Stosunki przestrzenne (czy –Rozumowania przestrzenne?)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Twórczość nie jest: • wielka i odległa • artystyczna czy „śliczna”'
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Teresa Grąziewicz - Jóźwik
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Rodzice w szkole Andrzej Pery Warszawa, marzec 2012.
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Dlaczego warto wybrać specjalność CYBERNETYKA EKONOMICZNA
Październik Kariera na rynku kapitałowym - makler / doradca inwestycyjny.
informacje i wskazówki dla rodziców
Działania na wektorach
CZWOROKĄTY Patryk Madej Ia Rad Bahar Ia.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.
Marcin Szala wicedyrektor Szkół ETE im. Alberta Schweitzera
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
2009 Maja DobrzyńskaWarszawa, 9 czerwca 2009 roku.
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Dojrzałość szkolna dziecka
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Dlaczego fizyka jest taka trudna?
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
Poznajemy pulpit.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Praca z uczniem „zdolnym”
Matematyka w naszym życiu
Ocenianie Kształtujące
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Przygotowanie dziecka do szkoły
Matematyka w centrum uwagi. Jak możemy pomóc dziecku w uczeniu się?
Rynek pracy!.
„Zdolności a umiejętności”
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Na podstawie materiałów polskiego zespołu realizującego badanie PISA 2012,
Matematyka i sztuka, co te dwa przedmioty mają ze sobą wspólnego?
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Chwalmy naszych uczniów Autor prezentacji: Joanna Bielecka
Nasze nastroje – radość i smutek .
INTEGRACJA TI z innymi dziedzinami Ewa Kołczyk. Nowe technologie w edukacji zNowy obiekt zainteresowania – stale pojawia się coś nowego... zKorzyści edukacyjne.
MATEMATYKA A WOLNA WOLA
Dojrzałość szkolna dziecka
Powiat Górowski/ Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego w Górze Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
Poznaj samego siebie Warto… Zygmunt Korzeniewski.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
TYDZIEŃ NAUKOWCA Przedszkole nr 4 KRAINA ODKRYWCÓW w Nidzicy.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
Wszystko o naszym miniprzedsiębiorstwie Nazwa : Eco - woodfun Nazwa : Eco - woodfun I liceum Ogólnokształcące im. Oskara Kolberga w Kościanie.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA RZECZNIK PRAW UCZNIA DOROTA SMERECZYŃSKA.
Tt. ooo 3.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
„Jeżeli nie znasz portu, do którego płyniesz i wiatry nie będą Ci sprzyjać”. Seneka.
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Poszukujemy prawidłowości w nas i wokół nas
Inteligencja Marta Riess.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
Zapis prezentacji:

Stosunki przestrzenne (czy –Rozumowania przestrzenne?) Ewa Swoboda@ur.edu.pl

chęć podejmowania wysiłku ciekawość intelektualna wrażliwość na matematykę chęć podejmowania wysiłku pamięć matematyczna Umiejętności typowe dla matematyki umiejętność matematyzowania radość z rozwiązywania zadań/problemów Cechy osobowosciowe matematyczne uogólnianie wytrwałość krytyczność w stosunku do procedur matematycznych odporność na stress….

….. rozumowanie przestrzenne jest obecnie postrzegane jako istotny element uczenia się matematyki i rozwiązywania problemów przez uczniów.(Sack, Vazquez and Moral, 2010, p. 113) …. rozumowanie przestrzenne, jest nie tylko ważnym elementem ludzkiego działania i myśli, jest ściśle związane z myśleniem geometrycznym i rozwojem wiedzy geometrycznej(Jones, Tzekaki , 2016 , p. 113 ) zadania, łączące geometryczne zagadnienia geometrii 2D i 3D, mogą sprzyjać rozwojowi wiedzy przestrzennej i poprawić rozumowanie przestrzenne studentów. (Jones, Tzekaki , 2016 , p. 113 )

Przebieg pracy Adriana (7 lat) E: Chodzi o to, że ja przeczytam Ci polecenia, a Ty będziesz musiał narysować trasy odnośnie właśnie tych poleceń i opowiedzieć mi o przebiegu trasy. A: Yyyy…. Też mi się nie podoba. E: A co Ci się w tym zadaniu nie podoba ? A: Po prostu mi się nie podoba. I go nie zrobię. E: A to ostatnie zadanie ? A: Ooo podobne strzałki jak na klawiaturze od komputera. E: Dobre skojarzenie. A: Co bym musiał tu zrobić? E: W tym zadaniu musisz narysować trasę od linii początkowych do końcowych , kierując się właśnie tymi strzałkami. A: Dobra, to zadanie mogę zrobić.

Jak widac, Adrian nie miał żadnych problemów z rozwiązaniem tego zadania. Oczywiście, zmiana środowiska pracy zawsze wymusza specyficzne działania, typowe dla własnie tego środowiska. Czy jednak nie jest tak, że działanie na płaskim ekranie ograniczyło do minimum te elementy, które są pewnym utrudnieniem – inaczej, czy nie jest tak, że to środowisko bardzo upraszcza, jest już zmatematyzowanie, nie wymaga samego procesu matematyzacji.