Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Advertisements

TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Co to jest TIK?.
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Wiersze Jana Kochanowskiego oczami Młodzieży XXI wieku
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Źródła energii na świecie
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Segreguję i Ziemię ratuję!
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Scenariusz na zajęcia z matematyki i fizyki w oparciu o metodę WebQest Opracowanie: mgr M.Kocman mgr J.Kusy mgr M. Baszczyńska.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Prezentacje multimedialne
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Piotrkowska platforma e-learningowa Miasto Piotrków Trybunalski Powiat Piotrkowski Piotrków Trybunalski, , opracował: Marcin Góra.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
TELETURNIEJ POWTÓRZENIOWY
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Kultura – sztuka w okresie międzywojennym
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku OpracowaŁa : Barbara WILCZAK

Spis Treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Poradnik nauczyciela

Wprowadzenie W XVII wieku królem Polski był Zygmunt III Waza, władca wybrany przez szlachtę w trzeciej wolnej elekcji. Król pochodzący ze Szwecji tytułował się królem Szwecji. Jego polityka zagraniczna była nastawiona na odzyskanie tronu szwedzkiego. W I połowie XVII wieku Rzeczpospolita prowadziła wojny ze Szwecją, Rosją, Turcją. W trakcie pracy będziecie musieli zastanowić się jakie były przyczyny wojen, gdzie prowadzono najciekawsze walki, jaki wpływ na nasz kraj miały te konflikty, czyli jaki był bilans polityki Zygmunta III.

Zadanie Waszym zadaniem jest stworzenie prezentacji multimedialnej, albumu, wystawy interaktywnej na temat wojen Rzeczpospolite w I połowie XVII wieku. Powinny się w niej znaleźć: - informacje o krajach, z którymi prowadziliśmy wojny; - przyczyny wojen; - sylwetki dowódców; - skutki wojen.

Proces Będziecie pracować w 2 osobowych zespołach, które stworzycie sami. Na realizację projektu przeznaczone są dwa tygodnie. Projekt obejmuje zakres wiedzy z historii klasy II. Zadania dla Was: 1. Podzielcie się na dwuosobowe zespoły. 2. Stwórzcie listę pytań dotyczących wojen na, które chcielibyście poznać odpowiedzi. 3. Pogrupujcie powtarzające się lub podobne pytania, zapiszcie je w formie zagadnień. 4. Poszukajcie materiałów, obrazów, informacji. 5. Wykonajcie prezentację multimedialną lub inną formę ( prezentację multimedialną, albumu, wystawę interaktywną).

Źródła S. Roszak, Śladami przeszłości Warszawa 2011 http://www.wiw.pl/historia/poczet/termin.asp?et=zygmunt_iii_waza http://www.sciaga.pl/tekst/64879-65-wojny_w_xvii_wiekuhttp://www.sciaga.pl/tekst/64879-65-wojny_w_xvii_wieku http://www.bryk.pl/teksty/liceum/historia/xvii_wiek/19967-wojny_rzeczypospolitej_w_xvii_wieku.html

Źródła http://historia.pgi.pl/wojny.phphttp://historia.pgi.pl/wojny.php http://pl.shvoong.com/humanities/history/1794712-wojny-polskie-xvii-wieku-polsko/ http://historia.gazeta.pl/historia/1,101545,6972288,Skutki_wojen_prowadzonych_przez_Polske_w_XVII_wieku.html

Źródła http://sciaga.onet.pl/12581,56,138,15,2,20955,sciaga.html

Źródła http://www.google.pl/search?q=ogniem+i+mieczem+dzikie+pola&hl=pl&rls=com.microsoft:en-S&rlz=1I7IRFC_pl&prmd=ivns&source=univ&tbm=vid&tbo=u&sa=X&ei=0OKdTf2VBYTPsgar8ejABA&ved=0CDMQqwQ

w stopniu rozszerzonym Ewaluacja Opracowanie w stopniu podstawowym 1 punkt w stopniu rozszerzonym 2 punkty w stopniu zaawansowanym 3 punkty Suma Zawartość merytoryczna (informacje, ilustracje) Podstawowe informacje Informacje , ilustracje, obrazy Ciekawostki, informacje rozszerzone 1 – 3 Poprawność i jakość wykonania (przejrzystość, szata graficzna, jakość elementów graficznych) Staranność przygotowania, techniczne urozmaicenie Ciekawe, starannie wykonane projekty Ciekawe inicjatywy, animacje. Jakość wykonania Poprawne wnioskowanie Wniosek Kilka wniosków Wnioski, ich konsekwencje Współpraca w zespole Była słaba Dobra współpraca Pełna kooperacja Zaprezentowanie efektów pracy zespołu Przedstawienie projektu Zespół przedstawił Ciekawa prezentacja

Ewaluacja SKALA OCEN Ocena Ilość punktów celująca 15 – 13 bardzo dobra 12 – 10 dobra 9 – 7 niedostateczna brak pracy

Konkluzja Internet to kopalnia wiedzy, korzystanie z jej zasobów ma wiele zalet. Możecie też wykorzystać podręczniki, albumy oraz Wasze prywatne zdjęcia. Wykonując projekt zdobyliście wiedzę na temat wojen Rzeczpospolitej Szlacheckiej, dowiecie się o motywach działania władców, wielkich hetmanów oraz poznacie skutki tych konfliktów.

Poradnik nauczyciela Webquest przeznaczony jest do realizacji na poziomie gimnazjum w klasie 2 w ramach lekcji historii. Czas przeznaczony na realizację tego projektu: 6 godzin w ciągu 2 tygodni.