EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
Fundacja Polskich Kawalerów Maltańskich w Warszawie "Pomoc Maltańska"
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Młodzieżowa przedsiębiorczość
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Szkolenie dla opiekunów Centów
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
w praktyce pedagogicznej
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
GMINAZJUM NR I IM. SZARYCH SZEREGÓW W NAMYSŁOWIE GR.II- 12 UCZNIÓW PROWADZĄCY IZABELA HELIŃSKA – PEDAGOG SZKOLNY/ DORADCA ZAWODOWY.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie Program realizowany wspólnie przez:

Dlaczego warto uczestniczyć w programie Ekonomia na co dzień ? Korzyści dla ucznia Korzyści dla szkoły Korzyści dla środowiska lokalnego

Program obejmuje następujące obszary: Ekonomia na co dzień Przewodnik dla nauczyciela Program obejmuje następujące obszary: Elementarne pojęcia ekonomiczne np. podaż , popyt, koszt alternatywny, budżet; Poznawanie siebie – określanie swoich zainteresowań, predyspozycji, kreowanie własnego wizerunku; Wybór drogi edukacyjnej – poznanie i wytyczanie dalszej drogi edukacyjnej, decydowanie o własnej przyszłości, konfrontowanie swoich predyspozycji z wymaganiami zawodu, podejmowanie różnych form aktywności przygotowujących do funkcjonowania w dorosłym życiu Rynek pracy, podjęcie działalności gospodarczej – podejmowanie różnych form aktywności przygotowujących do pracy zawodowej, elastyczność na zmieniającym się rynku pracy; sporządzanie dokumentów przy ubieganiu się o pracę ( CV, list motywacyjny, rozpoczęcie działalności gospodarczej) Planowanie działań – wyznaczanie celów, określanie działań prowadzących do ich realizacji, przewidywanie konsekwencji dokonywanych wyborów; Gospodarowanie własnymi zasobami- czas jako wartość ekonomiczna, zarządzanie środkami finansowymi, funkcjonowanie banków – korzystanie z usług banku, korzystanie z praw konsumenta. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Uczeń realizując program: wzmacnia swoje mocne strony, planuje swoją przyszłość, podejmuje decyzje dotyczące dalszej drogi edukacyjnej i wyboru zawodu, kształtuje nawyki konsumenckie, uczy się poruszania się w świecie finansów, uczy się gospodarowania własnymi zasobami.

Dzięki realizacji programu młodzież w nim uczestnicząca: zyskuje elementarną wiedzę ekonomiczną; poznaje zasady funkcjonowania biznesu i praktyczne ich zastosowanie, dzięki udziałowi w grach symulacyjnych i projektach edukacyjnych; wdraża się do korzystania z usług banków i poznaje zasady bezpiecznego użytkowania bankowości elektronicznej; kształtuje umiejętności zarządzania własnymi finansami; uczy się korzystać z praw konsumentów; poznaje siebie (swoje mocne strony i ograniczenia) oraz zasady kreowania wizerunku; planuje trafnie drogę edukacyjno zawodową zdobywa umiejętności planowania raz przewidywania skutków własnych działań; zwiększa poczucie wpływu na własne życie kształtuje nawyk planowania działań i racjonalnego gospodarowania czasem; zdobywa wiedzę z zakresu podstaw komunikacji interpersonalnej, umiejętności pracy w zespole; uczy się przyjmować kreatywną postawę wobec zadań i napotykanych problemów;

kształci umiejętności przetwarzania i selekcjonowania danych oraz oceniania ich użyteczności do rozwiązywania konkretnych problemów; potrafi dokonywać właściwych wyborów, które stwarzają największe prawdopodobieństwo odniesienia sukcesu; przyjmuje odpowiedzialność za swoje działania; wyrabia w sobie nawyk wyznaczania celów krótko- i długoterminowych, uwzględniając warunki gospodarki rynkowej i zmiennego rynku pracy; przygotowuje się do wyboru dalszego kierunku kształcenia z uwzględnieniem własnych predyspozycji oraz struktury rynku pracy; widzi życiową użyteczność zarówno poszczególnych przedmiotów nauczania, jak całej edukacji szkolnej. Realizacja programu Ekonomia na co dzień integruje środowisko uczniów, rodziców, pracowników szkoły i lokalnego środowiska. Tworzy lepsze warunki do efektywnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej.

Program Ekonomia na co dzień przygotowuje uczniów: do wejścia na rynek pracy, gospodarowania finansami, bezpiecznego korzystania z bankowości pozwala lepiej zrozumieć zasady ekonomii i funkcjonowania biznesu. uczy przez działanie, oferując wiele możliwości praktycznego sprawdzania wiedzy. rozwija umiejętności krytycznego myślenia, wyrabia aktywny stosunek do życia, uczy przedsiębiorczości, komunikacji i pracy w grupie. tym samym daje szkole możliwość uporządkowania obszaru aktywności związanej z doradztwem zawodowym i kształceniem umiejętności psychospołecznych