Nowy Regulamin konsultacji społecznych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Podział administracyjny Polski (18). Gmina powiat i województwo to jednostki podziału administracyjnego Polski. W gminach i powiatach władzę sprawuje.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Warszawa, 20 października 2009 r. Nowelizacja kodeksu spółek handlowych Znaczenie nowych regulacji dla obrotu giełdowego Agnieszka Gontarek, Dział Emitentów.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Struktura samorządu terytorialnego - samorząd gminny, - samorząd powiatowy, - samorząd wojewódzki.
VII kampania społeczna N O PROMIL – N O PROBLEM PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
Grupa: urzędnicy JST (operatorzy przyjmujący wnioski w urzędach)
Historia DPK-D DataNajważniejsze wydarzenia Złożenie oferty na realizację zadania publicznego: „Utworzenie Dolnośląskiego Punktu Konsultacyjno-
Harmonogram i program prac związanych ze sporządzeniem planów gospodarowania wodami dla obszarów dorzeczy wraz z zestawieniem działań, które należy przeprowadzić.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Projekt Regulaminu Działania Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
NOWA ustawa o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.z 2011r. nr 152, poz. 897 ze zm.) Dominika Kaszyńska-Fisiak Urząd Gminy.
Koncepcja powołania Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Lublin spotkanie wewnętrzne 1 czerwca 2011 r.
Komisja Wspólna Rządu i Samorządu Terytorialnego, dnia 22 lutego 2012.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Wytyczne do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska Aleksandra Malarz dyrektor Departamentu Strategii i Komunikacji.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Podstawy prawne planowania przestrzennego w Polsce Wykład I.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Budżet partycypacyjny w Warszawie na rok 2018 Zespół ds. budżetu partycypacyjnego.
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Nowy wzór świadectwa pracy – jak wypełniać poszczególne punkty
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
System akredytacji AKSES
NARADA SŁUŻBY GEODEZYJNEJ I KARTOGRAFICZNEJ WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
E- SKARGA Formalne wymogi wniesienia skargi do WSA w kontekście informatyzacji postępowania sądowoadministracyjnego- wybrane zagadnienia.
MEDIACJA W POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM Materiały pomocnicze Postępowanie administracyjne Stacjonarne Studia Administracji Beata Madej Zakład Postępowania.
Omówienie zmian w regulaminie konkursu w ramach działania 4. 2
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
Szczegółowe zasady organizacji oraz przeprowadzania egzaminów, zaliczeń, kolokwiów za pomocą komputera i/lub oprogramowania specjalistycznego Ewelina Marć.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
„Jak ma funkcjonować Komitet Rewitalizacji Miasta Leszna?”
PORZĄDKOWE AKTY PRAWA MIEJSCOWEGO
Finansowanie programu
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Departament Środowiska Wydział Informacji i Planowania
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zmiany w zakresie procedury
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Regulamin działania KM RPO WP
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
DECYZJE PROCESOWE Anna Dzięciołowska Katedra Postępowania Karnego
Raport o stanie gminy dr hab. Dawid Sześciło.
POWSTAŃCÓW WARSZAWSKICH
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Nowy Regulamin konsultacji społecznych Izabelin, 1 czerwca 2015

Co to są dobre konsultacje społeczne? 7 Zasad Konsultacji - Siedem Zasad Konsultacji to część Kodeksu Konsultacji opracowanego przez ekspertów społecznych i przedstawicieli administracji podczas warsztatu Kongresu Wolności w Internecie. - Siedem Zasad Konsultacji zostało zarekomendowane w programie „Lepsze regulacje 2015” jako dokument zalecany do stosowania w ministerstwach do czasu wypracowania w administracji jednolitych Wytycznych do Oceny Skutków Regulacji i Zasad konsultacji przeprowadzanych podczas przygotowywania dokumentów rządowych (wtedy Siedem Zasad Konsultacji stanie się częścią tego dokumentu). - Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wprowadziło już Siedem Zasad Konsultacji w Zarządzeniu Ministra.

Nowy Regulamin konsultacji społecznych Inicjatywa 6 radnych „niezależnych” – A. Mączka, B.Bieńkowska, J.Białas, R.Szymczak, K.Wiater, J.Sobiecki Główne cele: Łatwiejszy dostęp do konsultacji społecznych Większe zaangażowanie mieszkańców i ich wpływ na życie gminy Większa wiedza o potrzebach mieszkańców dla władz gminy (Wójta i Urzędu Gminy) Korzystanie z potencjału mieszkańców Wszystko to sprzyja idei samorządności czyli „sami decydujemy o sobie” oraz gmina wie, jakie są „zbiorowe potrzeby wspólnoty” i może je zaspokajać (ustawa o samorządzie gminnym).

Co chcemy zmienić?

Są dwa rodzaje konsultacji społecznych Obligatoryjne w przypadkach uzgadniania projektów aktów prawa miejscowego: rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego; strategii rozwoju Gminy; strategii rozwiązywania problemów społecznych; regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy. Fakultatywne W innych ważnych sprawach dla Gminy

Kiedy fakultatywne konsultacje? Teraz Na zarządzenie Wójta Uchwała Rady Gminy Potrzebna jest wola Wójta i inicjatywa radnych (przygotowanie uchwały i przegłosowanie jej). Po zmianie Na wniosek: co najmniej dwóch Radnych Gminy; grupę 50 mieszkańców Gminy; sołtysa lub grupę sołtysów; radę sołecką lub grupę rad sołeckich. Czyli potrzebna jest wola i wypełnienie wniosku.

Wniosek o przeprowadzenie konsultacji społecznych - proces WÓJT 30 dni na rozpatrzenie wniosku ZGODA WÓJTA 30 dni zarządzenie konsultacji ODMOWA WÓJTA Z PRZYCZYN FORMALNYCH

Formy konsultacji Po zmianie w formie: Teraz przedłożenie zagadnień podlegających konsultacji na zebraniu wiejskim lub na innych zebraniach wypełnienie ankiety przez organizacje lub mieszkańców gminy umieszczenie projektu aktu prawa miejscowego w Biuletynie Informacji Publicznej lub na stronie internetowej Urzędu, udostępnienie w wersji papierowej projektu aktu prawa miejscowego we właściwej komórce organizacyjnej Urzędu, Lista jest, naszym zdaniem, niewystarczająca. Po zmianie w formie: protokołowanych otwartych spotkań z Mieszkańcami; pisemnego, w tym elektronicznego, zbierania uwag; zbierania uwag w punkcie konsultacyjnym; warsztatów projektowych będących ustrukturyzowaną pracą grupy osób, prowadzącą do wypracowania propozycji rozwiązań: ankiet samodzielnie wypełnianych przez respondentów, w tym wypełnianych przy użyciu internetu; paneli obywatelskich polegających na regularnym zasięganiu przez dłuższy okres opinii dużej, reprezentatywnej grupy Mieszkańców; innych niż określone w pkt 1-6, wynikających ze specyfiki przedmiotu Konsultacji. Konsultacje przeprowadza się w co najmniej dwóch z powyżej podanych form. Mają szansę gromadzić więcej opinii.

Raport z konsultacji Po zmianie raport zawiera: Teraz Wiadomość o wynikach konsultacji Wójt podaje do publicznej wiadomości w terminie 30 dni od daty ich zakończenia, a Radzie do wiadomości na najbliższej sesji. W szczególności brak tu ustosunkowania się Wójta do uwag. Można zgłaszać uwagi, ale nie wiadomo, co się z nimi dzieje potem. To może zniechęcać mieszkańców. Po zmianie raport zawiera: informacje o komórce organizacyjnej Gminy odpowiedzialnej za przeprowadzenie Konsultacji; informacje o przeprowadzonej akcji informacyjnej; informacje o działaniach podjętych w ramach Konsultacji wraz z omówieniem zastosowanych narzędzi konsultacyjnych; informacje o zebranych opiniach i rekomendacjach Mieszkańców; analizę i podsumowanie uzyskanych Informacji; zestawienie postulatów przyjętych i odrzuconych wraz z uzasadnieniem decyzji odmownych; stanowisko i rekomendacje Wójta odnośnie wdrożenia propozycji przyjętych wynikających z Konsultacji (w szczególności sposób wdrożenia, źródła finansowania, termin). Raport odnosi się do uwag. Zawiera szczegóły całego procesu.

Akcja informacyjna Po zmianie akcja z wykorzystaniem: Teraz Brak wytycznych To może oznaczać ograniczony zasięg konsultacji. Zbyt mało osób się o nich dowie. Informacja na stronie www UG to za mało. Po zmianie akcja z wykorzystaniem: komunikacji bezpośredniej do Mieszkańców, w tym za pośrednictwem ulotek, plakatów i komunikatów sołtysów; lokalnych mediów, w tym mediów elektronicznych; internetowego forum dyskusyjnego, obowiązkowo z wykorzystaniem wszystkich mediów, na których prowadzone są oficjalne strony internetowe lub podawane oficjalne informacje przez Urząd Gminy (w tym również, lecz nie wyłącznie oficjalna strona internetowa Urzędu Gminy; Facebook, Twitter); Przez okres nie krótszy niż 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia Konsultacji oraz w trakcie ich trwania. To zwiększy potencjalnie zasięg konsultacji.

Podstrona na stronie UG Teraz Brak oddzielnej podstrony Po zmianie podstrona zawierająca:: wnioski o przeprowadzenie Konsultacji wraz z informacją o sposobie rozpatrzenia tych wniosków; decyzje o przeprowadzeniu Konsultacji; decyzje podjęte po przeprowadzeniu Konsultacji dokumentację związaną z Konsultacjami zakończonymi, prowadzonymi i planowanymi, w szczególności ankiety, opracowania, wizualizacje, a także protokoły ze spotkań i obowiązkowo raport, o którym mowa w § 5 ustęp 3; wskazanie innych mediów na których publikowane są informacje dotyczące Konsultacji społecznych przeprowadzonych w Gminie. Mieszkańcy widzą, co się dzieje i co się działo w tym obszarze.