Program IDOL Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Advertisements

1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Choroby związane ze złym odżywianiem.. Jakie są choroby związane ze złym odżywianiem się ?
Opiekun osób starszych
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Przygotowała Szkoła Podstawowa nr 5 im. Zjednoczonej Europy, kl. 6b Nikotyna - legalny narkotyk.
Usługi socjalne dla osób starszych w Helsinkach Päivi Riikonen Satu Vihersaari-Virtanen
Sytuacja psychologiczna kobiet z rodzinną historią raka piersi Maria Rogiewicz Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR VII OPRACOWAŁA ANETA RADOMYSKA ANALIZA ANKIET.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
ZMIANY ZWIĄZANE Z FORMUŁOWANIEM OCEN DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM NA WSZYSTKICH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Co to Internet? Internet (skrótowiec od ang. inter-network, dosłownie "między- sieć") – ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również jako sieć sieci.
Ocena stanu zdrowia dzieci 5-letnich AGNIESZKA CHWALUK KATARZYNA WÓJTOWICZ-CHOMICZ.
System edukacji w Polsce
Najważniejsze Informacje o dawstwie szpiku
14 listopada Światowy Dzień Walki z CUKRZYCĄ
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów LO Czersk
Działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kętach
Zajęcia pozalekcyjne w ramach działalności Szkolnych Klubów Sportowych
Przyroda.
Najważniejsze Informacje o dawstwie szpiku
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Młodzież a Narkotyki Rozpoznanie zjawiska narkomanii wśród młodzieży Tarnobrzeskiej Konferencja Maria Nagaba - Wójcik.
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Sierpień 2017 roku.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
”Nowoczesna rehabilitacja kluczem do zwiększenia samodzielności osób z dysfunkcjami wzroku” Projekt współfinansowany ze środków PFRON Czas trwania projektu:
Pytanie 1 A i B byli małżeństwem, jednak rozwiedli się. Matka A – C jest dla B: krewną w linii prostej pierwszego stopnia. powinowatą w linii prostej pierwszego.
PRZYJMIJ TĘ INFORMACJĘ NA SERIO!
Moje szczęście.
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
W 2016 roku podejrzenie doświadczania przemocy w rodzinie dotyczyło 7074 dziewcząt i 7149 chłopców w wieku 0-18 lat (źródło: KG Policji) W 2015 roku hospitalizowano.
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu Komisji Europejskiej
6-LATEK W SZKOLE.
WYTYCZNE WYBORU ZAWODU pod względem dermatologicznym
Badanie satysfakcji pacjentów jest badaniem subiektywnych ocen pacjentów opartych na indywidualnym doświadczeniu, wymaganiach i oczekiwaniach.
Analiza elektrokardiograficzna „septal flesh”
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
PRZYKŁADY Metody obrazowania obiektów
TESTOWANIE I TESTY W BADANIACH PEDAGOGICZNYCH Opracowanie : Prof
Program „Profilaktyka Nowotworów głowy i szyi”
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
Badanie rynku Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
Wpływ wybranych czynników na występowanie zaburzeń snu w chorobie Parkinsona Weronika Urbaś1, Anna Grażyńska1, Magdalena Doręgowska2, Joanna Siuda2, Monika.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
JAK SIĘ UCZYĆ, ABY SIĘ NAUCZYĆ ?
PRZYJMIJ TĄ INFORMACJE NA SERIO!
Odsetki naliczane za czas postępowania 30 marca 2017
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Harmonogram Rekrutacji 2019/2020
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
WYBRANE ZAGADNIENIA PROBABILISTYKI
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Program IDOL Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Sprawozdanie z realizacji projektu „Poprawa skuteczności przygotowania hospitalizowanych pacjentów do samoopieki w domu” 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt A Dotyczył grupy pacjentów z mocznicą zakwalifikowanych do dializoterapii metodą CADO Programem przygotowania chorych z mocznicą do samodzielnego prowadzenia dializoterapii metodą CADO objęto 10 pacjentów hospitalizowanych w Klinice Nefrologii SPSK 4. Połowę grupy stanowili mężczyźni. Średnia wieku populacji wynosiła 53 lata W ocenie wstępnej uwzględniono sprawność intelektualną i manualną każdego pacjenta warunkujące wykonywanie zabiegów bez powikłań Badanie oczekiwań przy pomocy kwestionariusza ankiety w tej grupie chorych wykazało, iż wszyscy pacjenci oczekiwali poznania: istoty leczenia metodą dializy otrzewnowej, techniki wykonywania zabiegu, zasad utrzymywania czystości ciała, odzieży, otoczenia oraz zasad aseptyki obowiązujących podczas wykonywania zabiegów Prawie wszyscy (90%) wyrazili zapotrzebowania na informację o objawach wskazujących na powikłania związane z dializą. Proces edukacji był dokumentowany w Indywidualnej Karcie Edukacji Pacjenta leczonego metodą dializy otrzewnowej . 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Po zrealizowaniu programu edukacji u każdego pacjenta badano poziom wiedzy przy pomocy testu wiadomości zawierającego 25 pytań Najczęściej popełniane błędy (40-60% osób) dotyczyły zasad utrzymania higieny ciała, zasad pomiaru i oceny ciśnienia tętniczego krwi i masy ciała podczas dializoterapii otrzewnowej Wśród stosowanych metod edukacji pacjenci najwyżej (60% osób) ocenili demonstrację sprzętu i czynności przez pielęgniarkę oraz samodzielne wykonywanie zabiegów w obecności pielęgniarki. 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt B Programem przygotowania chorych z POCHP do radzenia sobie z problemami choroby objęto 35 pacjentów hospitalizowanych w Klinice Pneumonologii, Alergologii i Onkologii. Grupa liczyła 20 (57%) mężczyzn i 15 (42,9%) kobiet. Średnia wieku populacji wynosiła 63 lata. W ocenie wstępnej chorych dokonywanej przez pielęgniarki uwzględniono: zdolność zapamiętywania, koncentrację uwagi, sprawność wzroku, słuchu, wydolność oddechową. Wiedzę pacjentów z POCHP oceniano przy pomocy testu wiadomości zawierającego 10 pytań. Pacjenci zakwalifikowani do programu ten sam test rozwiązywali dwukrotnie Stosowanymi metodami edukacji były: indywidualna rozmowa, pokaz ćwiczeń oddechowych, lektura w samokształceniu pacjentów Wśród stosowanych metod edukacji pacjenci najwyżej (56% osób) ocenili indywidualną rozmowę z chorym 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt C Programem przygotowania chorych z cukrzycą do samokontroli objęto 45 pacjentów hospitalizowanych w Klinice Endokrynologii SPSK 4. Wśród nich było 27 (60%) mężczyzn i 18 (40%) kobiet. Średnia wieku grupy wynosiła 49,7 lat W ocenie wstępnej chorych dokonywanej przez pielęgniarki uwzględniano: ocenę pamięci, sprawności wzroku, słuchu, sprawność manualną. Ponadto dokonywano wstępnej oceny deficytu wiedzy i umiejętności oraz możliwości uzupełnienia braków. Założenia programu edukacji były weryfikowane oczekiwaniami pacjentów oraz wynikami I badania wiedzy pacjentów przy pomocy testu wiadomości Wiedzę pacjentów z cukrzycą oceniano przy pomocy testu wiadomości zawierającego 23 pytania dotyczące samokontroli w cukrzycy. Pacjenci zakwalifikowani do programu ten sam test rozwiązywali dwukrotnie Stosowanymi metodami edukacji były: indywidualna rozmowa, pokaz czynności, lektura w samokształceniu partnerów. Umiejętności wykonywania pomiaru glikemii, glukozurii, badania tętna na tętnicy grzbietowej stopy przez pacjentów pielęgniarki oceniały obserwując chorych podczas wykonywania tych czynności. Umiejętności te w stopniu bardzo dobrym nabyli wszyscy pacjenci, którzy nie posiadali ich dotychczas. 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt D Dotyczy pacjentów po operacyjnym leczeniu dyskopatii w Klinice Neurochirurgii i Neurochirurgii Dziecięcej SPSK 4 w Lublinie. Objęto projektem grupę 47 pacjentów. W grupie tej znalazło się 23 (48,9%) kobiety i 24 ( 51,1%) mężczyzn w wieku 24 – 67 lat , średni wiek grupy 40,3 lat. Pierwszym etapem projektu było poznanie oczekiwań pacjentów po operacyjnym leczeniu dyskopatii dotyczących przygotowania do samoopieki w domu Kolejnym etapem realizacji projektu było rozpoznanie wiedzy chorych w celu ustalenia planu edukacji u każdego pacjenta. Dla ustalenia rozpoznania posłużono się testem wiadomości, który wypełniał chory. Analiza wyników testu wykazała, iż 42,5% pacjentów nie znało istoty choroby, 38,2% wykazało się niepełną wiedzą. Tylko19,1% poprawnie określiło istotę dyskopatii. Pielęgniarki prowadząc proces indywidualnej edukacji pacjentów posługiwały się ukierunkowaną rozmową, pogadanką, pokazem, demonstracją, przekazywały również treści w formie słowa pisanego (przekazywały broszury, zalecenia na piśmie). Za najkorzystniejszą i najbardziej przydatną formę edukacji najwięcej pacjentów uznało informacje podawane na piśmie, nieco mniej pacjentów ceniło sobie indywidualną rozmowę z pielęgniarką oraz pokaz i ćwiczenie umiejętności pod nadzorem pielęgniarki. 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt E Do udziału zakwalifikowano 16 pacjentów po udarze mózgu, którzy spełniali kryteria ustalone w programie i wyrazili zgodę na udział w badaniach. W grupie tej znalazło się 10 kobiet i 6 mężczyzn, w wieku od 36-84 lat, średnia wieku 59 lat. Pierwszym etapem programu było poznanie oczekiwań pacjentów w zakresie przygotowania ich do samoopieki w domu. Pacjenci określili w kwestionariuszu wywiadu zakres wiadomości i umiejętności, które chcieliby poznać podczas pobytu w szpitalu. Na podstawie analizy testu wiedzy opracowano indywidualny program edukacji. Programem edukacji objęto pacjentów średnio w ciągu 2-3 dni. Edukacja przyczynił się do uzupełnienia wiedzy pacjentów i nauczenia ich potrzebnych umiejętności w zakresie radzenia sobie z problemami po udarze mózgu. Test satysfakcji, który przeprowadzono po zakończeniu programu edukacji wykazał, iż wszyscy pacjenci uzyskali wiedzę i nabyli umiejętności zgodne z ich oczekiwaniami. Analiza wykazała, iż większość osób 68,7%, bardzo dobrze oceniła program edukacji przygotowania do samodzielnego radzenia sobie z chorobą prowadzony w oddziale przez pielęgniarki, 25% oceniło go jako dobry zaś tylko jedna osoba dała ocenę dostateczną 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Projekt F Objęto nim grupę 20 pacjentów po operacyjnym leczeniu procesu nowotworowego krtani. W grupie tej znalazło się 19 mężczyzn (95%) i jedna kobieta (5%) w wieku 38-73lata, średni wiek grupy 56,6lat. W pierwszym etapie programu, ze względu na istotę choroby pielęgniarki dokonały oceny wydolności fizycznej i psychicznej pacjenta w celu określenia możliwości prowadzenia edukacji, następnie pozyskano zgodę pacjentów na udział w projekcie. Analiza ankiet dotycząca oczekiwań wykazała, iż niemal wszyscy (19 osób- 95%) chorzy oczekiwali na informacje o istocie leczenia ( tylko jedna osoba posiadała wiedzę w tym zakresie). Ta sama grupa badanych chciałaby poznać zmiany w funkcjonowaniu osób, które niesie za sobą laryngektomia. Pacjenci oczekiwali informacji dotyczących trybu życia po wypisaniu ze szpitala, zasad i form niezbędnej rehabilitacji. Program edukacji pacjenta prowadzony był indywidualnie przez okres 5 dni i kończył się oceną nabytych umiejętności oraz oceną wiedzy przyswojonej przez pacjenta. Za najbardziej przydatną i najkorzystniejszą formę edukacji wszyscy pacjenci uznali indywidualną rozmowę z pielęgniarką oraz informacje przekazywaną w formie pisemnej instrukcji, zaś uczenie umiejętności najpełniej można nabyć, zdaniem pacjentów, wykonując wielokrotnie czynności pod nadzorem pielęgniarki. 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie

Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie Wnioski Wyniki zrealizowanego projektu „Poprawa skuteczności przygotowania hospitalizowanych pacjentów do samoopieki w domu” uzasadniają trafność i przydatność podejmowania przez szpital takich świadczeń. Potwierdzeniem dla słuszności podejmowania działań edukacyjnych jest wysoki poziom satysfakcji wszystkich włączonych do programu pacjentów z nabytej wiedzy i umiejętności. Trafność projektu zawiera się w pełnej zgodności oczekiwań pacjentów a realizowanym programem w zakresie treści i metod programu. Skuteczność świadczeń edukacyjnych zależy od poziomu przygotowania pielęgniarek do tych zadań, czasu trwania edukacji (często zależnej od czasu hospitalizacji), dostępności do materiałów edukacyjnych oraz możliwości poznawczych pacjentów. 9/17/2018 Program IDOL - Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie