UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
UCZNIOWIE, RODZICE, NAUCZYCIELE
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja dla dyrektorów szkół podsumowująca pracę w I semestrze marzec 2005 r. Uwarunkowania prawne dotyczące szkół policealnych.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
RODZICE W SZKOLE.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
UPRAWNIENIA RADY PEDAGOGICZNEJ Narada szkoleniowa dyrektorów Jola nta Lenkiewicz – Broda Eugeniusz Półtorak Białystok, 21 luty 2008 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
Praca metodą projektu edukacyjnego
Kształcenie dualne.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku

Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Jaka szkoła po reformie?
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Reforma oświaty – od 1 września 2017
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

UCZEŃ. RODZIC. NAUCZYCIEL. DOBRA ZMIANA? KOMENTARZ DO PROPOZYCJI MEN

4(5)-LETNIA SZKOŁA ŚREDNIA DWIE RÓŻNE MATURY „ZAWODOWA” ORAZ „OGÓLNOKSZTAŁCĄCA” 5-LETNIA BRANŻOWA SZKOŁA ZAWODOWA DAJĄCA „GORSZE” WYKSZTAŁCENIE NIŻ 5-LETNIE TECHNIKUM KSZTAŁCENIE ZAWODOWE KOSZTEM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO W SZKOLE BRANŻOWEJ – GORSZE PRZYGOTOWANIE DO MATURY BRAK SIATEK GODZIN, RAMOWYCH PLANÓW NAUCZANIA, ZASAD REKRUTACJI

8-LETNIA SZKOŁA POWSZECHNA ZMNIEJSZENIE ŁĄCZNEJ LICZBY LAT NAUKI W EDUKACJI PODSTAWOWEJ Z 9 DO 8 LAT ODCHODZI NAJLICZNIEJSZY GODZINOWO ROK (31 GODZIN NAUKI) CZYLI DOKŁADNIE 13,5% GODZIN Z DOTYCHCZASOWEJ RAMÓWKI SP + GIMNAZJUM 4-LETNIA EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA ZMIANY ORGANIZACYJNE ZAMIAST JAKOŚCIOWYCH POTRZEBA ZMIAN STATUTÓW WSZYSTKICH SZKÓŁ W POLSCE ZMIANY WE WSZYSTKICH RAMOWYCH PLANACH NAUCZANIA, REGLAMINACH PRACY, OCENY PRACY, ITD. CZY BĘDĄ ZMIANY W OBOWIĄZKU NAUKI I OBOWIĄZKU SZKOLNYM?

WARIANT I – SZKOŁA POWSZECHNA W JEDNYM BUDYNKU WARIANTY REFORMY SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WG MEN WARIANT I – SZKOŁA POWSZECHNA W JEDNYM BUDYNKU WYGASZANIE (2017) I FAKTYCZNA LIKWIDACJA GIMNAZJÓW W ROKU 2019 ZWOLNIENIA NAUCZYCIELI GIMNAZJÓW MAŁE SZANSE NA ZATRUDNIENIE W SZKOŁACH POWSZECHNYCH Z RACJI KROCZĄCEGO NIŻU DEMOGRAFICZNEGO LIKWIDACJA ETATÓW DYREKTORSKICH ORAZ ADMINISTRACJI I OBSŁUGI

WARIANT II – SZKOŁA POWSZECHNA I ETAP W SP, II ETAP W GIMNAZJUM WARIANTY REFORMY SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WG MEN WARIANT II – SZKOŁA POWSZECHNA I ETAP W SP, II ETAP W GIMNAZJUM ZMNIEJSZENIE O CO NAJMNIEJ 40% ZATRUDNIENIA W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH ZMIANA MIEJSCA NAUKI PRZEZ UCZNIA PO 4 LATACH PROBLEM DOWOZU UCZNIÓW DO DAWNYCH GIMNAZJÓW 7 700 DYREKTORÓW GIMNAZJÓW TRACI PRACĘ W ROKU 2019 GIGANTYCZNE PROBLEMY ORGANIZACYJNE

WARIANT II SZKOŁA POWSZECHNA II ETAP EDUKACYJNY W GIMNAZJUM 2017/18 VII – SP; II, III – GIM 2018/19 VII, VIII – SP; III – GIM 2019/20 VII, VIII – SP; ORGANIZACJA NADZORU PEDAGOGICZNEGO, RAD PEDAGOGICZNYCH, EGZAMINÓW, BEZPIECZEŃSTWA, ZATRUDNIENIA, FINANSOWANIA, OZNACZEŃ NA SZKOLE?

WYGASZANIE GIMNAZJÓW PROBLEM BRAKU PROMOCJI UCZNIÓW PRZYSZŁYCH, OSTATNICH KLAS I GDZIE MAJĄ POWTARZAĆ KLASĘ I? JAKĄ PODSTAWĘ MAJĄ REALIZOWAĆ? CO W SYTUACJI, GDY GIMNAZJUM NIEPROMOWANEGO UCZNIA NIE PROWADZI KLASY VII SP? PODSTAWA KLASY VII MUSI KORELOWAĆ Z PODSTAWĄ KLASY PIERWSZEJ GIMNAZJUM UCZNIOWIE, KTÓRZY MIELI PRZERWĘ W EDUKACJI LUB SPECJALNE POTRZEBY

WYGASZANIE GIMNAZJÓW PROBLEM BRAKU PROMOCJI UCZNIÓW PRZYSZŁYCH, OSTATNICH KLAS I RÓŻNY POZIOM UCZNIÓW POWTARZAJĄCYCH I KLASĘ GIMNAZJUM W VII KLASIE SP Z RACJI RÓŻNIE KONSTRUOWANYCH RAMOWYCH PLANÓW ZAJĘĆ CZY UCZEŃ BĘDZIE MIAŁ NAKAZ POWTARZANIA KLASY VII W SWOIM GIMNAZJUM JEŚLI TAKOWĄ ORGANIZUJE CZY BĘDZIE MIAŁ WYBÓR CZY MOŻE MUSI WRÓCIĆ DO SZKOŁY OBWODOWEJ?

NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA VII KLASY SP BRAK MOŻLIWOŚCI OPRACOWNIA NOWEJ PODSTAWY DOSTOSOWANEJ DO „STARYCH” I „NOWYCH” ABSOLWENTÓW SP CZY OBECNI I PRZYSZLI UCZNIOWIE SP BĘDĄ MIELI TAKĄ SAMĄ NOWĄ PODSTAWĘ KLASY VII? CZY BĘDĄ OGŁOSZONE DWIE PODSTAWY PROGRAMOWE KLASY VII? CZY OGŁASZANA W PRZYSZŁYM ROKU NOWA PODSTAWA KLASY VII MA BYĆ KONTYNUACJĄ DOTYCHCZASOWEJ? NOWA PODSTAWA BĘDZIE EFEKTEM ŁĄCZENIA LUB DZIELENIA OBOWIAZUJĄCYCH OBECNIE PODSTAW W SP I GIMNAZJUM

VII KLASA – TRUDNOŚCI W NAPISANIU PODSTAWY UCZNIOWIE, KTÓRZY UKOŃCZYLI STARĄ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ – AKTUALNI UCZNIWIE SP UCZNIOWIE, KTÓRZY UKOŃCZYLI NOWĄ PODSTAWĘ PROGRAMOWĄ UCZNIOWIE KTÓRZY NIE ZDALI W I KLASIE GIMNAZJUM BRAK TESTU SZÓSTOKLASISTY TO BRAK DIAGNOZY TYCH UCZNIÓW

NADZÓR PEDAGOGICZNY Umożliwienie wizytatorom wykonywania zadań i czynności spoza nadzoru pedagogicznego? – JAKICH? Tworzenie Rady Szkoły w każdej placówce – niewykonalne i bezsensowne w małych placówkach. Rejestracja każdej osoby wchodzącej do szkoły - już obowiązuje, nie tu leży rozwiązanie problemu bezpieczeństwa uczniów. Ściślejszy nadzór Dyrektora nad zajęciami organizowanymi przez inne podmioty (obowiązkowa obecność nauczyciela na takich zajęciach) – wyrzucenie ze szkół oferty zajęć dodatkowych realizowanych przez podmioty komercyjne. Ewaluacja zewnętrzna w szkołach podlegających pod art. 34 ust. 2b – kto będzie typował te szkoły, według jakich kryteriów, skoro ma nie być zewnętrznych badań edukacyjnych?

ROLA WYCHOWAWCY KUPIENIE NAUCZYCIELI HASŁEM „ZWIĘKSZENIA DODATKÓW” PODSTAWA PROGRAMOWA DLA LEKCJI WYCHOWAWCZYCH ZWIĘKSZENIE ROLI ODDZIAŁOWEJ RADY RODZICÓW KOLEJNE ZMIANY I ZADANIA Z ZAKRESU WYCHOWAWCZO- PROFILAKTYCZNEGO DOŁOŻENIE ZAKRESU ZADAŃ I BIUROKRACJI

POZOSTAŁE „NOWOŚCI” Utworzenie Rady Szkoły w każdej placówce – niewykonalne i bezsensowne w małych placówkach. Rejestracja każdej osoby wchodzącej do szkoły - już obowiązuje! „Uwzględnienie wolontariatu w ocenie pracy nauczyciela” – niezgodne z przepisami, gdyż przedmiotem oceny może być tylko to, co jest przedmiotem stosunku pracy. Rada Rodziców jako organ uchwałodawczy – jaka zatem rola Rady Pedagogicznej i Dyrektora? Brak możliwości nauki języka w wyższych klasach od podstaw, dla uczniów np. zmieniających szkołę. 20% środków organów prowadzących z puli na doskonalenie przekazywane na kształcenie metodyczne – centralne zarządzanie budżetem.

POZOSTAŁE „NOWOŚCI” "współpraca z Policją...” oraz " tydzień projektów” - co kryje się pod tym hasłem? skąd termin? „rezygnacja z rozliczania tzw. godzin karcianych" – nauczyciel MUSI potwierdzić realizację zajęć rezygnacja z rozliczania minimalnej liczby godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej – jednakowe ramowe plany nauczania (?)

CZEGO ZABRAKŁO BRAK HARMONOGRAMU WPROWADZANIA ZMIAN I ANALIZY KOSZTÓW BRAK SPOSOBU UREGULOWANIA PRACY NAUCZYCIELA POZA PENSUM BRAK ZMIAN W KARCIE NAUCZYCIELA UNIEMOŻLIWIAJĄCYCH ZAPOWIADANĄ PRACĘ NAUCZYCIELI W GODZINACH 8 - 15 KSZTAŁCENIA DLA DOROSŁYCH INFORMACJI O TYM JAKA BĘDZIE ROLA CKE I OKE? TYLKO MATURA? INFORMACJI O ZASADACH REKRUTACJI DO SZKÓŁ ŚREDNICH POMYSŁU NA ZAGOSPODAROWANIE PONAD 7000 BUDYNKÓW GIMNAZJÓW I ICH WYPOSAŻENIA FAKTYCZNEGO ODBIUROKRATYZOWANIA OŚWIATY

PODSUMOWANIE NIEUZASADNIONA OLBRZYMIA REWOLUCJA W OŚWIACIE EKSPERYMENT NA DZIECIACH BRAK PRZEPISÓW WYKONAWCZYCH LIKWIDACJA ETATÓW NAUCZYCIELSKICH, DYREKTORSKICH I ADMINISTRACJI LIKWIDACJA TESTU PO 6 KLASIE PRAKTYCZNIE PRZEKREŚLA PROJEKT BADAŃ EWD ZWIĘKSZENIE ROLI KURATORIÓW OŚWIATY WYSOKIE KOSZTY REFORMY

PODSUMOWANIE ZMIANY NIE POWINNY DOTYCZYĆ UCZNIÓW OBJĘTYCH OBECNIE OBOWIĄZKIEM SZKOLNYCH, A ROCZNIKÓW KOLEJNYCH NAJPIERW ZMIANY PROGRMAOWE, POTEM STRUKTURALNE UMIEJĘTNOŚCI, A NIE TYLKO WIEDZA