Nauczanie dwujęzyczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
Advertisements

Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.

XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
WITAMY I SERDECZNIE ZAPRASZAMY do II Liceum Ogólnokształcącego im. Gabriela Narutowicza w Łodzi.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
© 2015 Copyright by Maciej Bednarek & Digitalsphere Fotografika. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ul. Żeromskiego Szkoła przyjazna i otwarta dla każdego ucznia!
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
XXV Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Krakowie.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Objęta patronatem dwóch uczelni wyższych: *Politechniki Śląskiej w Katowicach Wydziału Inżynierii Materiałowej i Metalurgii oraz * Wyższej szkoły Biznesu.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
Prezentację przygotował:
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 19 marca 2016 roku (sobota), godz – kwietnia 2016 roku (piątek), godz – Pomorska 105,
UL. PERLA ŁÓDŹ TEL./FAX (042)
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Rekrutacja 2017/18 Oferta edukacyjna
zmiany od września w naszych placówkach
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2017
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2017
BIOLOGICZNO-CHEMICZNA Z ELEMENTAMI
Korelacja oferty I Liceum w Ogólnokształcącego w Oleśnicy z preferencjami rekrutacyjnymi uczelni wyższych.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Dąbrowie Leśnej
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Klasa dziennikarska – I A
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Informacja o maturze w 2018 roku
Extra wyzwanie dla wszystkich!
GERMANISTYKA.
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
REFORMA EDUKACJI
Przedszkole „Wróbelek Elemelek” w Czerniejewie
Reforma Edukacji
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Nauczanie dwujęzyczne
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
VI LO Szczecin, wrzesień 2017 r.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Opracował Marek Ryś styczeń 2018 r.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Nowa jakość studiów II stopnia na PG
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2018
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
LOSY ABSOLWENTÓW LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO IM
CV Liceum Ogólnokształcące
Wiedzy o Społeczeństwie
Dokument ten ma charakter informacyjny.
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Raport Kompetencje językowe Szczecina
SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2019/2020
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Rekrutacja 2019/2020 Oferta dla absolwentów gimnazjum
UNIWERSYTECKIE II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. EMILII PLATER W SOSNOWCU
INFORMACJE DLA MATURZYSTÓW
Zapis prezentacji:

Nauczanie dwujęzyczne V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej

Nauczanie dwujęzyczne Polega na prowadzeniu zajęć w dwóch językach, gdzie głównym jest język ojczysty, a dodatkowe elementy (całe jednostki lekcyjne, tematyczne lub ich części- w zależności od przedmiotu) wprowadzane są w języku angielskim.

Nauczanie dwujęzyczne Za podstawowy cel kształcenia w nauczaniu języków obcych nowożytnych w oddziałach dwujęzycznych przyjęto swobodne porozumiewanie się w języku obcym, w mowie i w piśmie. Oczekuje się, ze uczeń osiągnie poziom biegłości zbliżony do C1 w sześciostopniowej skali poziomów biegłości w zakresie poszczególnych umiejętności językowych, co zakłada nie tylko wysoką skuteczność w komunikacji, ale i poprawność językową.

Nauczanie dwujęzyczne V LO  prowadzi oddziały dwujęzyczne od roku 2009. W roku szkolnym 2012/13, wspólnie z władzami miasta, podjęliśmy decyzję o zmianie nazwy szkoły na V Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kanclerza Jana Zamoyskiego w Dąbrowie Górniczej.

Nauczanie dwujęzyczne Przedmioty nauczane dwujęzycznie to: biologia, chemia, geografia, wiedza o społeczeństwie, literatura angielska i zajęcia z wychowawcą.

Nauczanie dwujęzyczne  W klasie pierwszej wszystkie w/w przedmioty  nauczane są  na poziomie podstawowym. Od klasy drugiej uczniowie dokonują wyboru jednego z trzech przedmiotów (biologia chemia, geografia) którego  chcą uczyć się na poziomie rozszerzonym.

Nauczanie dwujęzyczne  Programy autorskie realizowane w VLO: Chemia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Geografia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Biologia dwujęzyczna na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Wos dwujęzyczny na poziomie podstawowy i i rozszerzonym Elementy literatura i kultury krajów anglojęzycznych Laboratorium j.angielskiego na poziomie podstawowym w klasie dwujęzycznej

Nauczanie dwujęzyczne Kadra: mgr Aneta Cupiał - język angielski, biologia dwujęzyczna, literatura angielska mgr Jolanta Karcz - język angielski, chemia dwujęzyczna mgr Agnieszka Sierpińska - język angielski, geografia dwujęzyczna mgr inż. Michał Witkowski - język angielski, wiedza o społeczeństwie dwujęzyczna mgr Janusz Siwiorek - język angielski mgr Małgorzata Przeździk-Zynek - język angielski, język angielski w biznesie, literatura angielska mgr Emilia Fryżlewicz - język angielski, język angielski w biznesie, język angielski w medycynie, literatura angielska

Nauczanie dwujęzyczne Siatka godzin: Przedmioty rozszerzone KL. I KL.II KL.III j. angielski 7 h 8 h j.polski, biologia dw, wos dw. matematyka 1 h 4 h geografia dw, chemia dw, historia 5 h

Nauczanie dwujęzyczne Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych. 

Nauczanie dwujęzyczne Realizacja wybranego przedmiotu na poziomie rozszerzonym umożliwia zdawanie matury z tego przedmiotu w języku angielskim dla absolwentów oddziałów dwujęzycznych. 

Nauczanie dwujęzyczne Uczniowie mogą również realizować przedmiot wiedza o społeczeństwie na poziomie rozszerzonym jednak nie mogą zdawać tego przedmiotu na maturze w wersji dwujęzycznej.

Formy realizowania kierunku Warsztaty językowe organizowane przez British Council Warsztaty ze studentami z zagranicy organizowane we współpracy z AISEC oraz w ramach partnerstwa szkół Zajęcia laboratoryjne, warsztatowe przygotowujące do egzaminów międzynarodowych Wykłady w języku angielskim prowadzone przez pracowników naukowych UŚ i WSB Debaty dotyczące spraw polityczno-społecznych oraz debaty w ramach Europejskiego Parlamentu Młodzieży Realizacja programu Erasmus +

Formy realizowania kierunku Wyjazdy zagraniczne organizowane przez szkołę Lekcje konwersacyjne prowadzone przez native speakerów Przedstawienia teatralne w j. angielskim przygotowane przez Globe Theatre w Londynie Czytanie i omawianie lektur w języku angielskim np. Tydzień z Dickensem

Zalety nauczania dwujęzycznego zwiększa umiejętności posługiwania się i korzystania ze źródeł wiedzy w języku angielskim pogłębia wiedzę o krajach anglojęzycznych

Zalety nauczania dwujęzycznego zapewnia preferencyjne punkty w rekrutacji na polskie wyższe uczelnie umożliwia uczniom zdawanie matury dwujęzycznej

Zalety nauczania dwujęzycznego kształci absolwentów dwujęzycznych posługujących się biegle językiem angielskim, co pozwoli im na lepszy start w następnym etapie edukacyjnym. Biegła znajomość języka wymagana jest na studiach Erasmusa

Zalety nauczania dwujęzycznego otwiera uczniów na świat, poszerza horyzonty, uaktywnia, uczy kreatywności, tolerancji, ciekawości świata, życia i ludzi

Zalety nauczania dwujęzycznego edukacja w oddziałach o wyrównanym potencjale intelektualnym i podobnych zainteresowaniach

Zalety nauczania dwujęzycznego umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, wrażliwości kulturowej i komunikacji czyli tzw. umiejętności miękkich, które wraz z językowymi stanowią atrakcyjny kapitał na współczesnym rynku zatrudnienia

Zalety nauczania dwujęzycznego Wymiar lingwistyczny: poprawienie ogólnej kompetencji w posługiwaniu się językiem angielskim, rozwinięcie umiejętności prezentacji oraz ustnej komunikacji po angielsku, zwiększenie świadomości języka, zarówno polskiego jak i angielskiego

Zalety nauczania dwujęzycznego Wymiar przedmiotowy: okazja do nauki przedmiotu z różnych perspektyw, dostęp do specjalistycznego słownictwa angielskiego, przygotowanie do przyszłych studiów i/lub pracy zawodowej

Zalety nauczania dwujęzycznego Wymiar kulturowy: budowanie kompetencji interkulturowych, rozwijanie umiejętności komunikacji interkulturowej

Zalety nauczania dwujęzycznego Wymiar środowiskowy: rozwijanie orientacji europejskiej i międzynarodowej, uzyskiwanie państwowych certyfikatów, profilowanie szkoły (zapewniamy uczniom wzbogacone środowisko edukacyjne)

Zalety nauczania dwujęzycznego Wymiar uczenia się: różnicowanie metod i form praktyki szkolnej, wzmacnianie motywacji ucznia.

Kierunki studiów wybierane przez uczniów dwujęzycznych medycyna, farmacja, weterynaria filologie obce m.in. japonistyka, arabistyka, turkologia, skandynawistyka, iberystyka, slawistyka, sinologia, angielska prawo, administracja bezpieczeństwo narodowe ekonomia, zarządzanie dziennikarstwo

Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski rozszerzony

Wyniki egzaminu maturalnego j. angielski dwujęzyczny 2012 80% 2013 81% 2014 73% 2015 71% 2016 68% 78%

Nauczanie dwujęzyczne W obecnym roku szkolnym negocjujemy umowę o współpracy z Wydziałem Filologii Angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Trzecia umowa z UŚ pozwoli nam utworzyć KLASĘ AKADEMICKĄ

Nauczanie dwujęzyczne DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowanie: A. Cupiał, J. Karcz, A. Ornat