewski, DODN
Która z ról najlepiej sprzyja rozwijaniu kreatywności u uczniów? a. ekspert (wie wszystko) b. doradca (jest do dyspozycji gdy uczniowie mają problem) c. animator (inicjuje metody uczenia się) d. obserwator i słuchacz (obserwuje uczniów i dzieli się z nimi swoimi obserwacjami) e. uczestnik procesu dydaktycznego (uczy się przez całe życie) f. partner (modyfikuje tok lekcji w zależności od sytuacji w klasie) Z. Korzeniewski, DODN
Która z ról najlepiej sprzyja rozwijaniu kreatywności u uczniów? Z. Korzeniewski, DODN
Jakie metody najchętniej stosujemy w swojej praktyce? a. Burza mózgów b. Mapa mentalna c. Metoda tekstu przewodniego d. Rybi szkielet e. Technika grupy nominalnej f. Metoda odkrywania g. Metoda projektu h. Inne Z. Korzeniewski, DODN
Jakie metody najchętniej stosujemy w swojej praktyce? Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 1.Być zainteresowanym swoim przedmiotem. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 2. Znać swój przedmiot. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 3. Wiedzieć, jak się uczyć. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 4. Starać się czytać w twarzach uczniów. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 5. Przekazywać uczniom nie tylko wiadomości, lecz również umiejętności, postawy myślowe, nawyk pracy metodycznej. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 6. Niech uczą się odgadywać. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 7. Niech uczą się udowadniać. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 8. Dostrzegać te cechy zadania, które mogą być użyteczne przy rozwiązywaniu innych zadań. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 9. Nie ujawniać od razu całego sekretu – niech uczniowie odgadną go. Z. Korzeniewski, DODN
Dziesięć przykazań dla nauczycieli 10. Sugerować, nie narzucając swojego zdania. Z. Korzeniewski, DODN