Reklama audiowizualna
Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu pozwalającym wpływać na zachowanie konsumentów. Reklama ma formę bezosobową i jest odpłatnym, zgodnym z prawem przekazem informacji dotyczącej propozycji firmy, która ją produkuje.
Kryterium podziału reklam 1/2 ZE WZGLĘDU NA CEL REKLAMY: >Reklama pionierska (wprowadzająca) - reklama, która promuje nowy produkt na rynku >Reklama konkurencyjna - reklama, która pokazuje nasz produkt na tle konkurencji >Reklama przypominająca - reklama, która pokazuje się sezonowo
Kryterium podziału reklam 2/2 POD WZGLĘDEM ZMYSŁÓW NA KTÓRE ODDZIAŁUJE > Reklama wizualna - działa na zmysł wzroku > Reklama akustyczna - działa na zmysł słuchu > Reklama zapachowa - działa na zmysł węchu > Reklama audiowizualna - działa na zmysły wzroku i słuchu jednocześnie
Funkcje reklamy >Informacyjna - Za pośrednictwem reklamy można zapoznać konsumenta z ofertą firmy i jej polityką. >Nakłaniająca - Celem tej reklamy jest przede wszystkim nakłonienie odbiorcy do zakupu danego produktu. >Przypominająca - Reklama ta utrwala przeświadczenie konsumenta o wyższości produktu X nad produktami konkurencji.
Reklama audiowizualna Miejsca występowania >Internet >Telewizja >Kino >Ekrany w komunikacji miejskiej
Seria reklam na przykładzie sieci “Play” A79759F49F
Pierwsza reklama audiowizualna Reklama zegarków z 1941 roku była pierwszą reklamą audiowizualną.
Zalety reklamy audiowizualnej >Duży zasięg >Wykorzystanie nowoczesnych technologii >Kreowanie wizerunku marki i produktu >Możliwość emisji w dowolnej ilości jednocześnie
Wady reklamy audiowizualnej > Krótki czas trwania (do 30 sekund) > Wysokie koszty realizacji > Wysokie koszty emisji > Częste pomijanie reklamy przez odbiorców