EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Głos łodzian się liczy, czyli jak angażować mieszkańców w proces zarządzania zasobami publicznymi.
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI
Stan przygotowań w obszarze inteligentnych specjalizacji na poziomie krajowym XIII posiedzenie Grupy roboczej ds. MŚP przy KK NSRO 12 kwietnia 2013 r.
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Plan działania Wrocław, PLAN DZIAŁANIA – STATUS DOKUMENTU W SYTEMIE REALIZACJI DOPRECYZOWANIE ZAPISÓW PO KL SzOP PD -
Pozytywne doświadczenia współpracy organizacji pozarządowych z samorządem miasta Przemyśla Konferencja inaugurująca Działalność Powiatowych Rad Organizacji.
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Badanie projektów pilotażowych PO KL Planowane zmiany w Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL.
Animatorzy Społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Piechowice 2008.
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Projekt Lubelski.
Roczne Programy Współpracy Miasta Mławy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata: 2004,
Warszawa, r. Spotkanie Urzędu Dzielnicy Wola m.st. Warszawy z organizacjami pozarządowymi Powołanie Dzielnicowej Komisji Dialogu Społecznego.
Łączy nas Sopot. Łączą nas jego mieszkańcy.
DĄBROWSKI BUDŻET PARTYCYPACYJNY 2015
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
„Wybory parlamentarne” XX Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży konkurs organizowany przez: Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej Kancelarię Sejmu RP i Ministerstwo.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Spotkanie informacyjne dotyczące budżetu obywatelskiego dla osiedli na 2016 rok.
BUDŻET OBYWATELSKI NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE. Co to jest Budżet Obywatelski? Budżet Obywatelski to mechanizm stosowany w wielu samorządach w Polsce, który.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Współpraca Miasta Białegostoku z organizacjami pozarządowymi
Budżet partycypacyjny w Warszawie ZASADY 2017 DZIELNICA WOLA.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2016 ROK.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE Warszawa, r. Budżet partycypacyjny w Warszawie 2015 Budżet partycypacyjny to ciąg działań (proces),
Moja Świdnica – mój budżet Mieszkańcy zagłosują po raz drugi ! 29 kwietnia 2014 r.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY W WARSZAWIE 2015 DZIELNICA REMBERTÓW ZDJĘCIE DZIELNICY.
Rola autoewaluacji i monitorowania w zarządzaniu projektem Doświadczenia partnerstwa " Szansa bez munduru„ A680.
Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny rok Projekt InMoST Podsumowanie dotychczasowych działań oraz plany na kolejny.
Spotkanie informacyjne 30 maja 2016r.. Pula Jarocińskiego Budżetu Obywatelskiego dla Osiedli na rok 2017 wynosi: ,62 zł.
Spotkania informacyjne z mieszkańcami osiedli 6 – 7 czerwca 2016r.
Poznański Budżet Obywatelski założenia i zasady -
KOMISJE DIALOGU OBYWATELSKIEGO A POZNAŃSKA RADA DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO - zestawienie tabelaryczne.
BUDŻET OBYWATELSKI Jastrzębie-Zdrój. proces decyzyjny Mieszkańcy współtworzą budżet danego miasta Budżet partycypacyjny – w Polsce często nazywany „obywatelskim”
Budżet partycypacyjny to proces, w trakcie którego mieszkańcy decydują o wydatkowaniu części budżetu dzielnicy lub miasta. W ramach budżetu partycypacyjnego.
Spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami Łabęd w sprawie budżetu obywatelskiego 4 października 2016 r.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Budżet obywatelski w Gminie Ryglice
Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Zbąszynek na lata
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
Konsultacje społeczne projektu
GIŻYCKI BUDŻET OBYWATELSKI 2017 SPOTKANIE PODSUMOWUJĄCE
Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Miasta Gorzowa Wielkopolskiego
Budżet partycypacyjny w Warszawie
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Kryteria wyboru projektów w ramach działania Gospodarka Odpadowa
BUDŻET OBYWATELSKI W BIAŁYMSTOKU
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zebranie Wiejskie C.
Warsztat refleksyjny Kluczbork 22, r.
strategia rozwoju gminy Nieporęt na lata
IV edycja 2017.
Zapis prezentacji:

EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO Fundacja Teren Otwarty/Lubelska Grupa Badawcza Lublin, grudzień 2017

Ewaluacja. Metodologia i realizacja badania Ewaluacja Budżetu Obywatelskiego 2018 została opracowana na zlecenie Gminy Lublin w ramach umowy o realizację zadania publicznego, o którym mowa w art. 16 ust. 1 i 6 Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Czas realizacji od 29 listopada do 29 grudnia 2018.

Ewaluacja. Metodologia i realizacja badania Cel badania: Celem badania jest zebranie opinii dotyczących zasad Budżetu Obywatelskiego i realizacji w Lublinie. Zakres pytań badawczych: opinie o Budżecie Obywatelskim, określenie potrzeb mieszkańców miasta, ocena stopnia znajomości zasad BO, propozycje zmian procedur BO.

Ewaluacja. Metodologia i realizacja badania. Metoda/narzędzie badawcze Źródła danych Analiza danych zastanych strona internetowa, regulamin, zestawienia danych dotyczących głosujących oraz projektów, opisy propozycji z konsultacji społecznych Warsztat Warsztat 2,5 godzinny Ankieta dla wnioskodawców/wnioskodawczyń 287 ankiety dla mieszkańców/mieszkanek 23 ankiety dla wnioskodawców/wnioskodawczyń Indywidualne wywiady pogłębione IDI 10 wywiadów IDI z wnioskodawcami/wnioskodawczyniami i osobami zaangażowanymi w BO Obserwacja uczestnicząca 1 spotkanie konsultacyjne

Opinie o Budżecie Obywatelskim Według badanych zadaniem Budżetu Obywatelskiego jest: aktywizacja społeczna mieszkańców ważnym narzędziem zgłaszania realizacji przedsięwzięć nietypowych narzędziem do strategicznego zarządzania miastem “Jako mieszkaniec Lublina chcę być współuczestnikiem rozwoju miasta. Jeżeli jest taka możliwość, by mieszkańcy wyrazili swoje zdanie na temat inwestycji przydatnych miastu, to uważam to za swego rodzaju obowiązek, a jednocześnie przywilej. Naturalne jest, że w największym stopniu interesują mnie projekty dotyczące dzielnicy, w której mieszkam oraz tych rejonów miasta, w których spędzam czas. Ale również na inne, potrzebne z mojego punktu widzenia projekty dla miasta, zdarzało mi się głosować”. Wypowiedź z ankiety

Diagnoza potrzeb Budżet Obywatelski to odpowiedź na bieżące potrzeby i problemy na poziomie miasta, dzielnicy czy osiedla. Potrzeby rzadko są wprost artykułowane w składanych wnioskach. Potrzeby skupiają się wokół: braków w infrastrukturze drogowej (chodniki, ulice, parkingi, oświetlenie), infrastruktury rekreacyjno-sportowej (ścieżki rowerowe, boiska, place zabaw, ławki) sfery społecznej i kulturalnej.

Jakie projekty Pana/Panią najbardziej interesują?, w %, N=287

Promocja i edukacja potrzeba działań promocyjnych i informacyjnych zwiększenie nakładów na promocję monitoring projektów ukierunkowanie promocji i edukacji na konkretne grupy odbiorców oznakowanie zrealizowanych projektów

Skąd Pan/Pani dowiedział/a się o Budżecie Obywatelskim w Lublinie Skąd Pan/Pani dowiedział/a się o Budżecie Obywatelskim w Lublinie?, w %, N=287

Jak ocenia Pan/Pani promocję Budżetu Obywatelskiego w Lublinie Jak ocenia Pan/Pani promocję Budżetu Obywatelskiego w Lublinie?, w %,  N=284

Analiza według edycji BO Edycja BO Liczba złożonych projektów Liczba projektów dopuszczonych do głosowania Liczba wybranych projektów I edycja BO 2015 333 233 (70% złożonych projektów) M: 29, D: 3 (29) II edycja BO 2016 210 155 (74% złożonych projektów) M: 19, D: 6 (25) III edycja BO 2017 171 149 (87% złożonych projektów) M: 17, D: 6 (23) IV edycja BO 2018 157 118 (75% złożonych projektów) M: 39, D: 5 (44)

Analiza według edycji BO Edycja BO Liczba głosujących w formie papierowej Liczba głosujących w formie internetowej Suma głosujących w formie papierowej i internetowej I edycja BO 2015 19 843 (42% ogółu głosujących) 27 272 (58% ogółu głosujących) 47 115 II edycja BO 2016 43 621 (64% ogółu głosujących) 24 405 (36% ogółu głosujących) 68 026 III edycja BO 2017 55 721 (76% ogółu głosujących) 17 748 (24% ogółu głosujących) 73 469 IV edycja BO 2018 1286 (3% ogółu głosujących) 37 386 (97% ogółu głosujących) 38 672

Struktura wieku, w %, N = 37430

Czy według Pani/Pana?, w %, N=287

Proszę ocenić znajomość Budżetu Obywatelskiego w Lublinie?, w %, N=286

Najważniejsze rekomendacje – zgłaszanie projektów Wsparcie na etapie pisania projektów – kosztorys, status nieruchomości Rozszerzony opis – cel, diagnoza potrzeb, klasyfikacja tematyczna Projekty infrastrukturalne vs miękkie

Najważniejsze rekomendacje – ocena projektów Przyczyny negatywnej weryfikacji Jasne i transparentne kryteria ocen Opiniowanie przez Rady Dzielnic Informacja zwrotna dla wnioskodawców Strategia miasta i innowacyjność projektów

Najważniejsze wnioski - głosowanie Dostęp do punktów do głosowania Unikanie nadużyć w trakcie głosowania Termin

Najważniejsze wnioski – realizacja projektów Monitoring realizacji Informacja o zaoszczędzonych środkach Kontakt z autorami/autorkami projektów Projekty gwarantowane – wysokość finansowa, limit ilości głosów

Dziękujemy za uwagę Agnieszka Duda-Jastrzębska Marta Nazaruk-Napora