Program ochrony środowiska miasta Szczecin na lata 2017 – 2020 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2021 – 2024.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

II Europejska Konferencja Samorządowych Specjalistów do spraw Energii Warszawa, 5-6 październik 2006.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Łódź, 28 marca 2008 r. POLITYKA ENERGETYCZNA W WOJEWÓDZTWIE ŁÓDZKIM Urząd Marszałkowski w Łodzi Łódź, 28 marca.
Lokalny program rewitalizacji – Czym jest rewitalizacja
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Narzędzia pomagające zwiększyć efektywność energetyczną
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
PROGNOZA ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO PROJEKTU STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO- POMORSKIEGO NA LATA
Fundusze ekologiczne narzędziem wsparcia działań sektora wodno-kanalizacyjnego Katowice, 13 października 2011 roku.
INFRASTRUKTURA ROLNICZA I WIEJSKA – SZANSE I ZAGROŻENIA
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Instytut Zaopatrzenia w Wodę i Ochrony Środowiska
Planowanie i programowanie działań do planów wodno-środowiskowych
Konferencja: Gospodarka gruntami rolnymi w Wielkopolsce w świetle znowelizowanej ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa Poznań
SPOTKANIE POTENCJENYCH BENEFICJENTÓW Priorytet Środowiskowy Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Urząd Marszałkowski oraz Wojewódzki Fundusz.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Przyjazna Kłodnica.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Rozwiązywanie zagadnień związanych z gospodarką odpadami na poziomie gminy czy też w skali powiatu wymaga stworzenia kompleksowego i długofalowego planu.
Założenia Powiatu Świeckiego do Strategii Rozwoju Województwa Kujawsko – Pomorskiego do 2020 roku
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Stan zaawansowania prac nad opracowaniem planów gospodarowania wodami
DZIAŁANIA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA RZECZ ROZWOJU ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W REGIONIE Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Metodyka opracowania PZRP Dr hab. inż. Andrzej Tiukało, prof
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Strategia Rozwoju Kraju aktualizacja Strategii Rozwoju Kraju
MIASTO SŁUPSK PROGRAM OCHRONY ŚRODOWISKA MIASTA SŁUPSKA NA LATA Z PERSPEKTYWĄ NA LATA Słupsk, sierpień 2015 r.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Projekt: „Zakład zagospodarowania odpadów w Kozodrzy”
Tan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Stan prac nad Szczegółowym Opisem Osi Priorytetowych RPO WP Adam Hamryszczak.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Kompleksowa Gospodarka Odpadami - Przykład m.st. Warszawy Program ochrony środowiska dla m.st. Warszawy na lata z perspektywą do 2023 r. Urząd.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 18 grudnia 2015 r. Założenia konkursu dla działania Gospodarka Wodno-Ściekowa.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
KATEDRA URZĄDZANIA LASU, UNIWERSYTET PRZYRODNICZY W POZNANIU BIURO URZĄDZANIA LASU I GEODEZJI LEŚNEJ W BRZEGU Mariusz Miotke Opiekun naukowy: dr hab. Roman.
ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
Źródła dofinansowania projektów infrastrukturalnych w nowym okresie programowania funduszy strukturalnych
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
1.KRYTERIA WYBORU PRZEDSIĘWZIĘĆ FINANSOWANYCH ZE ŚRODKÓW WFOŚiGW w KIELCACH 1.LISTA PRZEDSIĘWZIĘĆ PRIORYTETOWYCH DO DOFINANSOWANIA PRZEZ WFOŚiGW w KIELCACH.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Program ochrony środowiska dla gminy Popielów na lata z perspektywą do roku 2011 Popielów, 2004 FINANSE&ŚRODOWISKO Biuro doradztwa i analiz.
Samorządowy zakład budżetowy mgr Paweł Lenio Katedra Prawa Finansowego Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii.
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
Warunki wstępne (ex ante) stan
Identyfikacja istotnych problemów gospodarki wodnej w Regionie Wodnym Dolnej Odry i Przymorza Zachodniego Barbara Krawiec, Dorota Dybkowska-Stefek Dział.
Green Key MIASTO I Gmina GOŁAŃCZ Program ochrony środowiska dla Miasta i Gminy Gołańcz na lata z perspektywą do roku 2025 Gołańcz, grudzień.
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
NA TERENIE GMIN POWIATU DZIERŻONIOWSKIEGO – ETAP II
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Zasady ogólne ochrony środowiska w Polsce
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
Budżet obywatelski Gmina Janów Lubelski.
Zapis prezentacji:

Program ochrony środowiska miasta Szczecin na lata 2017 – 2020 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2021 – 2024

Podstawa realizacji pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin Zadanie: Program ochrony środowiska miasta Szczecin na lata 2017 – 2020 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2021 – 2024. Zleceniodawca: Gmina Miasto Szczecin pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin Wykonawca: LEMITOR Ochrona Środowiska Sp. z o.o. ul. Jana Długosza 40, 51-162 Wrocław

Opracowanie dokumentu Podstawa prawna: Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2017.519 t.j. z dnia 2017.03.13) Art. 17. [Procedura sporządzenia programów ochrony środowiska] 1. Organ wykonawczy województwa, powiatu i gminy, w celu realizacji polityki ochrony środowiska, sporządza odpowiednio wojewódzkie, powiatowe i gminne programy ochrony środowiska, uwzględniając cele zawarte w strategiach, programach i dokumentach programowych, o których mowa w art. 14 ust. 1.

Opracowanie dokumentu Wytyczne: Przygotowano projekt dokumentu w sposób zgodny z opracowanymi przez Ministerstwo Środowiska „Wytycznymi do opracowania wojewódzkich, powiatowych i gminnych programów ochrony środowiska” Struktura dokumentu: 1. Spis treści 2. Wykaz skrótów 3. Wstęp 4. Streszczenie 5. Ocena stanu środowiska 6. Cele programu ochrony środowiska, zadania i ich finansowanie 7. System realizacji POŚ 8. Spis tabel 9. Spis map 10. Spis rycin 11. Spis załączników 12. Załączniki do POŚ

Opracowanie dokumentu Cele tworzenia POŚ: 1. Realizacja polityki ekologicznej państwa w skali regionalnej 2. Wskazanie problemów, które samorząd uznaje za najważniejsze oraz kierunków działań dla ich rozwiązywania 3. Stworzenie płaszczyzny integracji działań różnych administracji i podmiotów na rzecz ochrony i poprawy stanu środowiska regionu 4. Nakreślenie ramowej problematyki i sformułowanie wytycznych dla powstających programów powiatowych i gminnych

Opracowanie dokumentu Obszary interwencji: 1. ochrona klimatu i jakości powietrza (OKJP) 2. zagrożenia hałasem (ZH) 3. pola elektromagnetyczne (PEM) 4. gospodarowanie wodami (GW) 5. gospodarka wodno-ściekowa (GWS) 6. zasoby geologiczne (ZG) 7. gleby (GL) 8. gospodarka odpadami i zapobieganie powstawaniu odpadów (GO) 9. zasoby przyrodnicze (ZP) 10. zagrożenia poważnymi awariami (PAP)

Opracowanie dokumentu Zawartość: 1. syntetyczny opis stanu oraz uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych 2. zagadnienia horyzontalne (I - adaptacja do zmian klimatu, II - nadzwyczajne zagrożenia środowiska, III - działania edukacyjne oraz IV - monitoring) 3. opis efektów realizacji dotychczasowego POŚ 4. analiza SWOT 5. charakterystyka najważniejszych problemów i sukcesów

Opracowanie dokumentu Model DPSIR:

Opracowanie dokumentu OKJP 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu OKJP 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Poprawa jakości powietrza przy zapewnieniu bezpieczeństwa energetycznego w kontekście zmian klimatu Główne zadania: - upłynnienie ruchu w miastach poprzez rozproszenie ruchu, wzmocnienie wykorzystania transportu publicznego oraz stworzenie funkcjonalnego systemu transportu alternatywnego - modernizacja, likwidacja lub wymiana (na ekologiczne) konwencjonalnych źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych, publicznych i usługowych - termomodernizacja budynków mieszkalnych, publicznych i usługowych - zakup nowych autobusów spełniających normy EURO - budowa, rozbudowa, modernizacja jednostek wytwarzających energię elektryczną i/lub cieplną z OZE, w tym z niezbędną infrastrukturą przyłączeniową do sieci dystrybucyjnych

Opracowanie dokumentu ZH 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu ZH 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Poprawa klimatu akustycznego poprzez dążenie do obniżenia hałasu do poziomu obowiązujących standardów Główne zadania: - realizacja zapisów Programu ochrony środowiska przed hałasem - budowa i modernizacja tras komunikacyjnych - modernizacja infrastruktury torowo-sieciowej - zakup i modernizacja taboru tramwajowego, autobusowego - wprowadzanie rozwiązań organizacyjno-technicznych ograniczających uciążliwość hałasu

Opracowanie dokumentu PEM 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu PEM 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Ochrona przed polami elektromagnetycznymi Główne zadania: - kontynuacja monitoringu poziomu pól elektromagnetycznych na terenie województwa zachodniopomorskiego - pozyskiwanie informacji o źródłach pól elektromagnetycznych, prowadzenie przez organy ochrony środowiska ewidencji źródeł wytwarzających pola elektromagnetyczne (zgłoszenia instalacji) - edukacja społeczeństwa z zakresu oddziaływania i szkodliwości PEM

Opracowanie dokumentu GW 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu GW 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Osiągnięcie i utrzymanie dobrego stanu wód powierzchniowych oraz ochrona jakości wód podziemnych Cel II: Ochrona przed zjawiskami ekstremalnymi związanymi z wodą Główne zadania: - monitorowanie jakości wód powierzchniowych i podziemnych - likwidacja nielegalnych zrzutów ścieków - przebudowa nabrzeży i zabezpieczenie przeciwpowodziowe - remonty cieków wodnych - utworzenie programu gospodarki deszczowej

Opracowanie dokumentu GWS 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu GWS 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Prowadzenie racjonalnej gospodarki wodno-ściekowej Główne zadania: - budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury służącej do zbiorowego zaopatrzenia w wodę - realizacja programu „Czysta Odra w Szczecinie” - budowa, rozbudowa i modernizacja infrastruktury związanej z gospodarką ściekową (sieć kanalizacji, oczyszczalnie ścieków, urządzenia oczyszczające ścieki) - egzekwowanie obowiązku przyłączenia się do kanalizacji - budowa kanalizacji deszczowej, modernizacja kanalizacji w celu wydzielenia kanalizacji deszczowej, budowa osadników i separatorów wód opadowych i roztopowych na wylotach sieci deszczowej do odbiorników

Opracowanie dokumentu ZG 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu ZG 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Zrównoważone gospodarowanie zasobami geologicznymi Główne zadania: - rekultywacja i zagospodarowanie terenów poeksploatacyjnych - kontrola realizacji koncesji na wydobywanie kopalin ze złóż - obserwacja terenów zagrożonych osuwiskami, prowadzenie rejestru zawierającego informacje o tych terenach - wykonywanie na terenach zagrożonych ruchami masowymi ziemi zabezpieczających robót budowlanych - działania edukacyjne promujące racjonalną gospodarkę zasobami naturalnymi i ich ochrona

Opracowanie dokumentu GL 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu GL 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Ochrona ziemi przed negatywnym oddziaływaniem oraz rekultywacja terenów zdegradowanych Główne zadania: - rewitalizacja terenów zdegradowanych – poprzemysłowych - rekultywacja terenów uznanych za zdegradowane zgodnie z rejestrem wojewódzkim - rekultywacja składowisk odpadów - identyfikacja i rejestracja gruntów historycznie zanieczyszczonych

Opracowanie dokumentu GO 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu GO 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Gospodarowanie odpadami zgodnie z hierarchią sposobów postępowania z odpadami Główne zadania: - zakończenie budowy Zakładu Termicznego Unieszkodliwiania Odpadów dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego - modernizacja i budowa nowych punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych - likwidacja „dzikich wysypisk” - usunięcie pokryć dachowych z płyt eternitowych z części budynków posiadających tego typu pokrycia dachowe - zadania związane z zapobieganiem powstawaniu odpadów na terenie miasta (promowanie ekologicznych wzorców produkcji i konsumpcji)

Opracowanie dokumentu ZP 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu ZP 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Ochrona dziedzictwa przyrodniczego i zrównoważone użytkowanie zasobów przyrodniczych Cel II: Ochrona i zachowanie istniejących zasobów leśnych oraz zrównoważona pod względem ekonomicznym, ekologicznym i społecznym gospodarka leśna Cel III: Rozwijanie i właściwe użytkowanie systemu zieleni miejskiej Główne zadania: - prowadzenie edukacji ekologicznej i działań z zakresu pogłębiania świadomości ekologicznej mieszkańców - bieżąca pielęgnacja zasobów przyrodniczych i ochrona obszarów i obiektów prawnie chronionych - prowadzenie zalesień gruntów z uwzględnieniem zróżnicowania struktury gatunkowej lasów - opracowanie planów urządzenia lasów miejskich - podejmowanie zadań konserwacyjnych i pielęgnacyjnych zieleni miejskiej

Opracowanie dokumentu PAP 1. Określenie stanu środowiska i identyfikacja problemu 2. Opisanie problemu z wykorzystaniem macierzy przyczynowo- skutkowej

Opracowanie dokumentu PAP 3. Wyznaczenie celów i zadań służących poprawie Cel I: Minimalizacja skutków wystąpienia poważnych awarii przemysłowych oraz ograniczenie ryzyka ich wystąpienia Główne zadania: - prowadzenie kontroli w zakresie przeciwdziałania poważnym awariom przemysłowym - rozwój systemu monitoringu wizyjnego - prowadzenie i aktualizacja rejestru poważnych awarii oraz zakładów mogących powodować poważną awarię - planowanie i optymalizacja przewozu towarów niebezpiecznych - informowanie społeczeństwa o sposobach postępowania w sytuacji wystąpienia zagrożeń

Konsultacje społeczne Podstawa prawna: Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2017.519 t.j. z dnia 2017.03.13) Art. 17. [Procedura sporządzenia programów ochrony środowiska] 4. Organ, o którym mowa w ust. 1, zapewnia możliwość udziału społeczeństwa, na zasadach i w trybie określonych w ustawie z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016 r. poz. 353, 831, 961, 1250, 1579 i 2003), w postępowaniu, którego przedmiotem jest sporządzenie programu ochrony środowiska.

Konsultacje społeczne Stan faktyczny: Przeprowadzono konsultacje społeczne wykorzystując w tym celu szereg kanałów komunikacji. Zgłoszone uwagi rozpatrzono i w przypadku ich zasadności – uwzględniono w projekcie dokumentu - informacja o prowadzonym procesie opracowywania programu ochrony środowiska oraz o możliwości zgłaszania uwag do projektu została rozpowszechniona w prasie lokalnej - w ramach procesu konsultacji, przeprowadzono publiczne spotkanie z mieszkańcami miasta - w wyznaczonym terminie wpłynęła jedna uwaga, która została uwzględniona w przedłożonym projekcie dokumentu

Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko Podstawa prawna: Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oceny oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z dnia 2017.07.21) Art. 46. [Projekty wymagające przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania] Przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wymagają projekty: (…) 2) polityk, strategii, planów lub programów w dziedzinie przemysłu, energetyki, transportu, telekomunikacji, gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, leśnictwa, rolnictwa, rybołówstwa, turystyki i wykorzystywania terenu, opracowywanych lub przyjmowanych przez organy administracji, wyznaczających ramy dla późniejszej realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko;

Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko Podstawa prawna: Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz oceny oddziaływania na środowisko (Dz.U.2017.1405 t.j. z dnia 2017.07.21) Art. 48. [Odstąpienie od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania] 1. Organ opracowujący projekty dokumentów, o których mowa w art. 46 pkt 1 i 2, może, po uzgodnieniu z właściwymi organami, o których mowa w art. 57 i 58, odstąpić od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, jeżeli uzna, że realizacja postanowień danego dokumentu nie spowoduje znaczącego oddziaływania na środowisko.

Strategiczna ocena oddziaływania na środowisko Stan faktyczny: Po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska oraz Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, odstąpiono od przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko. Uzgodnienia zostały przeprowadzone z Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Szczecinie oraz Państwową Inspekcją Sanitarną w Szczecinie. Uzyskano opinie wskazujące na możliwość odstąpienia od sporządzania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego programu.

Opinia organu wykonawczego województwa Podstawa prawna: Prawo ochrony środowiska (Dz.U.2017.519 t.j. z dnia 2017.03.13) Art. 17. [Procedura sporządzenia programów ochrony środowiska] 2. Projekty programów ochrony środowiska podlegają zaopiniowaniu przez: 1) Ministra właściwego do spraw środowiska - w przypadku projektów wojewódzkich programów ochrony środowiska; 2) Organ wykonawczy województwa - w przypadku projektów powiatowych programów ochrony środowiska; 3) Organ wykonawczy powiatu - w przypadku projektów gminnych programów ochrony środowiska.

Opinia organu wykonawczego województwa Stan faktyczny: Wniosek o pozytywne zaopiniowanie projektu programu ochrony środowiska został rozpatrzony pozytywnie, co potwierdzone zostało stosowną uchwałą.

Dziękujemy za uwagę