PROJEKTY EDUKACYJNE - NOWE PODEJŚCIE W RAMACH RPO WO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Advertisements

Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Pytania od Beneficjentów W ramach Działania 8.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego
Zasady współpracy w projektach dofinansowanych w ramach RPO WP (partnerstwo) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.3 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Art. 42 ustawy – Karta Nauczyciela Organizacja pracy świetlicy szkolnej Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
zmiany od września w naszych placówkach
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Zatrudnianie nauczycieli
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU O DOFINASOWANIE PROJEKTU W RAMACH RPO WD EFRR Wałbrzych.

Sześciolatek idzie do szkoły
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Finansowanie doskonalenia nauczycieli
Dz.U Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe
Programy nauczania.
Przejście zakładu pracy na innego pracodawcę
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
MIENIE PUBLICZNE SĄ TO RZECZY, DOBRA (ŚRODKI FINANSOWE) PRZYSŁUGUJĄCE SKARBOWI PAŃSTWA LUB INNYM PAŃSTWOWYM OSOBOM PRAWNYM ORAZ MIENIE PRZYNALEŻNE PODMIOTOM.
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty EKG”
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Spotkanie informacyjne Główne założenia konkursu
Nieodpłatny kurs doskonalący dla lekarzy POZ „Warsztaty Spirometrii”
Sześciolatek idzie do szkoły
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Zmiany w Umowie i Projekcie
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Nowe regulacje prawne w obszarze bezdomności
Wyrok NSA z dnia 29 listopada 2017 r., II FSK 1633/17
Ocena pracy nauczyciela i dyrektora
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Zmiany w awansie zawodowym od 1 września 2018r.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Elbląg, 22 czerwca 2017 r.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
AGH: Sprawy pracownicze
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Podstawa prawna Zasady przyjęć do klas I w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Kobyłka, zostały przygotowane w oparciu o.
Finansowanie zadań oświatowych
Zatrudnianie nauczycieli w projektach współfinansowanych z UE- wybrane zagadnienia Olsztyn, 21 września 2017 r.
przyjęty przez Zarząd Główny ZNP w dniu 20 grudnia 2016 r.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Nowe podejście do zamówień publicznych
Podstawy Prawa Zabezpieczenia społecznego
Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 października 2016 r., I SA/Bd 613/16
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Zapis prezentacji:

PROJEKTY EDUKACYJNE - NOWE PODEJŚCIE W RAMACH RPO WO 2014-2020 Opole, 20 listopada 2017 r. Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu I. Realizacja projektu EFS przez szkołę publiczną/OWP Organ prowadzący szkołę/OWP jako beneficjent projektu, a nie szkoła/OWP, uprawniony jest do podpisania umowy o dofinansowanie projektu. Zgodnie z treścią zawartej umowy beneficjent/partnerzy zobowiązani są podczas wydatkowania środków projektowych do stosowania prawa powszechnie obowiązującego (krajowego i wspólnotowego), jak również Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach EFRR, EFS i FS na lata 2014-2020. Koniczne jest, aby na etapie formułowania założeń projektu we wniosku o dofinansowanie, określić kto jest: beneficjentem, realizatorem, pracodawcą-tak aby uregulowanie stosunku pracy z nauczycielami w związku z realizacją zadań projektowych przebiegło zgodnie z prawem powszechnie obowiązującym. Z wniosku o dofinansowanie musi wynikać przejrzysty opis sposobu angażowania własnych pracowników przez szkołę jako realizatora.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Angażowanie nauczycieli na podstawie Karty Nauczyciela i Kodeksu Pracy Zajęcia realizowane przez nauczycieli już zatrudnionych w danej szkole: przydzielane są za zgodą nauczyciela, nie są wliczane do tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami/ przedszkolakami lub wychowankami albo na ich rzecz, za każdą zrealizowaną godzinę przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej w sposób określony w art.35 ust.3 ustawy Karta Nauczyciela, tj. takiej jak wynagrodzenie za godziny ponad wymiarowe i doraźnych zastępstw,  nie mogą być świadczone na tej podstawie pracy w okresie ferii letnich oraz ferii zimowych, gdyż wówczas zgodnie z art.64 ust.1 ustawy Karta Nauczyciela przebywa on na urlopie wypoczynkowym.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Publiczna szkoła/OWP zatrudnia nowego nauczyciela na podstawie: art.16 ustawy Prawo oświatowe, zgodnie z którym warunkiem zatrudnienia takiego nauczyciela jest posiadanie przez niego kwalifikacji określonych w przepisach wydanych na podstawie art.9 ust.2 i 3 ustawy Karta Nauczyciela oraz spełnianie warunków określonych w art.10 ust.5 pkt 2-4a tej ustawy, Zasad określonych w Kodeksie pracy (za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć nauczycielowi przysługuje wynagrodzenie nie wyższe niż wynagrodzenie za jedną godzinę prowadzenia zajęć ustalone w sposób określony w art.35 ust.3 ustawy Karta Nauczyciela dla nauczyciela dyplomowanego posiadającego wykształcenie wyższe magisterskie i realizującego tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć). W związku z powyższym przed przystąpieniem do realizacji projektu beneficjent – organ prowadzący - powinien posiadać wiedzę, którzy nauczyciele danej szkoły/OWP zostaną zaangażowani do realizacji projektu na podstawie art.35a Karty Nauczyciela oraz ewentualnie zweryfikować możliwość zaangażowania nauczycieli, o których mowa w art.16 ustawy Prawo oświatowe.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Angażowanie nauczycieli w czasie ferii zimowych lub wakacji Zgodnie z art. 64 ust.1 ustawy Karta Nauczyciela nauczycielowi zatrudnionemu w szkole, w której w ramach organizacji pracy przewidziano ferie letnie i zimowe przysługuje urlop wypoczynkowy w wymiarze odpowiadającym okresowi ferii i w czasie ich trwania. Dyrektor szkoły nie może przydzielić na podstawie art.35a ustawy Karta Nauczyciela nauczycielom zatrudnionym w szkole zajęć w projekcie EFS na okres ferii zimowych i letnich.  W celu realizacji zajęć w czasie ferii zimowych lub letnich dyrektor szkoły może zatrudnić nowego nauczyciela zgodnie z art.16 ustawy Prawo oświatowe, gdyż nauczycieli tych zatrudnia się zgodnie z Kodeksem pracy i w zakresie urlopu wypoczynkowego nie mają do nich zastosowania przepisy ustawy Karta Nauczyciela lecz przepisy Kodeksu pracy.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Wyliczanie limitu zaangażowania czasu pracy nauczycieli zatrudnionych na podstawie Karty Nauczyciela Zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności „wydatki związane z zaangażowaniem osoby wykonującej zadania w projekcie lub projektach są kwalifikowalne, o ile łączne zaangażowanie zawodowe tej osoby w realizację wszystkich projektów finansowanych z funduszy strukturalnych i FS oraz działań finansowanych z innych źródeł, w tym środków własnych beneficjenta i innych podmiotów, nie przekracza 276 godzin miesięcznie”. W przypadku nauczycieli zatrudnionych na podstawie ustawy –Karta Nauczyciela do limitu 276 godzin miesięcznie łącznego zaangażowania zawodowego należy uwzględnić cały czas ich pracy, o którym mowa w ustawie –Karta Nauczyciela, a nie wyłącznie zajęcia wynikające z tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Angażowanie zewnętrznych wykonawców usług edukacyjnych Angażowanie wykonawców zewnętrznych (firm lub osób fizycznych) do realizacji usług edukacyjnych w postaci zajęć EFS w szkole publicznej ma charakter uzupełniający do powierzania tych zadań nauczycielom na podstawie ustawy Karta Nauczyciela i zatrudniania ich zgodnie z art.16 ustawy Prawo oświatowe. Takie zaangażowanie będzie miało miejsce tylko i wyłącznie w przypadku, gdy charakter zajęć EFS zaplanowanych w ramach projektu nie wymaga ich prowadzenia przez nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w przepisach wydanych na podstawie Karty Nauczyciela. Zaangażowanie podmiotu zewnętrznego wystąpi w przypadku realizacji specjalistycznych zajęć dodatkowych dla uczniów nierealizowanych w ramach standardowej oferty szkoły (np. zaawansowane programowanie, robotyka).

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Zaangażowanie wykonawcy zewnętrznego może nastąpić na podstawie: stosunku pracy – w przypadku angażowania osób fizycznych nie będących nauczycielami; stosunku cywilnoprawnego –w przypadku angażowania wykonawców zewnętrznych (podmiotów/osób fizycznych) wyłonionych zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowalności, w szczególności zasadą konkurencyjności i Prawem zamówień publicznych (ustawą z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych).

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Szkoła publiczna Nauczyciele zatrudnieni w szkole Nowi nauczyciele spoza szkoły Karta Nauczyciela art. 35a: a) powierzenie dodatkowych zajęć, b) za zgodą nauczyciela, c) wynagrodzenie jak za godziny ponadwymiarowe i godziny zastępstw, d) nauczyciel nie może prowadzić zajęć w projekcie w ferie i wakacje. Prawo oświatowe art. 16: a) muszą mieć kwalifikacje zgodnie z Kartą Nauczyciela, b) zatrudnia dyrektor na zasadach określonych w Kodeksie Pracy (umowa o pracę), c) wynagrodzenie określone w Karcie Nauczyciela –nauczyciele dyplomowani.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu II. Realizacja projektu EFS przez podmiot niepubliczny – organ prowadzący szkołę niepubliczną lub organ prowadzący szkołę publiczną niebędący jednostką samorządu terytorialnego Przepisy art.35a ustawy Karta Nauczyciela i art.16 ustawy Prawo oświatowe nie mają zastosowania do szkół: Niepublicznych o uprawnieniach szkoły publicznej, Publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne lub osoby prawne nie będące jednostkami samorządu terytorialnego. W sytuacji, w której np. stowarzyszenie (beneficjent) jest organem prowadzącym szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, której uczniowie zostali objęci projektem EFS, stowarzyszenie może w ramach podstawowej działalności szkoły zatrudniać nauczycieli i inne osoby do prowadzenia zajęć lekcyjnych w szkole na podstawie stosunku pracy lub umów cywilnoprawych, gdyż ustawa –Karta Nauczyciela w tym przypadku nie będzie miała zastosowania.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu III. Realizacja projektu EFS przez podmiot prywatny (beneficjent) –nie będący organem prowadzącym szkoły W sytuacji, gdy beneficjentem projektu EFS jest podmiot prywatny nie będący organem prowadzącym szkoły, projekt musi być realizowany w partnerstwie, w rozumieniu art.33 ustawy wdrożeniowej, z organem/organami prowadzącymi szkoły. W przypadku, gdy partnerem podmiotu prywatnego (firmy) będącego beneficjentem jest: Szkoła publiczna – jest ona zobowiązana do zatrudniania nauczycieli w sposób opisany w pkt I., co oznacza, że podział zadań w partnerstwie powinien to zakładać i nie może dochodzić do sytuacji angażowania przez beneficjenta pracowników partnera (nauczycieli z danej szkoły); Szkoła niepubliczna – jest ona zobowiązana do zatrudniania nauczycieli w sposób opisany w pkt II.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu Szkoła niepubliczna Podmiot prywatny Powinien realizować projekt w partnerstwie z organami prowadzącymi Nie ma zastosowania Karta Nauczyciela(art. 35a) oraz Ustawa Prawo oświatowe (art. 16) Zatrudnianie nauczyciela przez szkołę –na podstawie: a) Karty Nauczyciela / zgodnie z prawem oświatowym –gdy organem jest JST b) Kodeksu pracy / kodeksu cywilnego Zatrudnienie nauczyciela: a) umowa o pracę, b) umowa cywilnoprawna

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu IV. Realizacja projektu EFS w zakresie tworzenia miejsc wychowania przedszkolnego lub wydłużenia czasu pracy przedszkola Przepisy art.35a ustawy Karta Nauczyciela jak i art.16 ustawy Prawo oświatowe nie mają zastosowania do działań związanych z zatrudnianiem nauczycieli, jako personelu nowo utworzonych w ramach realizowanego projektu podmiotów (np. nowych miejsc wychowania przedszkolnego). W przypadku takich projektów zakres wsparcia jest znacznie szerszy, gdyż ich celem nie jest wyłącznie poszerzenie oferty zajęć w danej placówce, lecz tworzenie nowych (dodatkowych) miejsc przedszkolnych, które bez dodatkowych środków EFS nie mogłyby zostać zrealizowane. Z tego względu zgodnie z Wytycznymi w obszarze edukacji zakres wsparcia udzielanego w ramach regionalnych programów operacyjnych na rzecz wychowania przedszkolnego obejmuje: tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego, możliwość sfinansowania bieżącej działalności nowo utworzonego miejsca w początkowym okresie jego funkcjonowania-przez okres do 12 miesięcy.

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu W projektach zakładających wydłużenie czasu pracy przedszkola, nauczyciele nie są zatrudniani wyłącznie w celu prowadzenia dodatkowych zajęć finansowanych ze środków europejskich, stąd też w stosunku do nich ww. przepisy nie powinny mieć zastosowania. Nauczyciele w publicznych OWP prowadzonych przez JST powinni być zatrudniani na podstawie przepisów art.10 ustawy – Karta Nauczyciela i przepisy tej ustawy powinny mieć do nich zastosowanie w pełnym zakresie. Należy jednocześnie podkreślić, że w Wytycznych wprowadzono odpowiednie zapisy, które nie dopuszczają możliwości równoległego finansowania wydatków bieżących związanych z prowadzeniem nowoutworzonego miejsca przedszkolnego z różnych źródeł. Beneficjent musi zdecydować, czy tego typu wydatki będzie pokrywał ze środków EFS czy z krajowych środków publicznych. W przypadku publicznych ośrodków wychowania przedszkolnego (OWP) prowadzonych przez inne podmioty niż JST oraz niepublicznych OWP, zatrudnianie nauczycieli realizowane jest zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, z poszanowaniem postanowień Wytycznych dot. kwalifikowalności. Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu

Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ