POWER EDUKACJA SZKOLNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Advertisements

Przyjaciele Zippiego 2015/2016. Ogłosiliśmy konkurs dla rodziców na uszycie patyczaka.
1 Projekt pn. „Kurs języka migowego” GMINA JEDLICZE.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
K RONIKA WYMIANY JĘZYKOWEJ Pobyt grupy polskich uczniów w Norymberdze
Ul. Lermontowa Łódź
Czyli Jędrki, Emki i Zuźki. Każdy człowiek ma w sobie wielkie możliwości, musi je tylko odkryć !
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentację przygotował:
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Od 7.30 do 8.30 dzieci schodzą się do przedszkola. W tym czasie swobodnie bawią się w dowolnych kącikach zabaw. Nauczyciel prowadzi z dziećmi rozmowy indywidualne.
TIK w naszej szkole Ile jest komputerów w naszej szkole? Do czego służą? Kto z nich korzysta? Wszystkiego dowiecie się podczas tej prezentacji.
Witamy młodzie ż z Niemiec w Polsce. Długo oczekiwana wizyta odbyła się w ramach realizacji programu Erasmus+ w podprojekcie „Odkrywanie regionów”. Celem.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Jak uczyć gramatyki języka polskiego jako obcego//drugiego?
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Aktywny RODZIC.
Rola książki w życiu człowieka
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 im
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
romantyczne biografie
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Extra wyzwanie dla wszystkich!
„Mały Mistrz” Ogólnopolski program na lata
GERMANISTYKA.
Internet to nie tylko gry
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
NASZA PRZYGODA Z PROJEKTEM UNIJNYM
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
„Od dziś pracuję na swój sukces”
„Taniec drogą do spełnienia marzeń”
Moje szczęście.
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Nazwisko nauczyciela – klasa X
Praktyki zagraniczne w Hiszpanii
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
ARENA MŁODYCH.
Przedszkole Promujące Zdrowie
Staże europejskie drogą do sukcesu
MALTA St Julian's Magdalena Skubida.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
SLIGO MINI PRZEWODNIK.
Dlaczego warto czytać?.
System Mobility Tool+ Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” Konkurs 2016.
Program Wspierania Uczniów w Wyborze Zawodu
"Od technika do Europejczyka
Projekt „Angielski w wydaniu maltańskim” realizowany w Zespole Szkół Kształcenia Ustawicznego w Rzeszowie od do , finansowany ze.
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
ul. Grzybowska Warszawa
KODEKS ETYKI Przygotowała Tamara Bużantowicz
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
PARK Narodowy Peneda-GERES
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Metro w Walencji.
Opracowanie prezentacji: B. Magiera
Masz Okazję – Pomóż Sobie
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

POWER EDUKACJA SZKOLNA

W dniach od 20 lutego 2017 do 24 lutego 2017 kolejna grupa trzech nauczycieli Zespołu Szkół w Czarnym Lesie (Paludkiewicz Piotr, Jarosław Lubkiewicz i ks. Dariusz Mencel) wyjechała do Newcastle doskonalić swoje umiejętności posługiwania się językiem angielskim w ramach projektu „POWER Edukacja Szkolna”. Zajęcia należały do programu operacyjnego Wiedza – Edukacja – Rozwój 2014 – 2020, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu społecznego pt.: ,,Rozwój kompetencji językowych nauczycieli drogą do zintegrowanego nauczania przedmiotowo – językowego”.

INTERNATIONAL HOUSE NEWCASTLE Już pierwszego dnia naszego pobytu w szkole, 20 lutego 2017r., rozpoczęliśmy realizację projektu. Po wypełnieniu wszelkich formalności administracyjnych, wzięliśmy udział w teście znajomości języka angielskiego. Jego wyniki i krótka rozmowa miały wpływ na przydzielenie nas do właściwych grup. Ksiądz Dariusz Mencel znalazł się w grupie C2, a Piotr Paludkiewicz i Jarosław Lubkiewicz w grupie A1.

Krótka wycieczka po „najważniejszych” miejscach miasta Oczywiście nie mogło się obejść bez wskazania nowym studentom ważnych miejsc w mieście, które warto zobaczyć i poznać nie tylko ze względów turystycznych, lecz również dla zaspokojenia potrzeb związanych z codziennymi zakupami i właściwym odżywianiem się.

Ksiądz Dariusz Mencel w grupie C2 miał zajęcia indywidualne - 10 godzin. Był to czas, kiedy w ciszy i spokoju zagłębiał się w naukę języka angielskiego oraz poznawał nowe metody nauczania. Do dyspozycji miał ćwiczenia na komputerze jak również przeróżne podręczniki oraz nauczyciela. Podczas jednych z takich zajęć ksiądz miał rozmowę z prowadzącym, w celu ćwiczenia praktycznego aspektu znajomości języka. Po każdych zajęciach pisał ogólnikowy raport z ćwiczeń na lekcji. Oprócz tych zajęć, każdego dnia miał 4 godziny lekcyjne już w grupie - 2 godziny przed i 2 godziny po obiedzie. Tutaj prowadzone były zajęcia tematyczne. Poruszane na nich zagadnienia były wieloaspektowe. Ksiądz i inni uczestnicy zajęć poznawali nowe słownictwo, gramatykę, praktyczne zastosowanie tych słów, zwroty i idiomy, powiedzenia i różne zabawy pod kątem tych zagadnień. Studenci byli z różnych krajów świata, więc bardzo często dochodziło do zabawnych sytuacji przy próbach przetłumaczenia na język angielski powiedzeń czy idiomów z ich rodzinnych języków. Zajęcia były bardzo wyczerpujące mentalnie, ale znacząco poszerzały znajomość języka angielskiego.

W grupie A1 w czasie tygodniowego pobytu (20 godzin lekcyjnych) mieliśmy okazję wzbogacić swoje słownictwo, doskonalić wymowę, nauczyć się podstawowych zwrotów ułatwiających pobyt w hotelu, zrobienie zakupów, czy kupno biletów autobusowych. Zajęcia odbywały się w małych grupach (7 osób), wśród których byli studenci z całego świata. Nauczyciel wprowadzał nowy materiał poprzez zabawy, quizy, ćwiczenia językowe, pracę z tekstem, konwersacje. Najbardziej wartościowe okazały się konwersacje z osobami uczącymi się języka angielskiego oraz możliwość rozmawiania z mieszkańcami Anglii, głównie rodziną, u której mieszkaliśmy.

Realizacja projektu w International House Newcastle przyniosła znaczące efekty. Wśród najważniejszych bez wątpienia są: poszerzenie swojej wiedzy językowej, poznanie metodyki pracy na tego typu zajęciach, umiejętność przełamywania barier językowych i kulturowych w kontaktach z osobami pochodzącymi z innych krajów i reprezentujących inne kultury. Zamierzamy w dalszym ciągu kontynuować naukę języka angielskiego. Wiedzę, którą zdobyliśmy wykorzystujemy na lekcjach wprowadzając niektóre terminy, czy też zwroty w języku angielskim.

Wolny czas podczas pobytu wykorzystaliśmy na poznanie kultury i zabytków północnej Anglii. Newcastle to blisko 300 tysięczne miasto nad rzeką Tyne, którą można dopłynąć do Morza Północnego. W mieście znajdują się cztery mosty, dwa zabytkowe i dwa nowoczesne. Na szczególną uwagę zasługuje Most Milenijny, który w razie potrzeby unosi się na zasadzie powieki oka. Znajdują się tam stare budowle (XIII w) kościoły, zamek, mury obronne oraz wiele budynków mieszkalnych. Jednocześnie obok zabytków wybudowano nowoczesne obiekty: stadion piłkarski, centra handlowe, uniwersytet, biurowce.

Całość stanowi mieszankę stylów architektonicznych, które czasami harmonizują ze sobą, żeby gdzie indziej stanowić zupełnie niepasujący do siebie zestaw budynków. Społeczeństwo Newcastle jest wielokulturowe zaczynając od rodowitych mieszkańców poprzez Europejczyków z kontynentu, ludność pochodzenia arabskiego oraz Azjatów. Każda z tych nacji pozostawia swój ślad na mapie kulturowej poprzez organizację imprez kulturalnych, koncertów, religię, prowadzenie sklepów. Jednocześnie społeczności te asymilują się z miejscowym społeczeństwem.