Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
nowoczesny system zarządzania przedsiębiorstwem
Advertisements

4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
OUTPLACEMENT JAKO KONCEPCJA SZERSZEGO SPOJRZENIA NA ZASOBY LUDZKIE W ORGANIZACJI W światowej i lokalnej prasie coraz częściej pojawiają się informacje.

Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego MGPiPS Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej RAPORTOWANIE ZPORR.
JAKOŚĆ PRODUKTU - USŁUGI
zarządzanie produkcją
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
Kontrola realizacji projektów w ramach RPOWŚ
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
Definicja rachunkowości zarządczej
Sesja czwarta B Zarządzanie zapasami.
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Zarządzanie 1. Zarządzanie
SYSTEM ZARZĄDZANIA ŚRODKAMI OCHRONY INDYWIDUALNEJ
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Struktura egzaminu zawodowego
Podstawowa obsługa magazynu.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Ogólnokrajowa karta miejska
Kontrola sprzedaży, zysków, remanent, rejestry VAT, raport kasowy.
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
INFORMACJA MARKETINGOWA
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Model łańcucha wartości
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
KOSZTY JAKOŚCI Zofia Zymonik
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
Monitoring efektów realizacji Projektu PL0100 „Wzrost efektywności działalności Inspekcji Ochrony Środowiska, na podstawie doświadczeń norweskich” Ołtarzew:
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Dlaczego firmy nie zarządzają procesami i jak to zmienić? Piotr Szynkiewicz Hospital Management, Warszawa, 21 czerwca 2013 r. Delegowanie odpowiedzialności.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Plan projektu biznesowego
Co to jest RA7? RA7 jest kombinacją narzędzi i technik bazujących na opatentowanej technologii Nemesysco – Wieloparametrowej Analizie Głosu (Layered Voice.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Zapis prezentacji:

Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem

Zarządzanie sprzedażą Wykładowca: mgr Michał Majkowski – District Manager

KONTROLA I JEJ CELE Proces mający na celu monitorowanie funkcjonowania punktów handlowych w celu zarządzania nimi zgodnie z założeniami polityki sprzedażowej Firmy CCC. Do głównych zadań kontroli zaliczamy: Bieżącą ocena funkcjonowania punktu Poprawa jego efektywności Wyeliminowanie błędów Ocena potencjału

KONTROLA Kontrola jest to proces ciągły mający na celu określenie poziomu funkcjonowania zarówno w odniesieniu do punktu handlowego jak i do jego poszczególnych obszarów. Wyróżniamy dwa podstawowe pojęcia kontroli tj. kontrola bieżąca będąca elementem zarządzania punktem handlowym oraz kontrola doraźna będąca np. reakcją na stwierdzone nieprawidłowości ujawnione w innym procesie. Kierownik każdej organizacji powinien zapewnić odpowiednią strukturę kontroli wewnętrznej a także jej weryfikowanie i usprawnianie, tak aby była ona skuteczna. [Czer-wieński K., 2004, s. 156].

VISUAL MERCHANDISING – KREOWANIE WIZERUNKU MARKI

STANDARYZACJA W handlu detalicznym standaryzacja oznacza zbiór cech ( standardów ) nadający charakterystyczny „wygląd” produktom lub procesom, których odmienność np. od konkurencji stanowi ważny element polityki sprzedażowej. Standardem może być zarówno sposób prezentacji, ale również jakość obsługi sprzedażowej lub posprzedażowej. Polityka sprzedażowa może obejmować wiele standardów w zależności od rodzaju oferowanego produktu lub usługi, nazywanych zbiorem standardów. W wielu przypadkach dopiero zbiór standardów odróżnia poszczególnych konkurentów ponieważ część standardów może być wspólnych dla wielu „rynkowych graczy”. Tak rozumiane standardy nie mogą podlegać prawnemu zastrzeżeniu tak jak nazwa czy logotyp lub opatentowana technologia produkcji.

SALON CCC STANDARD KONTROLA OKREŚLENIE STANDARDÓW FORMA PRZEKAZU NARZĘDZIE KONTROLI OSOBA KONTROLUJĄCA KONTROLA

PLANOWANIE I OGRANIZACJA PRACY Kluczowym elementem w zarządzaniu Salonem jest odpowiednia organizacja pracy oraz planowanie poszczególnych zadań uwzględniając ich priorytet. Karta kontroli VM Planowanie dnia

KONTROLA EFEKTYWNOŚCI SPRZDAŻY Podstawowym celem funkcjonowania każdego punktu handlowego jest realizacja założeń budżetowych określonych przez Zarząd oraz maksymalizacja wskaźników efektywności sprzedaży przy jednoczesnym ograniczeniu kosztów. Celem każdego punktu jest tym samym osiągnięcie jak najwyższego poziomu rentowności. PRZYCHÓD KOSZTY ZYSK

PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA Jednym z głównych standardów charakterystycznych dla handlu detalicznego jest tzw. „Standard profesjonalnej obsługi klienta”. Standardem POK nazywamy zbiór zachowań żądanych dla procesu obsługi sprzedaży oraz jego finalizacji, który ma na celu: - Prezentację produktów zgodnie z polityką sprzedaży - Zapewnienie maksymalnej satysfakcji klienta z oferowanych towarów, usług. - Ciągłe doskonalenie procesu w odpowiedzi na trendy sprzedaży. Do kontroli procesu POK używa się zarówno narzędzi wewnętrznych połączonych z treningiem umiejętności sprzedaży oraz kontrolę zewnętrzną nazywaną „Ankietą tajemniczego klienta”, która ma na celu dostarczenie informacji zwrotnej widzianej oczami klienta.

HARMONOGRAM PRACY Czas pracy pracownika jest określony w przepisach właściwych dla każdego kraju oraz może być zróżnicowany pod względem jego nominalnego wymiaru. Każda firma zobowiązana jest do przestrzegania Prawa Pracy oraz do prowadzenia jego ewidencji. Dla każdego przedsiębiorstwa niezwykle ważna jest zarówno kontrola czasu pracy jak i jego efektywne wykorzystanie zgodnie z jego potrzebami. Czas pracy przekłada się bezpośrednio na tzw. koszt personalny, którego składowymi są zarówno godziny wynikające z nominału jak i koszty dodatkowe tj. nadgodziny, godziny ponadnormatywne lub pochodzące z dodatku za pracę w godzinach nocnych co nazywamy dodatkowym kosztem pracy. Kontrola czasu pracy pozwala również wyeliminować błędy, mogą być powodem nieporozumień pomiędzy pracownikiem a pracodawcą.

DOSTAWY TOWARU Kolejnym równie ważnym elementem kontroli Salonu CCC jest kontrola stanu magazynowego placówki handlowej ze szczególnym uwzględnieniem dostaw towarów. Brak kontroli może powodować różnice pomiędzy stanem rzeczywistym a stanem systemowym co znacznie utrudnia proces sprzedaży, a tym samy może wpływać na poziom satysfakcji klienta. Kontrola dostaw jest wieloetapowym procesem w którym udział biorą zarówno pracownicy Magazynów w Polkowicach jak i pracownicy Salonów w celu zmniejszenia lub wyeliminowania błędów a w przypadku ich stwierdzenia do jak najszybszej korekty. Aby utrzymać wysoki poziom procesu dostaw prowadzona jest bieżąca kontrola zarówno w Centrali jak i w samych punktach handlowych.

INWENTARYZACJA Kontrola stanów magazynowych ma na celu weryfikację rzeczywistej ilości towarów znajdujących się w danym punkcie handlowym ze stanem systemowym. Pozwala ona określić różnicę nazywaną nadstanem lub niedoborem inwentaryzacyjnym. Inwentaryzację wykonuje wyspecjalizowana grupa inwentaryzacyjna za pomocą skanerów oraz specjalnego oprogramowania do analizy danych. Wynik inwentaryzacji pozwala na określenie jakości zarządzania stokiem towaru poprzez osoby zarządzające punktem handlowym oraz pozwala określić przyczyny różnic mogące wynikać z błędów lub celowego działania poszczególnych osób. Pozwala na określenie błędu z dokładnością do daty, godziny oraz nazwiska osoby obsługującej system sprzedaży. Kontrola ma charakter bieżący oraz cykliczny.

OBRÓT DOKUMENTÓW Kontrola dokumentacji ma na celu bieżąca analizę jakości przestrzegania procedur obrotu gotówkowego oraz bieżącej obsługi dokumentacji wewnętrznej wg standardów CCC. Obejmuje ona min obsługę procesów związanych z: Przepływem gotówki pochodzącej z utargów ( raport kasowy ) Zwrotami ( paragony zwrotu ) Fakturami Bonami płatniczymi ( SODEXO ) Kartami rabatowymi itp. Kontrola ma charakter bieżący oraz cykliczny.

ASPEKTY OKOŁOSPRZEDAŻOWE Ważnym elementem w organizacji sprzedaży jest zapewnienie prawidłowej realizacji przepisów prawnych lub przepisów bezpieczeństwa właściwej dla danego kraju, województwa czy miasta ( dzielnicy ). Do aspektów kontroli około sprzedażowej bezwzględnie wymaganej w handlu detalicznym możemy zaliczyć: - kontrolę zasad BHP - Kontrole przepisów PPOŻ itp. Kontrola ta często rozpoczyna się w momencie uruchomienia sprzedaży ( potwierdzona certyfikatem przez odpowiednie służby ) następnie jest realizowana w punkcie handlowych przez wyznaczone osoby. Brak przestrzegania powyższych aspektów może skutkować karami finansowymi lub odbiorem zezwolenia na działalność handlową.

ORGANIZACJA STRUKTUR KONTROLI

NADZÓR NAD SALONEM CCC REGIONALNY KIEROWNIK SPRZEDAŻY REGION SPRZEDAŻY SALONY CCC ( 15 – 20 ) OFFICE REGIONALNY DEKORATOR VM

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ