Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W związku z obchodami Roku 2012 Roku Janusza Korczaka
Advertisements

„CZŁOWIEK JEST CZĄSTKĄ PRZYRODY”
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
EDUKACJA EKOLOGICZNA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012
Zespół Szkół w Przykonie
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
„Zaopiekuj się z nami elektrośmieciami!”
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
W naszej starej, dobrej SP3 organizuje się wiele konkursów wiedzy o tematyce przyrodniczej. Na przykład zorganizowany został konkurs na hasło związane.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
EKO – FILM 2012 GIMNAZJUM NR 3 IM. ZJEDNOCZONEJ EUROPY W NOWOGARDZIE
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Tydzień projektów Klasa VI c
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT Dzień ten obchodzony jest 4 października
Kto jest przyjacielem lasu? Wykonała: Wiktoria Domagalska kl. V a.
Odblaskowa szkoła sprawozdanie.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
Przyjaciele leśnego skarbca
System edukacji w Polsce
Kto jest przyjacielem lasu?
PANI BARBARA PRZYJACIEL LASU. Nasza szkoła mieści się na parterze budynku Zespołu Szkół Leśnych w Biłgoraju. W ”Leśniku” od 1989r. pracuje Pani Barbara.
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie Opolskim
Wykonała: Zuzanna Żabińska
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
KTO JEST PRZYJACIELEM LASU?
BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE ZADANIE 7 Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów.
Kto jest przyjacielem lasu?
PRZYJACIELE LASU!.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
,,Kto jest przyjacielem lasu.’’
KLASA III c SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W LUBANIU. W ramach realizacji projektu podzieleni zostaliśmy na sześć grup zadaniowych. PTAKI SSAKI OWADY RYBY OPIEKUNOWIE.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
„Mój ruch to czyste środowisko” Projekt edukacji ekologicznej współfinansowany przez WFOŚiGW.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
DZIAŁALNOŚĆ ZIELONEGO PATROLU NR 6 GIMNAZJUM NR 1 W KIELCACH. LIDER MAŁGORZATA SZYMCZYK.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Kto jest przyjacielem lasu? Opracował: Hubert Marynowski Szkoła Podstawowa nr 4 w Zelowie ul. Żeromskiego
Zajęcia edukacji ekologicznej Prowadzący: Beata Rychlik.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Konkurs pn.: „Start w przyszłość” na najciekawsze zajęcia realizowane w ramach projektu systemowego Województwa.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Udział w konkursach ekologicznych. Ogólnopolski Konkurs Ekologiczny Eko - Planeta W konkursie wzięli udział uczniowie klas IV – VI szkoły podstawowej.
EDUKACJA LEŚNA W NADLEŚNICTWIE SARBIA Jesteśmy uczniami Szkoły Podstawowej w Sarbi. Sarbia to niewielka miejscowość położna na Pojezierzu Wielkopolskim.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Niestety – lasy są wycinane – jest ich coraz mniej.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Współpraca Nadleśnictwa Lesko ze Szkołą Podstawową w Łukowem.
Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju
Warsztaty przyrodnicze w Leśnym Kompleksie Promocyjnym „Lasy Doliny Baryczy” w Żmigrodzie Uczestnicy warsztatów – uczniowie klasy IIa i IIIa Szkoły Podstawowej.
„Zielona edukacja – twórcze ogrody”
Realizacja projektu "Edukacja globalna
SP 23 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Toruniu
Sprawozdanie z udziału w projekcie: Lider Lokalnej Ekologii
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Rozmowy i dyskusje w klasach.
zorganizowany i przeprowadzony przez Zespół Szkół w Sztutowie
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Zapis prezentacji:

Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju Edukacja globalna. Liderzy edukacji na rzecz rozwoju. Projekt 355/2016/M1 współfinansowany z programu polskiej współpracy rozwojowej MSZ RP 2016 SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU TYGODNIA EDUKACJI GLOBALNEJ POD HASŁEM PRZYSZŁOŚĆ ZIEMI ZALEŻY OD NAS W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ W GOŹDZIE

W dniach 20.11.2017 r. – 24.11.2017 r. odbył się w naszej szkole Tydzień Edukacji Globalnej pod hasłem „Przyszłość Ziemi zależy od nas” „Chrońmy to co najpiękniejsze – nasze lasy”, w którym uczestniczyli uczniowie Szkoły Podstawowej oraz grupy oddziałów przedszkolnych. Nasza szkoła po raz drugi brała udział w obchodach TEG. Pierwszy dzień rozpoczął się wprowadzeniem w zagadnienie obchodów Tygodnia Edukacji Globalnej w szkole.

Kompleksy leśne i ich ochrona stały się więc głównymi tematami wielu zajęć. Duży nacisk położony był na skutki niewłaściwego gospodarowania lasami oraz ich wpływ na życie różnych organizmów. Podczas spotkań z uczniami, nauczyciele przekazali swoim podopiecznym informacje o przebiegu, celach oraz propozycjach działań możliwych do przeprowadzenia w naszej szkole.

W tygodniu poprzedzającym Tydzień Edukacji Globalnej uczniowie klasy V wzięli udział w zwiadzie ekologicznym, który miał na celu poszukiwanie dzikich wysypisk w pobliskich lasach. Uczniowie wykonali zdjęcia zaśmieconych miejsc, z którymi zapoznali całą społeczność szkolną. Swoimi odkryciami podzielili się również z pracownikami Nadleśnictwa Zwoleń. Tematyka dzikich wysypisk była poruszana podczas zajęć na godzinach wychowawczych w klasach starszych oraz na zajęciach w grupach przedszkolnych i w edukacji wczesnoszkolnej. Dzieci poznały jak ludzie niszczą i trują otaczającą nas naturę, jaki wpływ wywierają na środowisko, w którym żyją.

W ZWIĄZKU Z OMAWIANĄ TEMATYKĄ DOTYCZĄCĄ KOMPLEKSÓW LEŚNYCH Uczniowie przygotowywali dekoracje zarówno w swoich salach jak również na szkolnym holu

TEMATYKA ZAJĘĆ W TYGODNIU EDUKACJI GLOBALNEJ W KLASACH IV - VII Jak można przeciwdziałać powstawaniu dzikich wysypisk? Co można zrobić dla naszej planety ? – ochrona kompleksów leśnych. W królestwie zwierząt leśnych – przegląd systematyczny i krótka charakterystyka. Poznajemy sposoby ochrony przyrody. Obszary i obiekty chronione w najbliższej okolicy. Las w różnych porach roku. Lasy w literaturze i poezji polskiej. Forests for the future – rola lasów dla przyszłości człowieka. Forest layers – poznajemy warstwy lasu. Nie tylko pędzlem. Pisanie i ilustrowanie tekstu – zadania projektowe. Wiersze o lesie. Przyrodnicze wędrówki – Parki Narodowe – prezentacje multimedialne.

W czasie trwania zajęć uczniowie oglądali filmy o tematyce leśnej W czasie trwania zajęć uczniowie oglądali filmy o tematyce leśnej. Były to „Co to jest las?” - film przyrodniczo-edukacyjny dla dzieci; „Mieszkańcy lasu - zwierzęta żyjące w lesie”; „Na skraju lasu” „Wycieczka do lasu”; „Skarby leśnego królestwa” „Las – zielone płuca Ziemi”.

W ramach zajęć pozalekcyjnych członkowie LOP wzięli udział w przygotowanej grze szkolnej. Na trzech stanowiskach zorganizowane były stacje Ochrona przyrody Parki Narodowe, Organizmy leśne. Zadaniem uczniów było: udzielenie odpowiedzi na pytania, rozwiązanie rebusów i zagadek.

TEMATYKA ZAJĘĆ W TYGODNIU EDUKACJI GLOBALNEJ W GRUPACH PRZEDSZKOLNYCH I W KLASACH I - III LAS DO NAS MÓWI. SŁUCHANIE ODGŁOSÓW LASU. WIERSZE O LESIE – SWOBODNE WYPOWIEDZI DZIECI NA TEMAT LASU NA POSTAWIE WIERSZY, PRACE PLASTYCZNE – LEŚNE DRZEWA. ZWIERZĘTA NASZYCH LASÓW. PRZEGLĄD ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W LESIE . PRACA Z FILMEM ZAGADKI ZWIĄZANE Z LASEM. OZDABIANIE POSTACI ZWIERZĄT – PRACE PLASTYCZNE. JESTEM OBROŃCĄ LASU. FILM O LESIE – ROZMOWY Z DZIEĆMI PO OBEJRZENIU FILMU. WYKONYWANIE EMBLEMATÓW ZE ZWIERZĘTAMI – PRACA TECHNICZNA. LAS – NAJWSPANIALSZY DAR NATURY. POGADANKA Z UCZNIAMI NA TEMAT ZNACZENIA LASÓW Z WYKORZYSTANIEM FILMU.

DZIECI PODCZAS ZAJĘĆ ZOSTAŁY WPROWADZONE W TEMATYKĘ LEŚNĄ, POZNAŁY ORGANIZMY ŻYJĄCE W LASACH, UCZYŁY SIĘ ŻYCZLIWOŚCI WOBEC PRZYRODY, MÓWIŁY O SPOSOBACH RATOWANIA ŚRODOWISKA NATURALNEGO.

DZIECI WYKONYWAŁY PRACE PLASTYCZNE I TECHNICZNE PROMUJĄCE LASY I ICH MIESZKAŃCÓW, KTÓRE ZOSTAŁY UMIESZCZONE NA SZKOLNYCH WYSTAWKACH.

Konkurs przebiegał w dwóch kategoriach wiekowych Rozstrzygnięcie szkolnego etapu konkursu plastycznego i opisowego w ramach XXXI edycji ogólnopolskiego konkursu dla młodzieży szkolnej pod hasłem „Mój las”. Konkurs przebiegał w dwóch kategoriach wiekowych 1. kategoria I  klasy I – III pt - Mój ulubiony mieszkaniec lasu – plakat; 2. kategoria II  klasy IV – VI pt - Runo leśne i jego mieszkańcy – część opisowa uzupełniona zdjęciami lub ilustracjami. Po trzy wyróżnione prace z kategorii I i z kategorii II zostały przekazane do kolejnego etapu do Zarządu Głównego LOP w Radomiu.

UCZNIOWIE KLAS STARSZYCH ODWIEDZILI NADLEŚNICTWO ZWOLEŃ W MIODNE, GDZIE POD OKIEM NAUCZYCIELA I PRACOWNIKA NADLEŚNICTWA UZUPEŁNIALI KARTY PRACY. POZNALI LEŚNE GATUNKI DRZEW ZARÓWNO IGLASTYCH, JAK I LIŚCIASTYCH I ROZPOZNAWALI JE PO LIŚCIACH, MIERZYLI OBWODY PNI, OBLICZALI WYSOKOŚĆ DRZEW, SPRAWDZALI FAKTURĘ KORY.

Wyjazd uczniów Z MŁODSZYCH GRUP na zajęcia dydaktyczne do Nadleśnictwa Zwoleń w Miodne

23.11.2017 r. zorganizowany został „leśny dzień”, podczas którego uczniowie chodzili po szkole z przypiętymi emblematami zwierząt i roślin leśnych. Uczniowie klas młodszych i grup przedszkolnych swoje emblematy wykonywali na zajęciach w szkole, natomiast dla klas starszych była to praca domowa. Wszyscy stanęli na wysokości zadania.

24.11.2017 r. na podsumowanie Tygodnia Edukacji Globalnej zorganizowaliśmy „zielony dzień”, na który zaprosiliśmy pracowników Nadleśnictwa Zwoleń w Miodne. Uczniowie przyszli do szkoły ubrani na kolor zielony, a klasa V przygotowała przedstawienie pt. „Chrońmy to co najpiękniejsze – nasze lasy”. Leśnicy przekazali wiele cennych informacji na temat Puszczy Kozienickiej. Na zakończenie nie zabrakło pamiątkowego zdjęcia.

- NIE PALI W LESIE OGNIA; Na zakończenie podsumowania Tygodnia Edukacji Ekologicznej każda klasa otrzymała Kodeks postępowania przyjaciela lasu, który został powieszony w salach na widocznym miejscu. Kodeks postępowania przyjaciela lasu Przyjaciel lasu: - STARA SIĘ POZNAĆ JEGO MIESZKAŃCÓW; - NIE PŁOSZY LEŚNYCH ZWIERZĄT; - NIE KRZYCZY W LESIE; - NIE WYRZUCA W LESIE ŻADNYCH ŚMIECI; - NIE NISZCZY DRZEW I NIE ŁAMIE GAŁĘZI; - DOKARMIA I OPIEKUJE SIĘ ZWIERZĘTAMI; - CZYTA KSIĄŻKI O LESIE. - NIE PALI W LESIE OGNIA;

Za uwagę dziękują Nauczyciele Publicznej Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Goździe Opracowanie szkolny lider EG Ilona Kotlimowska